Hop til indhold

Hvor pylret må man være?


Kalokagathia
 Share

Recommended Posts

Kan man blive for "pylret" med sin hund?

 

Jeg har jo lige fået hund nr. 2 :lun: og alle mine dyr bliver som standard tjekket af en kiropraktor lige fra starten. Hun sagde, at han var meget skæv, men rettede nakke og skuldre uden problemer. Da hun kom til ryggen var han langt sværere at rette op, og hun sagde, at hun ikke ville gøre mere uden røntgenbilleder af ryg og lænd.

 

Jeg ringer til min lokale dyrlæge, som er vældig flink, men som også synes at jeg er pylret og at kiropraktoren vist ikke er så dygtig (hun sagde det ikke direkte, men det lå helt sikkert mellem linjerne).

 

Jeg ringer til en anden dyrlæge, fordi jeg vil have det tjekket. I dag er der så blevet taget røntgen af hele hunden (han ligger og sover rusen ud ved siden af computeren lige nu :ae:) og alt var fint :banan:

 

Altså havde dyrlæge 1 jo sådan set ret. Jeg er for pylret og har derfor "spildt" 2200 kr. Jeg fortryder det overhovet ikke, fordi jeg nu ved, at kiropraktor gerne må rette ham og der er ikke nogle skjulte problemer i skelettet og ledene at tage hensyn til. Det er jo skønt!

 

Men er det for pylret? Jeg synes da det er fint, at dyrlægen oplyser om, at der sandsynligvis ikke vil være noget, men jeg sætter nu stor pris på at være på den sikre side.

 

Hvad med jer? Er I også for pylrede? Og hvornår er det trods alt for meget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige sådan en ting, som at få tjekket/rettet sin hvalp helt fra start, synes jeg snarere er en investering for fremtiden. Jeg kender flere der i bagklogskabens tegn har banket sig selv i hovedet fordi de ikke fik det gjort, og jeg gør det helt sikkert med min næste. Og hvis man selv har tiltro til sin kiropraktor eller massør eller hvem man nu går til, og denne ikke vil gøre noget uden et røntgenbillede, så ville jeg helt klart også få taget de billeder. Jeg synes ikke det er pylret, det er jo noget kiropraktoren beder om, af "sikkerhedsgrunde".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke pylret.

 

En fagperson har gjort opmærksom på noget der kunne være et problem og det har du ville tjekke. Det er at tage ansvar og jeg bliver ærlig talt noget harm over dyrlægens udtalelse.

Hvis nu kiropraktoren havde justeret noget skummelt og der opstod problemer på grund af dette, havde det også været galt!

 

Er din kiropraktor ikke også dyrlæge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller ikke det var pylret. Det ville i mine øjne måske have været en anelse pylret hvis man lige har købt hvalpen og uden nogen grund insistere på at få røngten... Hvis en fagperson fortæller mig at noget måske er galt, synes jeg bestemt ikke at det er pylret at få det tjekket, uanset om det er noget eller ej i sidste ende. Men hvis jeg tog til dyrlægen, som kiggede min hund igennem, og sagde at der ikke var yderligere grund til at få taget røngten, så ville jeg nok tage en dyb indånding, og tænke hvad jeg selv følte. Og jeg tror ærligt i langt de fleste tilfælde at jeg ville stole på min dyrlæge (hvorfor ellers bruge lige ham?). Vi fik gjort det samme da vi fik Dexters hofter/albuer tjekket, hvor jeg valgte at jeg gerne bare ville vide at han var okay, for jeg synes han nogen gange gik mærkeligt/stift, heldigvis endte jeg i samme situation som dig, en del penge fattigere, men mine bekymringer var væk.

 

Men når alt kommer til alt, så handler det jo om ansvar. Hvis jeg tror min hund har brug for behandling, så er det mit ansvar at sørge for det. Er man i tvivl er det aldrig pylret at søge en fagpersons hjælp. Vores hunde kan ikke tale eller pege hvor det gør ondt. Så er vi det mindste i tvivl synes jeg ikke det er pylret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke pylret.

 

En fagperson har gjort opmærksom på noget der kunne være et problem og det har du ville tjekke. Det er at tage ansvar og jeg bliver ærlig talt noget harm over dyrlægens udtalelse.

Hvis nu kiropraktoren havde justeret noget skummelt og der opstod problemer på grund af dette, havde det også været galt!

 

Er din kiropraktor ikke også dyrlæge?

 

Nej, hun er ikke dyrlæge. Hun er adfærdsbiolog og har master i dyrekiropraktik fra England. Så hun er jo ret afhængig af, at dyrlægerne har lyst til at samarbejde med hende. Heldigvis var dyrlæge 2 meget positiv og mente at det var meget fint, at hun havde bedt om røntgenbilleder fremfor bare at "knække løs". Jeg fik endda røntgenbillederne med hjem på en CD, så hun kunne se dem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...