Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia
Den med kræsenheden har jeg accepteret for længe siden....Sheila har ALDRIG villet spise noget foder alene i skålen mere end max to dage. Og vi har prøvet stort set alle mærker. Mange bare som prøveposer. Konklusionen er at det ikke har noget at gøre med at hun ikke kan lide det, selv samme foder kan fint bruges i en foderbold eller som godbidder, hvis hun vel og mærke er sulten.

 

Nej, hun synes ikke det er spændende nok bare at spise tørt.

 

Efter hun blev steriliseret som 9 årig har det så hjulpet gevaldigt, nu spiser hun næsten altid op, men der skal lige lidt varmt vand og en klat lækker i først;) Så den hedder fast hundepate eller dåsemad som tilskud herhjemme og det er kun en spiseskefuld hun behøver. Varierer så hvad det er hun får i.

Boede hun stadig alene, så ville jeg nok bare lade maden stå til hende, så hun selv kunne tage, for hun spiser når hun er sulten, men den går ikke med en tyk lille islænder i huset også;)

Vi lader faktisk maden stå fremme nu efter hun er blevet alene hund. Det kan godt være at vi også er nødsaget til at blande det op med et eller andet hver dag.

 

Puha, lyder til at I har været hele møllen igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi lader faktisk maden stå fremme nu efter hun er blevet alene hund. Det kan godt være at vi også er nødsaget til at blande det op med et eller andet hver dag.

 

Puha, lyder til at I har været hele møllen igennem.

 

Det har vi. Frolic ville hun nok spise hver dag kunne jeg tænke mig....Men af ordentlig foder er hun vist størst fan af royal canin og nature best fra hills.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det har vi. Frolic ville hun nok spise hver dag kunne jeg tænke mig....Men af ordentlig foder er hun vist størst fan af royal canin og nature best fra hills.

Frolic ville nok heller ikke være et problem her:blink:

 

godt at I trods alt har fundet noget hun kan lide bare sådan nogenlunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre der har prøvet Proplan forresten?

 

Sheila har snart spist en sæk og jeg er meget tilfreds! Sheila er knap så tilfreds med at det er med fisk, men som ovenstående indlæg henviser til, så skal hun alligevel have noget lækkert i, så hun spiser det fint.

 

Maven er super fin og fast og hun er stoppet med at have gener af sine analkirtler og hendes pels er blevet dejlig blød efter måneder med fældning. Det sidste kan jo så også bare være fordi hun så endelig er stoppet med at fælde..

Hun har dog haft mange hotspot, men det tror jeg skyldes havbade og ikke foderet.

 

Har prøvet proplan og det er første gang nogensinde at jeg har oplevet alle hundene få akut spisevægring. Forstår ikke helt hvorfor, men det kan de bare ikke lide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har de sidste mdr brugt Josera Festival ;) der er forholdsvis meget majs i, så har man problemer med maj skal man nok holde sig væk, men for første gang nogen sinde har jeg faktisk ramt et foder som alle mine hunde elsker og som de virkelig ser godt ud af;) minimal afføring og flot pels, selv kattene står i kø for at få lidt af det;) men på papiret er det jo ikke lige super godt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der kan bruge 14 kg (+ en sjat) Wolfblut Range Lamb?

 

Luna's mave kan ikke helt kapere det, og samtidig vil jeg prøve at smide hende over på et led-foder (specific CJD).

 

Det er købt i Tyskland. Jeg tænker 375-400 kr? Hvis nogen er interesseret. Jeg skal henover Fyn til Jylland i weekenden, hvis det er

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Andre der har prøvet Proplan forresten?

 

Sheila har snart spist en sæk og jeg er meget tilfreds! Sheila er knap så tilfreds med at det er med fisk, men som ovenstående indlæg henviser til, så skal hun alligevel have noget lækkert i, så hun spiser det fint.

 

Maven er super fin og fast og hun er stoppet med at have gener af sine analkirtler og hendes pels er blevet dejlig blød efter måneder med fældning. Det sidste kan jo så også bare være fordi hun så endelig er stoppet med at fælde..

Hun har dog haft mange hotspot, men det tror jeg skyldes havbade og ikke foderet.

Jeg tror det er foderet..Da vi prøvede det var det kun få af dem der gad spise det... De 3 fik alle sammen hotspot i løbet af 2-3 uger..

 

Har prøvet proplan og det er første gang nogensinde at jeg har oplevet alle hundene få akut spisevægring. Forstår ikke helt hvorfor, men det kan de bare ikke lide!
LAngt de fleste af mine ville ikke spise proplan... men det ville de jo heller ikke med essential :roll:
Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der kan bruge 14 kg (+ en sjat) Wolfblut Range Lamb?

 

Luna's mave kan ikke helt kapere det, og samtidig vil jeg prøve at smide hende over på et led-foder (specific CJD).

 

Det er købt i Tyskland. Jeg tænker 375-400 kr? Hvis nogen er interesseret. Jeg skal henover Fyn til Jylland i weekenden, hvis det er

 

Jeg kan :5up:

 

Hvor længe har den været åben? B har noget med foder, hvis sækken har været åben for længe

Link til indlæg
Del på andre sites

Her døjer vi bare ikke med vægt problemer:-) altså her synes jeg vi skal passe på med at hun ikke bliver for rund;-) jeg har lige bestilt 6 kg. Orijen red tror jeg. Acana sport. TOTW er egentlig det foder hun har virket mest glad for siden vi skiftet helt væk fra mm.

 

Giver du så acana en dag, orijen den anden osv osv?

 

Hvis hun ikke døjer med lav vægt, er det jo fint nok at hun ikke grovæder:-)

 

I den perfekte verden får hun det ene til morgenmad, det andet til aftensmad osv. Men det er så sjældent at hun spiser mere end et måltid om dagen, med mindre altså jeg putter noget lækkert på (det gør jeg i dagene op til konkurrencer m.m.).

 

Hendes mave kan jo klare stort set alt, så har ingen problemer med at skifte mellem flere mærker/varianter.

 

Jeg har så i øvrigt prøvet at stille en skål frolic til hende. Hun rynkede på næsen, og gloede på mig som om jeg var idiot:lol: Hun gider dem gerne som godbidder, men hvis det står i en skål, er det ikke lækkert. Suk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet proplan og det er første gang nogensinde at jeg har oplevet alle hundene få akut spisevægring. Forstår ikke helt hvorfor, men det kan de bare ikke lide!

 

ej hvor sært!

 

Sheila er ikke vild fan, men jeg tænker det er fordi hendes variant er med laks og det er hun altså ikke fan af. Mysla synes det er herligt, hun elsker fisk, hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er foderet..Da vi prøvede det var det kun få af dem der gad spise det... De 3 fik alle sammen hotspot i løbet af 2-3 uger..

 

LAngt de fleste af mine ville ikke spise proplan... men det ville de jo heller ikke med essential :roll:

 

hmm, det lyder jo ikke lovende! kan da godt være jeg skal finde noget nyt igen...har bare virklig svært ved at finde noget der virker på alle planer! Prioritet et er at hun ikke klør af det eller får problemer med analkirtlerne (det handler også om kløe).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nogen der kender Bozita ?

 

Ja jeg har fodret med Robur af flere omgange. Oscars mave fungerer så perfekt på det foder - dog ikke så godt som på Arden Grange - men det tager han på af. De seneste par måneder har Oscar spist Bozita - men er nu kommet af det, da han igen er angrebet af svamp i øret samt fået en kløe i huden - hans hud skæller :roll:

Jeg må desværre skrotte det selvom hans mave har fungeret så fint - han er nu ved at være ovre på Wolfsblut alaska salmon grundet det gode fedt indhold - samt får tilskud af kæmpenatlys/hørfrø -

 

Min erfaring er så at det er et udmærket foder - men som med alt andet skal man være obs på sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kender Bozita ?[/color]]

 

Vi har fodret med Bozita de sidste 2 år og er ekstremt tilfredse - smuk pels, ikke kæmpe puhaer og mætte tilfredse hunde. I starten havde vi Bozita XL til vores gamle hund, men da han døjede med vægten, gik vi over til Bozita Senior til ham. Da vi fik Chewie for et år siden, startede vi med Bozita Junior og nu får han Bozita Young and fit. God pris for rigtig god svensk kvalitet - kan kun anbefales herfra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre der har set ekstra meget "snask" i øjet, når man bruger lakseolie. Lige meget om det er i fodret eller som alm olie? Vi er på fish for dogs, (hvid fisk hvor der er tilsat lakseolie fra fabrikken) men Luca danner ufattelig meget "snask". Det samme så jeg da hun fik lakseolie tilskud. Hendes mave fungere bare så godt, men hendes øjne, - det dur ikke. Er meget på bar bund igen ang foder. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Er der andre der har set ekstra meget "snask" i øjet, når man bruger lakseolie. Lige meget om det er i fodret eller som alm olie? Vi er på fish for dogs, (hvid fisk hvor der er tilsat lakseolie fra fabrikken) men Luca danner ufattelig meget "snask". Det samme så jeg da hun fik lakseolie tilskud. Hendes mave fungere bare så godt, men hendes øjne, - det dur ikke. Er meget på bar bund igen ang foder. :hmm:

 

Ja det ses hos Charlie - han danner også meget snask i øjnene - mine har hidtil fået tilskud af grizzly lakseolie - hver gange jeg har holdt pause er Charlies øjne blevet pænere - så nu bruger jeg det ikke mere. Han får godt nok lidt foder med lakseolie i - men hovedsaligt er hans hovedfoder lavet på det fedt fra den kød del der indgår i foderet. I stedet får han og de andre tilskud af kæmpenatlys/hørfrø olie i stedet. Charlies øjne er blevet pænere igen.

 

Det er da godt nok træls med det foder (kender det jo selv) - når man endelig har fundet noget der virker, så er den gal på et andet plan:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ses hos Charlie - han danner også meget snask i øjnene - mine har hidtil fået tilskud af grizzly lakseolie - hver gange jeg har holdt pause er Charlies øjne blevet pænere - så nu bruger jeg det ikke mere. Han får godt nok lidt foder med lakseolie i - men hovedsaligt er hans hovedfoder lavet på det fedt fra den kød del der indgår i foderet. I stedet får han og de andre tilskud af kæmpenatlys/hørfrø olie i stedet. Charlies øjne er blevet pænere igen.

 

Det er da godt nok træls med det foder (kender det jo selv) - når man endelig har fundet noget der virker, så er den gal på et andet plan:???:

 

luca får også hørfrøolie, men synes godt nok det er op ad bakke lige pt. Vi skal undgå lakse(olie), kylling, majs og ris plus diverse krydderier. Oveni er hun ikke en man bare får til at spise!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
luca får også hørfrøolie, men synes godt nok det er op ad bakke lige pt. Vi skal undgå lakse(olie), kylling, majs og ris plus diverse krydderier. Oveni er hun ikke en man bare får til at spise!

 

Har du overvejet Happy Dog supreme serien? - f.eks. Africa og Caribien varianterne - som er uden de ting Luca ikke kan tåle. Det er med solsikkeolie som fedtkilde og ingen kylling i

Kan købes på zooplus

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet Happy Dog supreme serien? - f.eks. Africa og Caribien varianterne - som er uden de ting Luca ikke kan tåle. Det er med solsikkeolie som fedtkilde og ingen kylling i

Kan købes på zooplus

 

Har afprøvet dem, men de fleste er fyldt med krydderier, som for Lucas nyseri til at gå helt i selvsving. Prøver denne nu GranataPet Online-Shop | Liebling´s Mahlzeit Trockenfutter Fisch Sensitive | Pures Geschmackserlebnis der er knap så meget lakseolie i, og stadig med fisk, som åbenbart er et smaghit herhjemme..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har afprøvet dem, men de fleste er fyldt med krydderier, som for Lucas nyseri til at gå helt i selvsving. Prøver denne nu GranataPet Online-Shop | Liebling´s Mahlzeit Trockenfutter Fisch Sensitive | Pures Geschmackserlebnis der er knap så meget lakseolie i, og stadig med fisk, som åbenbart er et smaghit herhjemme..!

 

Ok

Det ser ellers godt ud det foder du har fundet:-D

Håber Luca kan lide det og maven kan følge med:pray: - Men det er da godt nok mange prøvelser både du og jeg går igennem på det her plan:???:

Jeg kunne godt blive fristet - det der granata foder ser godt ud - men jeg er lidt skeptisk over fiber indholdet som lige er en kende for meget:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pga. Livas slidgigt har vi skiftet fodermærke - Specific CJD Join Support.

Før fik de Markus Mühle som de også var vældige glade for - men forsøget på at køre dem langsomt hen på Specific mislykkedes i høj grad. De stod troligt hver eneste gang og spyttede MM foderstykkerne på gulvet, og spiste KUN deres nye foder :lol: Så der var ingen tvivl om hvad der var bedst ifølge dem i hvert fald. Og ja, alle fire piger køre på Specific foderet - det er med nogle ekstra olier for led osv. og eftersom de er vant til at spise når det passer dem (dog er vi noget obs på om vi kan forsætter med dette, nu vi har to steriliserede tæver!) så er det bare nemmest med samme slags foder. Men uanset, om vi skal til at give måltider to gange om dagen, så forsætter de alle på Specific. De elsker det og har fin pels og afføring på det. Afføring er bedre nu, end det var på MM.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Pga. Livas slidgigt har vi skiftet fodermærke - Specific CJD Join Support.

Før fik de Markus Mühle som de også var vældige glade for - men forsøget på at køre dem langsomt hen på Specific mislykkedes i høj grad. De stod troligt hver eneste gang og spyttede MM foderstykkerne på gulvet, og spiste KUN deres nye foder :lol: Så der var ingen tvivl om hvad der var bedst ifølge dem i hvert fald. Og ja, alle fire piger køre på Specific foderet - det er med nogle ekstra olier for led osv. og eftersom de er vant til at spise når det passer dem (dog er vi noget obs på om vi kan forsætter med dette, nu vi har to steriliserede tæver!) så er det bare nemmest med samme slags foder. Men uanset, om vi skal til at give måltider to gange om dagen, så forsætter de alle på Specific. De elsker det og har fin pels og afføring på det. Afføring er bedre nu, end det var på MM.

 

Dejligt at det er noget der virker og at de kan lide det :5up:

Det er jo noget nemmere at fodre med det samme foder - det kan vi desværre ikke gøre her i huset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg sgu gjort det - købt en sæk tørfoder til Tea. Hun har jo ellers trives så godt på det rå, men efter hendes operation for livmoderbetændelse og efterfølgende lange antibiotika kur (grundet komplikationer), er det ligesom om maven ikke helt er modstandsdygtig nok til at klare det rå.

Sidste søndag stod hun således igen kl. Lort og skulle UD, og sådan forsatte hun hver time resten af natten.

 

Hun har været på I/D i en uge nu, og hun er så sulten at hun er ved at drive os og sig selv til vanvid! Derudover har hun allerede tydeligt taget på, og hendes energi niveau er utroligt svingende.

 

Så nu prøver vi med tørt igen, og håber vi kan holde maven bare nogenlunde stabil på det.

 

Jeg har lige hentet en lille sæk acana light & fit, ikke fordi hun trænger til at tabe sig, men jeg håber at det kan holde hende "mæt" - eller bare mindre desperat sulten, uden at hun tager på.

 

Jeg krydser selvfølgelig fingre for at jernmaven snart genfinder sig, så hun kan få kød, grønt og ben igen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pga. Livas slidgigt har vi skiftet fodermærke - Specific CJD Join Support.

Før fik de Markus Mühle som de også var vældige glade for - men forsøget på at køre dem langsomt hen på Specific mislykkedes i høj grad. De stod troligt hver eneste gang og spyttede MM foderstykkerne på gulvet, og spiste KUN deres nye foder :lol: Så der var ingen tvivl om hvad der var bedst ifølge dem i hvert fald. Og ja, alle fire piger køre på Specific foderet - det er med nogle ekstra olier for led osv. og eftersom de er vant til at spise når det passer dem (dog er vi noget obs på om vi kan forsætter med dette, nu vi har to steriliserede tæver!) så er det bare nemmest med samme slags foder. Men uanset, om vi skal til at give måltider to gange om dagen, så forsætter de alle på Specific. De elsker det og har fin pels og afføring på det. Afføring er bedre nu, end det var på MM.

Den er jeg også ved at føre Luna over på:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...