Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Karla og jeg arbejder stadig på at få mere stabilitet i løbefelterne, eller lige nu holder vi sommerferie... men håber at kunne tage mig sammen til at selvtræne lidt snart... Og så håber jeg, at vi snart kan få brudt vores åndssvage 5-fejls forbandelse, når stævnesæsonen starter igen i august....

 

Johna går på begynderhold og jeg går og leger med tanken om at stille et DGI stævne med hende i efteråret... men jeg ved ikke rigtigt endnu om jeg helt synes hun er klar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Cassi er fornuftig... Slalommen driller stadig, og ved ikke lige hvorfor hund har fået den skøre ide med at den kun skal tages når den står for sig selv uden for mange forhindringer :vedikke:

 

Hun er forfærdelig flink på sine feltforhindringer efterhånden. Måske lige lidt for meget af det gode :stupid: Men med en ung og ny hund vil jeg hellere at hun bruger et sekund eller to mere på det, end at hun smider sit felt og får fem fejl. Hun er så hurtig, så hun skal kok holde sig inde for tiden alligevel.

 

Men ellers er vi ved at være nået dertil hvor vi kan lave handling der er sjovt, uden at hun stresser alt for meget over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror i har ret :-) den på videoen kalder jeg channel, mens den på min egen video kalder jeg alle... Når jeg genlæser Dobers indlæg, så tror jeg egentlig hun snakker om channel og ikke alle...

 

Det tror jeg også :mrgreen:

 

Der er så mange nye udtryk jeg skal lære, men det kommer vel hen ad vejen. :-D

 

Hvor tit træner I egentligt? Jeg har jo lyst til at træne hver dag, men det bliver nok for meget. Lydighed træner vi næsten hver dag, men der kan man jo variere det så meget, at det aldrig bliver kedeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det variere meget hvor tit jeg er ude og træne. I uger med konkurrencer i weekenden er hun måske ude en enkelt gang, for at træne noget basalt og nemt, for at blive løftet lidt. Men normalt er det 1-3 gange om ugen med agility. Det kommer helt an på humøret og hvad der ellers skal arbejdes på. Men jeg har så en hund som bliver brugt til andet end bare agility, så det er tit kun en enkelt gang om ugen ud over den organiserede træning. Så er det typisk en enkelt handlingsmanøvre som vi arbejder med i omkring fem minutter.

 

Men træning i det hele taget, så bliver hun trænet lidt hver eneste dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg også :mrgreen:

 

Der er så mange nye udtryk jeg skal lære, men det kommer vel hen ad vejen. :-D

 

Hvor tit træner I egentligt? Jeg har jo lyst til at træne hver dag, men det bliver nok for meget. Lydighed træner vi næsten hver dag, men der kan man jo variere det så meget, at det aldrig bliver kedeligt.

 

 

Da Karla var yngre trænede jeg hold med hende 2 gange om ugen og selvtrænede med hende praktisk hver dag udover det - dog uden forhindringer. Groundwork, dirrigering, lydighed, rally og den slags...

 

Nu om dage træner vi hold en gang om ugen og selvtræner agility og /eller rally 1 gang om ugen. I hverdagen laver vi lidt småøvelser, men det er småting. Det samme med Johna

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Hvor gammel er Johna? Og hvilke fejl er det I typsik får, når du siger 5-fejls-forbandelse? :-)

 

soegaard: Det lyder spænende med kursus :-) !

 

Jeg træner pt. mest slalom herhjemme og felter hos min træner. Det er det han har problemer med endnu. Vil dog til at lære ham at sidde sig på felterne - 2 on, 2 off. For han begynder at stoppe på balancen, der hvor den begynder at gå ned af og på A-brættet stopper han oppe på toppen, og samtidig lister han sig ned til felterne ( :stupid: ) og laver ikke 2 on, 2 off. Og det koster alt for meget tid, så den vane skal bare trænes væk hurtigt muligt! :damn:

Men ellers går det virkelig godt, i forhold til at vi kun har trænet i 3 mdr. Jeg kan i hvert fald kun være stolt af min lille supermand :blink:

 

Når vi træner i klub (pt. er der sommerferie) træner vi tirsdag og torsdag og ellers træner vi 1-2 gange hos min træner privat + det løse herhjemme (slalom og lidt spring). Lige nu træner vi så meget fordi jeg gerne skal have ham klar til vores 1. stævne i starten af august.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige for at vende tilbage til skåneklasse... Har fået at vide at ansøgning skal sendes gennem lokalforeningen... Det blev ikke uddybet yderligere hvad der skal stå m.m. Men jeg tænker vel at bare fordi den skal sendes af lokalforeningen, så betyder det vel ikke nødvendigvis at det er bestyrelsen der skal skrive den:vedikke: Vi er i hvertfald blevet enige om at jeg skriver ansøgningen, bestyrelsen godkender herefter og sender videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Hvor gammel er Johna? Og hvilke fejl er det I typsik får, når du siger 5-fejls-forbandelse? :-)

 

 

Johna er 2 år, men meget sent modnet. Og en hel anden hund end Karla. Karla løber for det at løbe agility. Johna løber fordi hun får noget for det i sidste ende. Jeg vil gerne have at hun er helt stabil og kan holde samme motivation og fokus på 20 forhindringer hele vejen igennem, som hun kan på fx 8-10 stykker. Så vi ikke kommer til at skabe dumme vaner på konkurrencebanerne. Det synes jeg ikke helt hun er klar til.

 

karlas 5 fejl forbandelse er lidt sær. For vi løb fantastisk i forsommeren, var kvalificeret til DM i løbet af 3 stævner og jeg kunne slet ikke få armene ned. Så blev hun skadet og siden har vi løbet ok, men vi får praktisk talt 5 fejl i alle vores løb :vedikke: felterne plejede at være vores nemesis, men det er faktisk ikke så meget dem der plager os mere... Nu er det førerskabte vægringer, nedrevne dobbeltspring, ja og til fionia var det så også en træt hund der blev til en slalomkøter, som kun synes der var 10 pinde i sådan en ;-).

 

Så det er ikke sådanat jeg kan sige DET DER er problemet... Det er alt muligt forskelligt. Handlerfejl, misforståelser, sort uheld... Og jo, også feltfejl... Men ikke så slemt som det har været med dem

Link til indlæg
Del på andre sites

kom afsted til aften, med min dejlige lille colliespaniel. åhh man bliver i godt humør af at lege med ham! Han fik lov at gå over et lavt A, for at prøve det, og han fik lov at høre vippen slå ned nogle gange, mens han spiste godbider. Han fik også lov at tage et lille spring! Men kun en gang :lol: han søger rigtig fint springstøtterne når jeg løber med ham :5up: Og hans vendinger er heller ikke helt skidte. Han løber fint igennem tunnellen. Nu tør jeg slet ikke gå igang med at træne slalom, tror lige jeg venter et par mdr eller tre (eller 4)! :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh agility træning - hvad er det?!

 

Vi holder ferie :5up:

 

Luna havde brug for en lang pause efter Fionia Cup, hvor hun egentlig sådan overordnet løb rigtig fint. Men hun havde kun et løb i god fart i sig om dagen + sidst ugen sneg der sig nogle ret sære og grumme!! fejl ind. Så, pause!

 

Vi starter op i næste uge - Milo gør i al fald. Luna skal også i gang igen inden stævne hos Vestfyn d. 11/8... Men om ikke andet så når vi det den 10 :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

kom afsted til aften, med min dejlige lille colliespaniel. åhh man bliver i godt humør af at lege med ham! Han fik lov at gå over et lavt A, for at prøve det, og han fik lov at høre vippen slå ned nogle gange, mens han spiste godbider. Han fik også lov at tage et lille spring! Men kun en gang :lol: han søger rigtig fint springstøtterne når jeg løber med ham :5up: Og hans vendinger er heller ikke helt skidte. Han løber fint igennem tunnellen. Nu tør jeg slet ikke gå igang med at træne slalom, tror lige jeg venter et par mdr eller tre (eller 4)! :rolleyes:

 

Dejligt med en god træning ;-) Hvor gammel er han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lulu var til agility i går, for allerførste gang. Og hun var bare sej! Hun er klog og vil rigtig gerne arbejde, men koncentrationen har været ret svingende. På lydighedsholdet brugte hun rigtig meget tid på at være helt ude i stram line, fordi hun lige skulle snuse og tjekke om mælkebøtterne nu stadig var på deres plads. De andre hunde var også pænt spændende. Derfor havde jeg også skruet mine forventninger lidt ned og egentlig forventet at hun ville være svær at styre uden line. Men det var hun bare slet ikke :klap: Hun havde kun en enkelt afstikker, da hendes legetøj skulle have en æresrunde, men det endte med at den anden hund tog legetøjet (meget pædagogisk hund).

 

Vi øvede slalomindgange, forkryds omkring hegn og et par tætte spring. Hun var ikke verdens dygtigste, men glad og koncentreret :banan: Alt det andet skal nok kommer, er sikker på hun bliver en stjerne :lun: Nu skal vi træne at det er sjovest at lege med mig, og ikke alene.

DSC_1305.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder stadig sommerferie... Jeg aner ikke hvornår vores træning går i gang, og mine egne hold starter jeg først når vi ved om vi har en ny træningsplads eller ej. Agilityhaven er ikke færdig endnu, der er kommet mere græs men jeg har ikke planeret eller noget endnu, så den bli'r kun brugt sådan lidt pletvis. Meeeen, jeg synes nu også at jeg selv trænger til lidt mere sommerferie, så det passer mig egentlig fint! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...