Hop til indhold

Bødestraf for knivdrab på schæferhund.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Stakkels hund :megaked: og ejer...og så slipper idioten med en bødestraf :evil:

 

Hvornår får vi en ændring i strafferammen for dyremishandling ?

 

 

http://www.dyrevaernet.dk/cms.php?side=forside&url=ejer-og-dyrevaernet-i-chok-rystet-over-knivdrab-pa-den-seksarige-schaefer-corina&id=89

Link til indlæg
Del på andre sites

Det dér giver overhovedet ikke mening. Hvad tænkte han dog på?

 

Ud fra de oplysninger der er givet i den artikel, giver det ikke meningen at hunden pludselig reagere voldsomt ved at prøve at bide.

 

Hvis Corina stod bundet ved et træ og han følte sig "truet", hvorfor går han ind efter en hammer og giver hende gentagende slag med den?

 

En bøde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det dér giver overhovedet ikke mening. Hvad tænkte han dog på?

 

Ud fra de oplysninger der er givet i den artikel, giver det ikke meningen at hunden pludselig reagere voldsomt ved at prøve at bide.

 

Hvis Corina stod bundet ved et træ og han følte sig "truet", hvorfor går han ind efter en hammer og giver hende gentagende slag med den?

 

En bøde..

 

Hvorfor synes du ikke det giver mening, at hunden begynder at bide? Jeg synes ikke det er en pludselig reaktion, når hunden lige er blevet slået oven i hovedet med en skovl. Synes da egentlig det virker som en meget naturlig reaktion, eftersom hunden ikke kan komme væk (bundet til et træ) og derfor bare prøver at forsvare sig selv.

 

Synes hele den historie manden fortælle lyder dybt mærkelig!

Kan dog ikke lade være med, at tænke på hvordan hans egne hunde har det og bliver behandlet. Skræmmende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ganske simpelt forfærdeligt. Hvad må den stakkels hund dog ikke have oplevet i sine sidste minutter. Jeg har virkelig ondt af ejeren, man må have den værste følelse i kroppen efter sådan noget :(

Jeg håber at det kommer frem hvem den skyldige er. Jeg mener, ejerne ved det, det er vel kun et spørgsmål om tid før en i den skyldiges omgangskreds tyer til selvtægt. Og jah, jeg bakker op om det. En bøde er simpelthen for lidt. Og man skal da heller ikke slå manden ihjel, men han har dælme fortjent en straf der står mål med forbrydelsen!

Havde jeg været ejer af den hund, ville jeg nok være endt i fængsel kort tid efter for at have taget hævn.

Nogle dage, er jeg bare ikke stolt af at leve i danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvad det er for et miljø hundens ejere kommer fra? Det kan da ikke være almindeligt forstadshygge-Danmark når de har den type i omgangskredsen. Bliver der slet ikke set på det når folk kommer og vil adoptere en internatshund? :hmm: Og hvis fyren ikke får tvangsfjernet sine egne hunde og frakendt retten til at have dyr, er der ingen retfærdighed til! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja normalt er det sgu ikke, men bare fordi manden er syg, behøver han jo ikke opføre sig som en "type" til dagligt.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad han har gjort ved hunden, som har fået den til at knurre. :shock: Gyser sgu helt ved tanken! Kan seriøst ikke holde til at læse sådan nogle historier, stakkels hund! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvad det er for et miljø hundens ejere kommer fra? Det kan da ikke være almindeligt forstadshygge-Danmark når de har den type i omgangskredsen. Bliver der slet ikke set på det når folk kommer og vil adoptere en internatshund? :hmm: Og hvis fyren ikke får tvangsfjernet sine egne hunde og frakendt retten til at have dyr, er der ingen retfærdighed til! :evil:

 

Det var også min første tanke.

De skal ikke komme at sige at ham der har slået hunden ihjel, er en helt almindelig type, der aldrig tidligere har gjort en flue fortræd. Tør næsten vædde med at at han i sin omgangskreds må være kendt som en med temperament og kort lunte. Sådan en adfærd han har udvist mod den hund, kommer ikke bare sådan pludseligt til et voksent normalt fungerende menneske.

 

Det minder lidt om den sag for et års tiden siden, med den hund der blev fundet mishandlet og død, og ejeren nogle dage efter meldtte sig om det kom frem at hunden var blevet passet af nogle venner, der så lige kom til at mishandle den til døde.

Den var vist også kort forinden blevet omplaceret

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor synes du ikke det giver mening, at hunden begynder at bide? Jeg synes ikke det er en pludselig reaktion, når hunden lige er blevet slået oven i hovedet med en skovl. Synes da egentlig det virker som en meget naturlig reaktion, eftersom hunden ikke kan komme væk (bundet til et træ) og derfor bare prøver at forsvare sig selv.

 

Synes hele den historie manden fortælle lyder dybt mærkelig!

Kan dog ikke lade være med, at tænke på hvordan hans egne hunde har det og bliver behandlet. Skræmmende!

 

Min fejl, ville skrive det samme som du siger her. Var lige kommet hjem fra arbejde og blev nok mere rystet og forarget at jeg ikke fik det hele med :stupid:

 

Ville da selv bliver splitter rasende hvis jeg fik et dap på hovedet af en skovl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg synes ikke man give dem selv skylden! Der er mange specielle mennesker rundt omkring, man bor ikke nødvendigvis i en dårligt område for at have en sær nabo eller en bekendt med kort lunte.

De har vel overladt ham hunden fordi der ikke før havde været problemer og fordi han selv havde 2 hunde. De har muligvis ikke anet at han kunnne finde på at gøre dyr fortræd.

Han har jo selv tilbudt at passe den, hvordan skulle de vide han kunne finde på at gøre den fortræd.

Man kender aldrig folk 100 procent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg mener at de msom havde overtaget den 6 år gl. hund, skulle have været mere påpasselig over for hvem de overlod deres hund til...De siger for mig rigtig meget om dem selv...

 

:hmm:Påpasselig, ja det er vel noget vi alle bør være :vedikke:....hvad nu hvis hundeloven bliver slækket, så hunde ikke pr automatik aflives, som i dag, er det så lovgiverne der er blevet påpasselige? :engel:....Eller er de blevet klog af skade, og mindre hadske overfor hunde og deres besiddere! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg synes ikke man give dem selv skylden! Der er mange specielle mennesker rundt omkring, man bor ikke nødvendigvis i en dårligt område for at have en sær nabo eller en bekendt med kort lunte.

De har vel overladt ham hunden fordi der ikke før havde været problemer og fordi han selv havde 2 hunde. De har muligvis ikke anet at han kunnne finde på at gøre dyr fortræd.

Han har jo selv tilbudt at passe den, hvordan skulle de vide han kunne finde på at gøre den fortræd.

Man kender aldrig folk 100 procent.

 

Der hvor jeg boede før, var der også mange sære mennesker, og dem skal der da også være plads til, blot de ikker til gene eller skade for andre.

Men det ville da aldrig få mig til at spørge sutterne ude foran købmanden på torvet, om de ville passe Gracie, hvis jeg skulle noget, bare fordi de selv har hunde.-

Hvorimod sutterne imellem sikkert ikke har noget imod at overlade deres hunde til hinanden.

 

Ud fra det, så tror jeg bare ikke Corinas nye ejere er helt almindelige. Ikke at de nødvendigbis er sutter der drikker bajere på foran en købmand, men at de færdes i et lidt hårdt mijlø?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...