Hop til indhold

Jeg ønsker mig...


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lige nu ligger de her højt på min liste, og synes faktisk de bliver smukkere og smukkere..

 

new-smooth-collie-pic.jpg

 

Ellers er en mottled border collie heller ikke af vejen. Synes de er så fine!

IMG_5999_Small.jpg

 

IMG_9948_l_Small.jpg

 

Synes også at stabyen er en smuk hund.

Gia%20DSC_0243%20kop.jpg

 

Eller pyrenæsiske hyrdehund

tassa3.jpg

 

 

Måske vi har lidt et farvetema.. :hmm:

 

Uhhh den korthårde collie <3 der er bare et eller andet over den som jeg synes er så flot :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er temperamentet på sådan en ? den jeg så på Bakkeskuet var vist lidt reserveret , men kærlig overfor ejer .

Reserveret, ja. Og så er de jo - som navnet også siger - blandet med ulv i tidernes morgen og som jeg har forstået det, gør det hunden ret følsom overfor kropssprog og ret mistroisk overfor nye ting. Og så skulle den være ret selvstændig.

Tror ikke det er en hund for hvem som helst. Men har desværre aldrig mødt en. De er nok ikke ret udbredte - og det er nok meget heldigt et eller andet sted :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte da også helt collien...

CollieManny1year.jpg

 

Og en korthåret, hvor man kan se musklerne lige under huden, er heller ikke af vejen :-D

kort_k.jpg?1331044528

 

Ved ikke helt om det er realistisk på baggrund af andet end udseende :hmm: Har ellers drømt om en collie i mange år, men nu bor jeg ved siden af et par med to collier og må ærligt indrømme, at jeg sgu ikke bryder mig ret meget om dem :genert: Men smukke er de jo! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Reserveret, ja. Og så er de jo - som navnet også siger - blandet med ulv i tidernes morgen og som jeg har forstået det, gør det hunden ret følsom overfor kropssprog og ret mistroisk overfor nye ting. Og så skulle den være ret selvstændig.

Tror ikke det er en hund for hvem som helst. Men har desværre aldrig mødt en. De er nok ikke ret udbredte - og det er nok meget heldigt et eller andet sted :-D

I SLovakiet, når vi udstiller der, er der rigtig mange tilmeldt. Meget meget reserverede og ser slet ikke på hverken mennesker eller andre hunde. Men er ALTID i jernkæde(meget tit lænket til et træ) og har ALTID mundkurv på. Slovakkerne går ellers højt op i at deres hunde kan gå løse.

 

Det sidste stykke tid har jeg set en tilmeldt på de danske udstillinger

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg KUN skulle vælge baseret på udseende, skulle jeg have en husky - det er de smukkeste hunde imo. :hjerte:

 

?url=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fassets.prod.vetstreet.com%2F7c%2F303880a80611e0a0d50050568d634f%2Ffile%2FSiberian-Husky-1-645mk062811.jpg

 

Og huskylignende, men i handy (og nuttet) størrelse: Alaskan klee kai. Ej, sådan en gad jeg virkelig godt have :lun: - hvis altså ikke det var fordi, at den nok overhovedet ikke passer til mig. :lol:

 

Alaskan-Klee-Kai.jpg

 

Generelt er jeg nok i det hele taget mest til pelshundene, og de skal helst ikke være alt for tungt byggede, og jeg foretrækker "spidse" ansigter (altså med lange snuder) og spidse ører eller kipører (:lun:). Er f.eks. vild med mange border colliers udseende.

 

Border_Collie_1.jpg

 

Selvom lange, bløde hængeører også kan være skønne, hvis de sidder på en FT cocker. :hjerte:

 

images?q=tbn:ANd9GcQM37ADfuBcuiDWCcJp9N6HBsL9xyRHeejTGZ8IJC0oLCiFbFP4

 

Jeg synes, at salukier er meget smukke og yndefulde - og så jeg er sikker på, at en italiensk mynde ville klæde mig (jeg synes ikke, at de er decideret smukke, men de har et eller andet over sig), så faktisk sniger der sig en korthåret hund ind. :engel:

 

saluki3.jpg1923_album.jpg

 

Så det ville blive en skønt sammensat hundefolk, jeg skulle have mig, hvis jeg skulle vælge med øjnene. :mrgreen: Ikke alle er urealistiske, men der er i hvert fald nogle af racerne, jeg helt sikkert aldrig får. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha! Min ønskeliste er lang, og viser en usund fascination af en bestemt farve :oops:

 

Bonemouth Shar Pei

 

1209065149688px-shar-pei2.jpg

 

Thai Ridgeback

 

78147.jpg

 

Weimaraner

 

Weimaraner-on-grass.jpg

 

Blå Grand Danois (ikke helt opgivet endnu ;-))

 

echo_gallery_large2.jpg

 

Pibble :lun:

 

1271200301_87738583_2-BLUE-PITBULL-PUPPIES-Fort-Worth-1271200301.jpg

 

har det på samme måde - tror bare ikke racerne passer til os overhovedet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

har det på samme måde - tror bare ikke racerne passer til os overhovedet :genert:

 

Weimaraneren og Ridgeback'en er nok heller ikke de rigtige for mig, sådan set i forhold til aktivitetsniveau og temperament. Men de tre andre kunne jeg godt have - og ja, den ene har jeg jo, bare i farven grim med grim på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rottweiler.jpg

Rottweiler har alle dage ligget højt på listen over hunde jeg synes er SÅ smukke!

 

Dobermann_standing.jpg

Det samme med Dobermann.

 

qlzspt.jpg

Skal vi over i den lidt mere pelsede udgave, så synes jeg Tjekkoslovakisk Ulvehunde er noget så fascinerende og smukke.

 

sagauden%20-%20Kopi.jpg

Og i den korthåret model igen - en GD. Gerne i tigerstribet!

 

IMG_1424.JPG

I de mindre størrelser - en Yorkshire terrier (kortklippet!) :hjerte:

 

DSC01190.JPG

Og sidst men ikke mindst - Dansk svensk gårhunde. Især i tricolour! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Weimaraneren og Ridgeback'en er nok heller ikke de rigtige for mig, sådan set i forhold til aktivitetsniveau og temperament. Men de tre andre kunne jeg godt have - og ja, den ene har jeg jo, bare i farven grim med grim på :lol:

 

manden foreslog forleden en weimaraner (udfra udseendet formoder jeg :-D ) men jeg kender en der har en så vi springer over....

 

er en pibble en grå lab???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...