Hop til indhold

Overtøj til ejeren!


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg er jo overvægtig, og har derfor svært ved at finde det rette overtøj til når vi træner...

 

Nu er jeg ved at være træt af at have store kæmpe jakker på, og vil nu høre:

 

Hvad bruger i? Også jer tynde mennesker :lol:

 

Jeg havde nemlig overvejet at så længe det ikke regner burde en striktrøje, og eventuelt vest jo være nok, til at holde varmen...

 

Hvad er jeres forslag? Og gerne hvis nogen af jer der, ligesom mig, måske ikke passe de normale størrelser har link til hvor i har købt det, ville det være super! (mit største problem er faktisk mine patter bare åbenbart er meget større end resten, hvilket betyder at de jakker som sidder som jeg vil have omkring maven, er alt for små til patterne :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo ikke lille(hvis man da lige ser bort fra min højde:genert:). Jeg har mest det problem at hofterne og rumpen ikke passer til resten.

 

Så jeg har fået mig nogle bukser til jagt og så har jeg nu en Fjällräven jakke. Når jeg skal træne min egen hund, har jeg min vest udover(må dog indrømme at det sidder noget tæt med så meget tøj på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok til den slanke side, men har nu alligevel problemer med at finde noget der sidder godt. Mon ikke de fleste af os har det?

 

Til agilitytræning er jeg begyndt at bruge lige det du nævner - en striktrøje og en vest. Afhængig af temperatur/aktivitet har jeg så div. ting under, som f.eks. svedtransporterende trøje, uldundertrøje, langærmet t-shirt, skiundertrøje etc.. Striktrøjen er en tyk islandstrøje, og vesten er Hurttas lydighedsvest. Mærker/modeller kan måske være ligegyldige, det jeg synes fungerer er, at jeg har noget varmt om kroppen, og en vind- og vandtæt vest udenpå. Så kan jeg stadig bevæge mig ubesværet, og det er kun armene der evt. kan bli' lidt kolde. Er det regnvejr ta'r jeg gerne en oilskin over, som jeg så evt ta'r af lige når jeg skal løbe, for den er godt nok lidt tung...

 

Jeg har købt min vest ret stor, så der er plads til lidt tykt tøj under. Fordelen ved Hurttas LP-vest er at den kan spændes ind i taljen, så den ikke behøver at blafre når jeg ikke har så tykt tøj under. Kan forestille mig at du måske skal ud i sådan noget, når du siger at du skal ha' mere plads optil og lidt mindre om taljen..?? :vedikke:

 

Når det gælder bukser så er jeg åbenbart fuldstændig fejlkonstrueret... :roll: Har ekstremt svært ved at finde bukser der sidder godt. Sidder de godt om røv og lår, så er de med garanti ikke til at lukke om maven. Og generelt er alt for langt i benene. Men underligt nok har jeg ingen problemer når det kommer til cowboybukser? Mærkeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kig på en softshell jakke, men synes bare at de helst skal sidde lidt til... Og så vil jeg ikke bestille den over nettet fordi.. ja.. Størrelser bare er så forskellige... (jeg har tøj der spænder fra str. 48 til 54:genert:).

 

Oh yes - hue og vanter er en selvfølge!!! :lol:

 

Jeg har endnu ikke lykkedes at finde noget til fingrene der ikke bliver ædt af min glubske Penny... Jeg overvejer dem hvor fingerspidserne er fri :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg en værre frossenpind, men her går det med: skiundertrøje (med ekstra fór), skiunderbuker (Jeg synes HH er bedst, men måske er det bare noget psykisk.. :roll:), træningsbukser - der har et lag der beskytter mod det værste vind og træningsjakken der matcher bukserne. Strømperne bliver fæstnet (!) og ovenpå hele herligheden ryger en jakke fra Horze (var lige inde og kigge, men de sælger den vist ikke mere.. Den er ellers rigtig god) og et par skibukser/regnbukser (afhængig af vejr og vind - og sne!). Hvis det er ræddi koldt tager jeg en ekstra trøje ovenpå skiundertrøjen.

Og så har jeg LaCrosse støvler på. Det eneste jeg har fundet, der har formået at holde mine tæer varme.

 

Nå ja, og så vanter og hue. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som vejret er nu har jeg skinundertøj, varm striktrøje med høj hals - indenunder et tørklæde om halsen, så der ikke kommer kulde ned, en skijakke der er vind- og vandtæt, ikke særlig tyk, men super kvalitet og til at bevæge sig i, skibukser og Hurtta lydighedsvest udenover + hue der går ned over ørerne i stor stil og handsker - har faktisk også en fuldface motorcykel hue, men den har jeg ikke fået brugt endnu :bankrøver:

 

Når det bliver varmere bliver skijakken skiftet med en fleecejakke, og skibukserne erstattet med regnbukser, dog med alm. bukser indenunder.

 

Varmere endnu fjällräven bukser, fleece bliver droppet og Hurttavesten bliver skiftet med en tilsvarende 2 nr. mindre :genert:

 

Jeg er en frossenpind, og helt klart i den slanke ende (= vinterHurttavesten er str. M )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo overvægtig, og har derfor svært ved at finde det rette overtøj til når vi træner...

 

Nu er jeg ved at være træt af at have store kæmpe jakker på, og vil nu høre:

 

Hvad bruger i? Også jer tynde mennesker :lol:

 

Jeg havde nemlig overvejet at så længe det ikke regner burde en striktrøje, og eventuelt vest jo være nok, til at holde varmen...

 

Hvad er jeres forslag? Og gerne hvis nogen af jer der, ligesom mig, måske ikke passe de normale størrelser har link til hvor i har købt det, ville det være super! (mit største problem er faktisk mine patter bare åbenbart er meget større end resten, hvilket betyder at de jakker som sidder som jeg vil have omkring maven, er alt for små til patterne :damn:

 

Jeg føler med dig - jeg har i årevis rendt rundt på træningspladserne iført en teltlignende uldfrakke. Da min tidligere klub generøst købte overtøj til hele bestyrelsen og alle trænerne, var jeg den eneste, der ikke kunne komme i bukserne eller lukke jakken (og nej - det var ikke samme størrelse til alle) :oops:

 

Så med andre ord, jeg føler med dig - har ikke nogen løsning, kun lidt trøst:

0peiQjC.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med dig - jeg har i årevis rendt rundt på træningspladserne iført en teltlignende uldfrakke. Da min tidligere klub generøst købte overtøj til hele bestyrelsen og alle trænerne, var jeg den eneste, der ikke kunne komme i bukserne eller lukke jakken (og nej - det var ikke samme størrelse til alle) :oops:

 

Så med andre ord, jeg føler med dig - har ikke nogen løsning, kun lidt trøst:

0peiQjC.jpg

 

Jeg føler netop som du skriver at man render rundt med et "telt", selvom at jakken faktisk passer, så er hundetræning bare aktivt for mig, og man skal altså have noget behageligt på... Og jeg føler bare uanset hvad at jeg bliver begrænset af "tykpige jakker", jeg har ikke fundet en endnu der ikke fik mig til at føle mig tre gange så stor som jeg er. (Jeg ER stor, men jeg kan jo sagtens løbe, hoppe, dreje rundt, bøje mig osv. uden problemer.....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vildt glad for Lundhags, men det er småt i størrelserne. Mine bukser er str. 42 og de sidder til - selvom jeg har smalle hofter! Tilgengæld er det nogle af de få bukser, der rent faktisk er lange nok, da jeg kan få dem med eksta længde.

Både Pinewood og Fjällräven laver fine ting - og har mange forskellige størrelser!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har et par mili-buker og når der er koldt tager jeg skiundertøj på indenunder...

 

fordelen ved mili-bukser er at de har forstærkning på røv og knæ, fåes op i store størrelser (unisex) også findes de meget billige :banan:

og fleece+vest og når det er rigtig koldt så min store didriksson-parka og den er jeg ikke bevægelseshæmmet i (mit indtryk er at de er meget store i størrelsen..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Om vinteren bruger jeg skiundertøj, en fleecetrøje med fleecevest over, skiovertræksbukser og arrak jakke. Om sommeren bruger jeg Hurtta vest evt. med softshell under. Og altid jeans om sommeren!

 

Det jeg kigger efter er dels hvordan tøjet sidder, dels om der er lommer nok til alt mit grej.

 

Hundetræningsudstyr kan godt være svært at finde, men kig evt. i en hestebutik eller jagtforretning når du skal finde jakke. Der har jakkerne ofte en god pasform og længde. En billig vest kan så klare problemet med lommer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis er jeg bestemt ikke en frossenpind, så skiundertøj og den slags klare mit tykke lag fedt vidst :lol:

 

Jeg havde ikke overvejet at man selvfølgelig kunne kigge omkring efter noget jagt eller ride udstyr, men findes det til tykke mennesker? Ja det må det vel.. jeg har da set tykke mænd gå på jagt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler netop som du skriver at man render rundt med et "telt", selvom at jakken faktisk passer, så er hundetræning bare aktivt for mig, og man skal altså have noget behageligt på... Og jeg føler bare uanset hvad at jeg bliver begrænset af "tykpige jakker", jeg har ikke fundet en endnu der ikke fik mig til at føle mig tre gange så stor som jeg er. (Jeg ER stor, men jeg kan jo sagtens løbe, hoppe, dreje rundt, bøje mig osv. uden problemer.....)

 

Jeg tror altså at du skal kigge efter noget der kan "indstilles" i både talje og hofte..? :hmm: Mit tøj på overkroppen passer også tit dårligt, fordi jeg har brede skuldre/lange arme, og er et par størrelser smallere over talje og hofter. Og det er virkelig irriterende, især fordi jeg ikke kan ha' at tøjet flagrer når jeg løber agility. Men med Hurttavesten synes jeg det problem er væk, fordi jeg kan stramme den ind i taljen, og pludselig flagrer det ikke, selv om den faktisk er ret meget for stor over maven... Og det må vel næsten være lidt af det samme for dig - hvis du skal ha' plads til babserne, så bli'r resten for stort, hvis jg har forstået dig rigtig? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis er jeg bestemt ikke en frossenpind, så skiundertøj og den slags klare mit tykke lag fedt vidst :lol:

 

Jeg havde ikke overvejet at man selvfølgelig kunne kigge omkring efter noget jagt eller ride udstyr, men findes det til tykke mennesker? Ja det må det vel.. jeg har da set tykke mænd gå på jagt :hmm:

 

Jagttøj findes bestemt i store størrelser! Ulempen ved jagttøj er bare at det tit er pissehamrende dyrt. Men som regel læææækkert... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bruger både pinewoods bukser og arraks.

 

Pinewoods bruger jeg når jeg ikke skal have noget under og de fås både i mande og herre modeller og i ret store størrelser.

Om man vælger herre eller dame modellerne betyder ærlig talt ikke ret meget for pasformen.

 

Arrak synes jeg er kæmpe i størrelsen.

Har en str. small i bukser og dem har jeg et par ekstra bukser på under, samtidig med jeg lige stopper de 2-3 trøjer jeg har på ned i bukserne også - SÅ sidder de der.

Men ellers er de for store.

 

Og dem der har set mig, ved at jeg ikke er tynd :lol:

 

Nu er det lidt snyd, for jeg er så lille, at der ikke skal ret meget ekstra vægt på, før jeg ser tyk ud så en str. 38 er for mig en stor størrelse.

 

Har en Salomon vinterjakke og den kan snøre til i livet, så man egentlig kan købe den så stor at den kan passe over barm og bagdel, men kan snøres til i livet, så man ikke ligner et telt.

Er generelt rigtig glad for alt der kan snøres forskellige steder, så man selv kan tilpasse.

Min jakke har overlevet en del vintre efterhånden og skal skiftes ud næste år... Så gruer allerede for det, da jeg er ret kræsen med hvad tøj jeg kan bevæge mig i.

Og min Salomon er uovertruffen indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Pinewoods bruger jeg når jeg ikke skal have noget under og de fås både i mande og herre modeller og i ret store størrelser.

Om man vælger herre eller dame modellerne betyder ærlig talt ikke ret meget for pasformen.

 

Øv... Jeg købte et par pinewood i damemodel, og de er bare for små i taljen. Er ellers superglad for dem, så havde håbet på at en herremodel ville passe bedre til min kropsfacon. Men det vil ikke hjælpe, så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Øv... Jeg købte et par pinewood i damemodel, og de er bare for små i taljen. Er ellers superglad for dem, så havde håbet på at en herremodel ville passe bedre til min kropsfacon. Men det vil ikke hjælpe, så?

 

Hmmm... :hmm:

 

Nu du siger det.... Tror faktisk herremodellen er lidt større i taljen end damemodellen.

Har begge modeller og der er faktisk lidt forskel.

 

Men ikke voldsomt meget.

 

Synes de generelt har en tendens til at være lidt stramme i taljen, ifht. hvor meget plads der er til bagdelen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... :hmm:

 

Nu du siger det.... Tror faktisk herremodellen er lidt større i taljen end damemodellen.

Har begge modeller og der er faktisk lidt forskel.

 

Men ikke voldsomt meget.

 

Synes de generelt har en tendens til at være lidt stramme i taljen, ifht. hvor meget plads der er til bagdelen :mrgreen:

 

Hååårh, tror vist det er dagens bedste HF-indlæg!!! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså at du skal kigge efter noget der kan "indstilles" i både talje og hofte..? :hmm: Mit tøj på overkroppen passer også tit dårligt, fordi jeg har brede skuldre/lange arme, og er et par størrelser smallere over talje og hofter. Og det er virkelig irriterende, især fordi jeg ikke kan ha' at tøjet flagrer når jeg løber agility. Men med Hurttavesten synes jeg det problem er væk, fordi jeg kan stramme den ind i taljen, og pludselig flagrer det ikke, selv om den faktisk er ret meget for stor over maven... Og det må vel næsten være lidt af det samme for dig - hvis du skal ha' plads til babserne, så bli'r resten for stort, hvis jg har forstået dig rigtig? :vedikke:

 

Du har helt ret. Altså jeg er også tyk om maven :lol: (Jeg er trods alt overvægtig over det hele :lol:)

Men problemet er netop at for at kunne lukke jakken over patterne, så bliver den (for min smag) alt for dinglet alle andre steder. Det er ikke fordi jeg til hverdag render rundt i "stramme jakker", men netop når man træner, og specielt med tanke på at jeg gerne vil starte agility næste år, synes jeg lige så godt jeg kan købe det tøj som passer dertil....

 

Og grunden til med striktrøje og vest er at ærmer også ofte er for lange, og DET er altså også belastende...

 

Bukser har jeg et par som jeg bruger, det er et par jeans agtige bukser, som sidder rigtig godt, og er helt stramme for neden, hvilket betyder det er super nemt at have sine støvler på udenoven :lol:

 

Desværre tror jeg ikke hurttavesten fåes i stor nok til at jeg kan passe den :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu har jeg fundet den pink hurtta vest til 500 kr, så måske skulle man købe den, og håbe på ens patter er det første der forsvinder når vi starter med at træne :lol: (Jeg håber da der ryger et par kilo ved at blive mere aktiv :lol: Hvis e forsvinder på patterne er problemet jo løst :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...