Hop til indhold

Ville ulve i flok finde på at angribe en hund?


KarinaO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:sjov:

 

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg mener om ulve i Danmark, egentlig synes jeg at det ville være fantastisk, men jeg er ikke villig til at ofre Noomi for det :genert:

Så må du huske at bide først, eller alfarulle den der ulf....:mrgreen:

 

Jeg er beret på ulve i dk, jeg har udviklet kronisk angst for at der kommer en ræv, kongeørn eller krage ovs. og tager Saga lige pludseligt...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må du huske at bide først, eller alfarulle den der ulf....:mrgreen:

 

Jeg er beret på ulve i dk, jeg har udviklet kronisk angst for at der kommer en ræv, kongeørn eller krage ovs. og tager Saga lige pludseligt...:shock:

 

Sæ'fø'li'! Hvis først den er alfarullet, så er der ingen tvivl om hvem der bestemmer bagefter, så er hierakiet sat på plads s056.gif

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg mener om ulve i Danmark, egentlig synes jeg at det ville være fantastisk, men jeg er ikke villig til at ofre Noomi for det :genert:

Tror ikke der er den store fare heller. Ulvene vil næppe vælge at slå sig ned i Geelskov eller i Bernstorffsparken og vi kommer jo dårligt andre steder vel?. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må du huske at bide først, eller alfarulle den der ulf....:mrgreen:

 

Jeg er beret på ulve i dk, jeg har udviklet kronisk angst for at der kommer en ræv, kongeørn eller krage ovs. og tager Saga lige pludseligt...:shock:

Jeg har set en kat blive angrebet af 2 krager .....de dykkede som fly ned over den ....Jeg har aldrig set en kat løbe så stærkt .

Men hvad kan man gøre hvis ulven finder på at indvandre ? udover at bosætte sig på øer så langt væk at ulve ikke kan svømme der til - Anholt - Læssøe & Bornholm vil blive overbefolket! og så self. ophæve en evt fredning så den kan skydes før der bliver for mange, men det kan jo have lange udsigter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke der er den store fare heller. Ulvene vil næppe vælge at slå sig ned i Geelskov eller i Bernstorffsparken og vi kommer jo dårligt andre steder vel?. :lol:

 

Altså, jeg vil sige, at hvis en ulv forvilder sig ind i Bernstorffparken, så fortjener den sgu at blive der :lol: Men nej, jeg regner også med at vi er nogenlunde sikre det første lange stykke tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set en kat blive angrebet af 2 krager .....de dykkede som fly ned over den ....Jeg har aldrig set en kat løbe så stærkt .

Men hvad kan man gøre hvis ulven finder på at indvandre ? udover at bosætte sig på øer så langt væk at ulve ikke kan svømme der til - Anholt - Læssøe & Bornholm vil blive overbefolket! og så self. ophæve en evt fredning så den kan skydes før der bliver for mange, men det kan jo have lange udsigter.

Krager går skam også på mennesker og hunde, eller alt de føler truer deres yngel. I den nærliggende park hjemme ved mine forældre, var der engang et utroligt aggressivt kragepar, der skulle man godt nok holdeøje med dem når man gik der og der var krageunger.. Blev engang jagtet af en af dem på vej hjem fra skole, det var ikke lige en fed oplevelse for en 12 årig, at blive hevet i håret af en psykopat krage...:shock:

 

Tror nu og håber da på at naturstyrelsen har styr på hvad der skal gøres hvis vi får en bestand af ulve. De har jo projekt bison på Bornholm, som forløber ganske fint, mener de åbnede op for borgerne i deres hegn sidste år. Hvis planen går som de ønsker så kan der meget vel gå løse "vilde" bisoner rundt på hele Bornholm om nogle få år...:hjerte:

 

Det mest fornuftige at gøre hvis man kommer til at bo sammen med ulve, er en god portion sund fornuft og tålmodighed. Rundt om i verden bor der folk med vilde dyr i baghaven der er noget mere frygtindgydende end ulve, og ja der kommer da frygtelige historier om når det går galt, men det er mere fredeligt end vi forestiller os det, at bo sammen med et stort rovdyr. Måske kan vi endda være heldige at folk bliver mere opmærksomme i naturen når de færdes i den herhjemme...:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så gik den midtjyske ulv i en fotofælde.:-)

 

Synes dog den ser noget trist ud. Håber for den at den finder nok at æde.

550012_10151428348037380_597477979_n.jpg

Jeg har lige kommenteret i den anden ulvetråd også, men her er billedet bedre. Så igen - er det kun mig der synes det billede ser photoshoppet ud?? Tænker på højre forben, og linjen under maven der er mistænkeligt lige og jævn, der burde stikke "pelsspidser" ud... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige kommenteret i den anden ulvetråd også, men her er billedet bedre. Så igen - er det kun mig der synes det billede ser photoshoppet ud?? Tænker på højre forben, og linjen under maven der er mistænkeligt lige og jævn, der burde stikke "pelsspidser" ud... :hmm:

 

Jeg synes også billedet er lidt sært, også ulvens farver. Synes den har lidt blå stænk. Men har egentlig bare givet billedkvaliteten skylden. Ulven står noget uskarp i forhold til baggrunden, og jeg tænker det er fordi den er i bevægelse, og at sådan et 'fotofældekamera' ikke er helt vildt godt.

De der lige linier kommer også, hvis jeg zoomer med mit kamera i mobiltelefonen, fordi det er digitalt zoom der forringer billedkvaliteten.

 

Jeg havde i øvrigt glemt den anden ulvetråd, men nu er den her jo også opstået på et andet grundlag.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige kommenteret i den anden ulvetråd også, men her er billedet bedre. Så igen - er det kun mig der synes det billede ser photoshoppet ud?? Tænker på højre forben, og linjen under maven der er mistænkeligt lige og jævn, der burde stikke "pelsspidser" ud... :hmm:

Hehe nu er fotofælder ikke lige kendt for sine knivskarpe billeder, og i mine tour de naturvidenskablige sider er jeg ofte faldet over hjernedød utydelige billeder af div. sjældne dyr der er gået i fælden. Men faktum er at disse kameraer ofte er pakket godt ind i beskyttelse imod vind og vejr, med dobbelt glas på linsen, deraf de lidt grumsede billeder. Selv græsset og især roerne kan man jo ikke finde hverkan hoved eller hale i. Ulvens buglinie er meget lige ja, men jeg kan med en god portion vilje godt se små ujævnheder i den. Billede nr. 2 der ligger på nettet af den er man ikke i tvivl om er ægte, det er umuligt at fotoshoppe sig til sådan en bevægelse uden at det ser mærkeligt ud...:mrgreen:

 

Og så er der jo al den aktivitet der er i området, også fra vildtets side af, de er jo kommet op på dupperne...

 

Så vi må håbe på at der ikke kommer en hysterisk jæger forbi og plaffer den ned, og pressen samt den danske befolkning ikke jager den vildt med med deres kameraer eller vil have et interview...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe nu er fotofælder ikke lige kendt for sine knivskarpe billeder, og i mine tour de naturvidenskablige sider er jeg ofte faldet over hjernedød utydelige billeder af div. sjældne dyr der er gået i fælden. Men faktum er at disse kameraer ofte er pakket godt ind i beskyttelse imod vind og vejr, med dobbelt glas på linsen, deraf de lidt grumsede billeder. Selv græsset og især roerne kan man jo ikke finde hverkan hoved eller hale i. Ulvens buglinie er meget lige ja, men jeg kan med en god portion vilje godt se små ujævnheder i den. Billede nr. 2 der ligger på nettet af den er man ikke i tvivl om er ægte, det er umuligt at fotoshoppe sig til sådan en bevægelse uden at det ser mærkeligt ud...:mrgreen:

 

Og så er der jo al den aktivitet der er i området, også fra vildtets side af, de er jo kommet op på dupperne...

 

Så vi må håbe på at der ikke kommer en hysterisk jæger forbi og plaffer den ned, og pressen samt den danske befolkning ikke jager den vildt med med deres kameraer eller vil have et interview...:lol:

 

Ja ham der ejer vildtkameraet er i hvert fald pænt knotten over den ulv, så håber da ikke han går ud og pløkker den ned.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GOGETER
men her er der jo også mange ræve - også her på Nørrebro og jeg hørte for nogle år siden at en lille hund var blevet taget af en ræv i Fælledparken - jeg mødte selv en ræv her i nærheden da jeg for nogle år siden gik nattur med hundene - de sprang frem så vi nær var havnet midt på vejen før jeg fik bremset dem ! Nordsjælland har jo også løbende besøg af elge der er svømmet over fra Sverige ...... så jeg ved ikke , hvis ulvene kommer må vi vel prøve at vende os til dem.

 

 

At sammenligne ræv og ulv... Tja det viser uvidenheden i dem der er fortaler for ulv og dem der ved noget enten lyver eller ændre på sandheden.

ulve er ikke ræve men op til 80 kilo tunge og i flok.400 hungry wolves in Siberia have formed an intelligent super-pack! .prøve at Google det .

Og hva elg angår lad os endelig få dem her over alt det kød ville være rart.

Link til indlæg
Del på andre sites

At sammenligne ræv og ulv... Tja det viser uvidenheden i dem der er fortaler for ulv og dem der ved noget enten lyver eller ændre på sandheden.

ulve er ikke ræve men op til 80 kilo tunge og i flok.400 hungry wolves in Siberia have formed an intelligent super-pack! .prøve at Google det .

Og hva elg angår lad os endelig få dem her over alt det kød ville være rart.

Jeg SAMMENLIGNER IKKE ræve og ulve -det jeg " sammenligner " er at vi har lært at leve med ræve ,selv på steder der er unaturlige for rævene , og at vi selvfølgelig også vil vænne os til / lære at leve med ulve når det første hysteri over at de - måske - er her , er overstået !
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GOGETER
Så har jeg googlet og forstår ikke at der ikke er offentliggjort billeder af denne superflok, da den efter sigende bliver jaget fra helikopter. Så burde det da være en ret smal sag at få et billede i kassen, hva'?. :vedikke:

Det har også været vist på tv.Men nej kan ikke finde det selv men der er jo heller ikke tilgængelige billeder af krigen i Roanda ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...