Hop til indhold

Teenager angiveligt ihjelbidt af 5 hunde


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Wow hvor sindssygt :(

 

Men hvad kan få fem hunde til at angribe? :vedikke:

Jeg ved det virkelig heller ikke. Som jeg læser det, var hun alene i huset og man må da gå ud fra, at hun kom der meget, siden familien har det fint med at lade hende være der selv. Og så må hundene da også kende hende ret godt. Så det undrer også mig hvad der lige fik dem til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke kunne sige om at det er 100 % rigtigt, men jeg har læst i nogle af medierne at nogle vidner siger at hun havde en kage med, som hundene åbenbart ville have fat i. Men det lyder stadig helt sindssygt, hvis så lidt som en kage skulle få hundene til at angribe hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det virkelig heller ikke. Som jeg læser det, var hun alene i huset og man må da gå ud fra, at hun kom der meget, siden familien har det fint med at lade hende være der selv. Og så må hundene da også kende hende ret godt. Så det undrer også mig hvad der lige fik dem til det.

 

Hun må ihvertfald have gjort et eller andet som har fået dem til at reagere voldsomt :( ..

Fandme synd!

 

Men ja, det virker til at hun kender hundene, siden nogle vil lade hende være alene med hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun må ihvertfald have gjort et eller andet som har fået dem til at reagere voldsomt :( ..

Fandme synd!

 

Men ja, det virker til at hun kender hundene, siden nogle vil lade hende være alene med hundene.

Ja, meget... Der skal sgu da noget til før en hund slår et menneske ihjel... Og selvom de sikkert hidser hinanden op, så er det da stadig ret voldsomt :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Pudsigt hvordan de konsekvent får racerne forkert i billedteksterne - det er åbenbart ikke kun danske journalister, der ikke tager sig tid til research :roll:

 

Synes en del af forklaringen kommer frem i artiklen: De kom aldrig udenfor haven (dybt understimulerede), ejeren er en idiot, der fik en hund kastreret fordi hun ikke kunne styre den (tvivler på det blev bedre af det), og som ikke selv stolede på hundene (ingen træning, opdragelse eller bare en lille smule viden om hvad hun gjorde) :(

Men lur mig om ikke pressen nok skal køre hele historien på at den type hunde er åh så farlige, i stedet for at informere om hvor farligt det er, at holde hunde på den helt forkerte måde :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Umulia, alle hunde i flok kan være farlige, dog ikke alle typer er farlige for mennesker. Men faktisk er der næppe beskrevet sådanne hændelser med 5 Bichoner, pekingesere,cavalierer, små pudler eller lignende.

Dette er så grusomt at tænke på og noget der indimellem sker i England.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se kunne det lige så vel have været schæfere, lab, boxere eller andre store racer. Jeg tror, desværre, at alle hunde potentielt har det instinkt. Men en velstimuleret og velopdragen hund har pakket instinktet så langt væk, at det er stort set ikke-eksisterende. Men at skyde skylden på racerne, synes jeg er forkert. Er der i øvrigt nogen der ved hvilken race den 5. og overlevende hund er?

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se kunne det lige så vel have været schæfere, lab, boxere eller andre store racer. Jeg tror, desværre, at alle hunde potentielt har det instinkt. Men en velstimuleret og velopdragen hund har pakket instinktet så langt væk, at det er stort set ikke-eksisterende. Men at skyde skylden på racerne, synes jeg er forkert. Er der i øvrigt nogen der ved hvilken race den 5. og overlevende hund er?

Jeg er helt enig. Alle hunde der bliver presset nok, kan vel slå ihjel. Ikke at det gør det okay, for det er det selvfølgelig ikke. Det er jo ganske forfærdeligt. Men jeg synes bare ikke, at man kan give hundene eller racerne skylden.

 

Det er selvfølgelig svært at sige hvad der er sket, men jeg tænker som Potemis, at de har været virkelig, virkelig sultne. Og så tager de selvfølgelig chancen for at få noget mad, når den byder sig. Det er jo "kun" dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Beaglepack. Sjovt at det lissom ikke bliver nævnt så meget i de danske aviser:hmm:

 

Jeg tror ikke at diæt har noget med det at gøre. Nok nærmere at en af hundene har tigget/forsøgt at hapse, hun har skubbet hund væk, hund bliver sur og resten af flokken hjælper. En såkaldt blodrus har intet at gøre med sult, men er et rent dræberinstinkt som tager overhånd. Lide ligesom når en eller flere hunde (eller ulve) skambider og dræber 10-15 får, men ikke spiser dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sys det lyder helt gak, jeg kan slet ikke forestille mig at tærten har noget med det at gøre :vedikke: er der ikke større sandsynlighed for hun er blevet dårlig/faldet om og de så har overfaldet?

Lige meget om hundene aldrig kom ud af haven så ligger det vel ikke rigtig til hunde at dræbe "for sjov"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen kender jo historien om det skete, men der behøver jo bare være en kropslig stærk/tung hund uden videre respekt/opdragelse, der vil snuppe maden. Og hvis den lider af tilpas resourceforsvar, vil den så også prøve at holde de andre væk.. og hvis pigen så falder,pga de opspringende hunde og en får bidt i hende, så er der udløst for kamp om først føden og siden bare hende.Måske var første bid i kampens hede. Og kun ment som -lad mig vinde denne fødekamp.

Og det kan sagtens være at disse hunde slet ikke var sultne, mine kunne da også toppes om æbler/gulerødder hvis de ikke var under kommando.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Igen, dybt tragisk...og desværre har mange mennesker ikke ret meget pli, andet end til straks nærmest at "juble" over at det igen er en stor muskuløs race...så giver man fanden i om det er en kamphunderace eller ej, men giver sig straks til at øffe over "de forbandede kamphunde"....undskyld min galde, men jeg var lige et smut forbi hundegalleri(det skal man lade være med) hvor en kløgtig dame(med en boxer...dobbeltmoral er godt) liiiige skulle ytre sin uforbeholdne mening om "kamphundene".....

 

Flameshield on....ved godt jeg ikke er bedre selv nu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen kender jo historien om det skete, men der behøver jo bare være en kropslig stærk/tung hund uden videre respekt/opdragelse, der vil snuppe maden. Og hvis den lider af tilpas resourceforsvar, vil den så også prøve at holde de andre væk.. og hvis pigen så falder,pga de opspringende hunde og en får bidt i hende, så er der udløst for kamp om først føden og siden bare hende.Måske var første bid i kampens hede. Og kun ment som -lad mig vinde denne fødekamp.

Og det kan sagtens være at disse hunde slet ikke var sultne, mine kunne da også toppes om æbler/gulerødder hvis de ikke var under kommando.

 

Enig her. Vinnie har f.eks. stort ressourceforsvar, også overfor ting hun ikke rent faktisk har i sin besiddelse. Hun behersker sig overfor mig, men min søn kan ikke spise noget i hendes nærhed uden at hun "forsvarer" retten til at sidde nærmest og tigge. Der har også været optræk til slagsmål af den årsag, både med Bo, Leroy og Oluf. Af samme årsag har jeg også beordret min søn til at gå op på sit værelse, hvis han vil spise noget, medens han er alene med hundene. Han er 15 år, og højere end mig, men det er ikke det, det kommer an på. Han udstråler simpelthen ikke selvtillid nok til at holde en lækkersulten firbenet opportunist på afstand, og gør de fleste 14-årige piger sikkert heller ikke.

 

Det er virkelig tragisk. Ejeren må jo selv have kunne holde en eller anden form for justits i flokken, men har åbenbart ikke vidst at flokdynamikken forandrer sig fuldstændigt når hun ikke er til stede.

 

Grunden til at den slags ting sker oftere i England, er at de har så mange fattige og dårligt uddannede borgere, der lever næsten uden kontakt til andre dele af samfundet. Og sådan er der flere og flere, der også vil have at vi skal have det her i Danmark, man fatter det ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Grunden til at den slags ting sker oftere i England, er at de har så mange fattige og dårligt uddannede borgere, der lever næsten uden kontakt til andre dele af samfundet. Og sådan er der flere og flere, der også vil have at vi skal have det her i Danmark, man fatter det ikke :vedikke:

Gætværk!!!!. Mig bekendt fungerer f.eks. de hjemløses hunde ganske udmærket i DK. Og hvorfor skal der altid laves venstreorienteret propaganda når diskussioner om vores samfund dukker op,.. jeg er ved at brække mig over det. Det er sgu da jeres regering der sidder ved magten nu, så man kunne have troet det var stilnet lidt af, men desværre nej. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...