Hop til indhold

Hundetræning


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jeg undre mig bare over, at du tror det er vejen frem at være nedladende og generaliserende, når det er det du selv opponere mod?

Jeg har svært ved at se det nedladende i at kalde den lille gruppe af mennesker der ser Canis som deres bibel, og al anden tilgang til tingene som "det onde" for klikkermafiaen.

Jeg har selv brugt klikker med knaldgodt resultat på den gamle hund, så imod brugen af klikker, og klikkertræning og alt hvad der kan kobles sammen den vej igennem, er jeg bestemt ikke.

 

Så er du fuldstændig fanatisk og indædt for brugen af klikker som det eneste rigtige, ja så er du en del af klikker-mafiaen.

I dén her sammenhæng, skulle jeg mene, fremgår det tydeligt at det er brugt som udtryk for alle dem der er fuldstændig fanatiske og indædte modstandere af jagtrelevant træning. (herunder hende der startede hele dramaet op, ifølge hendes egne beskrivelser af hendes holdning til tingene allerede inden hun meldte sig på holdet(Man kan så undre sig hvorfor hun overhovedet meldte sig til, når nu hun var så meget modstander af det))

 

Fint nok at i finder det som en nedladende sidekommentar. Det kan jeg sagtens leve med. Men jeg har unægteligt svært ved at se hvor det generaliserende egentlig er hende, vil du vise mig det?

 

 

Kan ikke se det skulle hjælpe på den negative stemning mod jægerne - Tværtimod, så hjælper du til at fremstille jægere som nogle der ikke ønsker kritik indenfor egne rækker, men som gerne er nedladende og generaliserende overfor andre og det kan jeg ikke se fremmer din sag :vedikke:

Jeg har intet imod kritik indenfor egne rækker. Hvor i alverden fremgår det at jeg har dét? Vil du også lige vise mig dét?

Tværtimod har jeg mere end én gang, og ganske tydeligt endda, skrevet at jeg bestemt ikke ønsker at forsvare de ting der er gjort galt på det pågældende træningssted, af den pågældende træner og hundeførere.

 

 

Hvad om du lige læser tråden igen, nu overskriften er ændret og læser hvor det er HF skriver at det er JÆGERE og ikke HUNDETRÆNINGEN den er gal med.

Prøv at læs indledningen til video 1, eller for den sags skyld bare overskriften. Samt generelle kommentarer og ytringer bl.a. fra medlemmer herindefra. Prøv at se hele det drama og den hetz der er startet op med grundlag i noget der dybest set burde være forsøgt klaret af andre veje først. Noget vi jævnligt opfordrer folk til herinde i trådene når de har en dårlig oplevelse et eller andet sted.

 

Jeg er helt med på at problematikken er akkurat den samme, om det står med DcH, DKK, DGI ellerwhatever som fortegn. Kunne man så ikke forvente at det også blev behandlet på samme måde? Og det er dét der er pointen, for det gør det/bliver det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli
Jeg har svært ved at se det nedladende i at kalde den lille gruppe af mennesker der ser Canis som deres bibel, og al anden tilgang til tingene som "det onde" for klikkermafiaen.

Jeg har selv brugt klikker med knaldgodt resultat på den gamle hund, så imod brugen af klikker, og klikkertræning og alt hvad der kan kobles sammen den vej igennem, er jeg bestemt ikke.

 

Så er du fuldstændig fanatisk og indædt for brugen af klikker som det eneste rigtige, ja så er du en del af klikker-mafiaen.

I dén her sammenhæng, skulle jeg mene, fremgår det tydeligt at det er brugt som udtryk for alle dem der er fuldstændig fanatiske og indædte modstandere af jagtrelevant træning. (herunder hende der startede hele dramaet op, ifølge hendes egne beskrivelser af hendes holdning til tingene allerede inden hun meldte sig på holdet(Man kan så undre sig hvorfor hun overhovedet meldte sig til, når nu hun var så meget modstander af det))

 

Fint nok at i finder det som en nedladende sidekommentar. Det kan jeg sagtens leve med. Men jeg har unægteligt svært ved at se hvor det generaliserende egentlig er hende, vil du vise mig det?

 

 

 

Jeg har intet imod kritik indenfor egne rækker. Hvor i alverden fremgår det at jeg har dét? Vil du også lige vise mig dét?

Tværtimod har jeg mere end én gang, og ganske tydeligt endda, skrevet at jeg bestemt ikke ønsker at forsvare de ting der er gjort galt på det pågældende træningssted, af den pågældende træner og hundeførere.

 

Prøv at læs indledningen til video 1, eller for den sags skyld bare overskriften. Samt generelle kommentarer og ytringer bl.a. fra medlemmer herindefra. Prøv at se hele det drama og den hetz der er startet op med grundlag i noget der dybest set burde være forsøgt klaret af andre veje først. Noget vi jævnligt opfordrer folk til herinde i trådene når de har en dårlig oplevelse et eller andet sted.

 

Jeg er helt med på at problematikken er akkurat den samme, om det står med DcH, DKK, DGI ellerwhatever som fortegn. Kunne man så ikke forvente at det også blev behandlet på samme måde? Og det er dét der er pointen, for det gør det/bliver det ikke.

 

Hoooold da op du er i defensiven :shock:

 

Stopper den bare her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tror jeg bestemt du har ret i, baseret på video 2. SOm jeg endnu ikke har siddet og kigget ordentligt igennem. Iøvrigt en hyppig fejl mange steder.

 

 

Har jeg nogensinde påstået at det er iorden at forlange ting af sin hund den endnu ikke kan/har lært? Nej. Er svaret.

 

Men opnår man en ændring på det pågældende træningssted, ved at lægge hele træningsstedet til had og offentlig gabestok og hvad har vi? Næppe.

I bedste fald holder de folk der vil kunne få ændret sagerne sig bare væk. Og så står du tilbage med et træningssted der udelukkende har medlemmer der går ind for den slags behandling. SUper udvikling iøvrigt.

 

 

Det kan jeg fint leve med. Det er vel ikke værre end:

"Desværre er der mange jægere der regner deres hunde for en ting de kan lægge fra sig ude i skuret/hundegården når de ikke skal bruges til jagt." "jeg talte med en jæger som sagde at hvis hundene ikke ville adlyde bliver de skudt. "

 

 

 

"Jægere tror hunde skal bankes for at adlyde "

 

 

"jægere er nogen svin"

 

Og mange flere kommentarer afstedkommet af dét her.

 

 

 

 

 

 

Mit indlæg i alt om intet tråden om hvad det ér jeg opponerer imod.

 

Vi diskuterer muligvis ikke det samme. Jeg har slet intet nævnt om de kommentarer der er lagt ud, har faktisk kun læst få af dem, men forholdt mig til at det virkede som om du syntes det var i orden at "kun" to hunde fik hård behandling, hvor det du, tror jeg nu, er inde på er om det er i orden at skære alle jægere over én kam?

 

Det er det, naturligvis, ikke, ligesom det heller ikke er i orden at kalde klikkerfolket herinde for "klikkermafiaen". En uret gør ikke den næste okay...

 

Det hårde i de videoer er, som jeg ser det, netop at hundene sættes i situationer de kun har yderst ringe mulighed for at håndtere ønskeligt, da de tydeligvis bliver bedt om at udføre øvelser de endnu ikke har lært og herefter straffes for ikke at kunne. Dette er hård og yderst uretfærdig træning i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har jo også jagthunde og hundtræning og lidt vægelsindet omkring videoen.

 

Jeg har i mange år, både i DcH og forskellige jagthundeklubber kæmpet mod dårlig træning som dette, og har aldrig selv trænet hund på denne måde og der forgår hellere ikke hundetræning herude på den måde.

 

Jeg har gået til træning to steder med træning som dette. Det en sted forlod jeg, stor diskusion med instruktøren og pengene tilbage. Intet blev forandret, andet end at det et utal af gang har stillet mig i ufordel, da instruktøren har en del at skulle have sagt inden for den hundesport og andet skrammel ( dette er præcist 6 år siden, træningen forgår stadig på samme måde ved ham

Fornyeligt har jeg gået et lignede sted, har valgt at ignorere det, trænet mine hunde på min måde der, og har faktisk efterhåndet påvirket holdet i en super retning, flere kursister spurgte mig til råds, og flere har valgt at træne andre steder, mig selv incl. Da jeg holdte havde jeg en debat med instruktøren om hvorfor jeg gør som jeg gør, og tror faktisk at de har taget en del af det til sig.

 

Jeg kæmper konstant med fordomme om jagthundetræning, og har nu gået til træning ca. 10 forskellige steder, og har oplevet to dårlige steder. Jeg er træt af blive puttet i bås med dårlige træningsmetoder, fordi jeg går på jagt. Det er en af de ting videoen ikke vil forandre på. Desuden synes jeg det er luset og lidt "i wan't fame" agtigt at sidde og optage træning, ikke rette henvendelse til Egtved jagtforening og Jægerforbudet med videoen og udbed deres kommentar og forbedringsforslag inden en offentliggørelse. Og er faktisk ikke helt sikker på lovligheden i det. Jeg tænker at jeg kunne stille i en hvor forening, klippe en video "forkert" sammen og skade en masse mennesker. Ikke sagt at video er klippet eller redigeret, for det tror jeg ikke, det er ringe og for hundene grænseoverskridende hundetræning og ingen tvivl om det, tror bare jeg selv havde grebet offentliggørelsen af sådan en video lidt anderledes an

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler mig kastet tilbage i tiden og tænker på om de her mennesker bare ikke ved bedre? :vedikke:

Det var også min første tanke da jeg så videoerne. Jeg tror ikke at instruktøren ved bedre, og jeg tror at kursisternes manglende reaktion er fordi de heller ikke ved bedre. Har også fulgt med i debatten inde på Egtveds FB-side, hvor nogle af klubbens medlemmer udtaler sig, og det er soleklart at de i hvert fald ikke ved bedre. Og det er jo så brandærgerligt!!! Jeg sidder og tænker "stakkels mennesker" (og stakkels hunde, selvfølgelig!), de skulle ta' på studiebesøg i en ordentlig klub, og se hvordan man faktisk kan træne hund - hvor det er sjovt for både hund og fører!

 

 

Så er du fuldstændig fanatisk og indædt for brugen af klikker som det eneste rigtige, ja så er du en del af klikker-mafiaen.

I dén her sammenhæng, skulle jeg mene, fremgår det tydeligt at det er brugt som udtryk for alle dem der er fuldstændig fanatiske og indædte modstandere af jagtrelevant træning

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad du mener med det her..? :vedikke: Hvad mener du med "jagtrelevant træning", og hvorfor skulle klikkermafiaen være modstander af det? Er det to metoder der kolliderer, eller hvordan mener du? Der er da nogle tosser i debatterne, der fyrer ting af som "jægere er sindssyge" etc., men af det jeg har set så er der ellers ingen der kritiserer jagttræning som sådan, men Egtveds metoder til at træne HUND i det hele taget..?

 

---------------------------------------

Jeg synes det videoerne viser er en absolut forkastelig måde at "træne" hund på. Det er noget svineri som hunden i den første video bli'r behandlet, og ubegribeligt at træneren ikke indgriber prompte. Men jeg bli'r næsten endnu mere ked af at se video nr. to, der IMO viser en hel bunke snotforvirrede hunde, der ikke aner hvad deres førere vil ha' dem til. Det eneste de er klare over er at der på et tidspunkt kommer en straf - men ikke hvorfor eller hvornår, eller hvad de kan gøre for at undgå det. Det er hjerteskærende at se... :cry: Det hele lagt sammen gør at jeg er overbevist om at denne "træningsform" er den man bruger i klubben, og at hundeførerne tror at det er sådan man træner hund. Det er ét eller andet sted synd for hundeførerne at der nu bli'r kørt hetz, hvis de virkelig ikke har vidst bedre - men forhåbentlig kan det få dem til at bli' bevidste om at der findes helt andre, og bedre, metoder at træne hund i dag... Selve klubben har jeg ikke ondt af, det er deres forbandede skyldighed at holde sig opdaterede mht. træningsmetoder! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Spilop en hel del hen af vejen.

 

Men hvis dialog ikke virker, så må der "strengere" midler i brug, fx offentliggørelse af deres træningsmetoder, så folk kan få øjene op og der kan komme nogle ændringer.

 

Epona-tv gør det samme indenfor rideverdenen - altså filmer folk i smug og ligger det på nettet - og jeg kender flere som er blevet "offer" for Epona-tv's "korstog" indenfor velfærd i ridesporten.

 

Hmm, nu lyder jeg selv defensiv, men som i alle sager (læs: afsløringer), så skal alle sider af sagen frem... Forsiden som bagsiden før man kan dømme folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også min første tanke da jeg så videoerne. Jeg tror ikke at instruktøren ved bedre, og jeg tror at kursisternes manglende reaktion er fordi de heller ikke ved bedre. Har også fulgt med i debatten inde på Egtveds FB-side, hvor nogle af klubbens medlemmer udtaler sig, og det er soleklart at de i hvert fald ikke ved bedre. Og det er jo så brandærgerligt!!! Jeg sidder og tænker "stakkels mennesker" (og stakkels hunde, selvfølgelig!), de skulle ta' på studiebesøg i en ordentlig klub, og se hvordan man faktisk kan træne hund - hvor det er sjovt for både hund og fører!

 

 

 

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvad du mener med det her..? :vedikke: Hvad mener du med "jagtrelevant træning", og hvorfor skulle klikkermafiaen være modstander af det? Er det to metoder der kolliderer, eller hvordan mener du? Der er da nogle tosser i debatterne, der fyrer ting af som "jægere er sindssyge" etc., men af det jeg har set så er der ellers ingen der kritiserer jagttræning som sådan, men Egtveds metoder til at træne HUND i det hele taget..?

 

---------------------------------------

Jeg synes det videoerne viser er en absolut forkastelig måde at "træne" hund på. Det er noget svineri som hunden i den første video bli'r behandlet, og ubegribeligt at træneren ikke indgriber prompte. Men jeg bli'r næsten endnu mere ked af at se video nr. to, der IMO viser en hel bunke snotforvirrede hunde, der ikke aner hvad deres førere vil ha' dem til. Det eneste de er klare over er at der på et tidspunkt kommer en straf - men ikke hvorfor eller hvornår, eller hvad de kan gøre for at undgå det. Det er hjerteskærende at se... :cry: Det hele lagt sammen gør at jeg er overbevist om at denne "træningsform" er den man bruger i klubben, og at hundeførerne tror at det er sådan man træner hund. Det er ét eller andet sted synd for hundeførerne at der nu bli'r kørt hetz, hvis de virkelig ikke har vidst bedre - men forhåbentlig kan det få dem til at bli' bevidste om at der findes helt andre, og bedre, metoder at træne hund i dag... Selve klubben har jeg ikke ondt af, det er deres forbandede skyldighed at holde sig opdaterede mht. træningsmetoder! :evil:

 

Nej! det er til tider dem der efterspørger jagthundedressuren og ikke foreningerne der trækker det ned over hovedet på dem - og det er en hårfin balance at indføre nyt uden medlemmerne smutter :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej! det er til tider dem der efterspørger jagthundedressuren og ikke foreningerne der trækker det ned over hovedet på dem - og det er en hårfin balance at indføre nyt uden medlemmerne smutter :blink:

 

Tja, jeg kender overhoved intet til den verden... Men det ser da ud til at der i hvert fald er nogle af dem der simpelthen bare ikke ved bedre, og som ikke er bange for at lytte til nyt. Altså nogle af dem fra debatten. Men du skal da sikkert ha' ret i at det er sådan nogle steder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hoooold da op du er i defensiven :shock:

 

Stopper den bare her!

 

Jeg er bestemt ikke i defensiven. Jeg havde bare ikke hverken tid eller overskud til at krydre det hele med smileys og hvad har vi. :blink:

 

Er du ikke lige flink for det mindste at vise mig hvor jeg er generaliserende, og for den sags skyld hvor jeg er imod kritik af egne rækker?

 

 

Vi diskuterer muligvis ikke det samme. Jeg har slet intet nævnt om de kommentarer der er lagt ud, har faktisk kun læst få af dem, men forholdt mig til at det virkede som om du syntes det var i orden at "kun" to hunde fik hård behandling, hvor det du, tror jeg nu, er inde på er om det er i orden at skære alle jægere over én kam?

Jamen både og, eller hvad man skal sige.

 

Jeg mener naturligvis ikke det er iorden at det "kun" er 2 hunde der får en noget hård behandling. (og reelt flere når man ser video 2)

Men i dén sammenhæng er jeg meget imod at man ser sig blind på bl.a. hunden der svinges rundt i luften, når nu man faktisk i selvsamme videoklip kan se at det bestemt ikke er størstedelen af holdet der ér sådan. Det er jo helt ude af proportioner den debat der foregår rundt omkring. Og debatten drejer sig langt de fleste steder om at "det er også de jægere" og så videre.

Og hér kommer vi ind i anden del af hvad jeg er inde på, for det første fordi der hér faktisk IKKE er tale om jagttræning (hvad videoernes overskrift faktisk går på) og for det andet fordi de ytringer man render ind i hvis man kigger bare et minimum omkring sig (bl.a. i den anden tråd herinde hvor vi også har berørt emnet en smule) ganske enkelt ikke er sande.

Det ville være akkurat lige så sandt hvis jeg skrev "forbyd lydighedstræning i DCH" baseret på at jeg VED der er enkelte klubber rundt omkring der stadig har en træner gående der ikke just har fulgt med. Og vi kan vel blive enige om at det er noget sludder at påstå at fordi én træner, i én klub, i en iøvrigt landsdækkende forening ér sådan, så er alle andre klubber og deres trænere ligesådan.

 

 

Det er det, naturligvis, ikke, ligesom det heller ikke er i orden at kalde klikkerfolket herinde for "klikkermafiaen". En uret gør ikke den næste okay...

Hvis jeg henvendte mig til klikkerfolket som helhed, så havde jeg skrevet netop dét. Jeg skrev klikkermafiaen, netop fordi det er en lille gruppe af folk der er så ensporede og højtråbende, at de skiller sig ud fra de øvrige.

 

Det hårde i de videoer er, som jeg ser det, netop at hundene sættes i situationer de kun har yderst ringe mulighed for at håndtere ønskeligt, da de tydeligvis bliver bedt om at udføre øvelser de endnu ikke har lært og herefter straffes for ikke at kunne. Dette er hård og yderst uretfærdig træning i mine øjne.

Dén kan vi slet ikke blive uenige i.

 

Det er bare ikke dét debatten rundt omkring går på. Heller ikke dét overskriften på videoerne går på, ejheller dét beskrivelsen der hører til videoen lægger op til.

 

Jeg kæmper konstant med fordomme om jagthundetræning, og har nu gået til træning ca. 10 forskellige steder, og har oplevet to dårlige steder. Jeg er træt af blive puttet i bås med dårlige træningsmetoder, fordi jeg går på jagt. Det er en af de ting videoen ikke vil forandre på. Desuden synes jeg det er luset og lidt "i wan't fame" agtigt at sidde og optage træning, ikke rette henvendelse til Egtved jagtforening og Jægerforbudet med videoen og udbed deres kommentar og forbedringsforslag inden en offentliggørelse.

My point exactly

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Spilop en hel del hen af vejen.

 

Men hvis dialog ikke virker, så må der "strengere" midler i brug, fx offentliggørelse af deres træningsmetoder, så folk kan få øjene op og der kan komme nogle ændringer.

 

Epona-tv gør det samme indenfor rideverdenen - altså filmer folk i smug og ligger det på nettet - og jeg kender flere som er blevet "offer" for Epona-tv's "korstog" indenfor velfærd i ridesporten.

 

Hmm, nu lyder jeg selv defensiv, men som i alle sager (læs: afsløringer), så skal alle sider af sagen frem... Forsiden som bagsiden før man kan dømme folk.

Viste slet ikke sådan noget fandtes, men så blev jeg klogere.
Link til indlæg
Del på andre sites

Vægelsindet igen. Jeg kørte en sag med DKK og noget agility noget, hvor folk ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt, det fik ingen sanktioner i egne rækker og der var endda optagelser til at dokumentere dette. Kære Boss | Agilitytræning Men det er nok altid nemmere at diskutere sager i andre klubber.

Og har var vi faktisk ud i det samme som disse videoer viser

Link til indlæg
Del på andre sites

Vægelsindet igen. Jeg kørte en sag med DKK og noget agility noget, hvor folk ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt, det fik ingen sanktioner i egne rækker og der var endda optagelser til at dokumentere dette. Kære Boss | Agilitytræning Men det er nok altid nemmere at diskutere sager i andre klubber.

Den sag kan jeg godt huske... Pinligt og sørgeligt på én gang :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg også skrev i A&I, så er jeg ikke selv bange for at fejlmelde eller irettesætte i træningen. Det er ikke ønskeligt, men det sker. Men det som jeg ser på videoen er ikke fair! Det er det, der virkelig gør mig ked af det. Det er simpelthen ikke fair overfor hunden. Og det er heller ikke fair overfor de nye hundeejere, der står og ikke ved bedre. Ville ønske jeg havde nogle af dem til træning! Og håber at den her voldsomme hetz og de mange grimme trusler ikke får dem til at gå helt under jorden. For både instruktører og hundeførere har jo brug for viden og alternativer til de metoder de bruger.

Link til indlæg
Del på andre sites

DKW, hvorfor skal vi på HF stå til regnskab for hvad andre mennesker skriver andre steder? Jeg skælder heller ikke dig ud for noget nogen skriver på nationen, eller andre ligegyldige steder.

 

Kan vi ikke debattere med udgangspunkt i hvad der skrives her på forum? Jeg er klar over at der linkes til nogle videoer med egen tekst og kommentarer, men så vidt jeg kan læse mig frem til i denne tråd, er der ingen der skælder jægere ud eller anklager dem for generelt at bruge metoder som i videoen:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kommenteret på den ene video. Jeg finder det forkasteligt at træne på den måde! Og jeg synes det er tydeligt at hundene dæmper deres fører alt det bedste de kan, men det overses totalt.

 

Udover det synes jeg jo at det er meget sigende at hundene er enormt ustabile i de stationære positioner, men det kommer da ikke bag på mig når de forsøges indlært på den måde...!

Link til indlæg
Del på andre sites

DKW, hvorfor skal vi på HF stå til regnskab for hvad andre mennesker skriver andre steder? Jeg skælder heller ikke dig ud for noget nogen skriver på nationen, eller andre ligegyldige steder.

 

Kan vi ikke debattere med udgangspunkt i hvad der skrives her på forum? Jeg er klar over at der linkes til nogle videoer med egen tekst og kommentarer, men så vidt jeg kan læse mig frem til i denne tråd, er der ingen der skælder jægere ud eller anklager dem for generelt at bruge metoder som i videoen:vedikke:

 

Jeg forventer ikke der er nogen der står til regnskab for hvad andre render og skriver alle mulig andre steder.

 

Men når man (som flere deltagere hér i tråden også har gjort) ganske ukritisk deler videoer med adskillige direkte stupide udtalelser som "jagthundetræning burde forbydes", "Hvad helvede sker der for jægere der træner deres hunde"og "jægere træner deres hunde med hårde metoder".. bare for at tage et par stykker af videomagerens udtalelser, så går det mig altså på, for det eneste det bidrager til, det er at forstærke den iøvrigt ganske forkerte idé som mange mennesker har om jægere, og jagthundetræning. Oftest uden nogensinde at have sat fod på hverken jagt eller i en jagtforening, endsige trænet bare en lille smule jagtrelevant. (og det har de fleste så alligevel, for størstedelen af jagthundetræning er ganske almindeligt lydighedsarbejde. Men dét vil de fleste så heller ikke være ved)

 

Så har video-damen sidenhen trukket videoerne tilbage, velsagtens fordi der adskillige gange blev nævnt at det var direkte tåbeligt det hun skrev, både som overskrift og som beskrivelse. Det batter bare ikke når det allerede er blevet viral, fordi folk ganske ukritisk deler snart sagt hvadsomhelst på fjæsen.

Ja det er sågar dukket op på youtube.... og tv2.

 

 

 

Havde overskrift og beskrivelse været bare en smule mindre farvet af at video-damen selv dels ikke aner en hujende..... om jagt og jagthundetræning, og at hun derudover er smækfyldt med fordomme og nærmest et indædt had til jægere og jagthundetræning, så havde sagen set noget anderledes ud. Ikke at jeg så ville bifalde den virale spredning og "like-høst" der er foregået på grund af det. Men så ville der kun have været indholdet at debattere, og ikke så meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde overskrift og beskrivelse været bare en smule mindre farvet af at video-damen selv dels ikke aner en hujende..... om jagt og jagthundetræning, og at hun derudover er smækfyldt med fordomme og nærmest et indædt had til jægere og jagthundetræning, så havde sagen set noget anderledes ud. Ikke at jeg så ville bifalde den virale spredning og "like-høst" der er foregået på grund af det. Men så ville der kun have været indholdet at debattere, og ikke så meget andet.

 

Jeg havde ellers indtrykket af at hun selv deltog i jagttræning og havde deltaget på dette hold, hvilket var grunden til at hun valgte at få sin kæreste til at filme træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det ikke! Fordi man ikke har forstand på jagthundetræning må man ikke udtale sig om vidioerne eller hvad? Jeg syntes afgjort de videoer skal deles og man skal samtidig gøre opmærksom på hvor de er optaget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde ellers indtrykket af at hun selv deltog i jagttræning og havde deltaget på dette hold, hvilket var grunden til at hun valgte at få sin kæreste til at filme træningen.

Jeg citerer lige fra hendes egen beskrivelse af videoerne:

 

Hvad helvede sker der for jægere der træner deres hunde.
Jeg kontakter DCH som jeg står 100 % inde for...deres undervisningsmetoder tager fuldt hensyn til hundens behov, og alt bliver trænet efter positiv forstærkning og beløning.

Dch´s tider passede så ikke suverænt ind i vores hverdag, så derfor tager jeg kontakt med Egtved jagtforening, ( selvom jeg altid har været meget imod den måde man træner jagthunde på ) men de tilbød familiehundetræning, og efter en mailkorrespendence med instruktøren får jeg bekræftet at det er helt alm. Lydighed, og jeg ligger stor vægt på at vi IKKE vil træne jagt træning...

Jeg har altid været klar over at jægere træner deres hunde med hårde metoder, men har idag været vidne til hvor hårde..

 

 

Skal vi ikke slå fast at hun for det første gik ind til træningen med en meget negativ indstilling over for tingene. (og så har man ligesom allerede sporet øjnene (og mobilen) ind på at finde noget at brokke sig over) nej hun ville sgu egentlig slet ikke være der, hvis ikke det lige var fordi at....... ja.

 

Man kan jo undre sig.

 

 

Jeg forstår det ikke! Fordi man ikke har forstand på jagthundetræning må man ikke udtale sig om vidioerne eller hvad? Jeg syntes afgjort de videoer skal deles og man skal samtidig gøre opmærksom på hvor de er optaget!

 

Der var ikke tale om jagthundetræning på de videoer. Og jo. Endelig. Men i fald man aldrig har sat sine ben på hverken en jagt, i en jagtforening, eller til jagthundetræning, og iøvrigt ikke rigtig kender nogen jægere der træner deres hunde, så bør man måske afholde sig fra udtalelser som "jægere træner deres hunde med hårde metoder" , "Hvad helvede sker der for jægere der træner deres hunde" og "jagthundetræning burde forbydes"

 

 

Jeg smider heller ikke et lydklip ud af en almindelig træningsdag i schæferhundeklubben, med teksten "ph-træning burde forbydes, hør bare hvordan de tæver deres hunde" baseret dels på hvad jeg kan høre en enkelt dag, og lige så meget på at jeg faktisk aldrig har været andet end "i nærheden" af sådan et træningssted. Jeg ved kun at det kan være højlydt. Det er trods alt bjæfere. ;)

 

 

 

 

Nogen der mangler beviser for at hetzen og fordommene der ukritisk blev spredt af gud og hver mand, inklusive flere jeg absolut havde forventet mig bedre af, så kan man jo tage et kig på 19 nyhederne, hvor historien kom til at lyde: Kritik af hundetræningen i danske jagtklubber. Ikke egtved jagthundeklub, eller en specifik hændelse. Nej helt generelt: Danske jagtklubber.

 

hér

 

det er kørt helt ud på overdrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...