Hop til indhold

Min hund er blevet angrebet.!!!!


NickiA
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Stakkels Aya, håber hun kommer over det uden men. :ae:

Det lyder i hvertfald til at du har gjort og gør alt det rigtige med den plan du har lagt.

 

Mht. Ham klaphatten, så er der ikke andet at gøre end at anmelde ham.

Især hvis han virkelig mener, at det er normalt at en unghund rusker i andre hunde på den måde - Og endda bruger det som en undskyldning.

Det burde jo være et kraftigt advarselstegn om, at den hund kan risikere at lave meget stor skade på andre hunde når den for alvor bliver kønsmoden.

 

Sådan koldt og kynisk - Bedre den bliver aflivet nu, end når den har angrebet flere hunde og gjort skade på dem.

Det er jo også langt fra sikkert, at aflivning kommer på tale.

Sandsynligvis snor/mundkurvs påbud, som han sandsynligvis ikke overholder, men som trods alt gør at der bliver sat en stopper for ham og hans hund næste gang den bliver anmeldt.

Overholder han så påbuddet, så er alt jo godt og han kan beholde sin hund og andres hunde er udenfor fare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke sikker på, at du får noget ud af at anmelde det, eftersom Aya ikke er blevet syet. :hmm:

 

Men god bedring til Aya - og dig! :hjerte:

 

 

Ang. det psykiske traume, så kan jeg fortælle dig, at selvom Taiki kun fik en blødning under huden dengang han blev angrebet slemt, samt nogle skrammer, så blev han jo meget traumatiseret og reagerede med aggression over for næsten alle hunde, ISÆR hanner (sjældnere tæver, men det kom an på hvordan de opførte sig).

 

Det er efterhånden 9 måneder siden eller sådan noget (jeg husker ikke præcist, hvornår det var), og i dag reagerer Taiki KUN på sure hunde eller løse hunde, som er store og kommer helt hen til ham. Og selv dét bliver bedre.

Vi fik kyndig adfærdsbehandling og gik også til særlig holdtræning (hund-til-hund træning for hunde med problemer over for andre hunde), og han har rykket sig helt enormt meget.

Jeg regner med, at med tiden bliver han så tilpas afslappet, at han kun reagerer, hvis den anden hund ikke respekterer hans signaler eller er truende. Han tilhører en race, der ikke er kendt for sine vilde, sociale evner, så jeg stiller ikke større krav end dette. ;-)

 

Men bare det, at en hund som Taiki, der er meget stædig og viljefast, og samtidig tilhører en race som det sociale ikke altid ligger til (en shiba skal være selvstændig og egenrådig, og i den japanske racebeskrivelse bliver egetkønsaggression ikke anset som en fejl, men som noget man accepterer kan være til stede..), at han via træning kan blive "god igen", viser altså at sådan træning har en stor effekt.

 

 

Så selv hvis det allerværste er ude, og Aya er traumatiseret psykisk, så fat mod. Hvis man vil det nok - og får den rette hjælp - og træner og træner, så kan man gøre meget for at afhjælpe problemet. Og selvom der altid findes dårlige eksempler, så lad os forholde os positive - Aya er jo en sød, social hund, der har tillid til dig, så med rette støtte og evt. træning kan hun sikkert overkomme det her.

Det skal nok gå alt sammen. :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Godt du fik hans oplysninger, det fortryder jeg meget at jeg ikke gjorde da Tjaldur blev overfaldet af en newfounlænder i en hundeskov i sidste uge. Kunne godt se at han haltede bagefter, men stortudet og var dybt chokeret. Måtte i går hoste op med 1000 kr til dyrlægen pga det der skete i sidste uge. Så der kan komme efter reaktioner. Så har da lært at man ALTID skal bede om oplysninger.

 

Forstår hvor chokeret du er. God bedring til Aya. Selvom Tjaldur var dybt chokeret bagefter, har jeg ikke efterfølgende set en anden eller mere eller anderledes reaktion over for andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres kommentarer, jeg har snakket med politiet netop for at høre hvad jeg burde gøre i denne situation, fik fat i en rigtig sød dame som ligesom mig ikke er stor fan af hundeloven.

Og hun var meget over at lige præcis sådan en type angreb burde anmeldes, så måske er det der jeg ender, men hun sagde at jeg godt kunne vente til mandag når jeg havde snakket med egen dyrlæge og forsikring.

 

Aya ligger bare og ligger, havde hende nede på græsplænen for at få hende til at tisse og hun stod bare og kiggede, virkede ikke trykket men ville ikke rykke sig. Og nu ligger hun igen, hun har spist hvad der svarer til en håndfuld hundefoder, og vil gerne tage godbidder.

 

Jeg har besluttet mig for at være totalt hoptimistisk for self. skal hun nok komme sig 200% og den tanke vil jeg holde fast i, for er totalt præget af humørsvingninger det ene øjeblik er jeg ked af det og rasende det næste øjeblik er jeg indbegrebet af optimist.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak :D

 

Så har jeg en lille opdatering fra i dag :), for det første så eeeeelsker Aya åbenbart smagen af de smertestillende, så hun rendte i røven på mig bagefter for at få mere, det gør self. mit job meget nemmere.

Og så har vi været ude og gå en lille morgenrunde om blokken som hun bare nød.

Sårene er renset hvilket hun bare tog i stiv pote, det ene er revet op men det ser heldigvis rent ud, og der er ingen af sårene der er hævede hvilket uden tvivl giver lidt tryghed hos mig.

Om et par timer tager min søster, Aya og jeg til Paarup for at besøge mine forældres golden som Aya elsker, så vi kan få givet hende nogle gode oplevelser.

 

I modsætning til hvad hun plejer at være er hun stadig lidt tilbageholden og træt men i forhold til i går så går det hundrede gange bedre :D så er totalt optimist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en grim oplevelse! Glad for at læse, at hun klarer sig okay :-)

 

Med den indstilling den anden hundeejer har, ville jeg ikke 1 sekund tøve med at melde ham! Lyder til at der skal tages nogen forholdsregler med den hund, hvilket det ikke lyder som om, at han har tænkt sig at tage eller interesseret i. Dét er skræmmende!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber hun klarer sig uden mén :bighug:

 

En ide, når der er gået 1-2 uger, kontakt en shar pei kennel eller en privat, og hør om de har en sød hund der vil gå en tur med din. Min blev overfaldet af en islandsk fårehund da han var lille og efter en uges tid, mødte vi en anden race men med samme farve pels og min hund blev vildt trykket og bange. Så næste gang jeg så en med en islænder, fløj vi efter dem for at høre om den var venlig og arrangere en lege aftale. Det hjalp så meget, første minut var min hund igen trykket men så snart han opdagede at den var sød og venlig, var der ingenting.

 

 

Er selvfølgelig slet ikke sikkert at Aya reagerer sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har mødt en masse hunde her til aften, først en hvalp og en cavalier Aya kendte. Ingen problemer der.

Og bagefter en meget stor sort labbe dreng!.... kan vi sige :banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan:

 

Jeg tror ikke jeg skal være så bekymret for min seje lille hund, her en af dagene når hun ikke er så øm længere tager vi ned og går en tur udenom hundeskoven så hun kan hilse på flere store hunde gennem hegnet, går det godt så tager vi den derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Øv for en oplevelse. Til både dig og Aya :ae:

Men det lyder rigtig godt at hun indtil nu har taget hundemøderne i stiv pote. Håber det forsætter i samme retning fremover også. :bighug:

 

Zazu blev jo også overfaldet i hundeskoven - og her blev det endelig punktum for os sat. Vi kommer aldrig (!) i hundeskoven igen. Vi har ofte mødte meget voldsomme, og aggressive hunde - og jeg havde længe overvejet at droppe det. Men det blev det så, da Zazu blev overfaldet.. der er desværre rigtig mange ejere med aggressive og hunde udenfor kontrol, som kommer i hundeskove - netop fordi den er hegnet ind og "så behøver man jo ikke have styr på sin hund" :roll::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, ja jeg håber at det fortsætter :D

 

Jeg har ikke planer om at stoppe med at komme i hundeskoven, der er primært fantastisk søde mennesker og hunde der kommer derude, og lige meget hvad skal vi derud for at få en god oplevelse med stedet og flere hunde.

Men der er ingen tvivl om at jeg vil være mere opmærksom på hvem der er der når jeg kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grim oplevelse for dig og din hund...Meen jeg kan ikke li den tendens der er oppe i tiden med at anmelde...For mig som gammel hundeejer er det den risiko man vælger at tage ved at besøge en hundeskov med sin hund...Jeg er der aldrig mere...Der er kommet for mange uansvarlige hunde ejere til at jeg tager risikoen...Ikke fordi jeg ikke tror mine schæferhunde ikke kan klare det men fordi jeg veed noget om hundeadfærd hos voksne hunde.

Godt for dig at din hund åbenbart ikke har fået psykiske meen efter oplevelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontaktet politiet, og de vil ikke gøre noget ved det. fordi ingen af hundene var i snor, så det så det som selvrisiko.

 

Det tror jeg ikke, at politiet bare må konkludere. Loven siger så vidt jeg husker ikke noget om selvrisiko i hundeskove og andre steder med løse hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne90

Regler for færdsel i hundeskove

 

 

  • For at færdes i en offentlig hundeskov skal din hund være lydig, så du kan kalde den til dig.
  • Bidske hunde og hunde i adfærdstræning må ikke færdes i hundeskoven - heller ikke selvom du fører hunden i snor.
  • Det er altid dit ansvar som hundeejer at have fuld kontrol over hunden.
  • Overtrædelse af reglerne medfører bortvisning og anmeldelse til politiet.

  • Hundeloven gælder også i offentlige hundeskove

 

Ovenstående er fundet på internettet.

Så hvis det er en hundeskov "ejet" af kommunen, så vil de kunne give en bortvisning, som skal håndhæves af politiet.

Derudover gælder hundeloven også i hundeskove, der er intet "selvrisiko" over en hundeskov, så politiet skal oprette en sag (hvor meget arbejde de så vælger at lægge i sagen bestemmer de så selv, men de skal i hvert fald skrive en rapport om episoden). Så prøv at ring igen.

:bighug: til dig

:ae:til Aya

Link til indlæg
Del på andre sites

Grim oplevelse for dig og din hund...Meen jeg kan ikke li den tendens der er oppe i tiden med at anmelde...For mig som gammel hundeejer er det den risiko man vælger at tage ved at besøge en hundeskov med sin hund...Jeg er der aldrig mere...Der er kommet for mange uansvarlige hunde ejere til at jeg tager risikoen...Ikke fordi jeg ikke tror mine schæferhunde ikke kan klare det men fordi jeg veed noget om hundeadfærd hos voksne hunde.

Godt for dig at din hund åbenbart ikke har fået psykiske meen efter oplevelsen.

Jeg synes som udgangspunkt heller ikke, at man behøver anmelde alt. Men ham manden her er jo ligeglad - det har han åbenbart selv sagt. Han havde ikke tænkt sig at stoppe med at slippe hans hund i hundeskoven og han havde ikke tænkt sig at gøre andet for at forhindre andre overfald. Sådan en mand synes jeg bare skal anmeldes!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bye the way hvis nogen har en stor hund og bor i odenseområdet, og den er sød og rolig med små hunde, så sig endelig til. Har fået af vide at vi skal have en masse positive oplevelser med store hunde når Aya er kommet sig lidt, netop så hun ikke bliver angst.

Vi bor desværre lidt for langt fra Odense-området, for ellers ville Sofus gerne hjælpe Aya. Han har en mærkværdig stor tålmodighed og tolerance over for små hunde (og dyb respekt for damehunde!).

 

Men rigtig god idé at fremskaffe nogle fredsommelige store hunde. Og hvis du ikke har været alt for chokeret (men det blive man jo), så er DIN opførsel faktisk ret vigtig for Ayas fremtidige syn på andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg blevet kontaktet af ham. Han sagde at hans hund var jo bare en stor hvalp og vidste ikke helt hvad den lavede, og han havde tænkt sig at tage i hundeskoven igen en anden dag. Og jeg måtte jo se at han også var blevet bidt en gang, af en anden hund.

Så ville han vide hvor meget det blev og jeg skulle vide at han ikke ville betale før han fik det på skrift.

For mig ville sådan en udtalelse få omgående følger i form af en anmeldelse til politiet. Store hvalpe bider s'gu ikke huller i damehunde. Den hund (og ikke mindst manden) skal stoppes. En dag vil det gå helt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kontaktet politiet, og de vil ikke gøre noget ved det. fordi ingen af hundene var i snor, så det så det som selvrisiko.

Jeg ved ikke, om det er en korrekt udmelding, men jeg ved, at politiet ikke altid har de skarpeste jura-hjerner i landet. Så undersøg tingene selv, hvis du vil være sikker.

 

Men hvis Aya ikke skulle have et eneste sting, så er der nok ikke meget at gøre. Anskaf dig evt. en træningsvest med plads til en apportbuk i ryggen. Så kan du knalde hunden én oven i skallen, hvis du skulle komme ud for flere stunts fra hans side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anskaf dig evt. en træningsvest med plads til en apportbuk i ryggen. Så kan du knalde hunden én oven i skallen, hvis du skulle komme ud for flere stunts fra hans side.

 

Hehe.. Og det er effektivt..

 

Engang jeg var i hundeskov med drengene mødte vi en sur Collie.

Han var klog nok til ikke at skulle gøre sig bemærket over for Cody. Men Chabal var vel lige omkring de 12-13 mdr, så han skulle mules

 

Jeg gik lige tilfældigt med en 500 g dummy i hånden, og den svang jeg direkte i fjæset på den. Møgkøter..

 

Ejerne (ældre): Ihh.. Det var godt. Han er lidt sur på andre hanner..

 

Jeg måtte så pænt sige at det måske ikke lige var det rette sted at gå med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Politimanden sagde at de ikke havde tid til sådanne sager, og at de jo kun havde mit ord at gå ud fra (på trods af at jeg sagde at der var vidner og jeg endda havde kontaktoplysninger på det ene vidne som også var med til dyrlægen) så sagde jeg at grunden var at jeg bekymrede mig for at sådan en type hund ville angribe igen, og så sagde han at politiet ikke kunne tage sig af fremtidssager. Da han så endelig tjekkede mandens oplysninger sagde han at han havde ingen rapport på ham så det var sikkert en ganske fornuftig mand (på trods af at jeg havde forklaret mandens reaktion) og at hvis jeg nu satte mig med ham og fik en god snak så skulle det nok gå det hele... amen altså!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...