Hop til indhold

Anmeldt pga misforståelse.


Gæst Vivian
 Share

Recommended Posts

Gæst Vivian

Hejsa

 

Jeg har en ung hanhund på 8 mdr, som er et rigtig energibundt, og meget legesyg. Han leger meget med mine egne drenge og de børn de har på besøg,

og her i bagklogskabens lys kan jeg måske godt se, at en af deres lege ikke har været så smart.

Han får dem nemlig til at løbe efter sig ved at hoppe ud efter dem, vende om og så løbe væk.

 

For et par dage siden da jeg er ude at gå, passerer vi så nogle drenge, og da vi er ude for dem, hopper min hund ud. Jeg får ham hurtigt tilbage, og til at sidde

ved min side. Drengene siger ikke noget og går videre, og det gør jeg så også.

 

Næste dag kommer en vred far med sin dreng og påstår at min hund har bidt ham, og at han har bidt ud efter alle 3 drenge, og at de er vidne overfor hinanden.

Jeg bliver temmelig rystet, og forstår slet ikke de ikke sagde noget, ikke engang av. Jeg beder så om at se hans arm, og ville også gerne se hans jakke, som

faderen siger der er hul i. På armen er der dog intet at se. Jeg fastholder at jeg ikke mener min hund har bidt, men jeg ville gerne se jakken.

Han siger så, at han vil komme tilbage med jakken, og han vil melde det til politiet.

Han kommer dog ikke tilbage.

 

Nu er jeg bare så bange for, hvad det bliver til alt sammen, med den tossede hundelov, og hvis de 3 drenge (som er kendt for at være nogle bøller) de vidner

for hinanden, og lyver med at han skulle have bidt ud efter dem. Jeg gik jo helt alene, og har ingen vidner.

Jeg mener ikke der var noget som helst aggresivt i det han gjorde, men han så bare, at det var drenge, og drenge er lig med leg.

Vi går til hundetræning, og han skal selvfølgelig lære ikke at hoppe ud efter fremmede, da de jo kan blive chokerede og misforstå hvad han vil.

 

Tror i der er fare for, at han kan blive dømt for noget han ikke har gjort? Jeg hev ham jo også straks tilbage, og jeg mener da helt sikkert jeg havde mærket,

hvis han hang fast i noget såsom en jakke eller arm mens jeg hev ham tilbage. Senere kom jeg også i tanke om, at vi passerede højre om hinanden, men

drengen fremviste sin venstre arm, hvilket jo så slet ikke giver nogen som helst mening da det jo ikke kan lade sig gøre uden at hunden kommer helt om

på den anden side af ham. Der var som sagt jo heller ikke noget at se, selvom han påstod der var et lille blåt mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hundeloven bliver administreret lige nu, tror jeg desværre din hund er i fare. Som jurist er det eneste jeg kan anbefale dig, at lyve så det driver. Få en person til tro love at erklære at vedkommende har været med dig, og at der ikke er sket noget. Uetisk, ja! Men det er nok det eneste der kan sikre at der ikke sker din hund noget:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke helt enig med Anne1979... Hvis din hund er en Mexicansk Hårløs, som du har anført ved din profil, tror jeg ikke du har noget at bekymre dig om. Politiet ser (desværre) på race før de ser på fakta, og i øvrigt har den pågældende far jo ingen beviser for at hans afkom har taget skade. Mon ikke han bare er typen, der godt kan lide bragesnak, men ikke har noget at have det i, når det kommer til stykket.

 

Generelt hører det absolut til sjældenhederne at andre hunde end "muskelhundelignende" bliver idømt aflivning af politiet. Bortset fra to tilfælde med schæfere, kender jeg faktisk ikke nogle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at jeg ikke er jurist, og at derfor burde du nok følge Annes råd.

 

Men det sagt så i følge loven skal han jo have skambidt før end vi er ude i en aflivning. Var der blod? Var drengen blevet syet?

 

HVis nu vi lader som om loven overholdes som den står skrevet, så kan din hund allerhøjst få dømt mundkurv og snor. Og det kan man jo så argumentere for om ikke også er okay til problemet med at hoppe ud efter børnene er på plads.

 

Meeeeeen.... Man ved jo aldrig med den lov så jeg ville nok også holde mig til Annes lettere uetiske forklaring... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vivian

Der var hverken blod eller syning. Der hvor drengen pegede kunne jeg ikke engang se et mærke. Han havde nogle andre gamle skrammer fra at have kravlet i træer

eller hvad ved jeg, men de var næsten lægte, og det kan han vel ikke lige pludselig påstå, at min hund har gjort. Det må lægen vel også kunne se er ældre.

Så med mindre han venter nogle dage med at tage til lægen, og lyver med at de gamle skrammer er fra hunden.. Men det er vel næppe muligt..

sorry, jeg bliver bare så bange, at jeg tænker worst case scenario igennem med det samme :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver altså ved med at tænke: Hvor er beviserne?

 

Jeg kan godt forstå skrækken, og jeg ville nok også selv tage mine forbehold. Men hvis der ikke er nogen beviser for at der er et bid der har fundet sted, udover tre drenge der siger den bed... Så er der vel ikke noget at komme efter? Udover at hunden måske kan dømmes til f.eks. at skulle bærer mundkurv i en periode f.eks. ?

 

Det kan jo ikke passe at man kan pasere en tilfældig hund på gaden, og sige den har bidt ud efter en... Og så skal hunden aflives. Forståeligt at de vælger at sige at hvis der er taget et luns af armen, så må hunden aflives. Men hvis der ikke engang er en skramme, så er det sgu for sygt hvis hunden kan aflives...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vivian

Ja det er rigtigt nok sygt, men jeg er også bare skræmt fordi man hører så meget om den lov, og aldrig har været udsat for sådan en situation før.

Jeg er mest bange for, at fordi de 3 drenge vælger at bakke hinandens løgnehistorie op, for at få lidt drama, og måske en ny jakke, som de måske

selv har revet hul på. (Aner det ikke, de vil jo ikke lade mig se den), så vil det være nok bevis (altså at de vidner for hinanden).

 

Det er ikke fordi jeg er racist, men det er tre andengenerationsindvandrere, som render meget rundt sammen og laver ballade. Er bange for

at det drama de kan skabe omkring min hund, er kærkomment for dem i vores kedelige lille by :(

 

Vil prøve at høre Fair Dog ad, hvad de mener om sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vivian

Nej de har hele tiden vidst hvor jeg boede, da vi bor i samme område. De sagde ingenting der da vi passerede hinanden, og de gik bare videre uden at sige noget.

Det var først næste morgen faderen og den ene dreng stod og ringede på min dør og truede med politianmeldelse.

Det lød nu nok til at faderen mente det alvorligt med at melde det til politiet, og han ville slet ikke høre på mig, da jeg forsøgte at forklare om det ikke

kunne være en misforståelse, fordi min hund ville lege. Det gjorde ham nærmest endnu mere sur, da han sagde "Nå leger den ved at bide måske??".

Når jeg så sagde, at jeg ville se beviser for biddet, for jeg mente ikke han havde bidt, så fik jeg modvilligt en arm at se, hvor jeg ikke kunne se noget mærke,

og da jeg bad om at se jakken, og se at det var rigtigt der var hul, så sagde han, at han ville komme tilbage med den, men han kom aldrig..

Jeg ved reelt ikke, om han har meldt det eller ej.. ved heller ikke hvor hurtigt politiet reagerer på sådan en anmeldelse. kommer de ud til en eller sender

de en skrivelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, du er skrækslagen, men prøv om du ikke kan slå lidt koldt vand i blodet, helt logisk set ville den vrede far have taget jakken med, hvis der var hul i den. Når han hidser sig sådan op er det helt aldeles ulogisk han ikke have jakken med at vifte dig om næsen med.

Enhver ville have fremvist jakken for at få den erstattet.

 

Der er intet bid og ingen skadestueanmeldelse, drengen er jo ikke blevet behandlet for bid, når der intet var.

At han stikker den forkerte arm frem fortæller det hele...

De anmelder dig ikke, der er jo intet at anmelde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vivian

Skæbnen ville, at jeg rendte på drengen i dag, og jeg kaldte på ham fordi jeg ville se hans jakke. Det viste sig, at der ikke var det mindste hul i jakken,

og han indrømmede også overfor mig, at han kun havde hoppet op imod ham. Jeg blev selvfølgelig pissesur og sagde, at jeg ville gerne have, at han indrømmede

overfor sin far, at det han havde sagt var løgn, men det ville han ikke.

Kan så også godt forestille mig, at hans far ville give ham en ordentlig en bagi for at lyve. (de er muslimer, så jeg tror ikke der bliver set let på det)..

Han sagde så også, at hans far kun havde sagt det for at gøre mig bange. (Håber det er sandt).

Kan ikke forestille mig, at der kan blive noget, uanset om han har vidner eller ej, på at han er hoppet ud mod ham, nu hvor jeg har set, at der hverken er

hul i jakke, eller arm.

Til gengæld har jeg lært at gå MEGET langt uden om andre, indtil jeg får lært min hund, at fremmede mennesker ikke nødvendigvis er nogle der gider lege,

og han skal ignorere dem. Andre mennesker forstår jo ikke nødvendigvis at hans motiv er at lege, men mener at han er ude på at overfalde dem istedet.

 

Takker mange gange for jeres svar

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men skal træde varsomt som hundeejer efterhånden :-) og folk som ikke kender til hunde, kan jo ikke altid se om hunden vil lege eller om den vil angribe.

Det undrer bare mig at han vælger at lyve om det, når de ikke engang reagerede da det hele skete? Men sådan er nogle børn nok deværre bare.

Det er godt at de ikke gør mere ud af det og du forhåbentligt kan få lidt ro igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...