Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Rosa har kløet sig en del de sidste 3-4 uger. Når jeg vasker hende med BB shampoo falder der ro på et stykke tid. Hun har ingen lopper og er behandlet med Bayvantic. Hun får RC Germand Shepard som er et korn baseret foder. Kan det være allergi ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Næhh det er også bare min mening ;-) (jeg deler ligesom alle andre herinde)

 

Det er også min erfaring med Kingsmoor, at der kommer en del ud af den anden ende.

 

Jeg har hørt om andre der har oplevet det på den "almindelige" Pure, men ikke på sport. Og der er jo langt fra at sige at man oplever det ikke fungerer, til at sige at det generelt ikke er værd at bruge penge på.

 

 

Generelt er det jo sådan, at hvad der fungerer for en hund, fungerer ikke nødvendigvis for en anden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvordan er det nu det er med Oliver's? Er det noget I kan anbefale? :-)

 

Der er intet galt med Olivers - det er et fint foder.

Nogle hunde kan ikke med det - andre stor trives - så der er vel ikke andet for end bare at prøve det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis dine hunde kan godtage det er det fint?

 

vi måtte gå væk fra det, da de flyttede produktionen til DK, da Bassil bare fik kløe over det hele, men kender mange der er rigtigt glade for det.

 

 

Flipsen fik jo også kløe af Olivers dengang, og tror også at har smadret hans indre galvanisering, for det var virkelig svært at finde noget han kunne trives på efterfølgende... :hmm:

 

men vi er landet på Golden Eagle og Hermanns biofutter (vådfoder) men det er rigtig godt synes han - og han ser rigtig godt ud :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige sige til dyrlægens kommentar om kødben at jeg altså er stødt på to hunde gennem tiden med Salmonella infektioner fra rå kødben, begge var meget syge. Derudover talte jeg med en ejer for ca 1 år siden, hvis hund havde fået Campylobacter fra rå kylling, den havde dirre og opkast og havde ydermere smittet ejer! Eik!

Mht til at kødben kan give forstoppelse så ved jeg desværre af egen erfaring :-( Ja, det kan- noget så grusomt! Troede vores gamle hund var døende - havde fået hedeslag, var blevet tæsket mens vi kiggede væk... Nej men det gigantiske svineben svigermor gav, da hun passede ham dagen før var blevet til cement og måtte graves ud i narkose og når dyrlægen smed en klump på gulvet sagde det "klonk" og hoppede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Svineben kan godt give forstoppelse - jeg giver dem kun i meget små mængder til Tea, da hun får ekstra hård mave af dem.

Mht. Salmonella og kyllingeben, så kan hunde godt få salmonella - de er bare ca 90% mere modstandsdygtige overfor bakterien end mennesker, så sandsynligheden for at de bliver syge er lav. Jeg giver kun kød/ben der har været frosset i mindst en uge, og tør det langsomt op i køleskabet. De tørrede ben og tyggeting man køber kan forresten også være fyldt med salmonella - så jeg synes ikke man løber en ekstra risiko ved at give friske fødevarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi nu skal bygge muller (på en unghund) er der så nogen der har gode erfaringer med bestemt foder / fodertype / tilsætningsting?

 

Johna er i øjeblikket på ca. 75g foder om dagen, godt og blandet, men primært RC Exigent, fordi hun er småtspisende og har svært ved at holde sul på den lille pindekrop. Derudover går vi selvfølgelig lange ture, forsøger at gå i bakket terræn, gå i sand, gå i vand, og så løber vi agility... Men hvis jeg kunne give et fodertilskud, til at øge effekten, ville det da ikke være skidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Faldt lige over denne her:

 

Kartoffelmel 32 %, malet kyllingekød 33 %, tørret og malet pastinak, roepure, marietidselfrø 5 %, koldpresset planteolieblanding 4,5 % (består af: hørolie, rapsolie, almindelig hjulkrone-olie), tang-mel, laksolie 1,5 %, tørret mosemudder 1,5 %, tørret cikorie 1,5 %, medicinsk ler 1 %, tørret brændenælde 1 %, tørrede mælkebøtteblade 1 %, tørret yucca schidigera.

 

hvad laver mudder i hundemad og hvad i alverden er medicinsk ler? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Faldt lige over denne her:

 

Kartoffelmel 32 %, malet kyllingekød 33 %, tørret og malet pastinak, roepure, marietidselfrø 5 %, koldpresset planteolieblanding 4,5 % (består af: hørolie, rapsolie, almindelig hjulkrone-olie), tang-mel, laksolie 1,5 %, tørret mosemudder 1,5 %, tørret cikorie 1,5 %, medicinsk ler 1 %, tørret brændenælde 1 %, tørrede mælkebøtteblade 1 %, tørret yucca schidigera.

 

hvad laver mudder i hundemad og hvad i alverden er medicinsk ler? :hmm:

 

Haha, ja det er da en lidt spøjs ingrediens liste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Medicinsk ler er noget af den bedste beskyttelse for hundens mave/tarm. Det er langt bedre end mælkesyrebakterier da mange af disse har en mere ødelæggende effekt fordi de tilsættes i flæng. Der er også ler i canikur og det er noget der virker på mine beaglers maver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Medicinsk ler er noget af den bedste beskyttelse for hundens mave/tarm. Det er langt bedre end mælkesyrebakterier da mange af disse har en mere ødelæggende effekt fordi de tilsættes i flæng. Der er også ler i canikur og det er noget der virker på mine beaglers maver.

 

Jeg er bare loren overfor noget nogen kalder for medicinsk? - Hvad er det, der gør at noget ler er "medicinsk".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi nu skal bygge muller (på en unghund) er der så nogen der har gode erfaringer med bestemt foder / fodertype / tilsætningsting?

 

Johna er i øjeblikket på ca. 75g foder om dagen, godt og blandet, men primært RC Exigent, fordi hun er småtspisende og har svært ved at holde sul på den lille pindekrop. Derudover går vi selvfølgelig lange ture, forsøger at gå i bakket terræn, gå i sand, gå i vand, og så løber vi agility... Men hvis jeg kunne give et fodertilskud, til at øge effekten, ville det da ikke være skidt...

 

Hvad med Pemmikan?

 

Det foreslog jeg også til Aslan i sidste uge faktisk :mrgreen::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Nogen, der kan bruge noget Essential Older og Estate Living? Har næsten en hel sæk Older og lidt over en halv sæk estate. Older har jeg betalt for, Estate er gratis :-D

 

Jeg vil godt aftage Estate - men betale lidt for det :mrgreen: Older kan jeg desværre ikke bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...