Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var til træning i går i vores "almindelige" klub, det var øs-regnvejr halvdelen af tiden. Men det var FEEEEEEEEEDT :banan:

 

Ludwig synes det er er sjovt, sjovt. og de andre er vildt hyggelige, og med god stemning!

 

Vi trænede spring-støtter, tunneller, hjul og balance/stopfelt..... Ludwig var dyyyygtig:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi har været ude og lege med lidt slalomindgange. Hun er topsej(synes hun i hvertfald selv) og kunne faktisk tage nogle svære indgange(180 graders vendinger ind i slalommen). Men nej, hvor ville det være rart hvis hun lige ville finde fornuften frem, når det drejer sig om slalommen, og så lige tilpasse tempoet en smule :genert: Gider ikke flere skræmmer fordi hun jerner ind i slalompindene...

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Pajko tog alle 12 pinde i slalom i dag, og sådan næsten 4 med mig på den forkerte side af ham. Han tog alle felter og posen af sig selv. Jeg er helt høj ovenpå dagens træning.. Så sej! Ja, nå og han hilste på en 8 ugers hvalp, men det har intet med træning at gøre. Han rykker sig bare så meget i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ida, Ida, Ida.... der er ikke noget der hedder den forkerte side i agility!! :mrgreen:

 

(men flot!!!)

 

Pajko synes ihvertfald det er HELT FORKERT, når jeg er på den anden side. Han startede ud med at sige, det dér, det har jeg ALRDIG prøvet før. (to min før havde han taget alle 12 pinde)... og så løb han ud til Tweesa efter en pinde, og kastede sin kærlighed på hende i stedet for at tænke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca (og andre kloge åger), hvor ofte er det passende at lave den slags arbejde med en 9-10 mdrs hund, som jeg viste videoer af den anden dag? Vil langt hellere gøre for lidt end for meget!

 

Med Johnabarnet trænede jeg vel 1-2 gange om ugen fra hun var omkring de 7-8 måneder... fremadsendelser, kryds, felter og slalomindgange og den slags. 1 gang på hold og 1 gang selvtræning.

 

Med Karla var det mere end det, men husker ikke hvor ofte. Nok nærmere 3-4 gange om ugen.... Hun lærte så også alting med det vuns - så det var sjovt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Johnabarnet trænede jeg vel 1-2 gange om ugen fra hun var omkring de 7-8 måneder... fremadsendelser, kryds, felter og slalomindgange og den slags. 1 gang på hold og 1 gang selvtræning.

 

Med Karla var det mere end det, men husker ikke hvor ofte. Nok nærmere 3-4 gange om ugen.... Hun lærte så også alting med det vuns - så det var sjovt :oops:

ok, det var MEGET mere end jeg havde i tankerne :lol: Men ok, der er jo også rigeligt andet han skal lære/omstille sig til samtidig med, måske ikke helt det samme som at have dem fra helt ny?

 

I know, I know... det er SÅ pinligt. Jeg ved at jeg har min vielsesring på min højre hånd, men hvis jeg har taget den af (hvilket jeg gør ofte) så er jeg lost :oops:

 

Vi må ud i noget med noget tatovering :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

I know, I know... det er SÅ pinligt. Jeg ved at jeg har min vielsesring på min højre hånd, men hvis jeg har taget den af (hvilket jeg gør ofte) så er jeg lost :oops:

 

Du er ikke alene. :engel: Jeg havde meget svært ved at lære højre/venstre, da jeg var barn, lærte det kun fordi jeg har et modersmærke på venstre hånd, og den dag i dag skal jeg ofte bruge det som en hjælperegel. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er ikke alene. :engel: Jeg havde meget svært ved at lære højre/venstre, da jeg var barn, lærte det kun fordi jeg har et modersmærke på venstre hånd, og den dag i dag skal jeg ofte bruge det som en hjælperegel. :oops:

 

Tak Sonja :mrgreen: godt at vide, at man ikke er den eneste højre/ venstre spasser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna og jeg kommer til Sabro søndag :)

 

Dagens træning gik bare strygende! Flotte felter, selvstændig slalom indgang, selvstændig balance, fancy moves som bare fungerede spot on! :banan:

 

Tja, har faktisk ikke rigtig noget at beklage mig over - bortset fra jeg stadig gerne vil have hende meget bedre og mere selvstændig på hendes feltforhindringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik lige trænet lidt med prinsessedyret. Damm, når det lige er sådan at hun beslutter sig for at tage den, så er hun forrygende. Problemet lige nu er at hun er kommet så meget oppe i fart, at hun kan have svært ved at finde alle portene. Lige nu ser jeg det som et luksusproblem og tror på at det bliver bedre når hun finder ud af lige at dæmpe sig lidt. Men hun tager sine indgange hver gang og synes den er dejlig den slalom :genert:

 

Problemet er at jeg ikke ønsker at træne for meget på den slalom. Hun virkede lidt øm i lørdags, og der var hun igennem slalommen en del gange, så tør simpelthen ikke tage chancen.

 

Hjulet legede vi også med. Står det helt alene, ingen problemer. Så er hjulet bare fedt. Kommer det ind på banen er hun i sådan er gear at hjernen glemmes og så render hun enten under, eller gør som idag, springer lige ind i det.

 

nå, men jeg krydser fingre for at dommerne ikke gider bruge hjul på søndag:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lillehunden var sød og sej til træning i dag :lun: Det er lidt svært at huske at tage pauser, for der er kun os som lille hund på holdet, og som regel bliver vi opdelt efter størrelse, så hun er på hele tiden, når vi laver moduler. Så når vi sætter hele banen sammen til sidst, er hun som regel heeeeelt død.

 

Vores pose er stadig i stykker, og Poker skal til sit andet stævne på søndag. Jeg gider ikke rigtig have flere disk på den samme forhindring, men har ingen mulighed for at træne den. Så jeg fandt noget presenning og bandt på røret, hvor posen skulle have siddet. Og så fik hun lov til at løbe igennem den en hel masse gange. Men det er nok desværre ikke nok. Krydser fingre på, at Hillerød kun har 1 enkelt pose, som to baner skal deles om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...