Hop til indhold

SKØN schæfer søger dame


louise4690
 Share

Recommended Posts

*NYT* *NYT* *NYT*

Tjango er blevet bedømt i DKK kreds 5, juni 2012.

Der står følgende: Kraftig substansfuld med et livlig og opmærksomt temperement. Komplet og korrekt tandsæt, mask hoved godt udtryk. God hals og veltillagt skulder, en anelse lang i lænden (tror jeg der står), men god fast ryg, dejlig forbryst, korrekt bryst dybde og underlinje, velvinklet bag, kunne ønske en anelse mere stabilitet i haseleddet..

Han er 3 år gammel fra maj 2010. Dejlig, rolig, lærenem, utrolig charmerende og meget kærlig. Har altid fået ros af andre, både hundeejere, dyrlæger og forbipasserende.

Jeg gør ikke dette pga. penge, men fordi jeg gerne vil have en søn efter ham (ring eller skriv endelig).

 

Det skal gerne være i Horsens, eller tæt derved, da jeg selv kommer herfra og gerne vil kunne besøge hvalpene. Meget gerne en langhåret tæve.

Kunne du være interesseret eller har du spørgsmål så sig endelig til, så kigger vi på det.

 

HAN ER IKKE TIL SALG!!!

IMG_3237.jpg

t2.jpg

t1.jpg

t3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Dorte, både HD og AD. Schæferen har rigtig mange problemer i denne retning. Og sørg for at tæven også er tjekket! Det er et kuld hvalpe der vil blive bragt til verden og en flok familier, der gerne skulle blive de lykkelige ejere af disse... Det er altså et stort ansvar og man bør gøre, hvad man kan for, at det ender lykkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du vil lave hvalpe på en DKK hund unden oplysninger om AD/HD? Og tæven skal være uden bog? But why????

 

Hvorfor ikke gå hele vejen, få ham tjekket og finde en god avlstæve med sunde led og bog i DKk?

 

En DKK hund, hvor læser du det?

Jeg vil gætte på hunden er tavleløs og har været med til sådan noget "kom og oplev hvad udstilling handler om".

Link til indlæg
Del på andre sites

En DKK hund, hvor læser du det?

Jeg vil gætte på hunden er tavleløs og har været med til sådan noget "kom og oplev hvad udstilling handler om".

 

Der står netop på "certifikatet" "Kom og få din hund bedømt".

 

En schæfer på tre år der ikke er HD-fotograferet og som har manglende stabilitet i haserne ville jeg ikke røre med en ildtang hvis jeg var tæveejer på udkig efter en avlspartner.

Link til indlæg
Del på andre sites

En DKK hund, hvor læser du det?

Jeg vil gætte på hunden er tavleløs og har været med til sådan noget "kom og oplev hvad udstilling handler om".

 

Jeg kiggede slet ikke på certifikatet, men tænkte at det var en DKK hund når den var bedømt:oops:

 

Som Doberfan skriver, en hanhund med ustabile haser bør da slet, slet, SLET ikke avles på!!!! Og endnu værre bliver det af at der ikke er hofte- og albuestatus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står netop på "certifikatet" "Kom og få din hund bedømt".

 

En schæfer på tre år der ikke er HD-fotograferet og som har manglende stabilitet i haserne ville jeg ikke røre med en ildtang hvis jeg var tæveejer på udkig efter en avlspartner.

 

Ja det kan jeg godt læse og det er jo noget DKK har gjort nogle gange for tavleøse hunde?

 

Ud over det er jeg enig, hunden har netop svagheder på de områder man måske skulle forsøge at styrke racen i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

På en DKK udstillig får man da ikke " certifikater " ? men en lyserød seddel med den bedømmelse som DOMMEREN giver hunden på dagen - det er DOMMERENS mening om hunden der står på papiret og - tro mig - hvis man deltager på en dobbeltudstilling kan der sagtens stå noget helt andet dagen efter ! Jeg har udtalelser på nogle af mine hunde hvor man skulle tro at det var 2 forskellige hunde - der kunne fks stå " denne hund har korrekt overline og godt ansat hale " dagen efter havde han en for lavt ansat hale ! og nej det var ikke fordi han med vilje havde sænket halen - for han elskede at være på udstilling, men det korte af det lange er at det er det dommeren ser som vedkommende skriver og det er afhængigt af øjnene der ser - det er ikke en endelig " dom "!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ser rigtig dejlig ud, men jeg er enig med de andre i at uden diverse sundhedstjek er det uansvarligt at avle på en hund, især schäferen som har så mange skavanker.

På med vanten og afsted til dyrlæge og husk at tæven også skal være tjekket for hvalpenes skyld :-)

 

Sunde og raske hvalpe med den udstråling din hund har ville jeg gerne selv have en af - ikke at jeg står og skal have ny hund, men dejlig er han :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kiggede slet ikke på certifikatet, men tænkte at det var en DKK hund når den var bedømt:oops:

 

Som Doberfan skriver, en hanhund med ustabile haser bør da slet, slet, SLET ikke avles på!!!! Og endnu værre bliver det af at der ikke er hofte- og albuestatus.

 

hmm, men det gør schæfer avlere da i et væk..med stambog! Prøv at læse et par dommerbedømmelser, der står ganske tit løse haseled. Vi kan jo have haft med en dommer at gøre her, som rent faktisk går efter at forbedre de vinkler og derfor har været ekstra opmærksom. Uanset er det en enkelt bedømmelse af en dommer og hvem siger vedkommende er vandt til at bedømme schæfere?

 

Nej, jeg synes det er super fint at strådstarter har fået en andens bedømmelse af sin hunds udseende og dermed fået bekræftet at han er racetypisk. Så mangler der bare en sundhedsstatus på de mest vigtige problemer i den race, feks HD og AD. Uanset kan det være rigtig rart at vide om hunden har hd tidligt, da man som ejer så kan gøre en del for at udskyde hvornår det bliver et problem for hunden:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke et cert, for dette er et papir med ikke engang anden en race oplyst, ikke et stambogsnummer eller chip nr,og ingen vurdering vedr båndfarve( exelent, very good,osv) , men da en fin kritik .

Uden stambogsnumre kan anerne ikke findes og ingen kan se, hvor på HD skalaen hans familie ligger mht HD index, hvilket da er trist. Selv for en pæn hund er familien interessant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det 1 ´ste indlæg forstår jeg som om hunden har været udstillet og fået et "certifikat " som der er billed af - ellers har jeg helt misforstået noget ?

 

Hunden er blevet bedømt, havde den været udstillet havde den modtaget en præmiering. TS bruger selv ordet bedømt og skriver så vidt jeg kan se ikke noget om certifikat, men har vedhæftet bedømmelsen så man selv kan læse at der står det som hun gengiver i indlægget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...