Hop til indhold

Ville ulve i flok finde på at angribe en hund?


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Nu er der jo dukket en ulv mere op her i Jylland og "eksperter" udtaler at vi nok skal begynde at vænne og til dem. En enkelt omstrejfende ulv er heller ikke tilfare for hverken mennesker eller ens kæledyr, da der er rigeligt andet at jage i naturen.

 

MEN - så er der denne udtalelse fra Jesper Stagegaard fra Ree Park.

 

"- Jagthunde er ren snack for en ulv. Den er ekspert i at nakke de her hunde. Hvis ulvene bliver en del af vores natur igen, så skal vi ændre vores måde at leve på i skovene, når der er sådan et stort rovdyr. Det gælder især jægerne, der skal holde sig i skindet for ikke at skyde dem, siger han til TV 2 | ØSTJYLLAND."

 

TV 2 | ØSTJYLLAND | Vær ikke bange for ulven | Nyheder | Østjylland

Tror I vi skal være bekymrede for at færdes med vores vores hunde i naturen, hvis der kommer flere ulve til landet?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Pudsigt :hmm: jeg har altid fået af vide at enlige ulve var farlige for mennesker, fordi de blir mere desperate efter føde de kan nedlægge selv. Ulve i flok tager dyr i naturen, de sørger for hinanden. Men enlige ulve går langt for at få noget at spise, de kan dræbe alene. Det var ihvertfald hvad jeg lærte i min zoo tid :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo bare den sædvanlige græden snot over at der i det hele taget skal have lov til at være rovdyr i naturen.

Har ikke rigtig nogen holdning til det ovenstående. Jeg kunne ikke finde den artikel som jeg læste for nyligt om problemerne i skåne med at ulve gik ind i haver og tog hunde derfra også. Dét synes jeg er et problem. Og det er svært at gøre noget, da ulven vist er fredet i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke rigtig nogen holdning til det ovenstående. Jeg kunne ikke finde den artikel som jeg læste for nyligt om problemerne i skåne med at ulve gik ind i haver og tog hunde derfra også. Dét synes jeg er et problem. Og det er svært at gøre noget, da ulven vist er fredet i Sverige.

 

Siden mennesket har opfundet skydevåben, motorsave og bulldozere har vi vænnet os til at tilpasse naturen til os, og glemt hvordan man tilpasser sig naturen. Der er stadig meget at lære, men den viden drives der ikke ret meget research på. Det er produktudvikling af ting som skydevåben, motorsave og bulldozere der giver penge i kassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden mennesket har opfundet skydevåben, motorsave og bulldozere har vi vænnet os til at tilpasse naturen til os, og glemt hvordan man tilpasser sig naturen. Der er stadig meget at lære, men den viden drives der ikke ret meget research på. Det er produktudvikling af ting som skydevåben, motorsave og bulldozere der giver penge i kassen.

Jeg tænker mere på at mennesket rykker ind på dyrenes naturlige levesteder, så man lige pludselig har en alligator i baghaven eller en bjørn som roder i ens skrald eller slår lejr under varandaen.

 

men lige i tilfældet med skåne, så mener jeg at have læst, at pga øget antal af ulve, så er de rykket ud af reservat/skove og er begyndt at komme i beboede områder, hvor de så er begyndt at tage husdyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes at mennesker må lære at leve med den natur der er - hvis man risikerer besøg af en ulv i haven , ja så må man jo indhegne sin have - så ulven ikke kan komme ind - og hunden ikke ud.

Jeg er som almindelig dansker bestemt ikke vant til, at der skulle være en risiko nogen steder for at traske ind i en ulv, og faktisk ville jeg nok bede mig ret fritaget for en sådan risiko. Lidt hyler er man vel altid. :shock:

 

Og så tillader jeg mig at tvivle på, at der skulle være ret mange steder i DK, hvor ulve og mennesker ikke ville genere hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er som almindelig dansker bestemt ikke vant til, at der skulle være en risiko nogen steder for at traske ind i en ulv, og faktisk ville jeg nok bede mig ret fritaget for en sådan risiko. Lidt hyler er man vel altid. :shock:

 

Og så tillader jeg mig at tvivle på, at der skulle være ret mange steder i DK, hvor ulve og mennesker ikke ville genere hinanden.

 

Ved godt at det ikke handler om hjorte, men de kan altså også være farlige for hunde. Skal lige advare om det sidste link, der ikke er så rart at se.

Deer attacks Dog - Husky vs Deer - YouTube Deer Attacks Dog And Cat - YouTube

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at det ikke handler om hjorte, men de kan altså også være farlige for hunde. Skal lige advare om det sidste link, der ikke er så rart at se.

Deer attacks Dog - Husky vs Deer - YouTube Deer Attacks Dog And Cat - YouTube

men den hjort gør jo intet andet end at forsvare sit kid - hvis hunden havde været i snor , var den jo ikke blevet sparket !
Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe ulvene ikke bliver for mange i antal, eller trængt op i en krog, så tror jeg altså ikke at vi eller vores hunde har noget at frygte...

Den flok ulve min stedfar observerede i Norge var tydeligvis mere bange for mennesker end de var for dem. (selvom en af de skiløbere der var ved, var sikker på at NU blev han spist! :mrgreen:)

 

Og sikke en oplevelse at få, at få lov til at se ulve i naturen, det gad jeg godt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

men den hjort gør jo intet andet end at forsvare sit kid - hvis hunden havde været i snor , var den jo ikke blevet sparket !

 

Hvis man ser rigtigt godt efter (pauser filmen ved 1:05 - 1:06 inde i klippet) kan man se at hunden kommer ud af en busk og forsøger at gå over gaden og faktisk har ryggen mod hjorten da den bliver angrebet), så hvilken forskel havde en snor gjort?. Desuden skriver jeg ikke noget om skyld, blot at hjorte også kan være farlige for en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt at det ikke handler om hjorte, men de kan altså også være farlige for hunde. Skal lige advare om det sidste link, der ikke er så rart at se.

Deer attacks Dog - Husky vs Deer - YouTube Deer Attacks Dog And Cat - YouTube

Hjortene er vel ikke så farlige for hverken mennesker eller hunde, hvis man holder sig til stierne i fx Dyrehaven? Der kommer vi ofte - og holder pænt pause, når en flok beslutter sig for at krydse stien længere henne. :cool:

 

Jeg har ikke set dit link. Tak for advarslen, men jeg er en hyler, når det drejer sig om billeder af børn og dyr, der kommer galt afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så nervøs. Men nu strejfer Bobo heller ikke og han fjanter ikke rundt langt inde i en skov langt væk fra mig. Så jeg tænker, at hvis vi lader en evt. ulv være i fred, så opsøger den heller ikke os. De er vel stadig sky dyr, som kun bevæger sig tæt på mennesker, hvis det er absolut nødvendigt.

Men hvem ved, hvornår en ulv lizzåm synes, at det er....absolut nødvendigt?:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...