Hop til indhold

Vis mig yderpunkterne indenfor din(e) race(r)


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Altså jeg har en selskabshund, og der er enorm forskel på størrelsen. Når vi er til træf hveranden søndag varierer vægten på de voksne hunde fra 4,5 kg. til 15 kg. Og det er ikke kun på grund af overvægt/undervægt.

 

De fleste udstillingscavalier jeg ser skal helst være lidt kortbenede og kompakte, dog synes jeg tit af de bliver for tunge af se på.

Hunden her på billedet er ikke en ekstrem i mine øjne men var lige hvad jeg kunne finde.

cava.jpg

Omvendt er der også en del cavaliers som i mine øjne er blevet avlet alt for små og skravlede.

lillecava.jpg

 

Jeg kan personligt bedst lide mellemtingen af de to.

cuba.JPG

Nu er Aya jo ikke i fuld pels og ser derfor endnu mere langbenet ud, men bare lige for at sammenligne så er den anden hund hendes mor.

Aya 8 måneder i hundeskoven 119.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Udstillingsmodellen af den irske setter ligner efter min mening mere og mere en afghansk mynde og så er de ved at være store! For store og for meget pels til at jagtfolkene er glade for det længere...

 

Codys far er ingen undtagelse:

 

melvin30s.jpg

 

Er til gengæld helt vild med deres sind. Der er noget mere ro på end jagt-typen, ikke helt så nemme at stresse op, men stadig go i dem.

 

Jagttypen er en lille spinkel sag der kan arbejde og rende stærk! Nemt at se at den er bygget mere til at arbejde i marken end udstillings-udgaven.

 

Litj_Droeya.jpg

 

og så er der heldigvis en masse der ligger imellem de to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har jo lagt ind af den klassiske gule hjgøjser og den klassiske grå schæfer, men der er jo mange flere:

 

Altdeutsche (så vidt jeg ved ikke FCI-godkendt):

Altdeutscher_Schaeferhund_shadow.jpg

 

Hvid schweizisk langstockhåret:

hvid-sch-hyrdehund-ww-2010.jpg

 

 

Hvid schweizisk korthåret:

images.jpg

 

Langstockhåret schæfer:

langhåret.jpg

 

Den sorte (som jo ikke i sig selv er en race eller linie som grå og hvid):

sort shæfer.jpg

 

Og grunden til at jeg for sjov kalder de hvide for "mutanter" er, at racen jo udspringer af en almindelig schæfer med et muteret farvegen, som gjorde den hvid (det er ihvertfald den historie de fleste holder sig til)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Her et par billeder af mine meget forskellige beagler

 

DSC03412.jpg

 

Darwin er en såkaldt show beagle type - måske en anelse for lille

Oscar er en kraftigere beagle type - kraftig pels

Charlie er en Standard beagle både i drøjde og pels

darwin.jpg

oscar.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her et par billeder af mine meget forskellige beagler

 

[ATTACH=CONFIG]108977[/ATTACH]

 

Darwin er en såkaldt show beagle type - måske en anelse for lille

Oscar er en kraftigere beagle type - kraftig pels

Charlie er en Standard beagle både i drøjde og pels

 

Hvorfor vokser der fingre ud af hans diller?:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her et par billeder af mine meget forskellige beagler

 

[ATTACH=CONFIG]108976[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108977[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108978[/ATTACH]

 

Darwin er en såkaldt show beagle type - måske en anelse for lille

Oscar er en kraftigere beagle type - kraftig pels

Charlie er en Standard beagle både i drøjde og pels

For os beagle ukyndige, er det så i den rækkefølge, som du har skrevet det i? :-D For umiddelbart virker hunden på billede nr. 1 for spinkel til at være udstillingshund - i hvert fald, hvis de følger trenden inden for mange andre racer :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
For os beagle ukyndige, er det så i den rækkefølge, som du har skrevet det i? :-D For umiddelbart virker hunden på billede nr. 1 for spinkel til at være udstillingshund - i hvert fald, hvis de følger trenden inden for mange andre racer :hmm:

 

Jo det er i den rækkefølge - jeg skriver også at Darwin er for lille - han vejer jo kun 12 kg og det er lidt for en hanhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt nok. Ville aldrig have gættet, at den første var samojede!

 

Flere løbshunde ser ud ala det første billede og nogle af de gamle billeder af samojeder er bestemt mere ala den det end ja, den anden. Personligt kan jeg godt lide noget midt imellem.

 

Samojede fra slut 1800, start 1900:

early_samoyed.jpg

 

 

Og der er nogle folk i Sibirien, der ville have svært ved at gætte at den anden er det ;-)

 

Hehe ja, mon ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her et par billeder af mine meget forskellige beagler

 

[ATTACH=CONFIG]108976[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108977[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]108978[/ATTACH]

 

Darwin er en såkaldt show beagle type - måske en anelse for lille

Oscar er en kraftigere beagle type - kraftig pels

Charlie er en Standard beagle både i drøjde og pels

 

Jeg kan helt ærligt ikke se forskel :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg kan helt ærligt ikke se forskel :genert:

 

Det er måske også svært ud fra et billede - men f.eks. måler Oscar 66 cm om brystkassen - til sammenligning måler Darwin "kun" 57 - altså næsten 10 cm forskel.

Farvemæssig er de også meget forskellige - men det ligger til beaglen generelt. Den hvalp man vælger fordi den har en bestemt farve vil se meget anderledes ud når den er 6-8 -10 og så videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at se beagle packs hunde:) Men jeg synes ikke vi sådan er i yderpunkter?? Mere hvordan de kan svinge her hjemme?

Og ovenstående amerikanske beagle ligner slet ikke dem jeg så i usa!

 

Der var vi ovre i noget vildt lang benet og spinkelt!images?q=tbn:ANd9GcTGS7LO2rcRDT8yRdWau5Q2YHPYm1wNdo1tBgVrcGbgXwdSF_ZcAA

 

Ovenstående er også udstillings hunde. Derfor er der nok den store forskel. For ellers så ser man også meget lidt kønne beagler der ligner hinanden både herhjemme og i USA...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...