Hop til indhold

Redningshund på job


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg ELSKER hunde der arbejder - næsten uanset hvad de laver. I går var jeg med Spots søn Kio og hans ejer ude at træne ved redningshundene. Jeg skulle nemlig have lidt hjælp til rondering og så fik jeg samtidig set Kio i aktion! Så her er lidt billeder fra den stolte "farmor". :-D

 

970071_10151450686668981_708120809_n.jpg

 

944290_10151450687053981_1830677377_n.jpg

 

945084_10151450687083981_633786187_n.jpg

 

947341_10151450687183981_1329281671_n.jpg

 

419611_10151450687243981_1562280455_n.jpg

 

970281_10151450687343981_1222200914_n.jpg

 

165453_10151450687603981_1155568154_n.jpg

 

417920_10151450687768981_995097423_n.jpg

 

217356_10151450687948981_869816723_n.jpg

 

417925_10151450688103981_533535146_n.jpg

 

971002_10151450688153981_349267285_n.jpg

 

969393_10151450688233981_420656997_n.jpg

 

380848_10151450688393981_942310293_n.jpg

 

946330_10151450688478981_349642130_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlige fotos af en lækker og glad hund!

 

Det fedeste ved redningshundearbejdet er, at der er en mening med det hundene laver. Ikke for at forklejne lydigheds, agilitykonkurrencer mv. jeg har selv været stordyrker af konkurrencer, men når jeg så mine hunde i aktion hos Beredskabet var der for mig ingen tvivl om at dette arbejde kommer hele hunden rundt og er til stor glæde for alle involverede og skulle jeg vælge, ville det til enhver tid blive redningsarbejdet der vandt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlige fotos af en lækker og glad hund!

 

Det fedeste ved redningshundearbejdet er, at der er en mening med det hundene laver. Ikke for at forklejne lydigheds, agilitykonkurrencer mv. jeg har selv været stordyrker af konkurrencer, men når jeg så mine hunde i aktion hos Beredskabet var der for mig ingen tvivl om at dette arbejde kommer hele hunden rundt og er til stor glæde for alle involverede og skulle jeg vælge, ville det til enhver tid blive redningsarbejdet der vandt :-D

 

Jo, der er mening med det. Men altså det er jo et fåtal af hundene der rent faktisk kommer ud at arbejde. Jeg tror det primært - for mange af dem der træner det - handler om sporten og for de ambitiøse handler det også om konkurrencer. Men selve det at blive sendt ud, det sker jo meget meget sjældent... heldigvis :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fedeste ved redningshundearbejdet er, at der er en mening med det hundene laver.

Der er en mening OGSÅ for hundene og det er det, der er så dejligt. Men det er bestemt ikke alle hunde, der egner sig til den træningsform og så er det godt, hvis man kan finde noget andet til sin hund, som den mere tænder på.

 

Jo, der er mening med det. Men altså det er jo et fåtal af hundene der rent faktisk kommer ud at arbejde. Jeg tror det primært - for mange af dem der træner det - handler om sporten og for de ambitiøse handler det også om konkurrencer.

 

Tro mig, alle der træner redningshunde, er ambitiøse ellers ville de simpelthen ikke gide det kæmpearbejde, det er, at lave en god redningshund. Der er tusind ting omkring og udover selve hundearbejde, og er man det mindste u-ambitiøs, så burde man ikke have lov at træne sådan et sted. Hmmm, og dog - man kan jo altid bruge figuanter. :slem:

Men selve det at blive sendt ud, det sker jo meget meget sjældent... heldigvis :blink:

Næ, det er sgutte "heldigvis", for det er alles drøm. Men jeg forstår godt, hvad du mener. :cool: I øvrigt er det slet ikke alle hundeFØRERE, der egner sig til at stå i en katastrofesituation. Det kan give grimme hak i sjælen at se så megen ulykke, og begravede, omkomne ofre kommer fælt hurtigt til at lugte, så både hunde og førere bliver lidt deprimerede i almindelighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, der er mening med det. Men altså det er jo et fåtal af hundene der rent faktisk kommer ud at arbejde. Jeg tror det primært - for mange af dem der træner det - handler om sporten og for de ambitiøse handler det også om konkurrencer. Men selve det at blive sendt ud, det sker jo meget meget sjældent... heldigvis :blink:

 

Som mangeårig hf i Beredskabet ved jeg det, men selve det at muligheden er der, at man ved man er på liste til at blive sendt af sted, hvis noget sker et sted i verden, hvor man kan gøre en forskel, det gør træningen meget mere meningsfyldt end det var for mig at gå i konkurrencer.

Uddannelsen til hundefører krævede en del og dette understreger også vigtigheden af at holde sin hund i god kondition og vedligeholde træningen. Alt andet ville være tåbeligt og spild af ressourcer.

 

Det betød så uendeligt meget mere for mig at bestå diverse prøver i Beredskabet end at vinde den ene pokal efter den anden i DcH. For mig var en kombination disse to steder fin, men Beredskabet vejede tungest på alle fronter, der er en mening med det andet end at måle sig med andre og få pokaler hjem at samle støv

For nogle år siden kasserede jeg alle mine pokaler medaljer mv. men det sidste redningshundetegn jeg havde, som sad i min nøglering, beholdt jeg. Det betød så meget mere. Desværre har jeg mistet alle mine 3 hundes skilte med årene :(

 

Jeg tror Dina må have det lige sådan med redningshundetegnene

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Dina må have det lige sådan med redningshundetegnene

Jeg har kun et enkelt af slagsen, og det bliver gemt for tid og evighed. Det giver dejlige minder. Hvis ikke jeg havde været så uheldig at få en dum fod, da jeg skulle starte med hund nr. 2, ville jeg nu være på redningshund nr. 3. Men sådan kan det gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det have været fedt at se! Hvor vi bor er der en pensioneret ung redningshund. Han har været med i diverse krige og rede mennesker osv. Hans ejer har altid nye historier at fortælle og det er bare så spændende at høre om! :-D

 

Det er bare det sejeste! Er totalt imponeret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft hvor er han sød der hvor han hænger i luften over platformen :lun:

 

Ja, det er altså ret åndet. Han kan jo flyve, kan han :blink:

Han er bare så sød, ham Kio - og det er fedt at kunne følge enkelte af hvalpene. Der er jo ikke så mange i Danmark, så jeg nyder at se dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det have været fedt at se! Hvor vi bor er der en pensioneret ung redningshund. Han har været med i diverse krige og rede mennesker osv. Hans ejer har altid nye historier at fortælle og det er bare så spændende at høre om! :-D

Øh....tror du ikke, at du forveksler noget her? Redningshunde uddannes i Beredskabet af civile hundeførere. Vi skal sgutte ud i nogen krig, nej vi skal ej. Gerne jordskælvsområder, men ikke med kuglerne fløjtende om ørerne. De kunne jo ramme hunden, tsk tsk.

 

Og så lige - hvorfor pensionere en ung redningshund?

 

Jeg er ganz verwiert her. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh....tror du ikke, at du forveksler noget her? Redningshunde uddannes i Beredskabet af civile hundeførere. Vi skal sgutte ud i nogen krig, nej vi skal ej. Gerne jordskælvsområder, men ikke med kuglerne fløjtende om ørerne. De kunne jo ramme hunden, tsk tsk.

 

Og så lige - hvorfor pensionere en ung redningshund?

 

Jeg er ganz verwiert her. :vedikke:

 

Nå, så kom du først :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det er altså ret åndet. Han kan jo flyve, kan han :blink:

Han er bare så sød, ham Kio - og det er fedt at kunne følge enkelte af hvalpene. Der er jo ikke så mange i Danmark, så jeg nyder at se dem!

Nuur hvor er han lækker! Men han ligner også sin far rigtig meget:hjerte: det må være fantastisk at opleve dem arbejde på den måde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh....tror du ikke, at du forveksler noget her? Redningshunde uddannes i Beredskabet af civile hundeførere. Vi skal sgutte ud i nogen krig, nej vi skal ej. Gerne jordskælvsområder, men ikke med kuglerne fløjtende om ørerne. De kunne jo ramme hunden, tsk tsk.

 

Og så lige - hvorfor pensionere en ung redningshund?

 

Jeg er ganz verwiert her. :vedikke:

 

Han har sagt redningshund. Men hvad det nøjagtigt er? Jeg har ikke spurgt og for mig er hunden en rigtig redningshund. Herhjemme kalder vi hunden for Bombehunden. Fordi den stadig tror den er på job når der ligger fyrværkeri der ikke er skudt af, selvom det ligger under sne osv. Så markerer den.

 

Den er pensioneret fordi det var et virkelig hårdt job for hunden og den blev hurtigt gammel i væremåde og er næsten døv nu. Hunden har reddet virkelig mange mennesker når ting/huse er bombet og menneskerne sidder fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har sagt redningshund. Men hvad det nøjagtigt er? Jeg har ikke spurgt og for mig er hunden en rigtig redningshund. Herhjemme kalder vi hunden for Bombehunden. Fordi den stadig tror den er på job når der ligger fyrværkeri der ikke er skudt af, selvom det ligger under sne osv. Så markerer den.

 

Den er pensioneret fordi det var et virkelig hårdt job for hunden og den blev hurtigt gammel i væremåde. Hunden har reddet virkelig mange mennesker når ting/huse er bombet og menneskerne sidder fast.

Det lyder som en kombination af en bombehund og en redningshund, men den kombination har jeg aldrig hørt om før?

 

Det er korrekt, at det er hårdt for hunden at være ude i den virkelige verden til fx jordskælvsområder. Liglugten deprimerer åbenbart hunde, så førerne er nødt til at holde pauser og lege med hunden. Det kan provokere de stakkels mennesker i området, der ikke kan forstå, hvad fanden man leger med hunden for i stedet for non-stop at lede efter netop deres familier. Først når de får forklaringen, accepterer de legen. Der var for år tilbage nogle episoder med endog temmelig vrede mennesker, der nærmest overfaldt en redningshundefører, men det endte med forståelse på begge sider.

 

Men jobbet som rednignshund SKAL generelt være en leg for hunden og ER normalt også en dejlig leg for hunden, og jeg har aldrig hørt om, at en hund finder selve eftersøgningen i fx ruinen spor hårdt. Sådanne hunde er uegnede til jobbet og er forlængst sorteret fra inden redningshundeprøven. Tværtimod elsker en redningshund disse eftersøgninger og lever nærmest for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en kombination af en bombehund og en redningshund, men den kombination har jeg aldrig hørt om før?

 

Det er korrekt, at det er hårdt for hunden at være ude i den virkelige verden til fx jordskælvsområder. Liglugten deprimerer åbenbart hunde, så førerne er nødt til at holde pauser og lege med hunden. Det kan provokere de stakkels mennesker i området, der ikke kan forstå, hvad fanden man leger med hunden for i stedet for non-stop at lede efter netop deres familier. Først når de får forklaringen, accepterer de legen. Der var for år tilbage nogle episoder med endog temmelig vrede mennesker, der nærmest overfaldt en redningshundefører, men det endte med forståelse på begge sider.

 

Men jobbet som rednignshund SKAL generelt være en leg for hunden og ER normalt også en dejlig leg for hunden, og jeg har aldrig hørt om, at en hund finder selve eftersøgningen i fx ruinen spor hårdt. Sådanne hunde er uegnede til jobbet og er forlængst sorteret fra inden redningshundeprøven. Tværtimod elsker en redningshund disse eftersøgninger og nærmest lever for dem.

 

Jeg ved ikke hvilken slags uddannelse hund eller ejer har. Men er ret sikker på det ikke er i Danmark :hmm: Jeg har ikke forstand på den slags. Synes bare det er spændende at høre om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fed oplevelse at træne en hund op til redningshund.

I dag kunne jeg næsten ikke få armene ned. Min 1½ år gamle hund gennemsøgte for første gang et helt hus og fandt af figuranten som lå under et bord på 2. sal.

Jeg kunne roligt stå udenfor og høre hvordan hunden knoklede.

Ja! Hundene elsker den leg og vi gør vores bedste for at nå et niveau hvor vi kan stole på hinanden og gøre gavn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fed oplevelse at træne en hund op til redningshund.

I dag kunne jeg næsten ikke få armene ned. Min 1½ år gamle hund gennemsøgte for første gang et helt hus og fandt af figuranten som lå under et bord på 2. sal.

Jeg kunne roligt stå udenfor og høre hvordan hunden knoklede.

Ja! Hundene elsker den leg og vi gør vores bedste for at nå et niveau hvor vi kan stole på hinanden og gøre gavn.

Nemlig!

 

Rigtig, rigtig go' vind med projektet. Jeg bliver helt misundelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er SÅ flot! Forelskede mig totalt til Sabros lp prøve :lun: Og det er så sejt at se hunde arbejde og elske deres arbejde.

 

Ja, der var han altså også en stjerne! Sikke et program!

 

Nuur hvor er han lækker! Men han ligner også sin far rigtig meget:hjerte: det må være fantastisk at opleve dem arbejde på den måde:5up:

 

Han ligner totalt meget Spot - jeg er sådan næsten grænsende til den lidt pinlige, overstolte farmor, når jeg ser ham i aktion :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ligner totalt meget Spot - jeg er sådan næsten grænsende til den lidt pinlige, overstolte farmor, når jeg ser ham i aktion :mrgreen:

Siri, der er ikke noget at gøre - du og Spot må starte hos redningshundene i Ålborg. I vil begge elske det. Og tro mig - det ER langt, langt sjovere for begge parter end lp (uden at forklejne lp, altså)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...