Hop til indhold

Min hund er blevet angrebet.!!!!


NickiA
 Share

Recommended Posts

Så er jeg ved mig selv igen, skulle lige græde lidt ud.

Aya og jeg er lige kommet tilbage fra dyrlægen, da Aya blev angrebet af en Shar Pei i hundeskoven i dag.

Jeg kender ikke hunden eller dens ejer men hvad jeg fik af vide bagefter så er det en problemhund.

 

Den reagerede på Aya det øjeblik vi kom, og var meget voldsom overfor hende, jeg siger til ejeren at hans hund er for voldsom og han skal fjerne den, men han reagerer ikke.

Jeg river hunden væk fra Aya, men den river sig løs og angriber Aya. ejeren prøver at få den væk men der sætter Aya i løb og hunden sætter efter hende, vi får fat i hunden igen men der har den Aya i munden og rusker hende rundt. Den taber hende og ejeren får den væk hvorefter den bider ham.

Jeg er dybt chokeret, beder om mandens oplysninger hvilket han ikke er så glad for at give, men lover at jeg ikke vil anmelde hvis jeg får hans oplysninger. Får dem derefter.

Heldigvis er der nogle rigtig søde mennesker sammen med mig, som hjælper mig og får mig kørt til dyrlægen. Aya er efter dyrlægens mening sluppet rigtig heldigt, hun har flere huller men det virker ikke til at de er dybe så hun er på smertestillende og har fået sårene renset. nu skal vi lige se de næste par dage an. Men jeg er så dybt ulykkelig og bange, især er jeg bange for at det psykisk sætter sig og hun bliver bange for store hunde. Jeg er rasende på ejeren at han var så passiv og ikke ville give sine oplysninger. Men så taknemlig for de fantastiske mennesker der var der for mig.

 

Nu kontakter jeg min forsikring på mandag og hører hvad jeg skal gøre nu... men ja havde nok lige brug for at komme ud med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ninjamor: nej det gjorde hun ikke, hun fik smertestillende og antibiotika.

 

Blueberry: du har ret, og det er bestemt også i baghovedet, men lige nu skal jeg bare sikre mig at han får betalt min dyrlæge regning, og så må jeg se hvad næste skridt er. Kan blive bekymret om sådan en mand overhovedet har en ansvarsforsikring. Men han gav mig da sine oplysninger og har tjekket at de stemmer så, helt galt er han nok ikke på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug: Det er absolut ikke en sjov situationen at stå i eller opleve :(

 

Det skal meldes til politiet da, mest pga. han burde vide hvordan den reagere på andre og han så endda tager den sådan et sted hen og den efterfølgende bider ham?

 

Har jo selv en hund der kan reagere på andre hunde, så synes det er hul i hovedet han ikke vil vise hensyn og den respekt det kræver man har som ejer af en hund der bare ikke kan med alle hunde.

 

Tanker herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha :ae:

 

Håber du fik noget mod angst til hende, ellers skynd dig og skaf noget.

 

Mht manden og hans oplysninger, der ville jeg godt nok ikke tøve et øjeblik med at anmelde det til politiet. Sorry, men der er bare ingen kære mor der.

 

Og ja, det er hans forsikring der skal dække din hunds skader og alle regninger der er forbundet hermed.

 

Endnu engang :ae: til jer begge

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige kontaktet dyrlægen og de sagde at jeg ikke skulle give hende angst medicin nu men give det et par dage, og se om hun klarer den uden.

I forhold til hundeejeren og anmeldelse så ved jeg bestemt også godt hvad jeg hælder til, men jeg har besluttet mig ikke at gøre noget før jeg har snakket med forsikringen, det vigtigste for mig lige nu er at han får lov at betale dyrlægen og at aya får det bedre. Hun ligger og sover nu og har gjort det siden vi kom hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du gjorde det rigtige. Jeg kan virkelig ikke se formålet med at melde det til politiet hvis det kan ordnes i mindelighed.

Selvfølgelig er det rigtig synd for din hund, men det er også ret synd for den anden hund hvis den skal aflives. Forhåbentlig har ejeren lært lektion og passer bedre på fra nu af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Sikke en grim oplevelse for jer begge - kan godt forstå du er rystet i din grundvold.

 

Jeg har selv stået i lidt den samme situation - med to af mine beagler. Min yngste søn gik med Charlie og jeg gik med Oscar. Vi mødte en Sankt Bernhard som var i ført snudesele - alligevel rev den sig fri og gik til angreb på Charlie - Charlie smed sig skrigende ned på jorden og jeg tænkte nu gik den efter min søn - men den gik så efter Oscar, som den bed fast i det ene bagben på og svang ham rundt i luften. Jeg var så rystet - råbte og skreg kan jeg huske - en ældre dame på stedet fik hunde ejers navn og så gik turen til dyrlægen med Oscar. Han slap nådigt med et hjørnetands hug i skinken, på begge sider - men var jo temmelig rystet, og i dag kan han ikke tåle synet af den slags hunde, så det kan sætte sig dybt i dem. Min mand anmeldte hende til politiet og hun kom senere af med hunden. Har ikke set hende siden.

 

Prøv at spørge din dyrlæge ang. politi anmeldelse, men omvendt så bør den angribende hunds ejer have en advarsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige kontaktet dyrlægen og de sagde at jeg ikke skulle give hende angst medicin nu men give det et par dage, og se om hun klarer den uden.

Dyrlæger er ikke altid vildt stærke i adfærd - desværre. Hvis skaden er sket, vil det være en kamp at fixe det. Angstdæmpende givet umiddelbart efter en voldsom hændelse kan forhindre det i at ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beaglepack: er jeg ked af at høre med din hund. Jeg nævnte politianmeldelse overfor dyrlægen men han sagde at det blandede de sig ikke i, og ville ikke tage stilling til. Det skal lige siges at de ikke er min normale dyrlæge.

 

Lykkeliv: jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, dyrlægen sagde at de ikke ville udskrive til mig, da min hund ikke virkede bange hos dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor tragisk og rystende for jer alle og stakkeles lille Aya! Håber hun kommer sig hurtigt, at sove er god medicin. Jeg vil tilslutte mig koret af "angstdæmpende medicin", vil din dyrlæge ikke så køb zylkene og DAP i håndkøb og undgå at hun oplever noget oprivende de næste 14 dage. Uh, håber i slipper uden mén på sjæl og krop :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bye the way hvis nogen har en stor hund og bor i odenseområdet, og den er sød og rolig med små hunde, så sig endelig til. Har fået af vide at vi skal have en masse positive oplevelser med store hunde når Aya er kommet sig lidt, netop så hun ikke bliver angst.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv stået i samme situation, dog med et lidt mere voldsomt resultat:(

 

Rigtig god bedring til Aya. Jeg ville skynde mig at finde nogle søde hunde, hun kan gå lidt tur med. Vi var afsted allerede dagen efter, hen til en veninde og hendes hund, der er en af Luna's bedste venner. Og også en tur med Fox og hendes Sookie herinde fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo

Sikke en forfærdelig oplevelse altså :( God bedring til Aya, jeg håber ikke at hun har taget varig psykisk skade af det. Sikke en klaphat af en ejer, der bare er helt passiv og endda tøver med at give sine oplysninger. Forhåbentlig lader han ikke sin hund løbe løs i hundeskoven fremover da....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

Jeg har allerede en aftale med mine forældres hund Koda i morgen, han er indbegrebet af rolig så han er bedste medicin mod angst. Udover det vil opdrætter tage kontakt til sin mor der har schæfer og har også en aftale her i løbet af ugen med min veninde og hendes lab/berner blanding.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog en ubehagelig oplevelse. God bedring med hende :ae:

 

Mht politianmeldelse, synes jeg det er lidt svært. På den ene side er det da ærgerligt hvis hunden skulle aflives, HVIS ejer har fået en lærerstreg og holder sin hund væk fra andre hunde i fremtiden. MEN på den anden side, ville jeg ikke kunne tilgive mig selv, hvis en anden hund blev skambidt og måske endda dræbt af denne hund, fordi JEG ikke havde anmeldt det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkel, stakkels lille hundepige. Det er sådanne ting jeg også går og frygter. Vi går dog ikke i hundeskov (har prøvet et par gange når der ikke har været andre) det tør jeg simpelthen ikke. Vores er blevet "overfaldet" 3 gange. Sidste gang med et bid og en hævet kæbe til følge. 2 gange var det på træningspladsen i DKK og 3. gang på en gåtur hvor vi skulle passere den hund der overfaldt ham 1. gang.

 

Siden da har angsten for andre hunde siddet i mig. Er meget bange for at min knægt går hen og bliver kønsaggresiv. Så sent som i dag forlod vi kontrolleret hundeleg ved Slagelse dyrehospital. Der var en blanding (berner sennen/rottweiler) der pustede sig op overfor min. Ejer var totalt passiv og kunne lige svinge sig op til at sige hundens havn et par gange. Efter 10 min. forlod vi legepladsen. Det skal lige siges at det var en vikar der havde tjansen i dag og ikke den faste fra hospitalet. For når hun er der er der styr på tropperne.

 

Men føler med Jer. Det ER bare så forfærdeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Beaglepack: er jeg ked af at høre med din hund. Jeg nævnte politianmeldelse overfor dyrlægen men han sagde at det blandede de sig ikke i, og ville ikke tage stilling til. Det skal lige siges at de ikke er min normale dyrlæge.

 

Lykkeliv: jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, dyrlægen sagde at de ikke ville udskrive til mig, da min hund ikke virkede bange hos dem.

 

Baldrian i store doser eller Zylkene. Honning og banan hvis hun vil have det.

Dette sammen med masser af hundeselskab de næste par dage, gerne flere timer dagligt, så hun kan komme videre uden mén.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg blevet kontaktet af ham. Han sagde at hans hund var jo bare en stor hvalp og vidste ikke helt hvad den lavede, og han havde tænkt sig at tage i hundeskoven igen en anden dag. Og jeg måtte jo se at han også var blevet bidt en gang, af en anden hund.

Så ville han vide hvor meget det blev og jeg skulle vide at han ikke ville betale før han fik det på skrift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg blevet kontaktet af ham. Han sagde at hans hund var jo bare en stor hvalp og vidste ikke helt hvad den lavede, og han havde tænkt sig at tage i hundeskoven igen en anden dag. Og jeg måtte jo se at han også var blevet bidt en gang, af en anden hund.

Så ville han vide hvor meget det blev og jeg skulle vide at han ikke ville betale før han fik det på skrift.

 

Så havde jeg fluks anmeldt det. Det er da noget bavl han lukker ud, at hunden ikke vidste hvad den lavede... At han stadig vil tage den med i hundeskov er nok til at jeg ville anmelde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...