Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

jeg har ikke rigtig mulighed for at se hele denne chat. Men jeg er bange for, at der er andre, der har været ude for det samme som min kæreste og mig. Vi købte i mandags en westi tæve på 2 år hos Helle Jeppesen. Efterfølgende startede alle bekymringerne: inden for det første døgn begyndte hunden at klø. Hun havde også lidt blod i afføringen. Jeg prøvede derfor efter halvandet døgn at kontakte Helle Jeppesen for at høre, hvorfor vi havde fået en hund, der kradsede sine ører til blods. Hun var ikke lige særlig villig til at ringe tilbage, så i stedet for tog jeg kontakt til dyrlæger. Deres umiddelbare mistanke var allergi. Torsdag opdager jeg så denne chat og får verdens dårligste smag i munden. Jeg snakker med endnu en dyrlæge. Herefter kontakter jeg Helle Jeppesen igen, og hun benægter alt - kan slet ikke forstå noget. Jeg kræver, at hun enten betaler for dyrlæge-regningerne, så vi kan få hunden rask (da jeg virkelig gerne vil beholde denne søde og venlige hund), eller at hun kan få hunden tilbage og vi vores penge. Hun slår til på sidste tilbud og bliver faktisk ret sur på mig. Fredag vælger min kæreste og jeg så at tage hunden til dyrlægetjek. På 10 min har hun konstateret, at hunden er rød i ørerne (tegn på ørebetændelse), har kraftige tegn på svamp i poterne og blod i neglene, har dårlige tænder og trænger meget til tandrensning. Og det er bare på et hurtigt tjek. Dyrlægen mistænker allergi pga. symptomerne. Efter en hård beslutning og med smerter i hjertet afleverer vi hunden tilbage til Helle Jeppesen. Hun gider knap nok at høre på min kærestes forklaringer eller den journal fra dyrlægen, som han giver hende. Hun mener, at de kraftige tandsten på hundens tænder kan klares med et kødben og at kløen bare har noget med hundens race at gøre.

Så jeg skriver nu dette indlæg for at høre, om jeg på nogen måde kan hjælpe med at få Helle Jeppesen stoppet. Derudover vil jeg høre, om der er andre herinde, der har haft købt tæven; Nikkita og har afleveret hende tilbage igen. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne vide det.

 

 

Hej Tjar

Hvor er det trist at høre I også har mødt Helle Jeppesen og desværre skulle opleve det forfærdelige, at aflevere sit nye familiemedlem tilbage.

Vi er flere der desværre har handlet hos Helle og fået en syg hund med hjem. Det er så ærgeligt.. Jeg og min kæreste købte også hun hos hende og måtte med stor sorg også aflevere ham tilbage efter 2 måneder med konstante bekymringer, dyrelægebesøg og høje regninger og med den udsigt, at han ikke lige umiddelbart kunne blive rask.

 

 

Jeg skriver lige pm til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej Tjar

Hvor er det trist at høre I også har mødt Helle Jeppesen og desværre skulle opleve det forfærdelige, at aflevere sit nye familiemedlem tilbage.

Vi er flere der desværre har handlet hos Helle og fået en syg hund med hjem. Det er så ærgeligt.. Jeg og min kæreste købte også hun hos hende og måtte med stor sorg også aflevere ham tilbage efter 2 måneder med konstante bekymringer, dyrelægebesøg og høje regninger og med den udsigt, at han ikke lige umiddelbart kunne blive rask.

 

 

Jeg skriver lige pm til dig.

 

 

Hej Julbert.

tak for din besked og henvendelse. Jeg kan ikke svare dig på din pm, da du åbenbart har fyldt op i din indbakke.

Hvis andre har været ude for det samme som os, synes jeg, at en politianmeldelse er en god ide. Det tog politiet pænt imod i vores tilfælde. Derudover vil jeg stadig meget gerne høre, hvis andre har haft købt hunden Nikkita. Hun er nu til salg på Helle Jeppesens hjemmeside; westicavalierking

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Julbert.

tak for din besked og henvendelse. Jeg kan ikke svare dig på din pm, da du åbenbart har fyldt op i din indbakke.

Hvis andre har været ude for det samme som os, synes jeg, at en politianmeldelse er en god ide. Det tog politiet pænt imod i vores tilfælde. Derudover vil jeg stadig meget gerne høre, hvis andre har haft købt hunden Nikkita. Hun er nu til salg på Helle Jeppesens hjemmeside; westicavalierking

 

 

Hej igen!

 

Så har jeg været inde og slette beskeder, så der burde være plads til nye - vil du prøve at sende igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle,

jeg har ikke rigtig mulighed for at se hele denne chat. Men jeg er bange for, at der er andre, der har været ude for det samme som min kæreste og mig. Vi købte i mandags en westi tæve på 2 år hos Helle Jeppesen. Efterfølgende startede alle bekymringerne: inden for det første døgn begyndte hunden at klø. Hun havde også lidt blod i afføringen. Jeg prøvede derfor efter halvandet døgn at kontakte Helle Jeppesen for at høre, hvorfor vi havde fået en hund, der kradsede sine ører til blods. Hun var ikke lige særlig villig til at ringe tilbage, så i stedet for tog jeg kontakt til dyrlæger. Deres umiddelbare mistanke var allergi. Torsdag opdager jeg så denne chat og får verdens dårligste smag i munden. Jeg snakker med endnu en dyrlæge. Herefter kontakter jeg Helle Jeppesen igen, og hun benægter alt - kan slet ikke forstå noget. Jeg kræver, at hun enten betaler for dyrlæge-regningerne, så vi kan få hunden rask (da jeg virkelig gerne vil beholde denne søde og venlige hund), eller at hun kan få hunden tilbage og vi vores penge. Hun slår til på sidste tilbud og bliver faktisk ret sur på mig. Fredag vælger min kæreste og jeg så at tage hunden til dyrlægetjek. På 10 min har hun konstateret, at hunden er rød i ørerne (tegn på ørebetændelse), har kraftige tegn på svamp i poterne og blod i neglene, har dårlige tænder og trænger meget til tandrensning. Og det er bare på et hurtigt tjek. Dyrlægen mistænker allergi pga. symptomerne. Efter en hård beslutning og med smerter i hjertet afleverer vi hunden tilbage til Helle Jeppesen. Hun gider knap nok at høre på min kærestes forklaringer eller den journal fra dyrlægen, som han giver hende. Hun mener, at de kraftige tandsten på hundens tænder kan klares med et kødben og at kløen bare har noget med hundens race at gøre.

Så jeg skriver nu dette indlæg for at høre, om jeg på nogen måde kan hjælpe med at få Helle Jeppesen stoppet. Derudover vil jeg høre, om der er andre herinde, der har haft købt tæven; Nikkita og har afleveret hende tilbage igen. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne vide det.

 

Hej alle,

jeg har ikke rigtig mulighed for at se hele denne chat. Men jeg er bange for, at der er andre, der har været ude for det samme som min kæreste og mig. Vi købte i mandags en westi tæve på 2 år hos Helle Jeppesen. Efterfølgende startede alle bekymringerne: inden for det første døgn begyndte hunden at klø. Hun havde også lidt blod i afføringen. Jeg prøvede derfor efter halvandet døgn at kontakte Helle Jeppesen for at høre, hvorfor vi havde fået en hund, der kradsede sine ører til blods. Hun var ikke lige særlig villig til at ringe tilbage, så i stedet for tog jeg kontakt til dyrlæger. Deres umiddelbare mistanke var allergi. Torsdag opdager jeg så denne chat og får verdens dårligste smag i munden. Jeg snakker med endnu en dyrlæge. Herefter kontakter jeg Helle Jeppesen igen, og hun benægter alt - kan slet ikke forstå noget. Jeg kræver, at hun enten betaler for dyrlæge-regningerne, så vi kan få hunden rask (da jeg virkelig gerne vil beholde denne søde og venlige hund), eller at hun kan få hunden tilbage og vi vores penge. Hun slår til på sidste tilbud og bliver faktisk ret sur på mig. Fredag vælger min kæreste og jeg så at tage hunden til dyrlægetjek. På 10 min har hun konstateret, at hunden er rød i ørerne (tegn på ørebetændelse), har kraftige tegn på svamp i poterne og blod i neglene, har dårlige tænder og trænger meget til tandrensning. Og det er bare på et hurtigt tjek. Dyrlægen mistænker allergi pga. symptomerne. Efter en hård beslutning og med smerter i hjertet afleverer vi hunden tilbage til Helle Jeppesen. Hun gider knap nok at høre på min kærestes forklaringer eller den journal fra dyrlægen, som han giver hende. Hun mener, at de kraftige tandsten på hundens tænder kan klares med et kødben og at kløen bare har noget med hundens race at gøre.

Så jeg skriver nu dette indlæg for at høre, om jeg på nogen måde kan hjælpe med at få Helle Jeppesen stoppet. Derudover vil jeg høre, om der er andre herinde, der har haft købt tæven; Nikkita og har afleveret hende tilbage igen. Hvis det er tilfældet, vil jeg meget gerne vide det.

 

Det lyder som en rigtig træls oplevelse :-(

Endnu en hund der kommer fra Helle med blod i afføringen... Noget forpulet svineri.

 

Mht Thor. Jeg syntes, der falder mere og mere ro på ham, han er en rigtig hyggefætter. Han er decideret røvkjæle, hvis jeg skal sige noget.

 

Han har stadig sine bjæffe ture. Jeg er nået så langt, at det er lyde, han reagerer på. Det er ikke mennesker eller dyr, men kun lyde. Han gjorde det pga min kontorstol igår. Jeg har en kammerat, jeg besøgte søndag. Han oplevede i sidste weekend et af Thor sine flip. Han spurgte direkte, om ikke jeg havde skudt det kræ !! Jeg hører det faktisk ikke længere. Selvfølgelig pisseirriterende i lørdags, da vi så film og han bjæffede igennem den sidste halve time.. Men igen, jeg er nok blevet lidt døv for det.

 

Hans renlighed kører MEGET op og ned. Han har 3 dage uden nogen uheld. Så har han en aften som i forgårs. Fra kl 19-22 tissede han 3 gange indenfor, samtidig med han var ude 5 gange. Han tissede også lige udenfor terrassedøren. MEN på et tidspunkt ville han ind udefra, han stod og skrabte på terrassedørsvinduet, da døren var blæst i. Da jeg var på vej op og lukke ham ind, så sked han lige foran døren. Så var han nået ind, så havde han skidt på stuegulvet.. Jeg fatter stadig ikke hans urenlighed. Han har siden kun haft et uheld inde.. Så der er ikke rigtig nogen hoved eller hale i det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg er glad for det endte som det endte. På trods af roterende renlighed og gømonster tendenser, så lyder det som om han er en go hund.:lun:

 

En ting i kunne prøve, det var at give ham snor på ud i haven, til han havde afleveret. Først derefter kan i lade ham løbe og snuse.

 

Ja han er en super hund :-) Det mener jeg virkelig, vi er helt enige om derhjemme, at ser vi bort fra sygdomme, så kunne vi ikke få bedre hund..

 

Det med snoren i haven. Vi er oftest med ham ude til at starte med, men ikke i snor. Jeg tænker bare lidt, det er jo også galt lige efter en lang gåtur.. Han kommer lige ind fra gåtur og tisser..

 

Noget andet er, vi var ude og besøge kennelen igår. Det var en positiv oplevelse. Det virkede til at være fine forhold, og tur ville jo snakke med dem alle. Han fik lov at hilse på dem alle gennem burerne, der var ingen problemer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder dejligt! Så er det måske bedst at I holder jer til kennel-pensionsplanerne.

Får han sit eget foder med? Det vil måske være bedst med en liste over hvad I plejer at gøre når/hvis diverse problemer dukker op..

 

Uuhh... Der er ikke længe til ferietid.. Jeg håber at I (alle-også Thor) får en rigtig god ferie..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han er en super hund :-) Det mener jeg virkelig, vi er helt enige om derhjemme, at ser vi bort fra sygdomme, så kunne vi ikke få bedre hund..

 

Det med snoren i haven. Vi er oftest med ham ude til at starte med, men ikke i snor. Jeg tænker bare lidt, det er jo også galt lige efter en lang gåtur.. Han kommer lige ind fra gåtur og tisser..

 

Noget andet er, vi var ude og besøge kennelen igår. Det var en positiv oplevelse. Det virkede til at være fine forhold, og tur ville jo snakke med dem alle. Han fik lov at hilse på dem alle gennem burerne, der var ingen problemer..

Tisser han på gåturen? Det gjorde en af mine hunde nemlig aldrig, så vi gik altid i haven når vi kom hjem, indtil hun havde tisset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder dejligt! Så er det måske bedst at I holder jer til kennel-pensionsplanerne.

Får han sit eget foder med? Det vil måske være bedst med en liste over hvad I plejer at gøre når/hvis diverse problemer dukker op..

 

Uuhh... Der er ikke længe til ferietid.. Jeg håber at I (alle-også Thor) får en rigtig god ferie..

 

Tisser han på gåturen? Det gjorde en af mine hunde nemlig aldrig, så vi gik altid i haven når vi kom hjem, indtil hun havde tisset.

 

Jeg har lige været oppe og købe mere foder til ham idag, så han har nok til kennelen :-)

Vi har fortalt hele historien til kennelen, så de er med på, hvad de går ind til.. Det skræmte dem overhovedet ikke.

 

Mht gåturen. Så tisser og skider han altid på gåturerne. Endda flere gange, derfor undrer det mig også, at han laver så meget indenfor. Men det er i perioder. Der kan gå 3 dage helt uden uheld. Afførings uheld har været slut længe og så lige pludselig har han haft 3 af dem indenfor 1½ uge. Hans afføring ser helt almindelig ud...

 

Vi glæder os meget til ferien. Skal afsted natten mellem lørdag - søndag i næste weekend..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Hvis der er nogen der har flere/ kender til flere sager om den pågældende "kennel", må de meget gerne kontakte mig via PB. Så vil jeg sende det videre til de rette folk, jeg vil ikke skrive mere her da der måske er flere der læser med. :hmm: det er måske ikke så smart at få alt ud.

 

Så kan de garvede jo læse imellem lignerne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Thor afleveret i pensionen igår og vi rejser afsted i nat. Men skal lige til bryllup om lidt, hvorfor også, at han blev afleveret igår.

 

Det var faktisk helt dejligt at aflevere ham og have en hel nats søvn ! Han har været forfærdeligt på det sidste. Han bjæffer hele dagen lang, og vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der tricker ham. Ud over det så tiiser og laver han indenfor rigtig ofte igen, efter han lige har haft en lang periode, uden at gøre noget. Sidste fredag tog jeg hjem, da min søn var syg. Jeg kan arbejde hjemmefra, men kunne slet ikke koncentrere mig om det. Han rendte og gøede hele tiden. Både ude og inde. Det er ikke mennesker eller dyr, der får ham til det, så langt er jeg nået. Det er lyde.. En eller anden lyd tricker ham, men vi kan ikke høre det, og så går han ellers igang. De sidste 1,5 uge har jeg kunne stille en klokke efter, at han er gået igang til midnat, igen kl 3 og slutter så af med en tur kl 5. Når vi så er oppe lidt i kl 6, så tager han en ny tur, mens han er sammen med os alle ca kl 6.45.. Vi aner simpelthen ikke, hvad der får ham til det. Men det er ved at være lidt hårdt, man ikke får sin søvn.

 

Dertil krydder han det med, at han har 2 dages pause uden uheld, tilgengæld er han oppe på en 6-8 uheld alle de andre dage og endda med afføring igen. Han stod den anden dag og ville ind, mens jeg var på vej hen til døren ( glasdør ) så stillede han sig foran den og sked på terrassen. Det havde han unægtelig gjort inde. Det er alle vegne i huset. Jeg lå og læste med min søn på kontoret. Han kommer hen til os og bliver kløet lidt, vender sig om og tager 3 skridt for så uden varsel at sætte sig og tisse midt på gulvet. Han tisser i køkkenet, han tisser flere forskellige steder i huset. Han laver afføring en 3-4 forskellige steder i huset. MEN han har aldrig uheld, når han er alene. Den anden dag havde han over 8 timer alene, helt uden uheld. Så han kan godt holde sig. Han giver ingen tegn overhovedet på, han skal af med noget på nogle punkter.

 

Så lige nu har vi voksne i huset en bette krise over ham. Vi har snakket med dyrlæge og venner, vi har brugt alle deres råd undervejs i vores forløb, vi har brugt jeres råd herinde. Jeg fatter ikke, at han kan være renlig i en periode og så falde så langt tilbage. Og det er ikke første gang, det går sådan op og ned med hans renlighed. Det krydret med han evindelige bjæfferi i tiden, så er vi rigtig godt tilpasse med, at vi nu har 14 dages ferie, hvor han ikke skal med. Det er ikke pænt sagt, men så håber vi på, at vi har kræfter til at tage en tørn mere med ham, når vi kommer hjem. For ærligt, som det er lige nu, så har vi lyst til at smide håndklædet i ringen. Men det er børnene bestemt ikke, de havde det rigtig skidt med, at han skal passes..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev Thor afleveret i pensionen igår og vi rejser afsted i nat. Men skal lige til bryllup om lidt, hvorfor også, at han blev afleveret igår.

 

Det var faktisk helt dejligt at aflevere ham og have en hel nats søvn ! Han har været forfærdeligt på det sidste. Han bjæffer hele dagen lang, og vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der tricker ham. Ud over det så tiiser og laver han indenfor rigtig ofte igen, efter han lige har haft en lang periode, uden at gøre noget. Sidste fredag tog jeg hjem, da min søn var syg. Jeg kan arbejde hjemmefra, men kunne slet ikke koncentrere mig om det. Han rendte og gøede hele tiden. Både ude og inde. Det er ikke mennesker eller dyr, der får ham til det, så langt er jeg nået. Det er lyde.. En eller anden lyd tricker ham, men vi kan ikke høre det, og så går han ellers igang. De sidste 1,5 uge har jeg kunne stille en klokke efter, at han er gået igang til midnat, igen kl 3 og slutter så af med en tur kl 5. Når vi så er oppe lidt i kl 6, så tager han en ny tur, mens han er sammen med os alle ca kl 6.45.. Vi aner simpelthen ikke, hvad der får ham til det. Men det er ved at være lidt hårdt, man ikke får sin søvn.

 

Dertil krydder han det med, at han har 2 dages pause uden uheld, tilgengæld er han oppe på en 6-8 uheld alle de andre dage og endda med afføring igen. Han stod den anden dag og ville ind, mens jeg var på vej hen til døren ( glasdør ) så stillede han sig foran den og sked på terrassen. Det havde han unægtelig gjort inde. Det er alle vegne i huset. Jeg lå og læste med min søn på kontoret. Han kommer hen til os og bliver kløet lidt, vender sig om og tager 3 skridt for så uden varsel at sætte sig og tisse midt på gulvet. Han tisser i køkkenet, han tisser flere forskellige steder i huset. Han laver afføring en 3-4 forskellige steder i huset. MEN han har aldrig uheld, når han er alene. Den anden dag havde han over 8 timer alene, helt uden uheld. Så han kan godt holde sig. Han giver ingen tegn overhovedet på, han skal af med noget på nogle punkter.

 

Så lige nu har vi voksne i huset en bette krise over ham. Vi har snakket med dyrlæge og venner, vi har brugt alle deres råd undervejs i vores forløb, vi har brugt jeres råd herinde. Jeg fatter ikke, at han kan være renlig i en periode og så falde så langt tilbage. Og det er ikke første gang, det går sådan op og ned med hans renlighed. Det krydret med han evindelige bjæfferi i tiden, så er vi rigtig godt tilpasse med, at vi nu har 14 dages ferie, hvor han ikke skal med. Det er ikke pænt sagt, men så håber vi på, at vi har kræfter til at tage en tørn mere med ham, når vi kommer hjem. For ærligt, som det er lige nu, så har vi lyst til at smide håndklædet i ringen. Men det er børnene bestemt ikke, de havde det rigtig skidt med, at han skal passes..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er han blevet tjekket for blærebetændelse? Får han medicin nu? Kan slap blære/overproduktion af urin være en bivirkning? Lyder som om han ikke kan holde sig/kan mærke det, når han er i bevægelse og der sker ting rundt om ham (derfor han ikke tisser når han er alene).

 

Hov det indlæg kom da lige på 2 gange..

 

Hej Budda. Ja det er han tjekket for flere gange. Dyrlægen mener, at det er fordi, han helt fra lille, aldrig lærte at det foregik udenfor og så syntes, det er hyggeligt. Julbert og Susanne har de samme historier med deres hunde fra samme kuld, Susannes nåede at blive lidt ældre, men fik så dårlige nyrer og døde. Ved ikke, om det er den sygdom, de også render rundt med. Dyrlægen har også været inde på, at starten kan have permanent skadet hans tarme. Derfor han bare gør det uden videre. Jeg tror, han

er helt klar over, at vi ikke vil have det. Jeg har godt nok skældt ud, de sidste par gange, jeg har taget ham på fast gerning. Igen det undrer mig, at han kommer lige udefra eller fra en gåtur, hvor han har lavet det hele, og så lige ind og tisse 2 gange på gulvet. Undrer mig også over, at det ikke er mere faste steder. Det er ene forskellige steder i huset. Lige fra værelser, gang, badeværelse, køkken til flere steder i stuen. Jeg er begyndt at løbe en del og har i den henseende købt nogle ret dyre kompressionstrømper, jeg har kun det ene par. Så stor var min irritation sidst, jeg skulle ud at løbe, da jeg gik gennem køkkenet, blev mine strømper pænt våde, for da havde han også lige tisset uden, jeg havde set det.

 

Bjæfferiet ved jeg heller ikke, hvad der kommer sig af. Der er heller ingen hovede ellers hale i det. Normalt bliver det værre om aften og nat. Men det bliver mere og mere om dagen også. Det er som tidligere nævnt alt fra en dør der lukker, til en der pudser næse, så går han igang. Derudover en masse andre gange, hvor vi simpelthen aldrig finder ud af, hvad der fik ham igang. Men han er ikke til at få ned, når han først er startet, og er han endelig stoppet efter en tur, så skal der ikke det mindste til, for at han starter igen. Jeg undrer mig over, at der kan komme 10 gæster her, der kan rende en masse forbi udenfor, han gør aldrig af dem. Men så går han stille rundt i stuen og starter lige ud af det blå.. Inden han fik prednisolon, der gøede han aldrig, så selvom det ikke var så længe, han fik det, så kan jeg da frygte, han har taget skade af det.

Når han begynder, har vi prøvet at lukke ham inde i gangen, vi har smidt ham i transportkassen, lokket med mad og godbidder, prøvet med legetøj. Taget ham op og gået et andet sted med ham. Han holder ikke af den grund. Hvordan og hvorfor han så holder igen, det kan vi heller ikke finde ud af. Men lige pludselig så stopper han bare igen. Nogle gange lægger han sig i sin kurv og småbjæffer videre for så at holde helt. Vi har også flere gange smidt ham i haven, når han starter, men så render han hele grunden rundt og bjæffer og bjæffer. Da vi fik ham, her sagde naboerne, at nu håber de ikke, at det er sådan en, der render rundt ude og bjæffer hele tiden, for det gad de ikke. Det gør han jo så i perioder. Heldigvis har vi et super forhold til vores naboer, og de er faktisk alle ret vilde med Thor, så jeg har ikke modtaget klager over det endnu. Men som han har været på det sidste, så skal det nok komme frygter jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

I må have en rigtig god ferie, Prøv på at glemme alt om Thor de næste uger..... Selv om det kan være svært. Måske vil han ligefrem have godt af at komme hjemmefra, -hvis der er et psykisk aspekt i hans adfærd. Jeg har sagt det før, jeg tror at han er vildt følsom overfor hans menneskers sindstilstand. Så kan en kennel med en mere neutral holdning være det rigtige.

 

Med lidt held så vil han være kommet ud af sin "onde cirkel" når I kommer hjem. Og han har haft en oplevelse af at I ikke er der altid uanset hvad. Det kan godt få ham til at stramme sig an når han kommer hjem igen..

 

Men I kunne også prøve at give ham et DAP-halsbånd på.

 

Jeg har lige købt et til min Silke. Og jeg er overrasket over hvor stor en virkning det har haft. Silke er jo græspollen-allergiker. Og når hun var alene hjemme, så bed hun sig selv til blods. Hver gang. Jeg har ikke kunnet gå på indkøb eller noget som helst andet, uden at jeg kom hjem til blodspor over det halve af huset, og blodig hudløshed op og ned af benene. Hun fik så binyrebark. Det hjalp ikke. Så blev dosis sat op. Det hjalp heller ikke...

Så fik hun det halsbånd på. Og dagen efter var hun for første gang i måneder alene i over 2 timer, HELT uden at røre sine albuer eller rive hår af.

Det er så lidt over 1 uge siden. Og der har ikke været problemer i den tid.

 

Hvis I endnu ikke har prøvet noget med DAP til Thor, så er det endnu en ting, I kan prøve. Der er ingen giftstoffer i. Kun naturlige feromoner som dem en ammende tæve udskiller.

 

Jeg er godtnok spændt på at høre fra jer når I får Thor hjem igen..

 

Indtil da: Rigtig god ferie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes i skal få en god (og positiv) træner til at komme ud til 1-2 enetimer, så i kan få nogle andre øjne på de 2 ting, gø (og især stoppe igen) samt tisse indendørs. Nogle gange opdager man ikke det som er lige foran en, fordi man er vant til det - sådan er det i hvert fald her :) Havde du boet i Kbh, havde jeg en varm anbefaling, kender desværre ingen omkring Skive.

 

 

Noget sært vi oplevede, min ene hund har siden han var lille, spist strømper (som kom hele ud i den anden ende) i ny og næ. Det begyndte at blive værre, så meget at vi begyndte at gemme dem og lukke døren til soveværelset, men så fandt han andre stofting han så spiste - bl.a. et helt ærme! Ikke godt, det kunne jo være endt rigtig dårligt. Han fandt også boxershorts gemt i buske på ture og jeg kunne blive ved.

Anyhow, lige pludselig kom jeg på ideen om det kunne være noget der irriterede hans mave, så jeg prøvede at undgå vildt i hans mad og godbidder (de får råt og har altid gjort) - seriøst, fra den ene dag til den anden stoppede han fuldstændigt med at spise strømper/stof. Det har taget mig næsten 3 år at opdage. Han har jo aldrig haft dårlig mave eller været skidt tilpas efter at have spist. Det kunne også være både dage og uger efter han havde spist vildt, at han snuppede en strømpe.

 

Det har intet at gøre med Thor, men bare det, at man nogle gange virkelig ikke forstår en ting ens hund gør og det kan være mega svært at finde grunden, der kan andre øjne nogle gange hjælpe. (Jeg har også spurgt til vores problem herinde, men ikke fundet svaret, men det er da virkelig også lidt sært :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

 

Med lidt held så vil han være kommet ud af sin "onde cirkel" når I kommer hjem. Og han har haft en oplevelse af at I ikke er der altid uanset hvad. Det kan godt få ham til at stramme sig an når han kommer hjem igen..

 

Men I kunne også prøve at give ham et DAP-halsbånd på.

 

 

Hvis I endnu ikke har prøvet noget med DAP til Thor, så er det endnu en ting, I kan prøve. Der er ingen giftstoffer i. Kun naturlige feromoner som dem en ammende tæve udskiller.

 

Jeg er godtnok spændt på at høre fra jer når I får Thor hjem igen..

 

Indtil da: Rigtig god ferie!

 

Synes i skal få en god (og positiv) træner til at komme ud til 1-2 enetimer, så i kan få nogle andre øjne på de 2 ting, gø (og især stoppe igen) samt tisse indendørs. Nogle gange opdager man ikke det som er lige foran en, fordi man er vant til det - sådan er det i hvert fald her :) Havde du boet i Kbh, havde jeg en varm anbefaling, kender desværre ingen omkring Skive.

 

Håber I har/ har haft en fantastisk god ferie og at det er gået godt med Thor i pensionen.

 

Tak for det :-)

 

Birgitta hvad er et DAP halsbånd ? Har aldrig hørt om det ?

Buddha en træner kunne være en mulighed, vi har været klar til næsten alt her inden ferien.

 

Ellers har vi haft en fantastisk ferie :-) Totalt afslappende i kanongodt vejr :-) Lidt øv at komme hjem til regn og blæst, men håber det bliver bedre.

Vi sover normalt ikke så meget, hvorfor det også har været ekstra frustrerende, at han har gøet sådan. Det har vi taget totalt revanche for nede i Italien, hold da op vi fik sovet igennem dernede.

 

Vi kom hjem lidt før en forventet igår, så vi hentede ham allerede igår istedet for som planlagt idag i pensionen. Det var gået fint, fik vi at vide. Vi fik ikke de store historier, da der stod 3 par for at hente deres dyr og vi var først i køen. De sagde, at han gik lidt inde i sig selv, men vi fangede ikke rigtigt, hvad de mente med det, inden de var videre til den næste. Men han virkede til, at han har haft det godt derude og der er intet at mærke på ham. Han var møgbeskidt og fik et bad igår aftes. Jeg tror, han har hygget sig godt ude på deres grund i pensionen og det tager jeg kun som godt.

 

Han har virket stille og rolig siden, at vi hentede ham. Han har ikke lavet noget indenfor at nogen art endnu, han er røvkjæle, og han har "kun" haft et mindre gøflip igår aftes. Så indtil videre positiv. Vi havde forventet, at han havde taget nogle unoder til sig og måske ville bjæffe endnu mere, men det er slet ikke tilfældet. Meget positivt indtil videre.

Vi må så også erkende, at vi snakkede rigtigt meget i Italien om, at hvis ikke, vi får styr på renligheden og specielt det bjæfferi igen især om natten, så smider vi håndklædet i ringen. Vi orker simpelthen ikke længere, ikke at få vores nattesøvn. Vi er yderligere møgtrætte af at tørre tis op overalt. Til vores store overraskelse, så savnede vi voksne ham slet ikke, mens vi var dernede. MEN det gjorde ungerne - hold da op ! Der gik ikke en time, uden han blev nævnt. De købte en bamse, der mindede om ham osv..

Så selvfølgelig får han en chance mere. Når vi nu har fået ham hjem, så er det da også skidehyggeligt igen. Så vi håber, at alt arter sig med ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen hjem :-)...og tak for opdatering :-)

Håber, at I har fået ladet batterierne op og er klar til nye udfordringer :-)...sommeren skulle i øvrigt vende tilbage i løbet af ugen.

 

Det kan være, at Thor også har haft godt af, at være væk fra jer... ikke negativt ment ;-)... men det lyder da vældigt positivt, at han ikke har besørget indenfor endnu :-)...så krydser fingre for, at det holder sig på den rigtige side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, velkommen hjem! :-D

 

Man er som voksen tilbøjelig til at undervurdere den betydning hunden har for børnene. Min søster kom hjem med en hund da jeg var 6 år. En pjusket lille stakkel, som min søster havde fået af en veninde, der var flyttet. Nogle måneder senere var det OS, der flyttede. Og Pjevsen skiftede hjem igen.. Jeg savnede ham voldsomt uden at kunne tale om det. Hele min barndom.

 

Da jeg flyttede hjemmefra som 21-årig gik der ikke mange måneder før jeg fik min første hund.

Jeg har haft hund(e) lige siden.. ---Men jeg tænker stadig tit på stakkels lille Pjevs..

 

DAP er en forkortelse, der betyder Dog Appeasing Pheromones. Det er en syntetisk efterligning af det stof som diegivende tæver udskiller. Og det virker beroligende på både hvalpe og voksne hunde.

 

I dag hedder halsbåndet "Adaptil". Man kan også få stoffet som spray eller som diffuser (en dims til at sætte i en stikkontakt.. )

 

På siden herunder er der et skema over hvad de forskellige typer egner sig bedst til. Det er nok diffuseren du skal have fat i... Netop lydfølsomhed er nævnt..

 

http://www.netdyrlæge.dk/hund/adaptil-duftspreder-med-flaske-netdyrlaege

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige en lille positiv opdatering :-)

 

Thor har nu sat ny rekord. Han har ikke haft et eneste uheld, siden vi hentede ham i kennelen for godt en uge siden. Det er ikke sket før over så lang en periode. Han har været ret så nem at have med at gøre siden. Han er meget kjæle, og tuller bare rundt imellem os. Vil lige lege lidt engang imellem. Bjæfferiet har heller ikke været så slemt. Der har lige været lidt engang imellem, men han er jo også en hund. Dog har det været en lille smule stigende med gøeriet, men stadig LANGT fra, som det var inden turen.

Jeg ved ikke, hvad der er sket i den kennel, men det har da været pengene værd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu skal man jo passe på, hvad man siger højt, har jeg lige fået endnu en leksion på.

 

Jeg sidder meget klatøjet på arbejde, da han så lige i nat fik en tur 2 gange.. Aner ikke hvorfor, men 2 gange vågnede jeg ved, at han gik amok.

Tilgengæld har han stadig ikke tisset eller skidt inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...