Gæst Gravbulleren Skrevet Marts 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Marts 9, 2013 Hej. Min hund er begyndt at halte på højre bagben når hun skal op og gå efter hun har sovet eller ligget og slappet af.. der går fra 30 sek til 1 min hvor hun halter og herefter er der ingen ting og hun løber rundt og ter sig som hun plejer :)Er det noget vi måske skal en tur til dyrlægen med? Tænker lidt at se hvordan det går også måske ringe til dyrlægen i næste uge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2013 Hov! Fik lagt tråden der forkerte sted! Sorry.. Kan den flyttes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2013 Ja, I skal til dyrlæge. Hun kan have ondt, og det er da synd hun skal det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Marts 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2013 Det var sådan Cookies gigt så ud i starten. Dyrlægen sagde at det fordi benet så havde været i hvile og det lige skulle varmes op igen når hunden stod op. Det kan også bare være den er vrikket om og derfor har lidt ondt efter at have hvilet sig. Jeg ville nok få tjekket hos dr. Dyr hvis det ikke går over efter et par dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Marts 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2013 Hov! Fik lagt tråden der forkerte sted! Sorry..Kan den flyttes? Jeg har flyttet til Sygdomme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2013 ja, det synes jeg. Du har en race som er disponeret for ledproblemer, så du kan lige så godt få det vurderet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2013 Js tænkte også at se tiden an her hen over weekenden også ellers ringe til dyrlægen mandag og få en tid... Det ser ellers ikke ud til at hun er påvirket af det men vi må hellere få det tjekket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2013 hun halter jo fordi det gør ondt på hende, så jeg kan ikke forstå du mener hun ikke er påvirket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Marts 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2013 hun halter jo fordi det gør ondt på hende, så jeg kan ikke forstå du mener hun ikke er påvirket Enig. Hvis hunden halter er der en grund. Hvis det går væk efter lidt opvarmning kunne det godt tegne på gigt - men uanset hvad grunden er, jo hurtigere du ved hvad det er, jo hurtigere kan du gøre noget for at hjælpe hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2013 Jo selvfølgelig er der noget der gør at hun halter! Og det skal da undersøges... Hun har været passet hos mine forældre siden i går så må høre hvordan det er gået der også må jeg få hende afsted til dyrlægen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2013 null Når jeg siger hun ikke virker påvirket af det så mener jeg at når hun har gået de 30 sek så hun ikke halter mere så er der ingenting med hende og hun kan løbe og lege og fange bold osv uden hun virker påvirket af hende.. selvfølgelig er hun påvirket når hun halter og så er der jo noget som gør hun halter. Men når hun ikke halter så er hun som hun altid har været... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Marts 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2013 Kom du afsted til dyrlægen/har du fundet ud af hvad der er galt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2013 Ja jeg var afsted til dyrlægen om mandagen og hun har en løs knæskal... Dyrlægen mener at hun i leg kan være landet forkert hvor knæskallen så har været i yderposition og den så derfor blev ved med at komme ud af led.. så i første omgang skal hun være på noget smertestillende mod inflammation i 14 dage og i de 14 dage må hun kun gå tur i snor og ikke noget med at løbe rundt hvor man ikke kan holde styr på hende og ikke noget med at lege... også skal vi derned igen på mandag og hvis det ikke er gået lidt i sig selv igen så skal hun højst sandsynligt opereres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Marts 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2013 Øv, det var ikke verdens bedste opdatering, men i det mindste ved du så hvad det er. Håber I slipper for operation. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2013 Nej det var det desværre ikke... tak! Det håber vi også at vi kan komme udenom... Siden vi var hos dyrlægen har hun kun haltet en enkelt eller to gange så det jo positivt selvom det er hårdt at skulle undvære bolde og ikke at kunne slippes fri og løbe rundt som hun lyster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Marts 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2013 Jeg ville altså også tage en snak med fx en kiropraktor eller fys, så der kan blive arbejdet med muskulaturen omkring knæet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 18, 2013 Jeg ville altså også tage en snak med fx en kiropraktor eller fys, så der kan blive arbejdet med muskulaturen omkring knæet. Duffy har jo også PL og er meget opmærksom på det. Hun svømmer blandt andet for at holde muskulaturen ved lige, især her om vinteren, hvor vi ikker træner så meget men holder fri. Da hendes knæ "var løs" første gang, skete det højst sansynligt også pga et slag/leg, og vi brugte 2 1/2 md fra komplet ro til langsoms genoptræning til hun var klar igen. Så til TS, selvom det virker lidt håbløst lige så, så giv det tid. Selvom det er trist ikke at må noget som helst, så betaler det sig forhåbentlig til sidst. X'ser fingre for jer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2013 Duffy har jo også PL og er meget opmærksom på det. Hun svømmer blandt andet for at holde muskulaturen ved lige, især her om vinteren, hvor vi ikker træner så meget men holder fri. Da hendes knæ "var løs" første gang, skete det højst sansynligt også pga et slag/leg, og vi brugte 2 1/2 md fra komplet ro til langsoms genoptræning til hun var klar igen. Så til TS, selvom det virker lidt håbløst lige så, så giv det tid. Selvom det er trist ikke at må noget som helst, så betaler det sig forhåbentlig til sidst. X'ser fingre for jer! Tak! Men tænker lidt om vi bare skal få operationen også når den (og genoptræningen) er overstået så bliver alt som det plejer! Men ved ikke om det fungere sådan..... Og har din hund, HelleJG, fået operation? Eller har i holdt det nede ved svømning osv? Hvis ja kan de så stadig løbe rundt og lege som de plejer eller??? Puha har en masse spørgsmål og er meget forvirret omkring det i øjeblikket... men får forhåbentlig svar på det her eller på mandag når vi skal til dyrlæge igen..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2013 Ville skrive noget vittigt om at hun nok har hørt for meget Johnson(.."mens jeg halter på mit højre ben")....men det er selvfølgelig ikke spor sjovt...så istedet vil jeg bare skrive: :ae: god bedring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Marts 25, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2013 Så har vi været endnu en tur hos dyrlægen! Og det er gået rigtig godt de sidste fjorten dage. Det eneste tidspunkt hvor hun ikke bruger sit ben er når hun skal ned af trapper, ellers bruger hun det og hun halter ikke længere, hverken efter hun har sovet eller når hun går normalt. Så nu skal vi se tiden an de næste 3-4 uger for at se hvordan det går med benet når hun kommer af smertestillende og når hun begynder at lege igen! Så lige nu hedder det INGEN operation :banan: For så længe det kun er ned af trapper hun har problemer så kan hun godt leve med det! Så vi satser på at det bliver ved sådan og at vi ikke skal ud i en operation! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2013 Det er dejligt at høre at det går fremad. Så for at det fortsætter med at gå godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret April 2, 2013 Rapporter Share Besvaret April 2, 2013 Så stoppede fremgangen med hendes knæ Vi skal en tur til dyrlægen i morgen hvor hun skal bedøves så de kan undersøge hendes knæ ordentligt også skal hun nok også ha taget røntgen billeder... Det startede ellers med at gå rigtig godt da hun blev taget af smertestillende og begyndte at lege igen. I weekenden har hun på en eller anden måde fået gjort noget med det knæ så hun haltede/gik på tre ben og trak på benet når hun gik. En aften fik vi besøg af en, hvor hendes hund har været igennem den operation på begge bagben, så da hun så liva var det som at se din egen.. Så nu skal hun afsted til dyrlægen i morgen også må vi se hvad de siger og hvor slemt det står til i knæet.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret April 3, 2013 Rapporter Share Besvaret April 3, 2013 Nu er hun så under kniven for at få sat knæskallen fast! Skal hente hende vi eftermiddag hvor vi så skal høre om genoptræning osv! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret April 4, 2013 Rapporter Share Besvaret April 4, 2013 Sikke da noget. Hvordan er det gået? Sæt jer godt ind i genoptræningen, det er ikke noget der skal tages let på. Jo mere grundige I er, jo hurtigere kommer hun sig. Sender lige en masse :ae: til jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret April 5, 2013 Rapporter Share Besvaret April 5, 2013 Håber operationen var vellykket og kan kun tilslutte mig tantemaier - det er SÅ vigtigt at tage genoptræning og restriktioner virkelig alvorligt. Men så er der også håb om en virkelig velfungerende hund efterfølgende. Sitto har lige været igennem det med hendes Liva og det var rigtig vellykket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts