Hop til indhold

I gætter det aldrig - endnu en tråd om hunderacer ;)


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Hvis i ikke er til det typiske terrier-sind, tror jeg wheaten er for langt fra jer. Jeg kender en 7-8 stykker, og de spænder fra i bedste fald at være utilregnelige og i værste fald at være virkelig aggressive. Smukke hunde, bestemt, men et meget ustabilt sind!

 

Jeg er tilbøjelig til at give brugeren der foreslår den islandske ret. Som med alle andre gøende racer, kan man pille rigtig meget af deres gøen ud. Dog har jeg lidt en ide om at det er knald eller fald med dem - enten er de VIRKELIG dygtige og ellers er de ....... øhh, ret umulige:genert:

 

Hvad med welsh spaniel? Eller corgie:lun: Selvom sidstnævnte jo også ret gerne vil gø! Eller norsk buhund?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

uuhuuuuhuuuhh, jeg ved det! en pudel! sådan en er da perfekt, og i kan jo mere eller mindre få den størrelse, som i ønsker. en hund der med meget stor sandsynlighed vil trives med jeres liv og med ninja, tror jeg. der er jo pelsplejen, men det er nok mest et spørgsmål om at investere i en god trimmer og så give en sportsklip hver 3. måned eller sådan. den tid i bruger på det, sparer i på støvsugning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hverken Casper eller jeg har temperament til et typisk terriersind :lol:

 

Pincheren kan jeg forstå også er ret selvstændig?

 

 

 

 

Mener ikke at pincheren er specielt selvstændig, men det afhænger selvfølgelig af hvor på skalaen man kigger fra.

 

Problemet er lidt at de hunde der både er gode til være rolige og pleasende, uden at de skal voldaktiveres, er retrieverne. De er bare lige store nok til jeres ønsker.

 

Så er der en mængde hyrdehunde-racer, som også er pleasende, men som måske kræver lidt mere daglig aktivering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis i ikke er til det typiske terrier-sind, tror jeg wheaten er for langt fra jer. Jeg kender en 7-8 stykker, og de spænder fra i bedste fald at være utilregnelige og i værste fald at være virkelig aggressive. Smukke hunde, bestemt, men et meget ustabilt sind!

 

Jeg er tilbøjelig til at give brugeren der foreslår den islandske ret. Som med alle andre gøende racer, kan man pille rigtig meget af deres gøen ud. Dog har jeg lidt en ide om at det er knald eller fald med dem - enten er de VIRKELIG dygtige og ellers er de ....... øhh, ret umulige:genert:

 

Hvad med welsh spaniel? Eller corgie:lun: Selvom sidstnævnte jo også ret gerne vil gø! Eller norsk buhund?

 

Ustabil og måske aggressiv hund vil vi meget meget gerne undgå. Selvfølgelig kan man ende op med en hund som er enten det ene eller andet, men hvis det er normalen tør vi ikke.

 

Det samme med gøende hund. Folk er imponerede over at de aldrig hører Ninja - det skal helst forblive sådan :)

 

Corgien bliver lige lavbenet nok. Hunden må gerne være liiiidt 'større' :)

 

uuhuuuuhuuuhh, jeg ved det! en pudel! sådan en er da perfekt, og i kan jo mere eller mindre få den størrelse, som i ønsker. en hund der med meget stor sandsynlighed vil trives med jeres liv og med ninja, tror jeg. der er jo pelsplejen, men det er nok mest et spørgsmål om at investere i en god trimmer og så give en sportsklip hver 3. måned eller sådan. den tid i bruger på det, sparer i på støvsugning :mrgreen:

 

Du har ramt én af de hunde vi selv har tænkt på :)

 

Altså igen vil jeg sige en wheaten! Den passer bare s godt på jeres beskrivelse!

 

Dig og Anne er vist ret uenige, hehe :)

Hvor meget pelspleje er der i sådan en fætter ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, ja, Siri og jeg er vist ret uenige! Dem jeg kender kommer fra 3 forskellige steder. Men specielt de 3 af dem som kommer fra samme sted, er helt sindssyge:vedikke: Synes heller ikke dem jeg mødte i Herning var særlig rare. Og vi var i samme ring som dem, så brugte en håndfuld timer i den ring.

 

De fleste har en ret stor pels som skal børstes et par gange om ugen. Pelsen er meget fin og filtrer derfor nemt. Og så skal den trimmes et par gange om året.

 

To af dem jeg kender er ret trænbare, dig stadig med terrier-ballade (kan alt når den gider). Det er så pudsigt nok to af de tre der er helt blæst i låget. Resten bliver vist ikke brugt til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er vild med wheatens! men er i overhovedet til terrier? jeg forestiller mig jer med en lidt blidere, blødere hund på en eller anden måde, men måske ninja i virkeligheden ville trives godt med et stort fedt terrierego on the side? fedt at jeg ramte med pudlen :banan: det synes jeg er et seriøst godt bud! og i bliver glade for blød, fældefri pels, det er altså lækkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, ja, Siri og jeg er vist ret uenige! Dem jeg kender kommer fra 3 forskellige steder. Men specielt de 3 af dem som kommer fra samme sted, er helt sindssyge:vedikke: Synes heller ikke dem jeg mødte i Herning var særlig rare. Og vi var i samme ring som dem, så brugte en håndfuld timer i den ring.

 

De fleste har en ret stor pels som skal børstes et par gange om ugen. Pelsen er meget fin og filtrer derfor nemt. Og så skal den trimmes et par gange om året.

 

To af dem jeg kender er ret trænbare, dig stadig med terrier-ballade (kan alt når den gider). Det er så pudsigt nok to af de tre der er helt blæst i låget. Resten bliver vist ikke brugt til noget.

 

Har nu kun mødt søde wheatens, de er selvfølgelig terriers, men relativt blide alligevel.

Kender kun en enkelt dansk, men har mødt flere i sverige og alle har som sagt været søde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener ikke at pincheren er specielt selvstændig, men det afhænger selvfølgelig af hvor på skalaen man kigger fra.

 

Problemet er lidt at de hunde der både er gode til være rolige og pleasende, uden at de skal voldaktiveres, er retrieverne. De er bare lige store nok til jeres ønsker.

 

Så er der en mængde hyrdehunde-racer, som også er pleasende, men som måske kræver lidt mere daglig aktivering.

 

Vi står med en jagthundeblanding, så ca. dér på skalaen :P

 

Jeg læste et sted at pincheren er selvstændig, men man læser jo så meget :-)

 

Har passet en westiehvalp, og selvom den er virkelig nuttet osv, kunne jeg allerede mærke terriersindet da den var 6mdr. Jeg fungerer bare ikke så godt med hunde som kun gider træne når det passer DEN. :)

 

 

jeg er vild med wheatens! men er i overhovedet til terrier? jeg forestiller mig jer med en lidt blidere, blødere hund på en eller anden måde, men måske ninja i virkeligheden ville trives godt med et stort fedt terrierego on the side? fedt at jeg ramte med pudlen :banan: det synes jeg er et seriøst godt bud! og i bliver glade for blød, fældefri pels, det er altså lækkert!

 

Nej, jeg kan med sikkerhed sige at terrier-sind ikke fungerer for os. Ikke lige nu ihvertfald.

 

Du har helt ret i at en mild og blød hund (uden at være nervøs!) er meget højt på listen. Ninja fungerer godt med en selvsikker hund, men det er jo ikke = selvstændig :blink: Hun ville nok kunne fungere med en terrier, men det har jeg svært ved at tro Casper og jeg ville :lol:

 

Pudlen er jeg helt solgt til, Casper vrænger en smuuuule ansigt når jeg nævner den, men var meget begejstret over at den ikke fælder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tænkte umiddelbart på kooikeren....

 

Men sindet kan være ekstremt svingende og det vil være absolut nødvendigt at vælge kennel med stor omhu.

 

Kender nogle stykker som matcher jeres beskrivelse fuldstændig.

Men de er desværre mere et særsyn end normalen, så det er nok en race jeg ville være påpasselig med at anskaffe.

 

Så er der jo også tolleren, som ikke er så stor en hund og umiddelbart også matcher jeres beskrivelse.

Men den har som kooikeren også lidt udfordringer ifht. temperamentet og det vil kræve noget forarbejde at finde den rigtige kennel.

 

Men synes det er svært at finde ikke gøende, nogenlunde pleasende og ligetil hunde der ikke er for store :lol:

 

Pudlen er i hvertfald det bedste bud jeg har set indtil videre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte umiddelbart på kooikeren....

 

Men sindet kan være ekstremt svingende og det vil være absolut nødvendigt at vælge kennel med stor omhu.

 

Kender nogle stykker som matcher jeres beskrivelse fuldstændig.

Men de er desværre mere et særsyn end normalen, så det er nok en race jeg ville være påpasselig med at anskaffe.

 

Så er der jo også tolleren, som ikke er så stor en hund og umiddelbart også matcher jeres beskrivelse.

Men den har som kooikeren også lidt udfordringer ifht. temperamentet og det vil kræve noget forarbejde at finde den rigtige kennel.

 

Men synes det er svært at finde ikke gøende, nogenlunde pleasende og ligetil hunde der ikke er for store :lol:

 

Pudlen er i hvertfald det bedste bud jeg har set indtil videre :5up:

 

Hehe, jeg ved godt at vores krav passer bedst til nogle af dem i retrievergruppen :-D

 

Kooikeren er no-go. Jeg har kun mødt én selv, en tæve, som faktisk fungerede godt. Det var så en hundetræner der havde den, og hun fortalte at de første 6 mdr. af hundens liv brugte hun på, at få lov til at nærme sig den for kæl og nus. Det oveni at vi allerede har været igennem hele tromlen med at fremmede er farlige og skal gø's ad osv., det vil vi meget gerne undgå at skulle igennem igen. :genert:

 

En Toller er jeg bange for ikke vil kunne stilles tilfreds med den aktivitet vi kan tilbyde ? Og ja, så selvfølgelig er der det med temperamentet. Det værste vi kunne tage ind i hjemmet, ift. Ninja, er en skarp hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, kan du ikke vise Casper nogle billeder af Buzz? Han er sgu da noget af det kæreste på denne jord:lun: Synes altså at en kongepuddel er afsindig smuk når den er klippet puddelstyle, men ejede jeg selv en, var den båt-style:mrgreen: Toy er bare......not so much:genert:

 

Casper har set Buzz'en live :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke voldsomt mange billeder af mine cockere, der er lidt på min hjemmeside (som ikke er opdateret de sidste 2 år....)

 

Kan sende link på pb.

 

 

Til trods for der er en rimelig høj frekvens af dp hos cockere såå vil jeg dog ikke være nervøs ved at have den som lejlighedshund. Det er sjældent det at gå på trapper der udløser det.

 

Mange spaniels trives fint i lejlighed mk101, der dog ikke er så aktiv for tiden herinde, har 4 springere midt inde i Kbh på 2 sal.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er vild med wheatens! men er i overhovedet til terrier? jeg forestiller mig jer med en lidt blidere, blødere hund på en eller anden måde, men måske ninja i virkeligheden ville trives godt med et stort fedt terrierego on the side? fedt at jeg ramte med pudlen :banan: det synes jeg er et seriøst godt bud! og i bliver glade for blød, fældefri pels, det er altså lækkert!

 

Har nu kun mødt søde wheatens, de er selvfølgelig terriers, men relativt blide alligevel.

Kender kun en enkelt dansk, men har mødt flere i sverige og alle har som sagt været søde.

 

Det er også min oplevelse. Men jeg møder også primært svenske Wheatens. Man siger inden for racen, at de er den blideste af terrierne og det synes jeg at jeg kan genkende. Fantastisk træningsmakker og meget alsidig hund. Og smuk med sin bløde, fine pels. Den skal børstes indimellem og klippes, men ikke mere vedligehold end ved en puddel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også min oplevelse. Men jeg møder også primært svenske Wheatens. Man siger inden for racen, at de er den blideste af terrierne og det synes jeg at jeg kan genkende. Fantastisk træningsmakker og meget alsidig hund. Og smuk med sin bløde, fine pels. Den skal børstes indimellem og klippes, men ikke mere vedligehold end ved en puddel.

 

Den er noteret. Er pelsen egentlig fældefri ?

 

EDIT: Fandt ud af det med pelsen ;)

 

Jeg kan nu bedst lide dem med hvalpeklip må det være. Total fehårshund, men nok også sværere at holde end i den klip du viser der :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er noteret. Er pelsen egentlig fældefri ?

 

EDIT: Fandt ud af det med pelsen ;)

 

Jeg kan nu bedst lide dem med hvalpeklip må det være. Total fehårshund, men nok også sværere at holde end i den klip du viser der :)

 

dem jeg ser i bybilledet er generelt bare kortklippede overalt, dvs. som den siri viser, bare uden det meget faconklippede hoved med pandehår etc. synes de er meget, meget smukke i hverdagsklip, det er lidt min drømmehund, og vi undersøgte den ret seriøst, da vi skulle have hund. men det er jo stadig en terrier?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi står med en jagthundeblanding, så ca. dér på skalaen :P

 

Jeg læste et sted at pincheren er selvstændig, men man læser jo så meget :-)

 

Har passet en westiehvalp, og selvom den er virkelig nuttet osv, kunne jeg allerede mærke terriersindet da den var 6mdr. Jeg fungerer bare ikke så godt med hunde som kun gider træne når det passer DEN. :)

 

 

 

 

Nej, jeg kan med sikkerhed sige at terrier-sind ikke fungerer for os. Ikke lige nu ihvertfald.

 

Du har helt ret i at en mild og blød hund (uden at være nervøs!) er meget højt på listen. Ninja fungerer godt med en selvsikker hund, men det er jo ikke = selvstændig :blink: Hun ville nok kunne fungere med en terrier, men det har jeg svært ved at tro Casper og jeg ville :lol:

 

Pudlen er jeg helt solgt til, Casper vrænger en smuuuule ansigt når jeg nævner den, men var meget begejstret over at den ikke fælder :lol:

 

Pudel :5up:

 

Mødte Casper ham ikke, da Buzz var skampklippet og overtræt efter lang tur? Sådan sidste sommer-agtigt? Han skal næsten møde ham igen sådan fra starten af en tur. - og i lidt bedre klip :lol: (ikke i dag - B trænger til studsning :lol:)

 

 

IMG_8859_zpsa0f62bc0.jpg

 

IMG_8877_zps60463af6.jpg

 

IMG_8688_zpscb70d2e9.jpg

 

IMG_8203.jpg

 

 

Det skal siges, at han vejer ca 25 kg og er nem at bære. Når jeg skal, kan jeg snildt løfte ham op og gå med ham. Han er højere end Ninja dog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...