Hop til indhold

Tulle siger host og brek lyde og bliver hortigt trat.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

Opdate. vi har fået svar på bakterie prøverne fra tulles hals ikke fordi det i sig selv er fantastisk intresant men vi skal ha noget anet antibiotika til hinne så det kommer til at vare en uge til, der er ingen bedring overhoved in til vidre. (pis)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

dyrlægen siger at han ikke aner vad det skylles efter 4 slags antibiotika det er semplethen ikke til at vide vad hun fejler.

 

idag afslutter vi den 4 behanling uden den helt store effekt. det er bare noget vare lo,r

 

tror jeg vel prøve at spøre til vor di her koligbakterier kan stamme fra for di kommer åbenbart fra omgivelserne ude eller inde. men det er nog helt umuligt at bruge til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

dyrlægen siger at han ikke aner vad det skylles efter 4 slags antibiotika det er semplethen ikke til at vide vad hun fejler.

 

idag afslutter vi den 4 behanling uden den helt store effekt. det er bare noget vare lo,r

 

tror jeg vel prøve at spøre til vor di her koligbakterier kan stamme fra for di kommer åbenbart fra omgivelserne ude eller inde. men det er nog helt umuligt at bruge til noget.

 

Øv..det er da noget skidt, at det ikke har haft nogen effekt, de antibiotikakure hun har været på...

En af mine hunde havde en urinvejsinfektion og blev behandlet med noget der hedder Clavubactin, det fik han et par gange, da infektionen ikke ville forsvinde og da det blev ved, fandt dr.Dyr ud af, at der var tale om multiresistente bakterier, der var også Coli-bakterier tilstede i hans urin og så fik han noget andet antibiotika, som de skulle have tilladelse til, at bruge og som de kun måtte bruge i allersidste instans, når andre muligheder var prøvet. Men det virkede så heldigvis, for der var jo ligesom ikke flere muligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

hun hoster stadig det er ingen forandring. jeg spegulere let på om der er risiko for det kan gi anledning til lungebetendelse er det noget i kan sige et elleranet om.

 

kan stadig ikke fatte at di har opgivet at korere en sempel halsinfektion, gad vide om jeg har klokket i vejledningen til antibiotikaen det velle ikke komme som nogen overaskelse men 4 gange arh så dum er jeg vel for pokker hellerikke.

 

jeg over vejer at prøve igen men det bliver nog svert at overtale dyrlægen til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Har du overvejet om det kan være reverse sneeze - man kalder det også omvendt nysen og det skyldes en blød gane.

Jeg ved jo ikke hvordan hun hoster - men min ældste beagle har sådan nogle anfald engang i mellem - hvor han harker voldsomt og så er det ovre. Charlie har en let blød gane.

 

Det kan også skyldes foderet - ved ikke hvad Tulle spiser - men det var også en ide at overveje om det kan have noget med det at gøre.

Synker hun sin mad ordentlig - tænker på synkebesvær.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet om det kan være reverse sneeze - man kalder det også omvendt nysen og det skyldes en blød gane.

Jeg ved jo ikke hvordan hun hoster - men min ældste beagle har sådan nogle anfald engang i mellem - hvor han harker voldsomt og så er det ovre. Charlie har en let blød gane.

 

Det kan også skyldes foderet - ved ikke hvad Tulle spiser - men det var også en ide at overveje om det kan have noget med det at gøre.

Synker hun sin mad ordentlig - tænker på synkebesvær.

 

hun har en halsinfektion det har di tjekket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er jo testet negativ i blodprøven også.....?!

 

Er det ikke to forskellige slags orm man tester for med hhv. prutteprøver og blodprøver? Eller har jeg misforstået det?

 

Bassil blev jo konstateret positiv på trods af manglende symptomer iflg. Dr. Dyr... Hans eneste symptom var madlede, og det var iflg. dyrlæge ikke et tegn på HL-orm...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt dette, og jeg forstår det som to forskellige slags orm..

 

 

Hjerte-lungeorm bliver i daglig tale ofte brugt om to forskellige orm. Rævens lungeorm (Crenosoma) og den langt farligere: Fransk hjerte-lungeorm (Angiostrongylus vasorum).

Nu har man endelig fået en hurtig test til at tjekke hunden for Fransk hjerte-lungeorm. Tidligere skulle vi bede hundeejeren om at samle afføring i tre dage – tid, der kunne være kostbar, hvis hunden var alvorlig syg. Nu kan dyrlæger, ved hjælp af en simpel blodprøve, stille diagnosen med det samme i klinikken.

Det skal dog understreges, at testen ikke giver os svar på, om hunden har rævens lungeorm. Derfor er det stadig nødvendigt at indsamle tre afføringsprøver, men heldigvis er denne parasit sjældent årsag til dødsfald, så tre dage fra eller til i de tilfælde er ikke en væsentlig faktor.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har erlig talt en anelse svert ved at forstå vofer vi skal snakke om hjertelunge orm når hun har en halsinfiktion som ikke regere på di antibiotika hun har fået det som virklig er relevant er at finden et antikiotika som hun ikke har prøvet. skal nog komme med en liste over dem hun har været på.

 

kort opsummering

 

det startet med at hun begyndte at hoste derefter blev hun tjekket for hjertelungeorm med en blodprøve og afføringsprøver di fant ikke noget. tulle blev osse undersøgt for om hun måske havet lungebetendelse det har hun hellerikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt dette, og jeg forstår det som to forskellige slags orm..

 

 

Hjerte-lungeorm bliver i daglig tale ofte brugt om to forskellige orm. Rævens lungeorm (Crenosoma) og den langt farligere: Fransk hjerte-lungeorm (Angiostrongylus vasorum).

Nu har man endelig fået en hurtig test til at tjekke hunden for Fransk hjerte-lungeorm. Tidligere skulle vi bede hundeejeren om at samle afføring i tre dage – tid, der kunne være kostbar, hvis hunden var alvorlig syg. Nu kan dyrlæger, ved hjælp af en simpel blodprøve, stille diagnosen med det samme i klinikken.

Det skal dog understreges, at testen ikke giver os svar på, om hunden har rævens lungeorm. Derfor er det stadig nødvendigt at indsamle tre afføringsprøver, men heldigvis er denne parasit sjældent årsag til dødsfald, så tre dage fra eller til i de tilfælde er ikke en væsentlig faktor.

 

Der kan testes for indikation på parasitter i en almindelig blodprøve. Hvis den er positiv, skal man finde ud af HVILKE. parasit. Hvis den er negativ, er der ingen parasitter. Bella er testet positiv 2 gange via blodprøve, 1 gang for lungeorm, 1 gang for hjerteorm. Begge gange var afføringsprøverne negative.

 

Og og madlede ER symptom på orm:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt dette, og jeg forstår det som to forskellige slags orm..

 

 

Hjerte-lungeorm bliver i daglig tale ofte brugt om to forskellige orm. Rævens lungeorm (Crenosoma) og den langt farligere: Fransk hjerte-lungeorm (Angiostrongylus vasorum).

Nu har man endelig fået en hurtig test til at tjekke hunden for Fransk hjerte-lungeorm. Tidligere skulle vi bede hundeejeren om at samle afføring i tre dage – tid, der kunne være kostbar, hvis hunden var alvorlig syg. Nu kan dyrlæger, ved hjælp af en simpel blodprøve, stille diagnosen med det samme i klinikken.

Det skal dog understreges, at testen ikke giver os svar på, om hunden har rævens lungeorm. Derfor er det stadig nødvendigt at indsamle tre afføringsprøver, men heldigvis er denne parasit sjældent årsag til dødsfald, så tre dage fra eller til i de tilfælde er ikke en væsentlig faktor.

 

???? Og ja.. Afføringsprøve kan sagtens være negativ

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...