Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

Zucco, jeg ved da godt alt hvad I har været igennem. Og der er al mulig grund til at I har BRUG for den ferie.....

 

Men så lydfølsom som du beskriver Thor, så ER en kennel måske ikke det bedste for ham lige nu.....

Og som du selv er klar over, så ER der en risiko for at han bliver syg igen.. Giardia eller noget andet. Hans immunforsvar er ikke i top efter alt hvad han har været igennem..

Måske skulle du overveje lykkelivs tilbud? I kunne måske besøge hende en dag og se hvordan det går? Hundene skal jo i hvert fald kunne enes..

 

Lykkeliv, giardia er ikke særlig farlig for sunde og raske voksne hunde. Jeg har selv gået daglige ture med min veninde og hendes hund, mens han var ramt af giardia i en meget lang periode. Selv om Silke er en ældre hund med allergi, så blev hun overhovedet ikke syg.

 

Så det ER ikke alle, der bliver syge. Men de, der bliver syge, kan blive smittet igen og igen fordi de er modtagelige og fordi de selv forurener deres omgivelser.

 

Hvis Thor bliver testet negativ for giardia, så kan det netop være en fordel at komme væk fra de vante omgivelser, så han ikke bliver smittet igen.

---Min egen Silke er en sur gammel kone overfor hvalpe og unghunde. Ellers ville jeg uden bekymring selv have tilbudt at passe Thor..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst zucco
D. 30. juni - 14. juli eller deromkring?

 

Hvis det brænder på for jer og I af den ene eller anden årsag ikke kan eller vil aflevere ham i pension vil jeg gerne tilbyde at han kan være her.

Det kræver dog at vi kan være helt sikre på at han er fri for gardenia og at I har tid og lyst til at køre her forbi så han kan møde vores hunde og jeg kan se ham an og vurdere om han kunne passe ind.

 

Jeg sidder og skriver speciale (stadig) og er hjemme. Jeg ved hvor frustrerende det kan være at skulle finde passende pasning til ens hunde og når jeg har muligheden for at hjælpe vil jeg gerne gøre det.

 

Hvad med at få en adfærdsterapeut til at vurdere hans bjæffe ture, så I kan få hjælp til at løse det? Synes de lyder lidt voldsomme ift almindelig hvalpeadfærd...

 

Lykkeliv: Tak for et rigtig flot tilbud :-), jeg sender dig lige en pb imorgen, når jeg har vendt det med fruen ( hun er gået i seng. ) Det er flot, at nogen vil sådan noget og ikke noget, vi er så vant til. Generelt er vi ikke verdensmester i at tage imod hjælp. Foruden skrevne hjælp fra et forum ;-)

 

Findus: Du rammer lidt af vores spørgsmål her. Jeg syntes, det er ret så voldsomt, når det starter. Men jeg er ikke sikker på, om det bare er sådan, det er. Det er dyrlægens adfærdsterapeut, der har sagt, det kan være en periode, han lige skal igennem. Derfor kan perioden stadig være møgirriterende. Ligesom med ungerne, når de skulle op mange gange om natten. Selvom man er glad for dem, så var det ikke sjovt. Ligesom vi havde en periode, hvor ungerne ikke ville sove og vi søgte hjælp i en bog. Her havde vi en periode på en 2-3 uger, vi brugte trickene fra den bog. Det var hårdt, de skreg og hylede og specielt min kone syntes det var hårdt. Men det virkede ! Ligesådan har jeg det med at spørge herinde. I er meget klogere på hunde, end vi er, derfor modtages gode råd gerne.

Jeg vil gerne igen understrege, jeg ved ikke, om hans reaktion er unormalt. Hvis den er, hvad er der så galt. Men i er mange, der har haft hvalpe og eller terriere, om det bare er deres sind, jeg ikke har forstået godt nok, da jeg læste om det.

Jeg kan bare sige, at jeg blandet hos min mor og far på hver deres matrikel med dertil hørende partnere har haft: Schæfer, blandet schæfer og sankt bernard, golden retriver, collie og tilsidst en blanding mellem en puddel og en foxterrier. Golden Retriveren er den klogeste og rareste hund, jeg har haft. Blandingen mellem foxterrieren og pudlen kommer dog meget tæt på. Ingen af disse hunde, kan jeg på nogen måder mindes, der havde ture som Thor har. Selvfølgelig kunne de gø osv, men ikke på den ukontaktbare måde. Og så det med, at det engang imellem er totalt velkendte lyde som badeværelsesdøren eller køkkenlågen. Den kan sågar stå og se, at jeg skære noget mad ud, men lyden får ham til at fare op. Andre gange gør den samme lyd overhovedet ingenting. Og der er ikke hoved og hale på, hvornår det starter.

 

Hvorom alting er, så er det vores mening, at vi vil ud og besøge kennelen her en af dagene. Men denne weekend skal lige "overståes", der er Skive Festival og det er fast tradition, at vi deltager :-) Vi bor lige ved siden af ned til skov og vand, så den ligger lige til højrebenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også det lyder vel voldsomt til at det er "alm. hvalpeadfærd"... Og at Lykkelivs tilbud ville være virkelig værd at overveje - du er da en engel LL! ::5up:

 

En umiddelbar tanke - kan det være noget med hans syn..? :vedikke: Tænker bare at jeg lidt genkender det der med at gø ad lyde, frem for hvad man ser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at Thor er en hvalp med lidt for høj sensitivitet, og derfor for let bliver overstimuleret.Han kan ikke??? sorterer indtryk og kun reagerer på de væsentlige.Det giver jo en kropslig nervøsitet, når man , som visse mennesker kan mangle de egenskaber. Desuden er han vel ikke helt aldersvarende i visse dele af sin udvikling, pga , at sygdom og smerter har sat ham tilbage.

Jeg ville nok behandle ham som yngre end han er, og passe på ikke at udsætte ham for ophidselse i en længerer periode. Simpelthen arbejde på at få hans stress ned i lang tid. Mener ikke han bør være i haven alene uden kontakt, for i den alder begynder mange at gø af fremmede, nogle hvalpe begynder at forstå at verden kan være farlig.Nogle kalder det spøgelsesalderen.

Og så synes jeg I skulle konsulterer en af DKK´s øjenlæger for at sikre jer, at han ikke har nedsat syn, der gør hans hørelse mere sensitiv.

For mig lyder han sart og sensitiv, og stresset i de beskrevne situationer.

Jeg ved ikke om jeg har ret, men synes at have konstateret, at visse hvalpe, der ligesom mangler erfaring fra et udviklingstrin i deres liv (græske hvalpe)faktisk har hoppet et trin tilbage og nået at få noget forsømt indhentet. Det er også erfaringer, andre med græske hunde har gjort, selv med ungtæver, der faktisk havde født deres første kuld inden 1 års alderen.Og derefter kommet til dansk familie og teet sig som 6 mdr¨´s pjattehvalpe. og først derefter blevet stabile voksne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn

Nu har jeg fulgt med i denne tråd på sidelinien i lang tid - allerførst vil jeg godt klappe jer på skulderen for at være nogen særligt gode hundeejere! Alt det I er gået igennem er ikke småting!

 

Dernæst så synes jeg I skulle overveje både adfærdsbehandler, men måske også det lidt mere alternative som en dyrehealer? Jeg har selv haft stor succes med udredning af "problem" adfærd og uforklarlige fysiske problemer ved hjælp af Charlotte fra animalhealer.net. Det skal siges at jeg selv er naturvidenskabeligt uddannet og hele mit liv er trænet til at tro på det der kan forklares og bevises, men Charlotte har ude tvivl hjulpet mig og mine hunde.

Jeg fik hende selv anbefalet af andre hundefolk.

Jeg har måtte erkende at der er mere mellem himmel og jord. Hun benytter sig af nogen dråber som skal gives til hunden og det har haft (og har) tydelig effekt på min gamle hund. Han er en ny og gladere hund.

 

Under alle omstændigheder så ønskes I al mulig held og lykke med Thor og jeg synes at hvis I seriøst skal overveje Lykkelivs MEGET flotte tilbud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Får Thor også sine gøflip når han er i transportkassen i bilen ? for ellers var det måske en mulighed at lade ham overnatte i transportkassen og så stille den der hvor han ellers sover ? måske kunne det hjælpe på både gøflip og urenlighed ?

 

Nej han får ikke de flip i kassen. Men han er tilgengæld heller ikke vild med at være i det i længere tid. 1 times kørsel, der skal et stop til, hvor han skal ud, ellers bliver han urolig.. Men det er da en mulighed :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med Thor? :lun:

 

Hej

 

Beklager manglende opdateringer, men der har lige været Skive Festival i en 3 dage og derefter en masse arbejde.

 

Det går generelt fint med Thor. Har haft fat i dyrlægen igen mht giardia og det har han ikke..

Hans foderskift er denne gang gået fint. Han har ikke haft tynd mave eller noget. Vi har fået en lille dille med at stege en hel kylling på weberen, lugten går han helt amok over. Så vi har 2 gange nu givet ham noget af dette. Ellers har han aldrig fået rester eller noget, og han er helt vild med det, og hans mave har taget det fint. Vi har så dog også holdt os til kyllingen.

 

Hans bjæfferi/spøgelsesture, dem har han dog stadig. Jeg syntes, vi har forsøgt alt for at få ham ned. Transportkassen er også forsøgt, den lykkedes det ham faktisk for første gang endda at bryde ud af. Men han fortsætter ufortrødent af den grund. Her under Skive Festival havde vi en lille havefest fredag eftermiddag og til og med aftensmaden, inden vi tog på pladsen igen. Her fik han indtil flere af disse ture. Gæsterne hvoraf det ene hold også fik en hvalp samtidig med os ( springer spaniel ) de fandt det alle underligt, så voldsomt han reagerede og så længe, han blive ved. De prøvede også med flere tricks. Dem der selv lige har fået hvalp er begyndt til hundetræning og havde et trick, de havde lært der, med at sætte Thor mellem ens bene og klø ham på brystkassen, det skulle få en hund til at falde til ro. Det hjalp heller ikke.

Han havde et flip natten mellem mandag og tirsdag.

Af en eller anden grund, så irriterer det mig ikke så voldsomt lige nu, som det har gjort. Men jeg undrer mig over, at han ikke falder til ro igen. Håber det er en periode, for når han har holdt os vågen nok om natten, så bliver det belastende. Vi droppede også en efternøler ( det 3 barn ) da vi ikke igen gad nattesjovt med videre. Så det var heller ikke planen, at en hund skulle holde os vågen.

 

Hans nattetisseri er stoppet igen. Han havde også en enkelt gang natteafføring her for lidt tid siden. ( Omkring sidst jeg skrev ). MEN han tisser stadig indenfor. Han får flere gåture end, han nogensinde før har fået, da han skal/skulle ned i vægt. Han har frit lejde ud af terrassedøren og til haven her i det gode vejr. Alligevel holder han et snit på en 3-4 gange indenfor om dagen. Det har været helt væk og jeg vil stadig tro, at en gang om ugen, er der ingenting. Men i snit er der de der 3-4 gange tis indenfor om dagen. Der er ingen hoved og hale i hvornår eller hvor i huset, han gør det. Han viser ALDRIG tegn på at skulle tisse, pludselig sætter han sig bare. Han går aldrig til terrassedøren, hvis den en sjælden gang er lukket, for at bede om at komme ud. Det undrer mig. Han er tisser jo trods alt ofte ude. Han "skider" på græsplænen. Han tisser og laver faktisk altid afføring under gåture, så hvorfor han ikke stopper indenfor, det kan jeg ikke lure.

 

Men stadig så går det alt i alt godt. Han er stadig en rar hund. Han er klart min hund. Fra jeg træder ind af døren og til jeg går igen, der kan jeg ikke træde en meter, uden han rejser sig og følger den meter med mig.. Det er hyggeligt, men jeg kommer sommetider til at træde lidt på ham, hvis ikke jeg er opmærksom..

Link til indlæg
Del på andre sites

Rart at høre at det går så godt med Thor - jeg tror nogen terriere er længere om at blive renlige , min Ollie er heller ikke renlig endnu SUK - for det er nogle mega søer han leverer !

 

Hvor gammel er Ollie ?

Jeg har jo de andre venner med en westie, der er 3 uger ældre. Den var renlig efter 14 dage. Min kollega har en yorkshierrer, den var renlige på 14 dage. Venner med dværgsnaucher, den var renlig, da de fik den 8 uger gammel. Mine venner med en springer spaniel, den var renlig efter 2 dage.. Det er lidt øv med gulvene. Det er nye trægulve, men heldigvis da trægulv og ikke tæpper.

Det med renligheden, det er ved at være lidt træls, eller det har det altid været. Men nu bliver han snart 7 mdr og har fri adgagng ud til. Faktisk lige efter jeg havde skrevet herinde igår, havde han lige et uheld igen.

Han havde lige været ude og vi skulle til at i seng. 5 minutter efter han var kommet ind udefra, så sked han lige på sturgulvet.. Jeg fatter det altså ikke !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er Ollie ?

Jeg har jo de andre venner med en westie, der er 3 uger ældre. Den var renlig efter 14 dage. Min kollega har en yorkshierrer, den var renlige på 14 dage. Venner med dværgsnaucher, den var renlig, da de fik den 8 uger gammel. Mine venner med en springer spaniel, den var renlig efter 2 dage.. Det er lidt øv med gulvene. Det er nye trægulve, men heldigvis da trægulv og ikke tæpper.

Det med renligheden, det er ved at være lidt træls, eller det har det altid været. Men nu bliver han snart 7 mdr og har fri adgagng ud til. Faktisk lige efter jeg havde skrevet herinde igår, havde han lige et uheld igen.

Han havde lige været ude og vi skulle til at i seng. 5 minutter efter han var kommet ind udefra, så sked han lige på sturgulvet.. Jeg fatter det altså ikke !!

Hvis ikke hunden forstår at det er ude den slags skal foregå så hjælper fri adgang jo ikke;)

det vil sige renlighed kommer når hunden forhindres i at gøre sig ren inde og roses for at øre det ude, luk døren og giv hunden Line på, hav den hos ig hele tiden og gå ud med den meget ofte, fx en gang i timen, ros op i skyerne ude og stop den straks inde løft den op og bær den ud, hvis du i en periode sørger for at det altid sker ude så vil hunden blive renlig;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke hunden forstår at det er ude den slags skal foregå så hjælper fri adgang jo ikke;)

det vil sige renlighed kommer når hunden forhindres i at gøre sig ren inde og roses for at øre det ude, luk døren og giv hunden Line på, hav den hos ig hele tiden og gå ud med den meget ofte, fx en gang i timen, ros op i skyerne ude og stop den straks inde løft den op og bær den ud, hvis du i en periode sørger for at det altid sker ude så vil hunden blive renlig;)

 

Jeg syntes, vi har forsøgt alt for at få ham til at forstå det. Han bliver altid rost, når han laver udenfor. Han får godbidder, når han laver udenfor. Når han laver indenfor, så bliver han totalt ignoreret eller skældt ud. Det sidste er dog yderst sjældent. Jeg er ikke i tvivl om, at han er med på, det skal foregå udenfor. Hvorfor er der ellers nu så langt mellem afføringsuheldene. Han kan også periodisk have en 2-3 dage totalt uden uheld indenfor og så tager han revanche senere, hvor han runder helt op til 5 gange på en dag. Igen tror vi i snit er på en 3-4 stykker om dagen.

Vi har snakket med dyrlægen om tricks. Deres adfærdskonsulent/psykolog og træner hos dyrlægen har vi også snakket med. Det er også hende, vi har gået til hundetræning ved. De har bla sagt, vi skulle forsøge at lukke ham inde i et værelse/bur efter gåture og lige afklimatisere ham. Huset er stort og åbent, når han er alene, så har han gangen, her har han aldrig uheld længere. Han kan være alene 7-8 timer uden uheld. Men han kan også komme lige hjem fra en gåtur, hvor han har lavet det hele og så tisse 2 gange indenfor ganske få minutter. Det har jeg skrevet tidligere, men det gælder stadig..

 

Det lyder som den evendelige halv negative snak om ham, det er ikke meningen. Og tålmodigheden med hans tisseri er ikke sluppet op endnu. Med den start han har fået, så er han helt sikkert bagud på point.

Men jeg kan have mine tvivl om, om han nogensinde helt lærer det. Julberts Victor var historien fuldstændig ens. Susanne`s der endte med at blive aflivet, den blev heller aldrig helt renlig og den endte jo med nyresvigt. Om det er sådan noget, der driller ham - altså nyrerne. Men det gider jeg bare ikke rigtig gå og bekymre mig om, nu tager vi det som det kommer. Jeg spurgte også konen den anden dag, hvor længe skal vi give ham mht tisseri, inden det er nok. Hun troede jo naivt, at han var renlig på en uge. Men som hun sagde, vi opgiver ham da ikke for et par uheld om dagen. Sådan har vi det ihvertfald med ham nu. Men 10-15 år med tis indenfor, så kan det da godt være, at tålmodigheden slipper op på et tidspunkt.

Han havde jo heller intet lært fra start af hos opdrætter, og for at citere dem hos dyrlægen, så kan man se, hvor meget de første 8 uger betyder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme har Zazu & Liva også været meget lang tid undervejs med renligheden - Liva blev først sådan 100% renlig omkring 1-års alderen. Vi fik hende jo så først da hun var 6 mdr, og da havde hun været vant til at tisse på tæpper indenfor - det var ligesom lettest for "opdrætter" :roll: så det tog pænt lang tid før vi fik hende vænnet af med at man kunne tisse på tæpper, håndklæder, dørmåtter osv. Zazu fik vi da hun var, bum bum.. omkring de 4 mdr må hun have været. Jeg mener også hun var vant til at tisse på tæpper/håndklæder i Rumænien hvor hun kom fra - så det var samme tur om igen med hende, som det var med Liva. Zazu har især haft en forkærlighed for vores seng. Man skulle VIRKELIG være sikker på hun havde tisset lige inden man gik i seng - og man skulle SE! - hende tisse, for hvis man bare lukkede hende ud selv, så fik hun ikke altid tisset - og så gik hun direkte ind i sengen og satte sig...

 

Vi har også endt med at kassere vores gulvtæppe vi havde under sofabordet - det var hver gang man gik henover det, at man fik våde strømper... :roll:

 

Selvom det da har været træls, så har det virkelig ikke været noget som har bekymret mig med den sene renlighed. Zazu var gadehund fra Rumænien, Liva levede 6 mdr hos sin "opdrætter" som dagligt slog hende i hovedet med en sammenrullet avis - altså begge hunde som har haft noget med i bagagen, og derfor tror jeg renligheden har været længere undervejs - og så dét at de har været vant til at måtte tisse på tæpper osv. Og Thor kan man jo også roligt sige har haft sit at kæmpe med i sit korte liv - så derfor ville jeg virkelig ikke bekymre mig om renligheden. Jeg tror på den nok kommer. Også selvom det måske først bliver omkring 1 års alderen som med Liva. Den dag i dag er hun helt renlig og har aldrig nogensinde uheld. Zazu blev så renlig førend Liva, eftersom Zazu først bliver 1 år til september, men det er ganske for nyligt at hun er blevet så renlig at hun kan modstå fristelsen, at tisse på tæpper osv.

 

Den eneste som blev hurtigt renlig, det var Ayo - som vi fik da hun var 8 uger og har haft en helt normal "barndom". :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Zucco, det er ligesom med børn: Nogle bliver tidligt renlige helt af sig selv. Mens andre døjer med periodevis utæthed helt op i skolealderen, selv om de ellers er helt sunde og raske.

 

Og jeg har indtryk af, at hanhunde og -børn har lidt sværere ved at blive renlige end piger. Og at alle slags sygdom også kan forlænge "baby" perioden..

 

Det vigtigste er at I falder til ro med noget I kan holde ud som en del af livet lige nu.. Måske vil renligheden blive bedre. Måske ikke.

Hvis ellers I har styr på ferien, så er det nok DEN I skal koncentrere jer om i den næste tid. Jeg håber I har fundet en god pasningsmulighed så I kan få en pause fra alle problemerne i et par uger..

 

Jeg er virkelig meget spændt på, hvordan alting går når I kommer hjem fra ferie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle,

jeg har ikke rigtig mulighed for at se hele denne chat. Men jeg er bange for, at der er andre, der har været ude for det samme som min kæreste og mig. Vi købte i mandags en westi tæve på 2 år hos Helle Jeppesen. Efterfølgende startede alle bekymringerne: inden for det første døgn begyndte hunden at klø. Hun havde også lidt blod i afføringen. Jeg prøvede derfor efter halvandet døgn at kontakte Helle Jeppesen for at høre, hvorfor vi havde fået en hund, der kradsede sine ører til blods. Hun var ikke lige særlig villig til at ringe tilbage, så i stedet for tog jeg kontakt til dyrlæger. Deres umiddelbare mistanke var allergi. Torsdag opdager jeg så denne chat og får verdens dårligste smag i munden. Jeg snakker med endnu en dyrlæge. Herefter kontakter jeg Helle Jeppesen igen, og hun benægter alt - kan slet ikke forstå noget. Jeg kræver, at hun enten betaler for dyrlæge-regningerne, så vi kan få hunden rask (da jeg virkelig gerne vil beholde denne søde og venlige hund), eller at hun kan få hunden tilbage og vi vores penge. Hun slår til på sidste tilbud og bliver faktisk ret sur på mig. Fredag vælger min kæreste og jeg så at tage hunden til dyrlægetjek. På 10 min har hun konstateret, at hunden er rød i ørerne (tegn på ørebetændelse), har kraftige tegn på svamp i poterne og blod i neglene, har dårlige tænder og trænger meget til tandrensning. Og det er bare på et hurtigt tjek. Dyrlægen mistænker allergi pga. symptomerne. Efter en hård beslutning og med smerter i hjertet afleverer vi hunden tilbage til Helle Jeppesen. Hun gider knap nok at høre på min kærestes forklaringer eller den journal fra dyrlægen, som han giver hende. Hun mener, at de kraftige tandsten på hundens tænder kan klares med et kødben og at kløen bare har noget med hundens race at gøre.

Så jeg skriver nu dette indlæg for at høre, om jeg på nogen måde kan hjælpe med at få Helle Jeppesen stoppet. Derudover vil jeg høre, om der er andre herinde, der har haft købt tæven; Nikkita og har afleveret hende tilbage igen. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne vide det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle,

jeg har ikke rigtig mulighed for at se hele denne chat. Men jeg er bange for, at der er andre, der har været ude for det samme som min kæreste og mig. Vi købte i mandags en westi tæve på 2 år hos Helle Jeppesen. Efterfølgende startede alle bekymringerne: inden for det første døgn begyndte hunden at klø. Hun havde også lidt blod i afføringen. Jeg prøvede derfor efter halvandet døgn at kontakte Helle Jeppesen for at høre, hvorfor vi havde fået en hund, der kradsede sine ører til blods. Hun var ikke lige særlig villig til at ringe tilbage, så i stedet for tog jeg kontakt til dyrlæger. Deres umiddelbare mistanke var allergi. Torsdag opdager jeg så denne chat og får verdens dårligste smag i munden. Jeg snakker med endnu en dyrlæge. Herefter kontakter jeg Helle Jeppesen igen, og hun benægter alt - kan slet ikke forstå noget. Jeg kræver, at hun enten betaler for dyrlæge-regningerne, så vi kan få hunden rask (da jeg virkelig gerne vil beholde denne søde og venlige hund), eller at hun kan få hunden tilbage og vi vores penge. Hun slår til på sidste tilbud og bliver faktisk ret sur på mig. Fredag vælger min kæreste og jeg så at tage hunden til dyrlægetjek. På 10 min har hun konstateret, at hunden er rød i ørerne (tegn på ørebetændelse), har kraftige tegn på svamp i poterne og blod i neglene, har dårlige tænder og trænger meget til tandrensning. Og det er bare på et hurtigt tjek. Dyrlægen mistænker allergi pga. symptomerne. Efter en hård beslutning og med smerter i hjertet afleverer vi hunden tilbage til Helle Jeppesen. Hun gider knap nok at høre på min kærestes forklaringer eller den journal fra dyrlægen, som han giver hende. Hun mener, at de kraftige tandsten på hundens tænder kan klares med et kødben og at kløen bare har noget med hundens race at gøre.

Så jeg skriver nu dette indlæg for at høre, om jeg på nogen måde kan hjælpe med at få Helle Jeppesen stoppet. Derudover vil jeg høre, om der er andre herinde, der har haft købt tæven; Nikkita og har afleveret hende tilbage igen. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne vide det.

 

Du kan anmelde sager til NJD. Sysser vil helt sikkert gerne kigge på sagen. Har I stadig kopi af dyrlægejournalen, eller kan I få en kopi? Det er jeres bevis for at hun har solgt en syg hund. Desuden synes debatten her at vise at hun bevidst sælger syge hvalpe.

Du kan kontakte NJD over facebook (privat besked), mail eller (hvis det er akut) telefon. Alle oplysninger er her: https://www.facebook.com/SysserNJ?fref=ts

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...