Hop til indhold

Bobos slankekur


Therese
 Share

Recommended Posts

Nej, men hvordan finder du ud af, at der er 1.060 kcal i 310 gram? Jeg har nemlig ikke kunnet finde noget sted på posen, hvor der står hvor mange kcal der er i pr. 100 gram eller noget lignende. Er det bare almen viden eller hvad? :vedikke:

 

Det er temmelig åndssvagt, men det står på deres hjemmeside under FAQ:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 220
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er temmelig åndssvagt, men det står på deres hjemmeside under FAQ:stupid:
Nå for pokker :lol: Ja, der havde jeg ikke lige tænkt på at kigge :mrgreen:

Men kan sgu stadig ikke helt gennemskue det :oops: Der står det er kalorier i et måltid, men hvad er et måltid så? :vedikke:

 

Ja, jeg skal have det skåret ud i pap :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående kcal så er det jo ret individuelt hvor meget de skal have/må få.

Hvis han holder vægten på sit gamle foder, kan du jo regne ud hvor mange kcal der er i en portion af 350 gram. Bare find kcal indholdet pr. 100 gram og gang med 3.5. (Kcal pr 100 gram/100 x portionsstørrelsen)

 

Når du så sætter ham på slankefoderet er målet jo at han skal have færrere kcal om dagen. På foderet kan du se kcal indholdet og lave samme udregning som før. Hvis du starter med at give ham 10% færrere kcal og ser om han taber sig. Sker der intet efter en uges tid, sætter du ham yderligere 10% ned. På den måde undgår du at lægge så lavt ud, at hans stofskifte for alvor begynder at kæmpe imod. Går hans vægttab i stå, kan du justere ned på samme måde igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

MM har 367 kcal pr. 100 g, altså 367x3,5=1.284,5 kcal.

 

Essentials har 342,5 kcal pr. 100 g, altså 342,5x3,1=1.061,75 kcal.

 

Du kan jo ihvertfald konstatere at de 1.284,5 kcal pr dag er for meget. Med Essentials får han altså lidt mere end 200 kcal mindre pr dag.

 

Det kunne være en ide at veje foderet op på en elektronisk vægt om morgenen, tage ca. 120 g fra til aftensmad, og så tage det du skal bruge til godbidder, fra morgenmaden. Hunden har brug for mere energi om morgenen og i løbet af dagen, specielt hvis den skal være aktiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Therese, da Sitto skulle på slankekur, da hun skulle tabe sig 1 kg - som hun havde taget på efter sterilisationen - (hvilket jo er meget for en hund som bør veje 7-7,5kg) der brugte jeg, ligesom du gør, hendes tørfoder som godbidder - og så fik hun en del grøntsager ved siden af, hvis vi følte hun var sulten udover hvad hun måtte få af tørfoder. Hvis hun indimellem skulle have lidt ekstra lækkert som godbidder i slankeperioden, så skar jeg gulerødder i tern, puttede dem i en pose med en skive ost eller to (med lidt smag i), rystede det godt sammen og lod det så ligge lidt inden det skulle bruges - hvorefter jeg tog osteskiverne op igen - så hun kun fik gulerødder, men som nu havde smagen af ost! :-D Det kunne sagtens gøre sådan nogle gulerødder lidt mere eftertragtede! Måske det også kunne det for Bobo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Therese, da Sitto skulle på slankekur, da hun skulle tabe sig 1 kg - som hun havde taget på efter sterilisationen - (hvilket jo er meget for en hund som bør veje 7-7,5kg) der brugte jeg, ligesom du gør, hendes tørfoder som godbidder - og så fik hun en del grøntsager ved siden af, hvis vi følte hun var sulten udover hvad hun måtte få af tørfoder. Hvis hun indimellem skulle have lidt ekstra lækkert som godbidder i slankeperioden, så skar jeg gulerødder i tern, puttede dem i en pose med en skive ost eller to (med lidt smag i), rystede det godt sammen og lod det så ligge lidt inden det skulle bruges - hvorefter jeg tog osteskiverne op igen - så hun kun fik gulerødder, men som nu havde smagen af ost! :-D Det kunne sagtens gøre sådan nogle gulerødder lidt mere eftertragtede! Måske det også kunne det for Bobo?
Uh ja, han elsker ost! God ide :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Må simpelthen prøves :mrgreen: Det er da også en fin snack efterfølgende, så han ikke bliver tyk igen.

Det brugte jeg også meget til Sitto efterfølgende. Især fordi hun efter sterilisationen havde let ved at tage på, så vi skulle være ekstra obs på det - og så var det altså guld værd. Hun var i forvejen ret glad for gulerødder - men jeg kunne også godt mærke på hende at det blev altså ikke ved med at være i lige høj kurs, når man skulle træne osv. - så hjalp det gevaldigt det havde lagt sammen med et par skiver ost i en lukket pose forinden :-D

 

Og ellers, da hun havde slanket sig det hun skulle, begyndte jeg at bruge kødgodbidder igen - magert kogt kylling. Men så lavede jeg tit sådan en pose blandet med gulerødder og kogt kylling, som igen havde lagt sammen med et par skiver ost. Kyllingen trak jeg jo så bare fra hendes dagsration af tørfoder. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det brugte jeg også meget til Sitto efterfølgende. Især fordi hun efter sterilisationen havde let ved at tage på, så vi skulle være ekstra obs på det - og så var det altså guld værd. Hun var i forvejen ret glad for gulerødder - men jeg kunne også godt mærke på hende at det blev altså ikke ved med at være i lige høj kurs, når man skulle træne osv. - så hjalp det gevaldigt det havde lagt sammen med et par skiver ost i en lukket pose forinden :-D

 

Og ellers, da hun havde slanket sig det hun skulle, begyndte jeg at bruge kødgodbidder igen - magert kogt kylling. Men så lavede jeg tit sådan en pose blandet med gulerødder og kogt kylling, som igen havde lagt sammen med et par skiver ost. Kyllingen trak jeg jo så bare fra hendes dagsration af tørfoder. :-)

Ja, man kommer jo til at holde det. Men jeg har jo været vant til hunde, der kunne æde alt uden at tage et eneste kilo på, så jeg har ikke givet det nok opmærksomhed. Jeg har slet ikke kigget på hvor mange kalorier der er i de forskellige ting, jeg har bare købt dem. Men det skal jeg jo til, og til at finde nogle alternativer til det han plejer at få.

Og kogt kylling er da en fin ide - vil han sikkert elske :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er contour, han får ikk'?

 

Den har tøserne fået 100% i en måneds tid og smed begge det der lille ekstra kilo, der var sneget sig på. P.t. er de på 50/50 Contour/Nautical.

Jo, det er det nemlig :-D

 

Fedt at du kan begynde at se en forskel Therese! :klap2:

Tak :kys:

 

Hvor meget kan jeg egentligt forvente, at han kan tabe sig på 14 dage? Jeg har ikke prøvet at have en hund på kur før, så jeg aner intet om hvad der er realistisk at forvente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det er det nemlig :-D

 

 

Tak :kys:

 

Hvor meget kan jeg egentligt forvente, at han kan tabe sig på 14 dage? Jeg har ikke prøvet at have en hund på kur før, så jeg aner intet om hvad der er realistisk at forvente.

 

Det er der jo ingen der kan sige, men han bør nok have tabt omkring 1-1,5 kg. Men det er vigtigt at du får ham vejet, så du kan regulere på kosten hvis han taber sig for hurtigt eller langsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik lidt tommefingeregler for hvor hurtigt tea måtte tabe sig hos min dyrlæge. Jeg ved ikke hvordan de regnede det ud, men til sammenligning måtte hun tabe sig op til 150 gram om ugen, og hun vejede på det tidspunkt 9.5kg og hun skulle tabe ca. 1-1.5 kg. Men altså, prøv at kontakte din dyrlæge for mere specifik vejledning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...