Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

enig i at det ikke skal blive en hetz, men i har uploadet billede af købsaftalen, så de er nemme at finde....bare lige en indskudt sætning:engel:

 

Ellers har jeg ingen fornuftige input, andet end at jeg håber det aller, aller bedste for jer og jeres lille fine fyr:lun:

 

Enig med købsaftalen, men nu har jeg jo slettet alle navne på aftalen. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på købsaftaler, om de er unikke for de enkelte kenneler. Det syntes jeg bare ikke,

at den så ud til..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Da min kusines datters hvalp fik giardia, var det også op ad bakke. Pludselig var maven ok, for igen at være dårlig. Deres dyrlæge var desværre ikke særlig hurtig til netop at indsende denne prøve, og troede jo mave/tarmbetændelse, allergi for fødevarer osv. De bor i Århus og kom efter måneder til trim hos hundens faders ejer og hun fik et choc over denne tynde hvalp. Og bad dem traks gå til dyrlæge igen-igen. Så kom hun først i korrekt behandling og tror det tog mindst 5-6 måneder før prøverne var negative.

Din salgsaftale lever slet ikke op til købeloven vedr handel med hunde.

Og den stambogsførende forening opdrætter bruger er en hjemmestrikket useriøs foreninger, der laver papirer på, hvad man nu har brug for.

Et haleknæk vil nok ikke i DKK give anledning til refusion, da det ikke sænker værdien for en hund, der er solgt som familiehund.Og ikke generer hunden fysisk.Det er arveligt.

 

Lige til orientering:

I DKK skal hvalpefødsel anmelding inden de er 3 uger med tro og loveunderskrift af tæve og hanhundeejer, med opgivelse af parringsdato osv.Tillige skal man opgive om man ønsker en DKK chipning eller ved egen dyrlæge. Og indbetale beløbet for registrering. Så laves stambog med det udstedte chipnr, der sendes til chipperen og udleveres efter chipning, der ofte foregår mellem 7-8 uger, samtidig med en undersøgelse til hvalpebog..Stamtavlen skal altid følge hvalpen ved salg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med købsaftalen, men nu har jeg jo slettet alle navne på aftalen. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på købsaftaler, om de er unikke for de enkelte kenneler. Det syntes jeg bare ikke,

at den så ud til..

 

Hundens navn fremgår og kennelnavnet er en del af hundens navn. Google kennelnavnet og vupti så har du hjemmesiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundens navn fremgår og kennelnavnet er en del af hundens navn. Google kennelnavnet og vupti så har du hjemmesiden

 

Åh jeg har aldrig kunne læse hvad der stod der, og tænkte ikke lige videre over, at det kunne være kennelnavnet. Syntes så heller ikke, at hun har brugt det navn

i noget andet sammenhæng..

 

Kan jeg slette det billede igen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min kusines datters hvalp fik giardia, var det også op ad bakke. Pludselig var maven ok, for igen at være dårlig. Deres dyrlæge var desværre ikke særlig hurtig til netop at indsende denne prøve, og troede jo mave/tarmbetændelse, allergi for fødevarer osv. De bor i Århus og kom efter måneder til trim hos hundens faders ejer og hun fik et choc over denne tynde hvalp. Og bad dem traks gå til dyrlæge igen-igen. Så kom hun først i korrekt behandling og tror det tog mindst 5-6 måneder før prøverne var negative.

Din salgsaftale lever slet ikke op til købeloven vedr handel med hunde.

Og den stambogsførende forening opdrætter bruger er en hjemmestrikket useriøs foreninger, der laver papirer på, hvad man nu har brug for.

Et haleknæk vil nok ikke i DKK give anledning til refusion, da det ikke sænker værdien for en hund, der er solgt som familiehund.Og ikke generer hunden fysisk.Det er arveligt.

 

Lige til orientering:

I DKK skal hvalpefødsel anmelding inden de er 3 uger med tro og loveunderskrift af tæve og hanhundeejer, med opgivelse af parringsdato osv.Tillige skal man opgive om man ønsker en DKK chipning eller ved egen dyrlæge. Og indbetale beløbet for registrering. Så laves stambog med det udstedte chipnr, der sendes til chipperen og udleveres efter chipning, der ofte foregår mellem 7-8 uger, samtidig med en undersøgelse til hvalpebog..Stamtavlen skal altid følge hvalpen ved salg.

 

Haleknækket generer mig heller ikke. Jeg havde ikke set det, om Julbert ikke havde nævnt det og så spurgte jeg dyrlægen, da jeg var der.

Godt din kusines hund komme igennem det.

Jeg kan sagtens se nu, at vi burde ikke have købt der. Men igen, var der ikke alt det andet, så ville jeg være ligeglad. Han er købt som en familiehund. Han skal ikke på udstilling eller bruges til avl. Men han skal !&%!&/%# fandme være rask ;-) Syntes også, det er lidt bittert at bruge 3500 kr på de første 3 uger og han ikke er rask endnu. Jeg kunne have købt en ny pc til ungerne for de penge. Fair nok hvis han havde spist noget, eller vi havde haft ham i længere tid, men

indenfor en time efter hjemkomst, da det hele startede !!

 

Mht dansk kennel klub. Kan de gøre noget og vil de gøre noget, nu man har købt ved en udenfor ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller forbrugerklagenævnet - det er jo også et spørgsmål om at købeloven ikke er opfyldt

 

Den er også i tankerne..

 

Men igen, nu får hun lige en chance. Det der tæller imod er stadig bare. Sjusk med stamtavle. At hun både overfor os og anden køber påstår, at hun vi hver især er den eneste, hun har hørt fra.

At hun bare svarer kort med, at hendes hunde har fået ormekur. Overfor anden køber der sagde, det var giardia var svaret. Hun kunne ikke tage ansvar for luftbårne virus, hendes hunde havde

fået ormekur ! Hold nu - giardia kan man ved kort googling se, smitter typisk ved beskidte steder og steder, hvor mange er samlet på et lille sted. Desuden har vi jo begge klaget med det samme.

Første svar til os var, blodet måtte komme af stress fra køreturen hjem. Giv hunden udkogt ris med tun. Den købte vi da i 1. omgang. Men kennelens køkken hvor alle hvalpene gik, var ikke meget

større en 10-12 km2. De sked og pissede indenfor. Så JO hun kan ikke have undgået at se blodet, inden vi fik de hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK kan desværre ikke hjælpe, de har kun beføjelser til tvist mellem deres medlemmer og køberer.For at få stambogsført hvalpe der, skal lovene jo overholdes. Måske er din opdrætter allerede kendt i Forbrugerstyrelsen, de har masser af den slags sager.

Har kigget på den hjemmeside og den er da undskyld, en rigtig narreside med blomster , sukkersøde hvalpe og totalt uden informationer om de hunde der avles på.

Hundenes stambogorganisation er ikke oplyst. Ingen stambogsnumre til check, ingen sundhedsoplysninger, der kan dokumenteres, ikke engang oplyst hvilken klub de kan udstille i.

Din manglende stambog er det mindste i den sag, den kan stort set ikke bruges til noget. Ingen af de bedre stambogsførende klubber vil anerkende den.

Jeg håber virkelig jeres lille vovse vil vokse sig rask og tillige dens bror. Og jeg synes du straks skal tage forbindelse med de Forbrugerorganisationer jeg har henvist til, for lige at få lidt input om , hvordan man kører en sådan sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med købsaftalen, men nu har jeg jo slettet alle navne på aftalen. Jeg skal dog ikke gøre mig klog på købsaftaler, om de er unikke for de enkelte kenneler. Det syntes jeg bare ikke,

at den så ud til..

 

Hundens navn fremgår og kennelnavnet er en del af hundens navn. Google kennelnavnet og vupti så har du hjemmesiden

 

Præcis! Det var ikke for at slå i hovedet eller andet, bare lige et input :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis! Det var ikke for at slå i hovedet eller andet, bare lige et input :vedikke:

 

Ja okay, jeg har så aldrig kunne tyde, hvad der stod der :oops:

Kan man slette det billede igen ?

 

Jeg har altid bare tænkt, kennelen hed det samme som hjemmesiden..

 

Jeg skal også være ærlig at tilstå, at jeg ikke gik så meget op i stamtavler udstilling m.v. Vi ville bare gerne have en Westie som familiehund.

At man så bagefter bliver klog på nogle ting, det er selvfølglig lidt træls, man ikke satte sig lidt mere ind i det. Jeg kommer fra en familie, hvor

blandinghunde var hvad vi for det meste have. Vores sidste hund var en blandet fox terrier og puddel. Det var en fantastisk hund..

Vi valgte westie pga anbefaling fra venner, og oplevelserne hos dem. Vi syntes racen var sød. Størrelsen var fin. Jeg drømte lidt om en golden

retriver, men ekstralange gåture og det mere svineri, mente konen ikke, at jeg havde tid til. Westie fik også en ekstra plus ved ikke at fælde.

 

Havde Thor været rask fra start eller først blevet syg om nogle måneder, så var denne tråd aldrig endt på denne måde. Så havde stamtavle været stamtavle,

knækket hale havde vi aldrig fundet ud af osv. Men pga. hans sygdom og den relativ høje dyrlægeregning allerede nu. At han måske ikke bliver rask osv.

Så ærgrer man sig da voldsomt over kennelvalg lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige en kort opdatering. Kennelen har vendt tilbage til anden køber, hun nok lige skal få stamtavle tilsendt.

 

Og så det vigtigste: Thor har ikke siden igår lavet afføring med blod.. Selv hans renlighed virker til at være blevet bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay, jeg har så aldrig kunne tyde, hvad der stod der :oops:

Kan man slette det billede igen ?

 

Jeg har altid bare tænkt, kennelen hed det samme som hjemmesiden..

 

Jeg skal også være ærlig at tilstå, at jeg ikke gik så meget op i stamtavler udstilling m.v. Vi ville bare gerne have en Westie som familiehund.

At man så bagefter bliver klog på nogle ting, det er selvfølglig lidt træls, man ikke satte sig lidt mere ind i det. Jeg kommer fra en familie, hvor

blandinghunde var hvad vi for det meste have. Vores sidste hund var en blandet fox terrier og puddel. Det var en fantastisk hund..

Vi valgte westie pga anbefaling fra venner, og oplevelserne hos dem. Vi syntes racen var sød. Størrelsen var fin. Jeg drømte lidt om en golden

retriver, men ekstralange gåture og det mere svineri, mente konen ikke, at jeg havde tid til. Westie fik også en ekstra plus ved ikke at fælde.

 

Havde Thor været rask fra start eller først blevet syg om nogle måneder, så var denne tråd aldrig endt på denne måde. Så havde stamtavle været stamtavle,

knækket hale havde vi aldrig fundet ud af osv. Men pga. hans sygdom og den relativ høje dyrlægeregning allerede nu. At han måske ikke bliver rask osv.

Så ærgrer man sig da voldsomt over kennelvalg lige nu.

 

Ved ikke om du kan slette....prøv at spørg en moderator hvis det er!

 

Men krydser fingre for at det går fremad med Thor.....men det er en svær verden at navigere i, og rigtig mange vil bare tjene penge. Stamtavlen er jo også langt hen af vejen ligegyldig for de fleste, det er informationerne bag kan skal kunne bruge til noget!

 

Men det er for sent at gøre noget ved nu, og I eller Thor får det ikke bedre af at I ægrer jer....

 

Rigtig, rigtig god bedring til ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle

 

Det går stadig fremad med Thor. 2 dage uden blod i afføringen. Han virker også mere og mere frisk - vi har egentligt hele tiden syntes, han var frisk. Men alligevel virker han friskere nu. Renligheden

er blevet bedre, men lader stadig en del tilbage at ønske.. En uges tid mere, så skal han af medicinen, så er meget spændt på, om han så holder sig rask..

 

Desværre går det ikke så godt med broderen fra samme kuld. De kan ikke få bugt med blodet og deres dyrlæge snakker om, der må være andet og mere galt end Giardia, så de er igang med flere prøver.

Vi har givet dyrlægerne lov til at tage indsigt i begge hundes journaler, så de begge kan blive raske.

 

I løbet af weekenden vil vi sammensætte et brev til kennelen - så har vi det på skrift - hvor vi skriver forløb og "krav" om dækning af dyrlæge regning. Stadig med det men, at hundene jo måske ikke kommer

igennem det. Vi er dog fortrøstningsfulde i forhold til Thor.

 

Men starten har godt nok været noget ødelagt. Vores gode venner med hund, som vi gerne ville have hundene sammen. Det må de ikke længere. Deres hund skal nu også tjekkes for, om Thor har smittet den.

Han har og er svær at gøre renlig, da han ikke rigtig kan styre maven og for den sag skyld blæren. Vi kan ikke få ham vaccineret endnu. Vi kan ikke påbegynde træning og så i det hele taget bekymringerne med ham.

 

Men han er en charmetrold, så han er det værd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Annette :-)

 

Ulla - Så meget vi har "oftet" i starten, er vi selvfølgelig også villig til at ofre ekstra tjek af ham, om det kommer tilbage :-) Men det vil da være lyv at sige, vi ikke helst ville være fri.

Vi håber, han er rask og vedbliver rask - men er selvfølgelig skeptiske. For som Ulla også skriver, har jeg også læst flere steder, at der er stor risiko for tilbagefald og flere test..

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor har stadig ikke blod i afføringen. Han er nu færdig med menneske medicin delen. Men stadig på hundepenicillin/ormekur.

 

Hans renlighed var blevet bedre, og det samme med "multi" tisseriet. Desværre er disse ting gået lidt tilbage igen de sidste par dage.

Idag har han tisset 4 gange og 1 gange afføring på 40 minutter. Alt indenfor og han har endda været ude en tur i de 40 minutter. Hvor

jeg ikke stod ved ham hele tiden, så her kan han også havde tisset.

 

Hans bror fra kuldet har det ikke så godt. De kan ikke få bugt med det. Jeg så lige et billede af hans blod i afføringen. Det er endnu værre,

end Thor sit.. De er stadig igang hos dyrlægen for at finde en løsning til ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor har stadig ikke blod i afføringen. Han er nu færdig med menneske medicin delen. Men stadig på hundepenicillin/ormekur.

 

Hans renlighed var blevet bedre, og det samme med "multi" tisseriet. Desværre er disse ting gået lidt tilbage igen de sidste par dage.

Idag har han tisset 4 gange og 1 gange afføring på 40 minutter. Alt indenfor og han har endda været ude en tur i de 40 minutter. Hvor

jeg ikke stod ved ham hele tiden, så her kan han også havde tisset.

 

Hans bror fra kuldet har det ikke så godt. De kan ikke få bugt med det. Jeg så lige et billede af hans blod i afføringen. Det er endnu værre,

end Thor sit.. De er stadig igang hos dyrlægen for at finde en løsning til ham..

 

Det var en god opdatering, mht. Thor! Og noget skidt med hans bror... :cry:

 

Jeg ville ta' det helt roligt med renligheden, det skal nok komme. Det er slet ikke usædvanligt at det kan gå lidt frem og tilbage, så det tror jeg ikke I skal lægge så meget i. Og det ville jo ikke være underligt hvis der går lidt ged i det, når han har været så syg. Men bliv bare ved med at træne, vær tålmodige, og prøv at være så obs som I kan, for at undgå uheld. Lige pludselig er han helt sikkert renlig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor har nu været af medicin i et par dage. Blodet er heldigvis ikke kommet tilbage.

Hans bror har haft en større krise med indlæggelse og det hele. Her fandt man ud af, at han havde vand udenfor mavesækken og et par andre ting.

De har nu fået ham sådan medicineret, at han faktisk heller ikke bløder længere og er kommet hjem igen. Alt i alt stadig den rigtige vej. Men deres

dyrlægeregning er rendt noget forbi vores. Der er vel samlet set på de 2 hunde nu, brugt det samme i dyrlægeregninger på 5 uger, som vi har betalt for

en af hundene..

Vi har skrevet til kennelen, med hele forløbet nu. Det er 5 dage siden og er foregået via mail. Hun har slet ikke reageret. Hun har dog en god uge inden

lovet at fremsende de manglende stamtavler. Det har hun så stadig ikke gjort ! Vi har også fundet ud af, at hun er ekskluderet af dansk racehunde forbund.

Når vi har helt styr på begge hunde, så fremsender vi det samlede økonomiske krav til hende.

 

Thor er desværre begyndt at halte idag. Han har været alene et par timer i gangen med hans legetøj og kurv. Der er vægge og døre, han kan springe op af,

intet andet. Han haltede da vi kom hjem på det ene forben. Og det gør han desværre stadig lidt. Nu frygter jeg selvfølgelig, der også er noget med hans knæ !!

 

Renlighed er stadig umulig. Har lige været ude at gå med ham. 2 minutter efter vi kom ind, så sked han på gulvet. Jeg har i de 5 uger, vi har haft ham, ikke selv

været på en gåtur med ham, hvor han har lavet noget som helst. Ikke engang tis. Det samme siger ejerene af brormanden. De har også utrolig svær ved at finde

hoved og hale i tis og afføringsmønstre. Samt at få dem til at gøre det udenfor. Håber det snart bliver bedre. For 8-12 gange tis og 3-5 gange afføring på gulvene indenfor

hverdag 5 uger i træk, det er sgu lidt op af bakke.. Heldigvis er han stadig en rar, social og glad hund. Han tager også godt på, han har rundet 3,3 kg nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...