Hop til indhold

Bidt flexline over


Gæst Caligo
 Share

Recommended Posts

Det har min også gjort! Hun vendte sig om om og tog et enkelt bid i snoren og så var den i 2 dele! Og hun var virkelig aldrig bidt i den før. Det var indenfor på vej ud af døren.

 

Det var en bred en fra zooplus.

 

Nu har hun bare alm line eller ingen line på, så egentlig ganske smart af hende at have bidt den over :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tager ingen tid at bide en nylonsnor over! Har aldrig oplevet det med en flexline, men Johna har gjort det 2 gange med en nylonline (indtil jeg blev klog nok til kun at bruge læderliner til hende)... 1-2 bid, så er den ged barberet!

 

Jeg er over hende som en høg, når hun er i snor og hun får at vide i klare meldinger at det er no-go, hvis hun så meget som overvejer at tage linen i munden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi en har af de flexliner med bredbånd. Den er nu to år gammelt og virker helt perfekt.

Vi bruger den dagligt på mere eller mindre alle vores ture, så brugt bliver den også.

 

MEn ved ikke om jeg måske bare har været heldigt, alle dem jeg kender med en tynd flex har bare alle klaget over at de går i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang imellem har han haft det øverste stykke af snoren i munden mens hans så er luntet af sted, men jeg ved ikke om det alene kan gøre det?

Det lyder en kende småfarligt for ham. Hvis flexilinen kører hurtigt ud eller ind, så brænder han sig i munden. En hund skal under alle omstændigheder slet, slet, SLET ikke have snoren i munden På NOGET tidspunkt. Det er irriterende for ejeren og det kan være farligt for hundetænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

MEn ved ikke om jeg måske bare har været heldigt, alle dem jeg kender med en tynd flex har bare alle klaget over at de går i stykker.

Jeg har brugt flexiline med tynd line (og et kort, bredt stykke helt nede ved karabinhagen) i snart 25 år og aldrig haft et eneste uheld, hverken med overbidte snore eller knækkede ditto. Og jeg kender personligt ingen, der har klaget over, at en sådan snor går i stykker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Ville man kunne undgå det ved at sætte en kort kæde i enden af flexen? Hvis ikke de allerede findes med sådan en.. man har den jo alligevel ikke rullet helt ind, så længe man går med hunden. Er jo selvfølgelig nr 1 om kræet lod være at bide i snoren, men for ikke at skulle være nervøs for om han slap fri, kunne det være en løsning:)

 

Hmmm, det kunne da godt tænkes. Jeg ved ikke om sådan nogle allerede findes, eller om man selv evt. kan lave en.

 

De fleste materialer bliver jo "møre" af at blive våde, så selvom han ikke har tygget på den før men bare har haft den i munden, så vil linen blive "mør" og så kræver det ikke meget før den knækker.

 

God pointe, det havde jeg ikke lige selv tænkt over, men det giver egentlig meget god mening. Så burde man jo også holde sig fra at bruge flexline i regnvejr.

 

Det har min også gjort! Hun vendte sig om om og tog et enkelt bid i snoren og så var den i 2 dele! Og hun var virkelig aldrig bidt i den før. Det var indenfor på vej ud af døren.

 

Det var en bred en fra zooplus.

 

Nu har hun bare alm line eller ingen line på, så egentlig ganske smart af hende at have bidt den over :lol:

 

Okay, så kan det jo sagtens lade sig gøre at bide sådan en over på et par sekunder. Men ja, smart hund du har der :-D

 

Det tager ingen tid at bide en nylonsnor over! Har aldrig oplevet det med en flexline, men Johna har gjort det 2 gange med en nylonline (indtil jeg blev klog nok til kun at bruge læderliner til hende)... 1-2 bid, så er den ged barberet!

 

Jeg er over hende som en høg, når hun er i snor og hun får at vide i klare meldinger at det er no-go, hvis hun så meget som overvejer at tage linen i munden!

 

Ja, jeg har heller ikke så meget tillid til nylon, for Lupo havde engang et nylon halsbånd som han også bed over rimelig hurtigt, heh. Så ingen nylon mere, nu har jeg en tyk lædersnor til ham.

 

Vi en har af de flexliner med bredbånd. Den er nu to år gammelt og virker helt perfekt.

Vi bruger den dagligt på mere eller mindre alle vores ture, så brugt bliver den også.

 

MEn ved ikke om jeg måske bare har været heldigt, alle dem jeg kender med en tynd flex har bare alle klaget over at de går i stykker.

 

Virkelig? Hmmm, det kan da godt være at de tynde flexliner måske er mindre holdbare end de andre, også bare over for alm. slid.

 

Alfen har bidt adskillige sporliner over, det tager kun få sek. I min lille stresshunds mund ;) så jo en flexline er noget tyndere, den ville hun da med lethed snuppe;)

 

Okay, hvad har du så gjort for at løse problemet? Har du trænet det at hun slet ikke skal tage linen i munden?

 

Det lyder en kende småfarligt for ham. Hvis flexilinen kører hurtigt ud eller ind, så brænder han sig i munden. En hund skal under alle omstændigheder slet, slet, SLET ikke have snoren i munden På NOGET tidspunkt. Det er irriterende for ejeren og det kan være farligt for hundetænder.

 

Flexlinen har været låst når han har gjort det, så den har slet ikke kørt ud og ind. Men jo, det er irriterende for ejeren og ikke godt for hunden, det kan jeg sagtens se. Jeg skal have trænet det væk, så han ikke gør det længere, heller ikke selvom det kun har været en sjælden gang imellem.

 

Ingen spørgsmål er dumme, men nogle gange kan svar lyde lidt kontante. Det skal du endelig ikke tage dig af. :vinken:

 

Så længe svar bliver skrevet i en saglig tone, så er det fint :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi en har af de flexliner med bredbånd.Den er nu to år gammelt og virker helt perfekt.

Vi bruger den dagligt på mere eller mindre alle vores ture, så brugt bliver den også.

 

MEn ved ikke om jeg måske bare har været heldigt, alle dem jeg kender med en tynd flex har bare alle klaget over at de går i stykker.

Kan man træne et hurtigere indkald med sådan en?? Ej, unskyld, dårlig joke :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi en har af de flexliner med bredbånd. Den er nu to år gammelt og virker helt perfekt.

Vi bruger den dagligt på mere eller mindre alle vores ture, så brugt bliver den også.

 

MEn ved ikke om jeg måske bare har været heldigt, alle dem jeg kender med en tynd flex har bare alle klaget over at de går i stykker.

Jeg har 2 flexliner med tynd snor i, og de er 10+ år gamle og fejler absolut intet. De skal bare holdes ved lige. Når de bliver våde, så ruller jeg dem helt ud til de er tørre, og de er ikke møre endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, det kunne da godt tænkes. Jeg ved ikke om sådan nogle allerede findes, eller om man selv evt. kan lave en.

 

 

 

God pointe, det havde jeg ikke lige selv tænkt over, men det giver egentlig meget god mening. Så burde man jo også holde sig fra at bruge flexline i regnvejr.

 

 

 

Okay, så kan det jo sagtens lade sig gøre at bide sådan en over på et par sekunder. Men ja, smart hund du har der :-D

 

 

 

Ja, jeg har heller ikke så meget tillid til nylon, for Lupo havde engang et nylon halsbånd som han også bed over rimelig hurtigt, heh. Så ingen nylon mere, nu har jeg en tyk lædersnor til ham.

 

 

 

Virkelig? Hmmm, det kan da godt være at de tynde flexliner måske er mindre holdbare end de andre, også bare over for alm. slid.

 

 

 

Okay, hvad har du så gjort for at løse problemet? Har du trænet det at hun slet ikke skal tage linen i munden?ionenprøver bare at undgå situatuationen ;) det er i stressede situationer det sker, alfen bider i alt når hun stresser så nej det handler for mig ikke om at " tage linen i munden" for det gør hun ikke under normale forhold. Det handler for mig om at undgå at sætte hende i en situation som stresser hende;)

 

 

 

Flexlinen har været låst når han har gjort det, så den har slet ikke kørt ud og ind. Men jo, det er irriterende for ejeren og ikke godt for hunden, det kan jeg sagtens se. Jeg skal have trænet det væk, så han ikke gør det længere, heller ikke selvom det kun har været en sjælden gang imellem.

 

 

 

Så længe svar bliver skrevet i en saglig tone, så er det fint :-)

f men tager din hund linen i munden når du går så vend den af med det ;) så er problemet løst;)
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sikkert mange unge hunde, der lige kan klippe en snor over, uanset om det er en flexline eller en lædersnor.

 

Det er kun min første hund, der gjorde det. Og man kunne se det på læderet, at hun lige havde klippet to gange, så var den klaret.

 

Men så købte vi en snor, hvor stykket nærmest hunden, var en kæde.

Og så skete det ikke mere.

 

Ingen af mine andre hunde har gjort det... Så det er sikkert ikke så svært at undgå hvis man er opmærksom på problemet.

---Men hvis de først har fundet ud af at gøre det, så kan de gøre det igen -for sjov..

 

Man kan vel selv lave et stykke kæde med karabinhage i den ene ende og en ring i den anden. Eller et tyndt kædehalsbånd. Og så sætte det imellem flexline og hundens halsbånd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt flexiline med tynd line (og et kort, bredt stykke helt nede ved karabinhagen) i snart 25 år og aldrig haft et eneste uheld, hverken med overbidte snore eller knækkede ditto. Og jeg kender personligt ingen, der har klaget over, at en sådan snor går i stykker?

 

Jeg kender op til flere hvor den tynde snor er knækket - men ved heller ikke om det var et billigt mærke eller om de passe ordenligt på den. :vedikke:

Jeg vil bare gerne være sikkert på den holdt.

 

Kan man træne et hurtigere indkald med sådan en?? Ej, unskyld, dårlig joke :sjov:

 

Hihih jeps - helt ny opfindelse.. :klap:

 

Jeg har 2 flexliner med tynd snor i, og de er 10+ år gamle og fejler absolut intet. De skal bare holdes ved lige. Når de bliver våde, så ruller jeg dem helt ud til de er tørre, og de er ikke møre endnu.

 

Hmm måske er det bare ikke blevet gjort, jeg ved det ikke.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Vi har haft Luna's 2 flexiliner (jeg fik en af en veninde, da hun vandt to i en konkurrence) i 8-9 år, og de funker begge to perfekt

 

Han må da have gnavet i den over nogen tid:genert:

 

Det ved jeg ikke om han har. Folk skriver vidt forskellige ting i denne tråd, nogle mener at det kun kan lade sig gøre at bide en flexline over på en del tid, mens andre selv har oplevet at deres hund har snappet linen over meget hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt nye nylon eller stofliner. Johna kan bude sådan en over med max 2 bid. 1 hvis hun rammer rigtigt første gang...ndet er vel heller ikke så sært? :vedikke: med et tandsæt der kan knuse knogler er en line jo ikke ligefrem en udfordring...

 

Læder er nu heller ikke noget problem..ikke længe siden vi havde en kunde inde der gerne ville reklamere over en læderline..den var klippet i to som var det en saks der havde gjort det! Hunden var en mindre terrier ting = intet problem at klippe en læderline over i et godt bid;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst trinegxd

Min lille 4 kg tæve har bidt sin flex line over en dag hun stod ude foran rema 1000.

Jeg var kun lige nået ind, da hun kom stormende ind i butikken efter mig og videre ned til hundemaden ;-)

Det tog hende i hvertfald ikke mange minutter at "klippe" snoren over med hendes små bisser.. Jeg har fremover en kædesnor i hende når hun lige står ude foran en butik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...