lilleraev Skrevet Juni 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2013 Vores husky tæve er jo en værre én. Men hun er faktisk blevet bedre Hun er en del mere lydig, er næsten ikke længere madaggressiv og jeg har ikke nær så mange konflikter med hende siden vi er flyttet. Hun er stadig en værre bandit der skal vise sig og dominere andre når hun møder dem første gang - og hun er en værre provokatør der lader som om hun ikke knurrer, men man kan godt mærke det i hendes halsbånd at hun brummer uden lyd vi kan høre. Men det der undrer mig mest er at hun synes det er sjovt at skræmme folk... Hun er egentlig ligeglad med om folk går forbi vores have - hun siger intet MED MINDRE hun ved de i forvejen er bange for hunde.. Hun har samme opførsel hvis vi går tur.. Hun siger intet eller viser ingen interesse for folk hvis de er interesseret i hende og heller ikke hvis de ikke er interesserede i hende... MEN hvis de er bange for hende, kan hun lade som om hun er helt ligeglad med dem - fuldstændig som normalt, men når hun så kommer lige ved siden af dem, gør hun og hopper ud i snoren efter dem.. Jeg kan ikke rigtigt forklare hvordan hun gør - men for mig ligner det altså at hun synes det er sjovt at skræmme folk.. Har I andre prøvet noget lignende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Juni 29, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2013 Jeg kende engang en Sheltie som helt klart nød det, når folk blev bange. Der er mange hunde som har humoristisk sans:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 30, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2013 tror også sagtens at hunde kan have humoristisk sans - terriere har det ialtfald . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 30, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2013 Karla har en leg med min bedstefar (og kun med ham), hvor hun venter til han sidder rigtigt godt og "halvdøser" foran fjernsynet, hvorefter hun tager tilløb og springer op på brystet af ham... han råber: "uuuuh, hjælp, kommer du der"... Første gang det skete er jeg ret sikker på, det var tilfældigt, men nu gentager de det ritual hver gang vi kommer forbi dem... Hun holder øje med ham, og finder selv det rigtige tidspunkt... Jeg er ret sikker på, at hun synes det er vildt sjovt at "overraske" ham (selvom han ligesom godt ved det nu og sidder og venter på det ) - lidt ligesom et barn, der synes det er sjovt at "forskrække" en voksen... Så jo,jeg tror på at hunde kan have humoristisk sans... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret Juni 30, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2013 hahahahaha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Det ligner mindre humoristisk sans, og mere en hund der ser en svaghed hos nogen, og udnytter det. For de mennesker det går ud over er det heller ikke sjovt, så det er vel nærmest humor på DR niveau. I stedet for at more dig over hvad du muligvis synes er sjovt, burde du give det en tanke at din hund kan være på vej til at udvikle en adfærd der en dag havner på forsiden af B.T. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Det ligner mindre humoristisk sans, og mere en hund der ser en svaghed hos nogen, og udnytter det. For de mennesker det går ud over er det heller ikke sjovt, så det er vel nærmest humor på DR niveau. I stedet for at more dig over hvad du muligvis synes er sjovt, burde du give det en tanke at din hund kan være på vej til at udvikle en adfærd der en dag havner på forsiden af B.T. Helt enig, det har for mig at se intet med humoristisk sans at gøre, afgjort noget jeg ville gøre alt for at stoppe og jeg kan på ingen måde se det sjove i det;( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Jeg synes det lyder som om hunden morer sig. Hunde er ikke onde og de udnytter ikke svagheder medmindre de får noget ud af det. Det er en menneskelig egenskab at være hensigtsmæssig ond. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Flipsen har haft en periode hvor han rambukkede folk nu er hans kampvægt kun 8 kg. og han gik mest efter de højeste og bredeste i selskabet... men alligevel! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Jeg synes det lyder som om hunden morer sig. Hunde er ikke onde og de udnytter ikke svagheder medmindre de får noget ud af det. Det er en menneskelig egenskab at være hensigtsmæssig ond. Prøv evt. at læse indlægget igen. Jeg synes helt klart, der er nogle røde lamper der blinker. Udsagn som "hun er næsten ikke længere madaggressiv og jeg har ikke nær så mange konflikter med hende siden vi er flyttet. Hun er stadig en værre bandit der skal vise sig og dominere andre når hun møder dem første gang - og hun er en værre provokatør der lader som om hun ikke knurrer, men man kan godt mærke det i hendes halsbånd at hun brummer uden lyd vi kan høre". Dette synes jeg kan fortælle noget om hvilken type hun er og det at hun går efter de "svage" gør hende til en mobber. Ord som: madaggressiv, konflikter, dominere og provokatør fortæller noget om en hund, hvis er korrekte. Hvad skal hun så have ud af det? Tjah.. en mobbehund bliver enten selv stærkere eller mobber for at få luft for frustrationer, den ikke kan/tør lufte andetsteds. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Det var også lidt møntet på amoccas indlæg det med hunden der morer sig. Men jeg synes stadig ikke det er noget der får alarm klokkerne til at ringe. Det lyder som om hun arbejder med hunden og spørgsmålet går vel på om den muligvis kan gøre det for sjov. og det tror jeg på er en mulighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Det var også lidt møntet på amoccas indlæg det med hunden der morer sig.Men jeg synes stadig ikke det er noget der får alarm klokkerne til at ringe. Det lyder som om hun arbejder med hunden og spørgsmålet går vel på om den muligvis kan gøre det for sjov. og det tror jeg på er en mulighed. Okay, kan du så uddybe hvad en hund vil få ud af at skræmme en allerede nervøs person/hund? Jeg tror ikke på "haha.. hvor er det sjovt" som baggrund for den adfærd. Hvorfor er det kun sjovt at skræmme nogen som allerede er bange for hunden? Det går simpelthen så meget imod det som de fleste hunde ellers gør nemlig at forsøge berolige et individ som viser utryghed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Min hund reagerer også på folk der viser frygt. Hun gør af dem, ikke aggressivt, men usikkert. Hun ved ikke helt hvad hun skal stille op med sådanne mennesker, og hendes løsning er så at gø. Der er sådan set ingen der synes det er sjovt, hverken hunden eller dem der bliver gøet af. Jeg nægter at tro at hunde gør sådan noget for sjov, men de gør det enten af usikkerhed eller fordi de mobber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Jeg synes det lyder som en omgang vrøvl. Hunde mærker usikkerhed og svaghed og der er intet ondskabsfuldt eller bagtankefyldt i at de reagerer på det. Et svagt led i en hundeflok vil osse modtage en anden behandling end de øvrige. Jeg tror i øvrigt heller ikke på at det er et bevidst forsøg på at lade som om hun ikke kurrer, når hun knurrer så dybt i struben at vores menneskeører ikke hører det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret Juli 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2013 Hvad tror du saa det betyder naar hun knurrer? Hun har ingen haar rejst, logrer med halen ikke stift, men staar helt stille ellers. Hvis de ellers faar lov at tage sammen uden snor er der ingen problemer. I snoren er det som regel den anden hund der er udfarende foerst, og saa reagerer hun paa det - men som sagt er hun den der initierer knurren (gaar jeg ud fra fordi jeg kan maerke snoren vibrere - ikke fordi jeg kan hoere det). Men hensyn til om hun synes det er sjovt, saa tror jeg altsaa hun synes det. Jeg ville gerne filme det og laegge det op bagefter.. Hun laver ligesom saadan nogle legespjaet efter hun har skraemt nogen og hun ligner i ansigtet sig selv som hun ser ud naar hun synes noget er rigtig sjovt... Jeg ved godt det lyder tosset!! Men som Ninjamor siger, saa er hun 100% en mobber. Der skal humpes, domineres, er der slagsmaal er hun ikke sen til at joine selvom hun ikke ved hvem der er hvem osv. Er vi paa den anden side inde paa privat territorie, saa er hun en rigtig soed legetante.. Hun er speciel den her hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts