Hop til indhold

Hundeforsikring


sallysand
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for gode tips til hundeforsikring. Den skal være udvidet og gerne indeholde dækning/hjælp til dyrlægeregninger.

Nogle som har gode erfaringer med forsikringsselskaber?

Det behøver ikke være det billigste, men det skal være et godt et :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Agria, netop fordi deres almindelige ansvarsforsikring er udvidet. De er super søde, og har aldrig haft bøvl med at få penge ud af dem.

 

Der er rabat på forsikringen hvis du er medlem af DcH, DKK m.fl.

 

De har en masse forskellige tilvalg, så det nemmeste er at ringe til dem og få tilbud med de forskellige tilvalg. Vi hiver vist knap 1.700 kr om året for den lave selvrisiko, og med medicin og genoptræning som tilvalg. Inkl. udvidet ansvar, selvfølgelig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forsikring ved If. Det er inklusiv ansvars, udvidet og sygeforsikring + løb væk erstatning. For alle disse giver vi 148kr om måneden.

Grunden til vi valgte dem var, at de som nogle af de få også dækker arvelige sygdomme. Derudover dækker sygeforsikringen 75% (hvor egenbetalingen dog skal være minimum 500kr) og har 100dage uden ny selvrisiko ved som samme sygeforløb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Alm. Brand til Liva og Agria til Maggie. Begge livslange og indtil videre næsten ingen problemer.

 

Da Liva fik konstateret HD, ringede Alm. Brand til dyrlæge for at høre nærmere til undersøgelserne. Det resulterede i, at de dækkede udredningen, men meldte ud, at fremtidige regninger vedrørende hofterne vil ikke blive dækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for min i alm. Brand. Har den udvidede. Den dækker hele hundens levetid. Jeg har flere gange brugt forsikringen og de har været søde og hurtige til at sætte penge ind på kontoen hver gang.

 

Jeg hapser barr ovenstående citat, for har nøjagtigt samme oplevelse med alm. Brand. Begge mine er forsikret derigennem. Alm ansvar, udvidet ansvar og sygesikring. Det koster mig ca. 3000 om året i alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Dyrekassen Danmark til mine.

 

Jeg har altid fået en super behandling og hurtig udbetaling af forsikringspenge, selvom jeg en overgang havde en hund, der næsten ramte udbetalingsloftet 2 år i træk. Denne hund betalte de også 2 x allergitest for.

 

For mig er Dyrekassen billigst kontra Alm. Brand, Alka og Agria (jeg har kun kigget på dem, da jeg vil have livslang forsikring på tøserne) både i "brug"/dækning og årlig pris.

 

Jeg giver cirka 1.700 pr. hund pr. år og jeg mener, at jeg får 10% i rabat for DKK-medlemsskab, men mine forsikringer er også tegnet, inden DKK gik over til Agria, så jeg ved ikke om de stadig har den aftale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne spørge om man kan betale pr. måned ved nogen af dem? Kan godt ligge 2000 på en gang, men så skal jeg spare ekstremt meget på andre ting... Så ville være fint med 2-300kr i måneden for mig.

 

Man kan i hvert fald godt betale pr. måned hos Agria.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne spørge om man kan betale pr. måned ved nogen af dem? Kan godt ligge 2000 på en gang, men så skal jeg spare ekstremt meget på andre ting... Så ville være fint med 2-300kr i måneden for mig.

 

Det kan man hos Agria. Det gør jeg selv, da jeg har ret mange hunde forsikret og det derfor er noget af en udskrivning hvis det hele skulle falde i januar (sammen med alle de andre regninger)

 

Giver selv mellem 908-2165 (den på 2165 er inkl. livsforsikring) for mine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har hund total hos Dyrekassen Danmark, og da vi fik hund nr. 2 undersøgte vi Agria, men fandt ud af at de faktisk var dyrere hvis vi ville have samme dækning.

 

Vi har aldrig haft problemer med Dyrekassen og har aldrig haft behov for at kontakte dem telefonisk. Vi betaler ca. 2300kr om året, og der er livsforsikring på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst presaio
Jeg vil gerne spørge om man kan betale pr. måned ved nogen af dem? Kan godt ligge 2000 på en gang, men så skal jeg spare ekstremt meget på andre ting... Så ville være fint med 2-300kr i måneden for mig.

 

Om der betales f.eks. 200 kr. om måneden eller 2400 kr. en gang om året, giver stadigvæk den samme udgift på årsbasis. - At lægge det hele på en gang ser selvfølgelig ud af meget, så om man vælger den ene eller den anden funktion er nok mere afhængig af hvordan betalingen forgår, og om der er gebyr på girokortet, eller PBS aftalen.

 

Ihvertfald så kan man jo alternetiv vælge årlig betaling og have oprettet en budgetkonto der overføre f.eks 200 kr. hver måned til kontoen, så er pengene der når forsikringen skal betales :blink:

 

Jeg har forsiking I tryg med begge hunde, men vil skifte inden for de næste par måneder da deres sygeforsikring stopper ved en alder af 10 år.

Så pt. er jeg i tvivl om mit valg, bliver nok enten dyrekassen eller Agria.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrekassen som jeg er rigtig glad for, her er ansvar automatisk også udvidet :D

 

Det er ikke helt korrekt, for jeg har lige været Darkos forsikring igennem, og da jeg for to år siden fik ham forsikret valdte jeg ikke hund total, så ingen livsforsinring, sos eller udvidet ansvar.

fordi han er under 3 kan jeg let skifte til hund total så det har jeg lige gjort :) og så der udvidet ansvar og figurentdækning på også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har vores tre forsikret hos Agria.

Indtil videre har de virket meget søde og hjælpsomme - eneste minus er dog at jeg synes de har en "lang" behandlingstid, på 14 dage inden pengene ryger over på ens konto. Min gamle hund var forsikret hos TopDanmark, og der gik ekspeditionen altså noget hurtigere. Men lige nu er det også kun en regning på 1500 kr vi har inde, så det er jo alligevel ikke det store vi får tilbage. Men hvis ikke lige man har pengene til at ligge, og man ender med en stor dyrlægeregning så kan 14 dage da være forholdsvis længe at vente på at få forsikringspenge retur.

 

Men jeg ved så ikke om andre forsikringsselskaber i dag også har 14 dages behandlingstid? Det er ved at være mange år siden vi havde TopDanmark.

 

Hos Agria betaler vi pr. md. og det fungere rigtig godt. Det er nemlig lidt mere overskueligt. :5up:

 

Den eneste gang jeg ikke synes de har forklaret sig ordentlig, det var da jeg tegnede de ekstra forsikringer på fx genoptræning, og her fik jeg af vide at alt genoptræning blev dækket - men da det så kom til stykket og vi havde fået opereret Liva i knæet, så dækkede de ikke genoptræningen fordi de ikke dækkede PL operationen. Der synes jeg måske hende jeg havde snakket med havde forklaret sig forkert - der skulle de nok lige være nævnt at det dækker ikke al genoptræning i forbindelse med operationer - kun i forbindelse med operationer de også dækker for. Det er måske også logisk nok sådan set, men jeg havde i hvert fald forstået det på anden måde da jeg tegnede den ekstra tillægsforsikring.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke helt korrekt, for jeg har lige været Darkos forsikring igennem, og da jeg for to år siden fik ham forsikret valdte jeg ikke hund total, så ingen livsforsinring, sos eller udvidet ansvar.

fordi han er under 3 kan jeg let skifte til hund total så det har jeg lige gjort :) og så der udvidet ansvar og figurentdækning på også :)

 

Hvis man ikke skal træne figuranttræning, så er den almindelige ansvarsforsikring hos Dyrekassen og Agria nok - hos andre selskaber skal man tegne den udvidede ansvar, hvis man deltager i almindelig lydighedstræning og diverse konkurrencer.

 

Så dem, der ikke træner figuranttræning, kan "nøjes" med den almindelige ansvar også selvom de deltager i alm. træning og konkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke skal træne figuranttræning, så er den almindelige ansvarsforsikring hos Dyrekassen og Agria nok - hos andre selskaber skal man tegne den udvidede ansvar, hvis man deltager i almindelig lydighedstræning og diverse konkurrencer.

 

Så dem, der ikke træner figuranttræning, kan "nøjes" med den almindelige ansvar også selvom de deltager i alm. træning og konkurrencer.

 

Men ved dyrekassen er den med i prisen nårman vælger hund total :)

og det lan økonoisk ikke betale sig st vælge den fra for man betaler ikke ekstra for den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ved dyrekassen er den med i prisen nårman vælger hund total :)

og det lan økonoisk ikke betale sig st vælge den fra for man betaler ikke ekstra for den :)

 

Nåå ja, jeg havde slet ikke tænkt på HundTotal :-)

 

Jeg har ikke HundTotal, da det vil koste mig små 900 kr. ekstra pr. hund pr. år - det er for mig for mange penge at betale for en livsforsikring :-)

 

Jeg har "bare" deres almindelige ansvarsforsikring og sygeforsikring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...