Charlotte1970 Besvaret Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 jeg kender to tibber, de er begge hjemmeklippede meget ala halfdan. Man (skam)klipper bare som man har lyst Det er kun hvis man køber med udstillingspligt man ikke må klippe Googles billedresultater for "tibetan terrier puppy cu(hairstyles)" viser mange frisure.. udpluk [ATTACH=CONFIG]104981[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104982[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104983[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104984[/ATTACH] Er lidt solgt.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Er lidt solgt.... jeg tror helt ærligt ikke, at det er et dumt bud heller - da vi skulle have hund, havde jeg dog umiddelbart lidt svært ved at få hul igennem til de sjællandske kenneler (ville gerne have været på besøg) måske var jeg bare uheldig eller røg i spamfilteret. den ene jeg kender har svær hd, men altså - ja, det skal man vel holde øje med i de fleste racer, nærmest, har ikke indtryk af, at de ellers er sygdomsplagede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Jeg har tit set dem på dkks udstillinger, det var da nærliggende at tage på sådan en og se om der var nogen man kunne få en sludder med Mht sygdomme så står der om racens helbred her: Tibetanerklubben - sundhed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 jeg tror helt ærligt ikke, at det er et dumt bud heller - da vi skulle have hund, havde jeg dog umiddelbart lidt svært ved at få hul igennem til de sjællandske kenneler (ville gerne have været på besøg) måske var jeg bare uheldig eller røg i spamfilteret. den ene jeg kender har svær hd, men altså - ja, det skal man vel holde øje med i de fleste racer, nærmest, har ikke indtryk af, at de ellers er sygdomsplagede. Jo mere jeg læser, jo mere kan jeg se den passer fint ind til Luca, og ikke mindst datterens ønske om at gå til træning. Vi må tage et kennelbesøg! Omkring sundhed, så er jeg meget OBS på at finde den rette kennel. Det har jeg da lært her på HF Mener der er udstilling her i Roskilde i maj, hvis vi kan vente så længe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Luca skal da have en tibbe-søster og din datter en træningsmakker. Det lyder helt fantastisk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Så er der aftalt tibetansk kennelbesøg:blink: er spændt på om vi er "på" eller ej. Der ud over har jeg skrevet til flere Bearded collie kenneler i Dk og udlandet, for at høre mere om deres valg af forældre til deres hvalpe. Er der flere gode forslag, så kom endelig med dem. Man ved jo aldrig om vi en dag skal ha 3 stk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Hvad med schapendoes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Hvad med schapendoes? Schapendoes er også en skøn hund. Den er på listen over ønskehund, jeg er ikke helt sikker på om den dur hvis datteren skal være med i træningen. Men det kan undersøges. Kender du noget til den Ida_Asta? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Schapendoes er også en skøn hund. Den er på listen over ønskehund, jeg er ikke helt sikker på om den dur hvis datteren skal være med i træningen. Men det kan undersøges. Kender du noget til den Ida_Asta? Ikke andet end at jeg har set et par stykker til LP prøver... og det ser ud som de gør det rigtig fint, men ellers kender jeg dem ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Ikke andet end at jeg har set et par stykker til LP prøver... og det ser ud som de gør det rigtig fint, men ellers kender jeg dem ikke... Ok det var selvfølgelig en vigtig detalje, når nu vi gerne vil have en nem træningshund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Ok det var selvfølgelig en vigtig detalje, når nu vi gerne vil have en nem træningshund. Jeg undersøgte lidt om den på et tidspunkt, da jeg fandt den interessant. Det skulle være en super træningshund. Det, der fik mig til at gå væk fra racen igen, var dels, at de har let til gøen (det kan garanteret begrænses, jeg orker bare ikke at arbejde en masse med at stoppe gøen igen ), dels at en del af dem har lidt problemer med at lære at være alene hjemme - og DET orker jeg helt sikkert ikke igen! Men det kan jo godt gøre en forskel, at I har en hund i forvejen, så den ikke skal være alene-alene. Og under alle omstændigheder er max 5 timers alenetide om dagen jo ikke slemt. Ellers synes jeg, at det lyder som en super dejlig hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Jeg undersøgte lidt om den på et tidspunkt, da jeg fandt den interessant. Det skulle være en super træningshund. Det, der fik mig til at gå væk fra racen igen, var dels, at de har let til gøen (det kan garanteret begrænses, jeg orker bare ikke at arbejde en masse med at stoppe gøen igen ), dels at en del af dem har lidt problemer med at lære at være alene hjemme - og DET orker jeg helt sikkert ikke igen! Men det kan jo godt gøre en forskel, at I har en hund i forvejen, så den ikke skal være alene-alene. Og under alle omstændigheder er max 5 timers alenetide om dagen jo ikke slemt. Ellers synes jeg, at det lyder som en super dejlig hund. Det med alene hjemme, er jeg heller ikke sikker på jeg magter i længere tid. Håber Luca kan smitte lidt af. Hun er meget nem hvad det angår. Man kan vel også være heldig den gamle hund, kan hjælpe lidt med træning af den nye...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Det med alene hjemme, er jeg heller ikke sikker på jeg magter i længere tid. Håber Luca kan smitte lidt af. Hun er meget nem hvad det angår. Man kan vel også være heldig den gamle hund, kan hjælpe lidt med træning af den nye...? Det tror jeg bestemt. Særligt hvis I får den fra hvalp, kunne jeg forestille mig, at det, at I har Luca, vil gøre en stor forskel i forhold til alene hjemme-træning, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Jeg kan virkelig godt se jer med en Tibetansk terrier :5up: Her er faktisk et billede af en Tibbe og en Schapendoes ved siden af hinanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Hvad med en tibetansk terrier? den kunne umiddelbart godt lyde som noget for jer, det er ikke en stor hund overhovedet, men et lille nummer størrer end löwchen.. Det er ikke en terrier trods navnet dkks racebeskrivelse kan er her i bunden:Gruppe 9 En tibetansk terrier er (størrelsmæssigt, ikke vægtmæssigt dobbelt så stor som en løve.. Vi har en på 10 mdr. Vi fik at vide af opdrætterne at vi skulle passe på egetkønsaggresion, da det var et problem.Jeg syens det er en dejlig race..Tungere end løverne, ift løverne lidt reserverede og ikke lige så kloge, men det behøver jo ikke være minus. Det er stadig en selskabshund og man skal ikke forvente at alenehjemme træningen går helt let. Den knytter sig stærkt til en i familien. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Jeg kan virkelig godt se jer med en Tibetansk terrier :5up: Her er faktisk et billede af en Tibbe og en Schapendoes ved siden af hinanden Den ene mere kortklippet end den anden. Det passer jo fint her i familien. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 En tibetansk terrier er (størrelsmæssigt, ikke vægtmæssigt dobbelt så stor som en løve.. Vi har en på 10 mdr. Vi fik at vide af opdrætterne at vi skulle passe på egetkønsaggresion, da det var et problem.Jeg syens det er en dejlig race..Tungere end løverne, ift løverne lidt reserverede og ikke lige så kloge, men det behøver jo ikke være minus. Det er stadig en selskabshund og man skal ikke forvente at alenehjemme træningen går helt let. Den knytter sig stærkt til en i familien. Du er måske lidt farvet, men vil du sige Løwchen er en "nemmere" hund at opdrage end Tibben? Egetkønsaggresion er skidt, men rart med information om hvad vi skal kigge efter. Den opdrætter vi skal besøge har 3 tæver. Hvis vi skulle have en hvalp derfra, ville Luca og moderen kunne mødes inden. Jeg har stadig gang i Bearded collie opdrættere, og der er positive udmeldinger, især når man vender næsen mod Sverige. Vi har ikke travlt, men vi skal ikke vente 2 år mere. Det er nu vi skal beslutte hvilken race vi går efter. Med mindre der pludselig er en omplaceringshund vi ikke kan leve uden.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ovamor Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 (rettet) Missing. Du kunne da godt lige ha lagt en Löwchen sammen med de to andre, så man rigtig kunne se forskellen Det er sjovt at de ligner hinanden og så alligevel er meget forskellige. Redigeret Februar 27, 2013 af Ovamor glemte at citere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Du er måske lidt farvet, men vil du sige Løwchen er en "nemmere" hund at opdrage end Tibben? Egetkønsaggresion er skidt, men rart med information om hvad vi skal kigge efter. Den opdrætter vi skal besøge har 3 tæver. Hvis vi skulle have en hvalp derfra, ville Luca og moderen kunne mødes inden. Jeg har stadig gang i Bearded collie opdrættere, og der er positive udmeldinger, især når man vender næsen mod Sverige. Vi har ikke travlt, men vi skal ikke vente 2 år mere. Det er nu vi skal beslutte hvilken race vi går efter. Med mindre der pludselig er en omplaceringshund vi ikke kan leve uden.... Løverne er meget mere madglade og samarbejdsvillige. Men den væsentligste forskel er at tibben vælger en den vil gøre alt for og så kan de andre rende og hoppe, godbider eller ej...Jeg syens løverne er nemmere at opdrage på, men til gengæld er de jo i røven på en hele tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Du kunne da godt lige ha lagt en Löwchen sammen med de to andre, så man rigtig kunne se forskellen Det er sjovt at de ligner hinanden og så alligevel er meget forskellige. Jeg kan godt prøve at tage et billede af en standardløve og tibben ved siden af hinanden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 jeg betvivler ikke, at der findes egetkønsaggression hos tibetanske terriere, men de to jeg kender, er begge intakte hanner og de er meget, meget omgængelige. nærmest usædvanligt omgængelige, den ene er ung-ish, den anden en ældre herre. den unge skal snart snippes pg.a. voldsom tæveinteresse, han går lp med sin ejer + træner agility, og han er virkelig meget dygtig (altså relativt - i forhold til f.eks. os) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ovamor Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Jeg kan godt prøve at tage et billede af en standardløve og tibben ved siden af hinanden Tibben var faktisk også en af dem jeg kiggede på, da jeg skulle finde ud af hvilken race jeg skulle have. Det blev jo så Löwchen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Jeg kan godt prøve at tage et billede af en standardløve og tibben ved siden af hinanden Det må du rigtig gerne... Kan se vi nok bliver nødt til at besøge en Løwchen også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 27, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Her kommer så den græske udgave, muligvis med den hollanske Schapendoes i. Aner det ikke ,men en græker der blev adopteret hertil af samme slags flyttede 2 år med familien til Holland, pga udstationering og de lokale sagde den var ren. Fotoet er Dario, og ejer har senere adopteret 2 helt lignende, dog nok lidt mindre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2013 Den ser skøn ud Ulla, men næppe lige til at få fat på..!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts