Hop til indhold

Igen et hundetyveri- så hold øje???


Ulla H
 Share

Recommended Posts

...Jeg får helt ondt i maven ved tanken om hvad polske tyve skulle bruge to franske bulldogs til.....

 

Og jeg forstår ikke hvordan i alverden det kan ske TO gange? Først hvalpen... og dagen efter moderen??

 

Hvis man får stjålet en hvalp fra en have, så lader man da ikke de andre hunde være i haven mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
...Jeg får helt ondt i maven ved tanken om hvad polske tyve skulle bruge to franske bulldogs til.....

 

Og jeg forstår ikke hvordan i alverden det kan ske TO gange? Først hvalpen... og dagen efter moderen??

 

Hvis man får stjålet en hvalp fra en have, så lader man da ikke de andre hunde være i haven mere...

Det tænkte jeg også..og så mens der er andre hunde som ikke hører det?? Jeg håber da at man har undersøgt haven og området grundigt? tænker at hvalpen kan være faldet i en brønd skjult i højt græs..Og morhunden vil jo så lede og ryge samme vej...
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er noget underligt ved den sag. Hvis man som tyv vender tilbage til et sted hvor man har stjålet en hund dagen i forvejen, for at stjæle en mere, er man mere end dristig.

Desuden lyder det mærkeligt at der kan opholde sig 7 hunde i en have uden at de reagerer, eller at nogen har set nogen lave afledningsmmanøvre, hvilket vel må have været nødvendigt - og hvorfor reagerede de franske bulldog så ikke også på afledningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

2 små hunde kan også mase sig ud gennem en hæk.. Hvis haven er indhegnet med henblik på større hunde, så har man måske overset et hul...

Hvalpen er smuttet ud gennem et lille hul på grund af hvalpe-nysgerrighed......

Og mor har så ledt efter ham den næste dag..

 

Led i omegnen..

 

Det vil jeg hellere tro på, end at hundene ender i en polsk hundefabrik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra facebook:

[h=5]Det er med knust og blødende hjerte at jeg må meddele at Bailey og Berta er fundet døde i en havedam. Vi har haft snakket med vores faste dyrelæge og efter alt at dømme var de døde da de havner i havedammen..

 

Rigtig mange tak for al jeres støtte, det har været en kæmpe stor hjælp.[/h]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok en krakiler... Men "var de døde da de havner i havedammen" eller "de døde da de havner i havedammen"... Vendingerne ligger så tæt på hinanden, så jeg er ikke så sikker på, hvad dyrlægen har sagt.

 

Altså, hvad døde hundene af? Det må da være til at se umiddelbart om de er blevet slået ihjel, eller om de er druknet...

I ingen af tilfældene behøver man at bruge den tvetydige vending.. En dyrlæge ville næppe.

 

Jeg har ret svært ved at forestille mig, at nogen tager hvalpen, slår den ihjel og smider den i dammen (I haven? Eller i en anden have?) . Og derefter kommer tilbage dagen efter og tager moderen, slår HENDE ihjel og smider hende ud til hvalpen....... :shock:

Det er da alt for risikabelt at dukke op samme sted dagen efter en forbrydelse... og gentage forbrydelsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak....jeg har hørt om små børn der er druknet i en havedam....men ikke hunde, har i :vedikke:

 

Ja, det har jeg. Også en Fransk Bulldog. Den var efterlyst en hel vinter, men da foråret kom, dukkede den frem under isen i ejerens havedam.

 

Bulldogs kan ikke svømme - de drukner på ganske få sekunder. Endnu en af mange gode grunde til aldrig at lade hunde være uden opsyn i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke adrætte hunde, der er tale om. Og hvis dammen er dyb nok, så har de ikke kunnet komme op igen.

 

Silke trillede ned af en lille skrænt og plumpede i en lavvandet sø, da hun var hvalp. Da måtte jeg trække hende op igen ved halsbåndet..

 

Man skilter vist ikke med, hvis man mister sin hund fordi den er druknet i en havedam. Det er forfærdeligt. Men også flovt.

 

Men vi får nok ikke mere at vide om hvad der skete.....

-----hvis da ikke det er naboens havedam der er tale om... Og naboen er en ond mand, der ikke kan lide små hunde i sin have...

En havedam må jo nødvendigvis befinde sig i en have... Hvis have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
På Facebook er man åbenbart overbevist om at hundene VAR døde, da de kom i dammen...

 

Det er nok en teori jeg også ville helle lidt til....men så er spørgsmålet hvem, og hvorfor :vedikke: og drukner man har man så ikke vand i lungerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok en krakiler... Men "var de døde da de havner i havedammen" eller "de døde da de havner i havedammen"... Vendingerne ligger så tæt på hinanden, så jeg er ikke så sikker på, hvad dyrlægen har sagt.

 

Altså, hvad døde hundene af? Det må da være til at se umiddelbart om de er blevet slået ihjel, eller om de er druknet...

I ingen af tilfældene behøver man at bruge den tvetydige vending.. En dyrlæge ville næppe.

 

Jeg har ret svært ved at forestille mig, at nogen tager hvalpen, slår den ihjel og smider den i dammen (I haven? Eller i en anden have?) . Og derefter kommer tilbage dagen efter og tager moderen, slår HENDE ihjel og smider hende ud til hvalpen....... :shock:

Det er da alt for risikabelt at dukke op samme sted dagen efter en forbrydelse... og gentage forbrydelsen...

 

Det har jeg også spurgt om... Altså det med den sætning, for den kan nemlig forståes på flere måder.

 

Jeg tror simpelthen ikke på, at der er tale om tyveri.. Der var 4 (eller var det 6?) andre hunde i haven samtidig.. og ikke en lyd fra en eneste? Naaaah det tror jeg sgunte på.

 

Og at lukke hundene ud i haven igen dagen efter, man har fået stjålet en hvalp?? Naaaah, jeg kan love for at jeg ville have øjne på de andre hunde 24/7 og ikke alene i haven da!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke pænt at sparke til folk der ligger ned, men jeg tror simpelthen IKKE på at nogen har stjålet 2 hunde på 2 forskellige dage, for så at slå dem ihjel og smide dem i familiens havedam!! Det tager jo ikke mange sekunder at drukne, når man er en lille buller, og tvivler altså på at hundene er blevet obduceret:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nye melding har i al fald ikke tjent til at afmystificere sagen. Det er stadig en mærkelig sag, men vi får sikkert ikke mere at vide nu.

 

Det jeg undrer mig over er:

-at en hund kan stjæles fra en have uden at nogen, eller de andre hunde opdager det. Endda to dage i træk.

-at man stadig lader hundene være uden opsyn i haven dagen efter et tyveri af en hund fra samme have, og at en tyv - der tilsyneladende har været der dagen før - uopdaget kan sidde og vente på at moderen skal på potten for at stjæle den næste hund.

-at det eneste argument for tyveri er at man har set en bil på polske plader. Jerntæppet er faldet, og polske håndbærkere laver altså en del opgaver i Danmark på grund af lønforskellen.

-at man melder en så tvetydig sæning ud om hundene og havedammen.

-at der ingen antydning er af hvor langt den havedam var fra sommerhuset. Hvis den var 50km væk kan hundene ikke være gået, men har fået et lift. Hvis havedammen er inden for gåafstand af en FB behøver de ikke have fået et lift.

 

Hvorfor skulle en polsk tyv tage den enorme chance at vende tilbage til et gerningssted, stjæle to hunde, dræbe dem og smide dem i en havedam. I Polen har de korrupte dyrlæger der nemt kan fjerne en mikrochip, og stambøger i alle afskygninger - også FCI - kan købes for det rette beløb. Fransk Bulldog er en modehund, man ville kunne få dem afsat.

 

På den anden side, hvis hvalpen er sluppet ud af haven - der skal ikke nogen stor sprække til - og er faret vild, evt er endt i en havedam og druknet, moderen til hvalpen er undsluppe af samme vej, har kunnet snuse sig frem til hvalpen, har fundet den og lidt samme skæbne.. Hvis hundene reelt er druknet i den havedam, hvilket indlæg her i forum antyder vil ske med den race, så er et tyveri manet i jorden. Det eneste argument for et tyveri er jo fortsat kun den polske bil. I stedet står vi med en ejer der ikke var opmærksom på en mangel i havens indhegning, derfor den tvetydige medling?

 

Det rette svar får vi sikkert aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke pænt at sparke til folk der ligger ned, men jeg tror simpelthen IKKE på at nogen har stjålet 2 hunde på 2 forskellige dage, for så at slå dem ihjel og smide dem i familiens havedam!! Det tager jo ikke mange sekunder at drukne, når man er en lille buller, og tvivler altså på at hundene er blevet obduceret:vedikke:

 

 

Det tror jeg simpelthen heller ikke på!!!

Men dyrlægen har vel lavet en form for rapport,hvis det her skal være en politisag. Den må de da vise offentligt.

Min teori: Hundene har været uden opsyn, er faldet i og er druknet. Ejer har troet de var stjålet, har nu fundet dem og fik så brygget den her historie sammen.

Det stinker bare langt væk!

Link til indlæg
Del på andre sites

...Det er deres egen havedam, hundene er fundet druknet i...

 

Og ejeren påstår at hundene ikke kan være druknet.

Og at dyrlægen, --pr telefon -- formoder at hundene er blevet slået ihjel inden de er endt i familiens egen havedam.......

 

---Nu overvejer ejer at melde det til politiet, ---det troede jeg egentlig for længst var sket?? Det ville da være det første, jeg selv jorde, hvis jeg ntroede at Silke var blevet stjålet...

 

Men ejer vil ikke have hundene obduceret, så der vil ikke komme nogen definitiv afklaring på, om hundene er druknet eller om de er slået ihjel.

Nå, men hvis ejer kan leve med det, så kan jeg også.

Den anden mulighed, at hundene bliver obduceret og dyrlægen måske siger at de er druknet, DET er ved at være umuligt for ejeren at erkende nu.....

 

Men politiet gør næppe mere ud af en anmeldelse, når hundene ikke bliver obduceret.....

 

Herfra: Berta og Bailey fundet dræbt i havedam: Jeg forstår ikke hvorfor, man gør sådan noget - Lokalavisen.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tyv må være en komplet idiot. Først stjæle en hund. Derefter vende tilbage dagen efter for at stjæle en mere, samme sted. For igen at vende tilbage dagen efter igen, for at smide de to døde hunde i havedammen.

Ingen af gangene har man set noget til denne tyv, helt tåbelig kan tyven jo dog ikke være.

 

Hvis tyven virkelig havde fortrudt, og slået hundene ihjel, kunne de være blevet efterladt meget nemmere alle mulige andre steder, med meget mindre risiko for at blive opdaget til åstedet for tredie gang.

 

Den dyrlægeundersøgelse som ejeren oprindelig henviste til viser sig nu at være en telefonsamtale med en dyrlæge, der altså ikke har set hundene.

Det er muligt at havedammen er lavandet, men hvis bunden er af plastic kan det sagtens være at hundene ikke kan få fat med poterne og komme op. Desuden kan hundene være døde af underafkøling, hvis de har kunnet bunde, men ikke komme op.

 

Sagen lugter mere end nogensinde.

 

Jeg vil foreslå at man lægger sig i baghold i den have, for tyven må da sikkert komme igen i morgen - af en eller anden grund. Måske vil tyven hente ligene af hundene igen og sælge dem til nogen der laver lasange?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg må indrømme den sag altså er ganske mærkelig, og i mine øjne er der ingen tvivl om at der bare er sket en frygtelig ulykke, og hundene er druknet, imens ejeren har været uopmærksom.

 

Det faktum at en dyrlæge vælger at en ejer selv kan tjekke om hundene er druknet eller ej, det synes jeg også bare lyder mærkeligt. Og før end hundene er obduceret så er den eneste logiske forklaring at de er plumpet i havedammen, og ikke kunne komme op.

 

Man skal også huske at hunde altså bliver super forskrækket hvis de falder i vand ved et uheld. Penny er faldet i en sø engang hvor hun gled, og det var tydeligt at se at selvom kanten var maks 10 cm høj, så kunne hun ikke selv komme op, hun plaskede rundt og var helt panisk. Normalt elsker hun vand og kan sagtens svømme... Havde vi ikke været der til at hive hende op, er der ingen tvivl om at hun var druknet.

 

Og ja, KimC skriver jo helt fint alle grundene til det her en ulykke, og ikke noget kriminelt.

 

Og personligt ville jeg da også være super flov over at have lavet en kæmpe historie omkring mine stjålende hunde, for derefter at finde dem druknet i min egen havedam...

 

Og helt seriøst: Hvis man har så lidt styr på sine hunde at man kan få to hunde stjålet, på to forskellige dage uden en selv, eller sine andre hunde bemærker tyven... Så skulle man måske overveje noget alarm halløj.. Dernæst; Hvis tyven efterfølgende har fri mulighed for at komme ind og smide hundene tilbage i havedammen, uden nogen opdager det... Så er det altså noget af en listetyv. Hvis min hund blev stjålet, så kan jeg love der aldrig ville være en ukendt der trådte ind i min have uden jeg vidste det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...