Hop til indhold

Hundetræning


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jeg føler mig hellere ikke ramt, bare lidt mat, prøver faktisk at forandre ting på hvad jeg anser som en konstruktiv og aktiv måde, er f.eks stolt over at stå på denne liste Idébank | dansk-retriever-klub.dk og har holdt mange foredrag med mange gode debatter i både jagthundeklubber og forskellige special klubber. Og jeg håber og tror faktisk på at jeg flytter ting. Så bliver man da lidt trist når det helt lige bliver vendt en omgang igen.

 

Det hele bliver jo ikke vendt så du skal starte forfra. Det du har givet videre til andre er da aldrig spildt?

Og nu kan det så være at flere kommer i tanke om at tingene kan gøres anderledes, hvilket i sidste ende er til fordel for hundene.

 

Jeg mener egentlig det er en noget forfængelig tilgang til et emne der med rette modtager kritik, at vende det indad og tage personligt anstød. Ikke rettet mod dig, men blot en observation af enkelte deltagere rundt om hvor debatten kører.

 

Jeg synes det er skønt når ildsjæle vælger at yde en indsats med hvad de måtte have at byde på, og jeg tror ikke på at din indsats på nogen måde er spildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser intet jagthundetræning, alene almindelig familiehundetræning.

Jeg er dybt forundret over instruktørens udtalelse i TV 2. Mht afdækningsøvelsen ses jo tydeligt, at folk går for langt væk fra hunde, der endnu ikke helt fatter øvelsen, og at ejerene bliver sure og ærgerlige over de hunde der rejser sig.

Utrolig dårlig instuktion må være baggrunden, for ingen blød usikker unghund, der sættes tilbage i i ophidset og forvirret tilstand og måske ved, at nu sker noget ubehageligt igen-igen, kan magte at blive der roligt , til evt indkald. MÅSKE af frygt , Og hvad lærer de at det. Kun at træning er forvirrende og kan være ubehagelig og uforstående for dem. En normal up to date instruktør havde sikret, at alle ejere bragte deres vovse tilbage i dæk på en meget stille og rolig måde.Og måske derefter kun gik halv så langt.

 

Jeg græmmes og føler ubehag .

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hele bliver jo ikke vendt så du skal starte forfra.

Jeg ved den ikke er henvendt til mig, men nu griber jeg den alligevel. For dét der, er faktisk tæt på lige akkurat at være tilfældet. Om man vil tro det eller ej. Men det kræver nok at man for det mindste har sat fod i "vores" verden, før man kan se at dét her kommer til at give et tilbageslag i udviklingen som kan mærkes.

 

Jagthundefolk har så rigeligt andet at tage sig til, ikke mindst deres egne hunde. Og at en situation som dét her, er blevet håndteret så vanvittigt overdrevet og "syntes godt om"-liderligt som det ér, kan nok få en del gode trænere til at tænke en ekstra gang over om de gider bøvlet.

 

Jagthundetræning er virkelig for alle. Det betyder altså også at man på et hold godt kan have en kursist eller 2 der ikke helt har forstået at det ikke er iorden at trykke hunden osv. Der vil mange af de ellers udmærkede trænere prøve at påvirke tingene i positiv retning, men lykkedes det ikke så vil det ikke nødvendigvis resultere i at personen strittes af holdet.

Du kan slet ikke påvirke noget i positiv retning, hvis personen ikke er der. Du har stadig muligheden for at påvirke bare en lille smule, så længe personen er der.

 

Hvis der så står en eller anden med et kamera i nærheden og filmer den eller de kursister der ikke er så lette at påvirke, og smider hele pisset ud på nettet under overskriften "jagthundetræning burde forbydes, del gerne", godt kydret med en masse fordomme og usande og hadske generaliseringer og man så står der som træner og bliver svinet til og får trusler om både det ene og det andet, ja hvad gider man så bøvlet for?

 

 

 

Dét her er faktisk virkeligheden mange steder, og jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan så mange mennesker mener der kun kan komme noget godt ud af den hetz.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved den ikke er henvendt til mig, men nu griber jeg den alligevel. For dét der, er faktisk tæt på lige akkurat at være tilfældet. Om man vil tro det eller ej. Men det kræver nok at man for det mindste har sat fod i "vores" verden, før man kan se at dét her kommer til at give et tilbageslag i udviklingen som kan mærkes.

 

Tager du det som en selvfølge at man intet kendskab har til folk i jagtverden hvis ikke man ser tingene som dig?

På trods af en svoger der går på jagt i ind- og udland, en søster der skyder lerduer og har stået for hvalpehold i den lokale jagtklub og at de to har haft ruhårede hønsehunde de sidste 15 år, så kan jeg stadig ikke oparbejde det samme behov for aggressiv debatform som du kan. Folk behøver ikke nødvendigvis at være meget forskellige, for at se forskelligt på den samme sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvor mange gange jeg ser videoen eller læser den tilhørende tekst, så føler jeg mig ikke stødt på manchetterne eller hetzet som jagthundeejer eller jæger, for den situation kan forekomme flere steder og det tror jeg egentlig godt folk kan skelne mellem. Jeg har da også set noget lignende i DKK (godt nok 20 år siden, but still....) og i ft. klubben har jeg set nøjagtig samme scenario som det der vises i filmen (7 år siden... men igen...). Der er stadig mange elendige træningspladser derude og lur mig om min egen specialklub ikke ligger inde med en klage eller to over en træningsplads modtaget inden for det sidste års tid. Det vi ser i videoen er simpelthen bare dårlig instruktion, og så er jeg egentlig ret ligeglad med om det er en jagtforening, DKK, DCH eller klubben for små selskabshunde. Det skal bare ikke forekomme uanset hvor fanden det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvor mange gange jeg ser videoen eller læser den tilhørende tekst, så føler jeg mig ikke stødt på manchetterne eller hetzet som jagthundeejer eller jæger, for den situation kan forekomme flere steder og det tror jeg egentlig godt folk kan skelne mellem. Jeg har da også set noget lignende i DKK (godt nok 20 år siden, but still....) og i ft. klubben har jeg set nøjagtig samme scenario som det der vises i filmen (7 år siden... men igen...). Der er stadig mange elendige træningspladser derude og lur mig om min egen specialklub ikke ligger inde med en klage eller to over en træningsplads modtaget inden for det sidste års tid. Det vi ser i videoen er simpelthen bare dårlig instruktion, og så er jeg egentlig ret ligeglad med om det er en jagtforening, DKK, DCH eller klubben for små selskabshunde. Det skal bare ikke forekomme uanset hvor fanden det er.

 

Enig, men fører denne debat form noget godt med sig??????????

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager du det som en selvfølge at man intet kendskab har til folk i jagtverden hvis ikke man ser tingene som dig?.

Det var vidst ikke helt det jeg skrev. Så Nej.

 

Jeg skrev, at det krævede nok at man...... for hvis man havde, så vidste man også at de tilbageslag sådan set er forekommet før, og mange steder.

Hvordan er det nu... man skal kende historien, for at vide hvor man er på vej hen, eller noget i den dur.

 

 

så kan jeg stadig ikke oparbejde det samme behov for aggressiv debatform som du kan. .

Aggressiv debatform ligefrem. :lol: Så siger vi det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puhhh, DKW, det er da godt at du selv kan finde de ting der pisser dig af i denne tråd, for jeg ser egentlig ikke andet end en masse mennesker der er 100% enige!

 

Jeg har aldrig læst herinde at jægere skyder deres hunde hvis de ikke opfører sig ordentligt, men det har du måske??

 

Men det er jo ikke en enkelt hundefører den er gal med. Se video 2, hvor mange glade hunde ser du? Hvor mange får ros? Én!!! Og ja, dét er sgu instruktøreren der underviser forkert! H*n må da være enten blind eller mindre begavet, hvis h*n ikke kan se at det er galt?!

 

Og selvfølgelig bygger både den omtalte forening og din forening på frivillige. Newsflash, det gør alle klubber! I min klub får trænere lov til at træne gratis, og deltager gratis i arrangementer, men that's it! Der er vist ingen i dette land der bliver rige af at være trænere, men det gør dem jo ikke dårlige!

 

Igen, jeg forstår ikke helt dit raseri. Jeg formoder at det er rettet mod fb-brugere, men det er jo svært at finde hoved og hale i de ting du skriver. Jeg har ikke set de holdninger generelt udbredt her på HF, men jeg læser jo heller ikke alt. Men et link til en tråd ville måske give mig større forståelse for din vrede....

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, men fører denne debat form noget godt med sig??????????

 

Nu har jeg ikke fulgt så meget med, og da jeg ikke har tv har jeg af gode grunde heller ikke set Nyhederne til aften så har ingen ide om hvordan emnet er behandlet der. Men ja, på sin vis tror jeg godt der kan komme noget ud af debatten. Jeg tror enhver træner der har set de klip er blevet voldsomt opmærksomme på hvordan de kan blive hængt ud nu hvis de lader sådan noget passere, og måske (ja, jeg er sgu nok naiv) så vil klubberne overveje at sende nogle trænere på efteruddannelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig læst herinde at jægere skyder deres hunde hvis de ikke opfører sig ordentligt, men det har du måske??.

Ork ja. Adskillige gange. Og det der er værre.

 

Jeg har ikke set de holdninger generelt udbredt her på HF, men jeg læser jo heller ikke alt. Men et link til en tråd ville måske give mig større forståelse for din vrede...

Der er masser af tråde med den slags. Det er bare at søge lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork ja. Adskillige gange. Og det der er værre.

 

 

Der er masser af tråde med den slags. Det er bare at søge lidt.

 

Men er det så ikke dig der generaliserer? Hvor står de ting i denne tråd? Jeg har ikke læst alke kommentarerne på fb. Stoppede da jeg nåede til det kvindemenneske der skriver, at selvfølgelig rejses hundene fra dæk til sit i halsbåndet, for det kan man jo ikke lære dem med en kommando:stupid::shock: Hvis jeg generaliserer ud fra dén kommentar, er det bestemt ikke positive ting jeg kan komme frem til! Dog vil jeg tillade mig at generalisere det ud på medlemmerne i pågældende klub. De ved tilsyneladende ikke bedre, og det ER da skræmmende!

 

En DKK hund skal, så vidt jeg husker, kunne lave stationære stillingsskift allerede i LP1. Nogle af hundene er ikke andet en store hvalpe når de lærer det! Så gu kan det lade sig gøre, endda helt uden hårdhændede metoder. I både DKK og DcH er stillingsskift en del af rally, og her må hundene deltage når de er 10 mdr.

 

Og ja, jeg har set en jæger tæske sin hund meget voldsomt. Og hørt flere andre prale med hvordan deres hunde får bank når de pisser på gulvet eller klemmer en fasan. Og kender en jæger som flygtede fra en lokal jagtforening, fordi der kunne man ikke træne hund hvis man ikke var villig til at slå den. Af det kan jeg så udlede at sådanne metoder stadig praktiseres mange steder, men selvsagt ikke alle. Og er det så ikke vigtigt at gøre opmærksom på de mindre gode steder? I stedet for bare at være defensiv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler mig hellere ikke ramt, bare lidt mat, prøver faktisk at forandre ting på hvad jeg anser som en konstruktiv og aktiv måde, er f.eks stolt over at stå på denne liste Idébank | dansk-retriever-klub.dk og har holdt mange foredrag med mange gode debatter i både jagthundeklubber og forskellige special klubber. Og jeg håber og tror faktisk på at jeg flytter ting. Så bliver man da lidt trist når det helt lige bliver vendt en omgang igen.

 

Det kan være det er dig jeg skal ha' fat på - fantastisk at du involvere dig på den måde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre stadig med den vinkel at det er alt jagthundetræning i alle klubber. Vi kan se frem til endnu flere år hvor fordommene får lov at diktere.

 

Hvor hørte du det i indslaget?

 

Rettelse: Med hundeføreren (bestemt ental, henviste til hunden, der fik svingturens ejer).

 

Og kommentaren om, at de vil træne mindre hårdhændet fremover er jo bare... Intetsigende.. Mindre hårdhændet - ift. hvad? Hunden med svingturen? Hundene, der blev slæbt afsted ved deres halsbånd?

 

At han stod med ryggen til, kan jeg heller ikke rigtig se brugt som argument... Jeg ser INGEN synderlig reaktion fra nogle af kursisterne og hunden må, tænker jeg, have givet en form for smertens-/chokytring. Den totale mangel på reaktion tyder på, for mig, at det ikke er sjældent set med handlinger af lign. kaliber... :-(

 

Næh, som instruktør og formand for en klub som tilbyder hundetræning falder han helt igennem.

 

Jeg føler mig hellere ikke ramt, bare lidt mat, prøver faktisk at forandre ting på hvad jeg anser som en konstruktiv og aktiv måde, er f.eks stolt over at stå på denne liste Idébank | dansk-retriever-klub.dk og har holdt mange foredrag med mange gode debatter i både jagthundeklubber og forskellige special klubber. Og jeg håber og tror faktisk på at jeg flytter ting. Så bliver man da lidt trist når det helt lige bliver vendt en omgang igen.

 

Fordi det rammer os alle sammen (og med os alle sammen, mener jeg alle os grimme stygge lystmordere der trækker hunden ud bagved og skyder den hvis ikek den lystrer)

 

Hvor meget bøvl, ballade, mistro, og ikke mindst fuldstændig horrible og meningsløse lovindgreb "vi" bliver ramt med konstant, er det de færreste ikke-jægere der forstår endsige gider at forstå.

Og kom nu ikke med argumentet at "jamen det skér jo, det kan vi jo se".... ja det gør det. Men det gør det dælme også alle andre steder i mindst lige så stort omfang. Sker det alle andre steder, bliver det bare ikke håndteret på samme måde. Det skaber ikke fordomme, det resulterer ikke i at vi endnu engang ser en meningsløs lovændring eller stramning. Det koster ikke på friheden.

 

Derfor irriterer det mig grænseløst hver gang der kommer sådan en gang fordomsfuldt halløj der fuldstændigt ukritisk bliver delt ud til alle der tilfældigvis er indenfor rækkevidde.

 

Det er nu engang de vilkår der er. Som adfærdsrådgiver har jeg i mange år måtte lægge øren til fordomme om "sådan nogle", vel er det frustrerende, meget endda, men så må man bare trække lokomotivet videre og ved eget eksempel vise at fordommene ikke er rimelige.

 

Jeg ser intet jagthundetræning, alene almindelig familiehundetræning.

Jeg er dybt forundret over instruktørens udtalelse i TV 2. Mht afdækningsøvelsen ses jo tydeligt, at folk går for langt væk fra hunde, der endnu ikke helt fatter øvelsen, og at ejerene bliver sure og ærgerlige over de hunde der rejser sig.

Utrolig dårlig instuktion må være baggrunden, for ingen blød usikker unghund, der sættes tilbage i i ophidset og forvirret tilstand og måske ved, at nu sker noget ubehageligt igen-igen, kan magte at blive der roligt , til evt indkald. MÅSKE af frygt , Og hvad lærer de at det. Kun at træning er forvirrende og kan være ubehagelig og uforstående for dem. En normal up to date instruktør havde sikret, at alle ejere bragte deres vovse tilbage i dæk på en meget stille og rolig måde.Og måske derefter kun gik halv så langt.

 

Jeg græmmes og føler ubehag .

 

Arh, Ulla :-) En up to date instruktør havde ikke sat hundene i en situation de ikke kunne håndtere ;-)

 

Enig, men fører denne debat form noget godt med sig??????????

 

Debatten fører noget godt med sig. Der kommer fokus på at heller ikke i træningsøjemed er det i orden at håndtere hunde hårdt og uretfærdigt! Om det så er i jagt-, agility, eller andet regi er underordnet. Tænk hvis der bare har siddet 10 hundeejere, eller kommende hundeejere, i aftes som det gik op for at denne form for træning muligvis er meningsløs og på kanten til at være ulovlig?

At formen folk debatterer på kan være svinsk og uretfærdig hører desværre med :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre stadig med den vinkel at det er alt jagthundetræning i alle klubber. Vi kan se frem til endnu flere år hvor fordommene får lov at diktere.

 

Hvor hørte du det i indslaget?

 

Rettelse: Med hundeføreren (bestemt ental, henviste til hunden, der fik svingturens ejer).

 

Og kommentaren om, at de vil træne mindre hårdhændet fremover er jo bare... Intetsigende.. Mindre hårdhændet - ift. hvad? Hunden med svingturen? Hundene, der blev slæbt afsted ved deres halsbånd?

 

At han stod med ryggen til, kan jeg heller ikke rigtig se brugt som argument... Jeg ser INGEN synderlig reaktion fra nogle af kursisterne og hunden må, tænker jeg, have givet en form for smertens-/chokytring. Den totale mangel på reaktion tyder på, for mig, at det ikke er sjældent set med handlinger af lign. kaliber... :-(

 

Næh, som instruktør og formand for en klub som tilbyder hundetræning falder han helt igennem.

 

Jeg føler mig hellere ikke ramt, bare lidt mat, prøver faktisk at forandre ting på hvad jeg anser som en konstruktiv og aktiv måde, er f.eks stolt over at stå på denne liste Idébank | dansk-retriever-klub.dk og har holdt mange foredrag med mange gode debatter i både jagthundeklubber og forskellige special klubber. Og jeg håber og tror faktisk på at jeg flytter ting. Så bliver man da lidt trist når det helt lige bliver vendt en omgang igen.

 

Fordi det rammer os alle sammen (og med os alle sammen, mener jeg alle os grimme stygge lystmordere der trækker hunden ud bagved og skyder den hvis ikek den lystrer)

 

Hvor meget bøvl, ballade, mistro, og ikke mindst fuldstændig horrible og meningsløse lovindgreb "vi" bliver ramt med konstant, er det de færreste ikke-jægere der forstår endsige gider at forstå.

Og kom nu ikke med argumentet at "jamen det skér jo, det kan vi jo se".... ja det gør det. Men det gør det dælme også alle andre steder i mindst lige så stort omfang. Sker det alle andre steder, bliver det bare ikke håndteret på samme måde. Det skaber ikke fordomme, det resulterer ikke i at vi endnu engang ser en meningsløs lovændring eller stramning. Det koster ikke på friheden.

 

Derfor irriterer det mig grænseløst hver gang der kommer sådan en gang fordomsfuldt halløj der fuldstændigt ukritisk bliver delt ud til alle der tilfældigvis er indenfor rækkevidde.

 

Det er nu engang de vilkår der er. Som adfærdsrådgiver har jeg i mange år måtte lægge øren til fordomme om "sådan nogle", vel er det frustrerende, meget endda, men så må man bare trække lokomotivet videre og ved eget eksempel vise at fordommene ikke er rimelige.

 

Jeg ser intet jagthundetræning, alene almindelig familiehundetræning.

Jeg er dybt forundret over instruktørens udtalelse i TV 2. Mht afdækningsøvelsen ses jo tydeligt, at folk går for langt væk fra hunde, der endnu ikke helt fatter øvelsen, og at ejerene bliver sure og ærgerlige over de hunde der rejser sig.

Utrolig dårlig instuktion må være baggrunden, for ingen blød usikker unghund, der sættes tilbage i i ophidset og forvirret tilstand og måske ved, at nu sker noget ubehageligt igen-igen, kan magte at blive der roligt , til evt indkald. MÅSKE af frygt , Og hvad lærer de at det. Kun at træning er forvirrende og kan være ubehagelig og uforstående for dem. En normal up to date instruktør havde sikret, at alle ejere bragte deres vovse tilbage i dæk på en meget stille og rolig måde.Og måske derefter kun gik halv så langt.

 

Jeg græmmes og føler ubehag .

 

Arh, Ulla :-) En up to date instruktør havde til at begynde med ikke sat hundene i en situation de ikke kunne håndtere ;-)

 

Enig, men fører denne debat form noget godt med sig??????????

 

Debatten fører noget godt med sig. Der kommer fokus på, at heller ikke i træningsøjemed er det i orden at håndtere hunde hårdt og uretfærdigt! Om det så er i jagt-, agility, eller andet regi er underordnet. Tænk hvis der bare har siddet 10 hundeejere, eller kommende hundeejere, i aftes som det gik op for at denne form for træning er meningsløs og på kanten til at være ulovlig?

At formen folk debatterer på kan være svinsk og uretfærdig hører desværre med :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt at man i de jagthundeklubber som træner positivt er trist over generaliseringen, men det må man jo bare ud at gøre noget ved, ud og film jeres træning og ud på nettet med det;) frem i lyset med både de gode og de dårlige steder, intet bliver forandret hvis ikke man tør tale om det;) jeg væmmes over den form for træning, men væmmes endnu mere over de folk som ikke mener det er så slemt og som prøver at finde undskyldninger for hvad der ses på videoerne, det er i mine øjne så himmelråbende forkert, nogle steder udtrykkes der ligefrem angst for om trænere tør træne af angst for at blive filmet! Hvis din træning ikke tåler at blive set så skal du ikke træne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor. Det håber jeg, mandag skal jeg til træning i jagtklubben for 2. gang og så må vi se om de fortsat vil spørge indtil hvordan jeg gør ting, eller de vælger at "udelukke" og mistænkeliggøre mig.

 

Jeg er sikker på at videoerne for nogle til at tænke sig om, det var debatformen. Foreningen har nu valgt at fjerne sin facebook side, og er sikker på der går lidt inden de lukker nye ind. Jeg tror jeg vil tilbyde dem noget hundetræning i stedet for at skrive at de er svin og burdte skydes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt at man i de jagthundeklubber som træner positivt er trist over generaliseringen, men det må man jo bare ud at gøre noget ved, ud og film jeres træning og ud på nettet med det;) frem i lyset med både de gode og de dårlige steder, intet bliver forandret hvis ikke man tør tale om det;) jeg væmmes over den form for træning, men væmmes endnu mere over de folk som ikke mener det er så slemt og som prøver at finde undskyldninger for hvad der ses på videoerne, det er i mine øjne så himmelråbende forkert, nogle steder udtrykkes der ligefrem angst for om trænere tør træne af angst for at blive filmet! Hvis din træning ikke tåler at blive set så skal du ikke træne!

 

Der er ingen god historie i positiv hundetræning og jeg forsvare overhovedet ikke træningsformen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo lige nu og her er der gode historier i positiv hundetræning ud på nettet det skal nok komme rundt, det er med at smede medens jernet er varmt;)

 

Det overlader jeg til linse finderne og de kommer nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor. Det håber jeg, mandag skal jeg til træning i jagtklubben for 2. gang og så må vi se om de fortsat vil spørge indtil hvordan jeg gør ting, eller de vælger at "udelukke" og mistænkeliggøre mig.

 

Jeg er sikker på at videoerne for nogle til at tænke sig om, det var debatformen. Foreningen har nu valgt at fjerne sin facebook side, og er sikker på der går lidt inden de lukker nye ind. Jeg tror jeg vil tilbyde dem noget hundetræning i stedet for at skrive at de er svin og burdte skydes.

 

Det er også en TÅBELIG indgangsvinkel hvis man vil opnå noget. Hvem gider høre på nogle som kalder én for svin og synes man bør skydes? Jeg gad ikke!

Det er så ærgerligt når folk bruger disse debatter til at lufte deres selvtilfredshed og komme af med indeklemt aggression.

 

Fornuftigt af foreningen at lukke ned på FB, jeg håber de får ro og hjælp til at komme videre, jeg var selv lige ved at tilbyde mig, men tænker foreningen nok ikke er åben for det lige nu og så er det også langt væk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for link LL, jeg kunne ikke se det i går pga. arbejde.

 

Ét eller andet sted er det jo ligegyldigt hvad vi synes om tv-udsendelsen, det vigtige er jo hvad den pågældende klub og dens medlemmer synes, og ikke mindst de hundeførere der "ikke har set lyset" (dvs. dem der ikke har opdaget de nye, positive træningsmetoder). Og jeg vil da håbe at det gi'r dem noget at tænke over, at man mener at det evt. er en dyreværnssag..? Og den optimale udkomst af hele sagen ville IMO være hvis klubben kom i kontakt med Spilop, som jeg synes har en virkelig fin indgangsvinkel til det hele. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se, er de tragiske, at evt nybegynderer i træning af familiehunde får den opfattelse, at hvis de ikke kan komme ind til hunden med deres "ordre" (og hunden ikke forstår dansk sprog, sådan ala medfødt egenskab)så er fremgangsmåden korporlig overgreb, truende vredt kropssprog og magtanvendelse.For hunden kunne det en gang for 5 min. siden .

Altså hunden nægter at samarbejde og er bare ulydig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Enig, men fører denne debat form noget godt med sig??????????

 

Det må man da håbe:hmm:.....ellers er det jo spild af tid, at ytre sig om noget som helst, vil jeg mene :blink:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Og så nævnes generalisering som noget udpræget i debatter :-D.....hvad skal man gøre ved det :vedikke:....selv jeg bruger det jo, selv om jeg helst vil undgå det, men det er svært helt at undgå, tror end ikke dannede eller højtuddannede kan sige sig fri for helt at bruge generalisering til at fremme deres budskab om dette eller hint som for dem er sandheden over den evige sandhed :oops:....sådan er det vist bare....menneskeligt trods alt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
For mig at se, er de tragiske, at evt nybegynderer i træning af familiehunde får den opfattelse, at hvis de ikke kan komme ind til hunden med deres "ordre" (og hunden ikke forstår dansk sprog, sådan ala medfødt egenskab)så er fremgangsmåden korporlig overgreb, truende vredt kropssprog og magtanvendelse.For hunden kunne det en gang for 5 min. siden .

Altså hunden nægter at samarbejde og er bare ulydig.

 

:hmm:Har du aldrig, når du ikke er samarbejdsvillig, fået den stukket i hovedet (forstår du ikke dansk).....det har jeg :banan:....også af en lærer :oops:....kan så berolige jer med at jeg ikke blev det mindste klogere af at blive spurgt! :stupid::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...