Hop til indhold

Det bedste flåtmiddel?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Argh!!!! Jeg behandlede Bella med Frontline Pour On for ca. 2 uger siden. De sidste 3 dage, har jeg hver dag fjernet en flåt:evil: Jeg har for en sikkerheds skyld sprayet hende med Cur1 inden hver tur, men jo åbenlyst uden effekt.

 

Det dutter ikke at give hende eddike eller lignende - hun spiser i forvejen ikke med stor lyst, og er vildt kræsen.

 

Er Bayvantic den eneste vej frem?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har købt Effipro hos netdyredoktoren - og indtil nu har det virket efter hensigten :5up: (Købte det fordi jeg ikke kunne huske om det var Frontline eller Bayvantic der ikke virkede mere :oops:)

 

Men er det egentlig ikke det samme som bayvantic? Har fundet bayvantic i GB - det koster så 15 pund derovre:shock: Det er det halve af herhjemme! De sælger også effipro:-)

 

The Biggest Seller Of Animal Medicines To UK Pet Owners - Animed Direct

 

Jeg har skrevet og spurgt på portoen til dk:-)

 

 

 

EDIT: kan kun finde foder ved netdyredoktor?????:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Effipro har samme indholdsstof som frontline. Bayvantic og seresto halsbåndet har en effekt så flåter ikke engang sætter sig. Har god effekt, men enkelte hunde er allergiske (mine er desværre). Halsbåndet er receptpligtigt og holdet i 6-8 mdr. Har ingen tillid til disse naturmidler, der mangler evidens for effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Effipro har samme indholdsstof som frontline. Bayvantic og seresto halsbåndet har en effekt så flåter ikke engang sætter sig. Har god effekt, men enkelte hunde er allergiske (mine er desværre). Halsbåndet er receptpligtigt og holdet i 6-8 mdr. Har ingen tillid til disse naturmidler, der mangler evidens for effekt.

 

Det kan jo ikke passe, for katte tåler Frontline, men dør af Bayvantic:hmm: Kan katte tåle halsbåndet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo ikke passe, for katte tåler Frontline, men dør af Bayvantic:hmm: Kan katte tåle halsbåndet?

Hos mig virker frontline heldigvis, ellers havde jeg været på herrens mark, for bayvantic tåler mine hunde ikke og jeg tør heller ikke bruge midler katte ikke kan tåle, jeg er lidt glad for kattene;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det dutter ikke at give hende eddike eller lignende - hun spiser i forvejen ikke med stor lyst, og er vildt kræsen.

 

De kan fås som kapsler der fint glider ned hos min ikke madglade hund sammen med en klat leverpostej eller hundepaté :)

det nemlig smart, ind til videre har jeg ikke fundet flåt på ham, kun kattene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at afprøve nogle dråber uden kemi der dryppes i pelsen. De er købt hos 4hotdogs, men de har dem flere steder. Indtil videre ser det ok ud...

 

Det er jeg også ved at afprøve, vil helst undgå for meget kemi. Det hedder Biospotix, og har virket ok her den sidste måned. Har kun haft 3 flåter. Synes dog det lugter sygt meget af potpourri a la lavendel, men det går hurtigt over igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg siger også æble cider kapslerne :5up:

Ved godt mange hunde ikke kan lige den sure smag af den rigtige eddike - så mine må da være lidt til en side :lol: - for surt - det er det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger også æble cider kapslerne :5up:

Ved godt mange hunde ikke kan lige den sure smag af den rigtige eddike - så mine må da være lidt til en side :lol: - for surt - det er det ;-)

tyskerne bruger ravhalsbånd- jeg har aldrig fået det efterprøvet. Selv går jeg både hunden og mig selv igennem hverdag (vi er i skoven mange timer) og det er sådan set lykkedes ok at undgå flåterne sætter sig for alvor. Det sker vel en 6-7 gange at jeg finder en blodig tæge- men det ville det jo også gøre med div flåtmidler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst birgitanl

Hej Anne1979, vi er også stoppet med at bruge Frontline, sidste år og igen i år bruger vi et ½ hvidløg (hver morgen), som vi gemmer i en stump pølse, det har lige så stor effekt som frontline, faktisk bedre.

Vi har en Labrador på 2 år, som vejer ca. 36 kg. Vi håndfodre ham med pølsestumper, først den med hvidløg og derefter med een uden hvidløg, så han opdager ikke der er hvidløg i den første stump pølse. :5up: :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
tyskerne bruger ravhalsbånd- jeg har aldrig fået det efterprøvet. Selv går jeg både hunden og mig selv igennem hverdag (vi er i skoven mange timer) og det er sådan set lykkedes ok at undgå flåterne sætter sig for alvor. Det sker vel en 6-7 gange at jeg finder en blodig tæge- men det ville det jo også gøre med div flåtmidler.

 

Mine beagler har ikke haft en eneste flåt i over et år - altså i det tidsrum jeg har anvendt æble cider eddike. Jeg er så heldig at de æder det med velbehag - jeg tager det også selv da det har stor effekt på gigt som jeg lider af i mine hænder.

Vi er hver dag i et område hvor der er hjortevildt - desuden kan hunden ligeså godt få dem på hjemme i haven - det er sket før hos mine.

 

Ravhalsbånd og lign kan ikke anvendes her - da disse skal sidde på hunden hele tiden for at have en effekt og mine har kun halsbånd på når de er på tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo ikke passe, for katte tåler Frontline, men dør af Bayvantic:hmm: Kan katte tåle halsbåndet?

 

Det er effipro som har samme virksomme stof som frontline - ikke bayvantic!

Katte tåler fint effipro, mine forældre har to styk som er dryppet med det i årevis. Synes dog ikke det virker ret godt mod flåter - det er ca. ligeså (in)effektivt som frontline.

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan fås som kapsler der fint glider ned hos min ikke madglade hund sammen med en klat leverpostej eller hundepaté :)

det nemlig smart, ind til videre har jeg ikke fundet flåt på ham, kun kattene.

 

Jeg siger også æble cider kapslerne :5up:

Ved godt mange hunde ikke kan lige den sure smag af den rigtige eddike - så mine må da være lidt til en side :lol: - for surt - det er det ;-)

 

Det duer bare ikke. Hun sorterer pillerne fra:( Når hun får penicillin eller smertestillende, kommer hun pænt og sætter sig, får stoppet pillen i halsen og får så en snack bagefter. Men det kan jeg ikke byde hende hver dag.

 

Hej Anne1979, vi er også stoppet med at bruge Frontline, sidste år og igen i år bruger vi et ½ hvidløg (hver morgen), som vi gemmer i en stump pølse, det har lige så stor effekt som frontline, faktisk bedre.

Vi har en Labrador på 2 år, som vejer ca. 36 kg. Vi håndfodre ham med pølsestumper, først den med hvidløg og derefter med een uden hvidløg, så han opdager ikke der er hvidløg i den første stump pølse. :5up: :-P

 

Hmmm, ja, men nu er det jo almindelig kendt at hvidløg kan give blodmangel, så det vil jeg ikke begive mig ud i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det duer bare ikke. Hun sorterer pillerne fra:( Når hun får penicillin eller smertestillende, kommer hun pænt og sætter sig, får stoppet pillen i halsen og får så en snack bagefter. Men det kan jeg ikke byde hende hver dag.

 

 

 

Hmmm, ja, men nu er det jo almindelig kendt at hvidløg kan give blodmangel, så det vil jeg ikke begive mig ud i.

 

Sorterer hun også hvis du gemmer kapslen i en klat leverpostej, som du håndfodrer hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorterer hun også hvis du gemmer kapslen i en klat leverpostej, som du håndfodrer hende?

 

Ja, jeg smider jo ikke penicillin i foderet:blink:

 

 

For nu at gøre det helt klart, skal det være noget udvortes. Ingen piller, væsker, sjove krydderier eller andet. Resultatet af sådanne ting er entn tvang hver dag eller at hun helt går fra sin mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke blev sidst dryppet med Bayvantic d. 1 maj. Det har været kraftig regn siden. Hun har været ude og soppe, men ikke bade.

Og hun har endnu ikke haft en flåt siden drypningen. :banan:

 

Før jeg dryppede hende, var hun oppe på 4 om dagen..

 

Så jeg var nødt til at gøre noget. Ikke så nemt, for sidste år havde hun alverdens voldsomme hududslet mens hun også var blevet dryppet med Bayvantic.

Men hun havde også fået konstateret græspollenallergi.

Og hun havde også fået indsprøjtninger med cartrophen.

OG hun reagerede også ret sikkert på forskellige fødevarer.

Så det var med bæven, jeg dryppede hende. Men hun tåler skidtet helt fint. Og flåterne kan ikke lide hende!

 

En sidegevinst er så, at jeg heller ikke har haft nogen flåter i år... Jeg plejer at komme op på omkring 20 på en sæson...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...