Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

 

Tullemus. Der er heller ikke så meget at sige til det længere ! Jeg forventer heller ikke de store kommentarer. Jeg har fået så mange undervejs, at jeg syntes, jeg skylder jer, i kan følge lidt med ;-)

 

Du må endelig ikke misforstå mig, når jeg siger, at jeg ikke har nogen ord mht. Thors problemer, man bliver bare så frustreret og ked af det, på jeres vegne, at ord ikke kan udtrykke, hvad man føler, når der bare bliver ved med, at komme nye problemer til, nu senest med hans hofte :cry: Synes, at det er rart, at du gider, at opdatere omkring Thor, så vi kan følge lidt med, hvordan det går ham og jer. ;-) Jeg er sikker på, at I fylder rigtig meget hos mange af os og der bliver tænkt meget på jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst chilli
Birgitta: Jeg har allerede ringet til lægen og bedt om en allergitest på kæledyr. Jeg er sidst testet i 2008, her var der ingenting. Jeg kan heller ikke forstå, hvis det er tilfældet. Jeg vil dog indrømme så langt, at udslættet er kommet sammen med Thor og gradvist blevet værre. Jeg har taget allergipiller over en længere periode, end jeg plejer, trods der ikke har været det vilde pollen. Og jeg har specielt den sidste uge, været rimelig ramt af det. Tilfældigheder det kan det jo være.

 

Tullemus. Der er heller ikke så meget at sige til det længere ! Jeg forventer heller ikke de store kommentarer. Jeg har fået så mange undervejs, at jeg syntes, jeg skylder jer, i kan følge lidt med ;-)

 

Jeg er ikke selv i tvivl om, at Thor er friskere på piller. Han er allerede gladere og friskere. Jeg plejer at skal slæbe ham ud af kurven om morgen og sætte ham ud for at tisse. Her sætter han sig i et hjørne og laver det, han skal. Så vil han ind igen. Imorges var han klar 1 time tidligere end normalt. Han vækkede mig og ville ud. Kom ud fløj rundt i hele haven. Tilsidst gik jeg ind igen, så rendte han videre i en halv time, inden han ville ind. Derefter huggede han morgenmaden i sig, modsat han plejer at spise det over en 3 omgange over en lille time om morgenen. Så jeg tvivler desværre lige nu ikke på, at han normalt har smerter.

 

Jeg må tilstå, at når vi er helt sikre på dette, så tror jeg, vi siger stop. Hans tarme kan stadig ikke tåle andet end skånekost, selv godbidder giver tynd mave. Kæben er vi usikker på. Hofterne er så det nye, men som nævnt, noget jeg selv har haft ham under mistanke for længe.

Så rigtigt nok, skal han væk pga jeg evt er allergiker, så bliver det svært at finde en anden familie til ham, der vil tage den chance. Også selvom jeg så forærede ham væk.

 

 

Det gør mig så ondt for jer alle sammen at det er gået som det gik, og ønsker jer alle sammen det bedste....Med hensyn til hendes annonce på G&G tror jeg i ramte plet, jeg og en anden har skrevet på annoncen og jeg nævnte tråden og lidt om de helbredsproblemer der er med hunden. Nu 5 timer senere er annoncen og brugeren slettet, så jeg tror at det var Victor. Men der går nok ikke lang tid inden han igen er sat til salg.

 

Stort knus og kram til jer alle her fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå der var jeg så lidt for optimistisk for hun opretter da bare endnu en bruger og sætter ham til salg igen.

GulogGratis.dk - flot westi han sælges

 

Nu er han så lige blevet 500 kr. billigere.

Men så må vi, da bare blive ved med, at skrive derinde, så der forhåbentlig ikke er nogen der køber hvalpe der mere. Vi kan da henvise til Thor-tråden her på H-F, så kan folk da få syn for sagen.

 

Det er da så en der har gjort, har jeg lige fundet ud af ;-)

Redigeret af Tullemus
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli
Nu er han så lige blevet 500 kr. billigere.

Men så må vi, da bare blive ved med, at skrive derinde, så der forhåbentlig ikke er nogen der køber hvalpe der mere. Vi kan da henvise til Thor-tråden her på H-F, så kan folk da få syn for sagen.

 

ja han er jo let at spotte samme tekst, billede og nyoprettet bruger så ja vi/jeg bliver ved. Har endnu tilgode at blive bannet på G&G selvom jeg har skrevet på div svindlers annoncer og de er jo kendt for at være ligeglade med div hundehandlere bare nogen bruger siden og sletter i flæng indlæg der går imod svindlerene :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ja. Jeg har egentlig skrevet min mening men bliver nok nødt til det igen. Jeg synes jeres valg står mellem om han skal være på smertestillende indtil hans mave og måske andre organer ikke kan tåle det mere, eller om i skal sige farvel mens han stadig har det godt (godt som i, er på smertestillende).

 

Jeg synes IKKE i skal give ham videre til nogle andre. Jeg tror i bliver nødt til at indse, at jeres hund ikke får et 15-årigt liv. Beklager hvis jeg lyder hård, men jeg synes virkelig det lyder som om i har svært ved at tage beslutningen pga af jer selv, men i i bliver simpelthen nødt til at tænke på ham. Det er ikke skrevet som dunk i hovedet, men som skrevet før har jeg selv stået i situationen, det bliver aldrig nogensinde sjovt men det er en af vores vigtigste pligter som hundeejere, at se objektivt på det og slutte det når HUNDEN har brug for at det slutter, ikke når vi har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli
Nu er han så lige blevet 500 kr. billigere.

Men så må vi, da bare blive ved med, at skrive derinde, så der forhåbentlig ikke er nogen der køber hvalpe der mere. Vi kan da henvise til Thor-tråden her på H-F, så kan folk da få syn for sagen.

 

Det er da så en der har gjort, har jeg lige fundet ud af ;-)

 

vi skal lige være ops på at sælger gør vores tekst hemmelig såååå.............

Link til indlæg
Del på andre sites

vi skal lige være ops på at sælger gør vores tekst hemmelig såååå.............

 

Hmmm...inde på dba er der også en fra Pandrup, der har 2 annoncer med Westie terrier til salg, det drejer sig godt nok om en 2 årig tævehund og en 4 årig hanhund, men mon ikke, at det er den samme person, som også har Victor til salg ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Altså ja. Jeg har egentlig skrevet min mening men bliver nok nødt til det igen. Jeg synes jeres valg står mellem om han skal være på smertestillende indtil hans mave og måske andre organer ikke kan tåle det mere, eller om i skal sige farvel mens han stadig har det godt (godt som i, er på smertestillende).

 

Jeg synes IKKE i skal give ham videre til nogle andre. Jeg tror i bliver nødt til at indse, at jeres hund ikke får et 15-årigt liv. Beklager hvis jeg lyder hård, men jeg synes virkelig det lyder som om i har svært ved at tage beslutningen pga af jer selv, men i i bliver simpelthen nødt til at tænke på ham. Det er ikke skrevet som dunk i hovedet, men som skrevet før har jeg selv stået i situationen, det bliver aldrig nogensinde sjovt men det er en af vores vigtigste pligter som hundeejere, at se objektivt på det og slutte det når HUNDEN har brug for at det slutter, ikke når vi har.

 

Budda, du har ret. Det er bare fandens svært, når han fiser rundt og har det godt. Og så er der ungerne, der er voldsomt glad for ham.

MEN: Ret skal være ret, det skal til at være slut, det ved vi godt. Idag er han fuldstændig overstadig. Han bider i os, vil lege konstant og spurter rundt i haven. Helt vildt rundt. Han hopper op og ned af vores ene trin ind, også bare for sjov. Han er i fantastisk humør. Det overbeviser os bare mere om, at han til dagligt ikke er ok. Han er en HELT anden hund idag. Selv naboerne har kommenteret på ham idag.

Dyrlægen har sagt, at det kan symptom opereres, det er vi ikke interesseret i. Hans mave kan ikke holde til forskellige godbidder, så den kan heller ikke klare de smertestillende, slet ikke i længden.

 

Beslutningen er bare svær, når han ER på de smertestillende, fordi han er så glad. Når han ikke er, så er det lettere.

 

Tullemus, jeg tog det ikke ilde op, sådan håber jeg ikke, at i tog det. Jeg er imponeret over, i gider blive ved at svare.

 

Jeg kunne også godt tænke mig, at jeg havde det med allergi på plads inden. Jeg ved godt det med birkepollen. Men igen, jeg har haft det i snart 2 måneder kan jeg se på pilleforbruget. Udslættet har jeg heller aldrig haft før, havde bare aldrig troet, at det havde noget med allergi at gøre.

 

Fedt i spammer hendes tråde :-) Det er bestemt stadig hende, hun holder til i Pandrup nu. Han startede med at koste 7500 kr eller 1000 mindre, end de kostede fra "ny". Faktisk dyrt for en hund med tysk stamtavle og knækket hale, har jeg fundet ud af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Budda, du har ret. Det er bare fandens svært, når han fiser rundt og har det godt. Og så er der ungerne, der er voldsomt glad for ham.

MEN: Ret skal være ret, det skal til at være slut, det ved vi godt. Idag er han fuldstændig overstadig. Han bider i os, vil lege konstant og spurter rundt i haven. Helt vildt rundt. Han hopper op og ned af vores ene trin ind, også bare for sjov. Han er i fantastisk humør. Det overbeviser os bare mere om, at han til dagligt ikke er ok. Han er en HELT anden hund idag. Selv naboerne har kommenteret på ham idag.

Dyrlægen har sagt, at det kan symptom opereres, det er vi ikke interesseret i. Hans mave kan ikke holde til forskellige godbidder, så den kan heller ikke klare de smertestillende, slet ikke i længden.

 

Beslutningen er bare svær, når han ER på de smertestillende, fordi han er så glad. Når han ikke er, så er det lettere.

 

Tullemus, jeg tog det ikke ilde op, sådan håber jeg ikke, at i tog det. Jeg er imponeret over, i gider blive ved at svare.

 

Jeg kunne også godt tænke mig, at jeg havde det med allergi på plads inden. Jeg ved godt det med birkepollen. Men igen, jeg har haft det i snart 2 måneder kan jeg se på pilleforbruget. Udslættet har jeg heller aldrig haft før, havde bare aldrig troet, at det havde noget med allergi at gøre.

 

Fedt i spammer hendes tråde :-) Det er bestemt stadig hende, hun holder til i Pandrup nu. Han startede med at koste 7500 kr eller 1000 mindre, end de kostede fra "ny". Faktisk dyrt for en hund med tysk stamtavle og knækket hale, har jeg fundet ud af..

 

Nej nej, slet ikke, bare rolig :-)...og selvfølgelig gider vi, at svare.:-)

Nogle gange kommer man "tæt" på mennesker, igennem de historier de deler med os herinde på H-F og sådan har jeg det ihvertfald med jer og Thor, at I er tit i mine tanker og jeg håber stadigvæk på et lille mirakel for jer allesammen.

 

Tænkte nok, at det var hende, der også var på DBA. Der er vist ovenikøbet et billed af hende på den ene annonce.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej, slet ikke, bare rolig :-)...og selvfølgelig gider vi, at svare.:-)

Nogle gange kommer man "tæt" på mennesker, igennem de historier de deler med os herinde på H-F og sådan har jeg det ihvertfald med jer og Thor, at I er tit i mine tanker og jeg håber stadigvæk på et lille mirakel for jer allesammen.

 

Tænkte nok, at det var hende, der også var på DBA. Der er vist ovenikøbet et billed af hende på den ene annonce.

 

Ja, det er hende på billedet... Og tror brugeren inde på Gul og gratis er hendes svigerdatter. Kan se der er endnu en annonce med den bruger der sælger en blanding af en westie og cavalier og ved svigerdatteren har sådan én til salg (Facebook er til tider et godt sted at snage).

Men det er helt grotesk hun sætter Victor til salg igen - hun sagde hun beholdte ham. Hvor var vi idioter at godtage dén! Håber ikke hun får ham solgt, det vil simpelthen også være for synd for ham. Det bliver jo næppe et fast og blivende hjem, når de der køber ham finder ud af han ikke er frisk og rask - det er dog kun små to måneder siden han kom tilbage til hende. Øv hvor er det trist... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Budda, du har ret. Det er bare fandens svært, når han fiser rundt og har det godt. Og så er der ungerne, der er voldsomt glad for ham.

MEN: Ret skal være ret, det skal til at være slut, det ved vi godt. Idag er han fuldstændig overstadig. Han bider i os, vil lege konstant og spurter rundt i haven. Helt vildt rundt. Han hopper op og ned af vores ene trin ind, også bare for sjov. Han er i fantastisk humør. Det overbeviser os bare mere om, at han til dagligt ikke er ok. Han er en HELT anden hund idag. Selv naboerne har kommenteret på ham idag.

Dyrlægen har sagt, at det kan symptom opereres, det er vi ikke interesseret i. Hans mave kan ikke holde til forskellige godbidder, så den kan heller ikke klare de smertestillende, slet ikke i længden.

 

Beslutningen er bare svær, når han ER på de smertestillende, fordi han er så glad. Når han ikke er, så er det lettere.

 

 

Det forstår jeg virkelig godt. Og jeg er "glad" (selvfølgelig er jeg ikke det) for at i godt har tanken. Det eneste jeg tænker er, at han skal have lov at komme væk herfra uden smerter, så i må ikke vente til hans mave går helt i stykker og der ikke er nogen vej tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilli

Så blev annonce nr 2 også slettet og denne her gang reagerede de på de link jeg havde sat ind.

 

"Nu forstår jeg ikke hvorfor i sætter sådan et link ind.. om en hund der både hedder thor og victor..

Hvad angår dette i min annonce..?

Jeg hedder Nanna er 21 år har en hvalp som jeg selv skulle beholde men dvs ikke kan alligevel pga en masse i privatlivet..

Ham her hedder værken victor eller thor.."

 

ja den tror vi så på men de fortsætter med deres numre det er sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev annonce nr 2 også slettet og denne her gang reagerede de på de link jeg havde sat ind.

 

"Nu forstår jeg ikke hvorfor i sætter sådan et link ind.. om en hund der både hedder thor og victor..

Hvad angår dette i min annonce..?

Jeg hedder Nanna er 21 år har en hvalp som jeg selv skulle beholde men dvs ikke kan alligevel pga en masse i privatlivet..

Ham her hedder værken victor eller thor.."

 

ja den tror vi så på men de fortsætter med deres numre det er sikkert.

 

 

Det er bare utrolig påfaldende, at der i den familie lige pludselig er en 5 mdrs gammel hvalp der skal sælges. Det er da meget muligt han ikke hedder Victor MERE, men et eller andet siger mig, at han HAR heddet det. Er forresten slet ikke i tvivl om det er svigerdatteren der sælger ham nu. Helle her lige kommenteret et billed af hende her Nanna inde på fjæsen, hvor hun skriver "knus svigermor".

Ja, de fortsætter sikkert på den her måde og desværre er der nok én der springer på og køber ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco

Vi har haft en møg nat med Thor: Jeg kom hjem fra fodbold omkring kl 21 igår. Allerede her syntes jeg, han var blevet mere mut. Satte mig så og så lidt mere fodbold i tv. Så fik han et par bjæffeflip over ting, jeg aldrig fandt ud af. Gik i seng kl 23. Fra midnat og en 5-6 gange frem, var jeg oppe ved ham. Han gik fuldstændig amok på hans baglår. Rodede rundt og gnavede som en vild i de ben.

Jeg har så lige kørt forbi dyrlægen. De smertestillende passer meget godt med, de har aftaget omkring kl 21-22 stykker. Han har så tumlet vild rundt hele dagen og dermed haft ekstra ondt i hofterne til aften. Det er helt efter bogen, siger hun. Så nu skal han overdobes. Han skal have 1 pille om aftenen og 1½ om morgenen, så han også kan få ro om aftenen. Der er 2 muligheder. Opereration eller aflivning.

Vi tager en snak om det i weekenden, men snakken bliver nok ikke om, men hvornår han skal aflives. Det duer ikke mere nu. Vi vil heller ikke længere. Det er simpelthen for hårdt at køre oppe og nede over ham hele tiden.

Yderligere har jeg lige været oppe og få taget blodprøver, så må jeg se, om jeg er allergiker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
stakkels jer - hvis I ender med at det er bedst for Thor at få fred - ja så ville jeg hvis det var mig få det gjort hurtigst muligt - det er ikke til at holde ud at vente på .

 

Det har du fuldstændig ret i. Det var også galt sidst, vi tog beslutningen. Her kvikkede han jo op, og så kunne vi ikke.

Men vi kan godt se idag, at han altid har været skidt. Der er så stor en forskel på den Thor, der ikke får smertestillende og den der får.

 

Beslutningen er så godt som truffet. Dyrlægen åbner tirsdag, og her regner jeg med, at vi bestiller en tid til fredag. Vi vil helst op til en weekend, så der ikke er arbejde/skole dagen efter.

At vi ikke har gjort det tidligere, det er ikke kun fordi, vi har ondt af os selv og vil holde ham i live for vores skyld. Jeg har bare det pissesvært med at aflive ham, hvis han havde en chance for at få det godt. Samt at jeg har kulsort samvittighed overfor Thor, med at tage den beslutning. Men vi kan sagtens selv se, at det er det eneste rigtige at gøre af flere årsager. Havde det kun været hofter, så var han blevet opereret.

 

Den 24 Maj bliver Thor et halvt år - og han har følgende skavanker:

 

1: Mave/tarme er stadig ikke gode. Uden skånekost så er der tynd mave og periodisk også bare pga godbidder. Uden undtagelse, når han spiser og drikker, så laver han lyde ca 1 min efter, han er færdig, hvor det lyder som om, han brækker sig, dog uden at brække sig.

2: Hans kæbe/CMO problemer, selvom de dog er blevet bedre.

3: Det er nu tydeligt for os, at han har problemer med hofterne.

4: Han er stadig ikke renlig - periodisk. Han kan have nogle dage, han intet laver og så lige pludselig tisser han 3-10 gange indenfor og sommetider også afføring. Idag har han været på gåture 2 gange. Fri adgang til hele haven i det gode vejr. Hvad gør han, lige nu er min datter ved at tørre tis op på hendes værelse og jeg har tørret tis op i gangen. Der er INGEN døre lukket, han har fri adgang i hele huset og haven.

 

Dertil skal siges, at han har hans paranoi flip mere og mere igen. I nat overvejede jeg flere gange, om jeg selv skulle vride halsen rundt på ham ( for sjov ) .. Han holdte os alle vågne i nat. Vitterligt alle.. Han rendte hele huset rundt og knurrede højlydt og bjæffede som en sindsyg. Vi kunne slet ikke tale ham til ro. Det er de flip han tit fik under prednisolon, som han er begyndt at få igen nu uden. Aner ikke, hvad der trickede ham i nat. Men godbidder mad, at han sad hos, han lagde i sengen, han kom ud, han blev lukket inde i gangen som et forsøg. INTET hjalp.. Det varede en god halvanden time første gang. Dem havde han en 3 stykker af i nat.

En af gangene gik jeg hen til ham, 2 skridt fra ham, knurrede han og bjæffede af mig. Han kunne ganske enkelt ikke se, det var mig. Når jeg tog et skridt imod ham, bakkede han en og knurrede højere. Jeg snakkede til ham, så han kunne høre min stemme, det hjalp heller ikke. Jeg gik mere mod ham, tilsidst rendte han ind under vores seng og lå derinde og knurrede og bjæffede af mig.. Aner ikke, hvad det gik ud på !!!

 

Så alt i alt er der nok ingen vej udenom længere.. Men f... jeg syntes, det er en træls beslutning. Denne gang ved ungerne ingenting, da de ikke hele tiden skal med på, nu skal han væk, nu skal han ikke. Så de får intet at vide, før beslutningen er endelig.

Redigeret af zucco
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Du skal ikke have dårlig samvittighed over for Thor. Men det er altid svært, ens hund skal jo også være klar til at rejse. Jeg synes du skal fortælle Thor at han skal herfra. Fortælle ham hvorfor og hvornår. Være sammen med ham når hans sjæl rejser fra hans krop. Fortælle ham at han skal op i himlen og hvile og blive klar til at komme herned igen, ned til jer, i en ny hvalpekrop som er sund og rask. At i ses igen. Fortæl ham alt det du tænker. Føler så meget med jer. Græder så meget over at læse jeres historie og skrive det jeg skriver. Jeg mistede min sjæleven for 10 måneder siden til alvorlig sygdom, han var syg med mange ting gennem halv andet år. Først til sidst blev han klar til at rejse. En dag sagde han, at nu var han klar, nu kunne hans krop ikke mere. Det skete på en nat. Han fik en nat mere sammen med mig, så tog vi til standen sammen, inden vi kørte til dyrlægen hvor han rejste over rengbuebroen i mine arme. :megaked:

 

I har min dybeste medfølelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...