Hop til indhold

Olie som foder tilskud.


Trinek
 Share

Recommended Posts

Trille har i en periode fået et omega3 tilskud i form af lakseolie.

Resultatet er orange poter og orange om munden. Det kan jeg leve med, men sidst jeg rensede ører på hende, var øre skidtet også orange:shock:

Noget tyder altså på hun ikke tåler det her olie så godt. Hendes ører klør meget mere end de plejer og har også skulle rense oftere end før.

 

Men har i et bud på et godt alternativ:mrgreen:

Gerne med links:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for en lakseolie du bruger? Tænker om det er en "billig" slags og dermed ikke det bedste fisk:genert:

 

Jeg giver Luna Wild Grizzly salmon oil

 

Købte det ved essentials og Anne har ladet mig forstå at det ikke er det bedste olie, når det er opdrættet laks. Så bliver det hele vist lidt orange:vedikke:

 

Mine får olivenolie, det har jeg altid brugt.

 

Det tænkte jeg nemlig også var en løsning, men er der noget i fiskeolien de har brug for:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Grizzly olie er godt og farver ikke den hvide pels. Farverne bliver dybere og varmere i gløden på olien. Jeg køber hos dyrenes netsalg

 

Udover det anvender jeg Hørfrø olie som er rigtig godt til pelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan med fordel erstatte fiskeolie med planteolie, og stadig få de eftertragtede fedtsyrer.

Tidselolie, hørfrøolie, rapsolie for at nævne nogle af de gode. Køb den koldpresset. Du kan være heldig at finde det meste af dette hos Netto i perioder.

Alternativt findes der blandede koldpressede olier i stil med Udo's Choice, bare noget billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Minkolie og showshine er fint til at få pelsen til at SE sund ud, men det gør jo i sig selv ikke noget godt ud over det. Personligt spiser jeg ikke fiskeolie for at få blankt hår, men fordi det har kæmpe virkning på min hud om vinteren, på mine led og på min sygdom.

 

Så spørgsmålet er om Trille skal SE sund ud, eller VÆRE sund indvendig (og udvendig):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Minkolie og showshine er fint til at få pelsen til at SE sund ud, men det gør jo i sig selv ikke noget godt ud over det. Personligt spiser jeg ikke fiskeolie for at få blankt hår, men fordi det har kæmpe virkning på min hud om vinteren, på mine led og på min sygdom.

 

Så spørgsmålet er om Trille skal SE sund ud, eller VÆRE sund indvendig (og udvendig):-)

 

Jeg er nok os mere til at give hende olie i maden. Jeg tænker os olie i forhold til led og ikke kun pelsen.

Men gad nu godt hun ikke strittede så meget når hun nøflede rundt. Men der brugte du showshine, ikke Anne???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg bruger showshine omkring fældninger, for jeg kan slet, slet ikke holde ud når hendes pels er så kedelig. Bliver jo bekymret for hvad folk tænker:mrgreen:

 

Umiddelbart tænker jeg at den nemmeste løsning med sofaen er, at blande en smule skyllemiddel op i vand og spraye det på sofaen:blink: Det gør vi - vælger bare en der ikke dufter for meget, og blander så ca. 1 til 8. Alternativt kan du spraye Trille med lidt parfumefri balsamspray, fx Matas' egen. Eller hvis du bruger noget til ungerne:-) Showshine tager vist ikke det statiske, men er ikke helt sikker:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg bruger showshine omkring fældninger, for jeg kan slet, slet ikke holde ud når hendes pels er så kedelig. Bliver jo bekymret for hvad folk tænker:mrgreen:

 

Umiddelbart tænker jeg at den nemmeste løsning med sofaen er, at blande en smule skyllemiddel op i vand og spraye det på sofaen:blink: Det gør vi - vælger bare en der ikke dufter for meget, og blander så ca. 1 til 8. Alternativt kan du spraye Trille med lidt parfumefri balsamspray, fx Matas' egen. Eller hvis du bruger noget til ungerne:-) Showshine tager vist ikke det statiske, men er ikke helt sikker:???:

 

Go ide med sofaen. Så ligner datteren nok heller ikke Einstein længere, når hun rejser sig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan med fordel erstatte fiskeolie med planteolie, og stadig få de eftertragtede fedtsyrer.

Tidselolie, hørfrøolie, rapsolie for at nævne nogle af de gode. Køb den koldpresset. Du kan være heldig at finde det meste af dette hos Netto i perioder.

Alternativt findes der blandede koldpressede olier i stil med Udo's Choice, bare noget billigere.

Min boxer på 11 måneder har lidt skæl og jeg snakkede med en veterinærsygeplejerske hende ved dyrlægen, som mente vi skulle prøve med noget lakseolie. Hun sagde at man ikke kunne bruge madolie. Så nu ligne jeg et stort spørgsmål.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst meinertn

Kæmpnatlysolie :-) Kan købes i kapsler i matas og er helt utrolige i deres effekt! Jeg sværger til det og har brugt dem i fire år nu. Mine hunde nægter at spise mad med olie på - her er kapslerne geniale. De glider nemt ned samme med en godbid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Beaglepack
hej må min cavalier king charles spaniel få lidt rapsolie i den foder i stedet for lakseolie. da rapsolie er billiger.

 

Det er der ikke noget i vejen for - men vælg en koldpresset - gerne den fra Bornholm. Alternativ kan du bruge Hørfrøolie

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der ikke noget i vejen for - men vælg en koldpresset - gerne den fra Bornholm. Alternativ kan du bruge Hørfrøolie

okay tak. er der noget grønsager jeg må komme i dens foder som er godt for den for der er så meget jeg skal passe på med at give den.

for når jeg læser på nettet hvad man må give den og ik må så skriver mange at det den ik må for giver de den og så bliver jeg forviert og har læst på nettet om det.

håber du kan svar på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...