Hop til indhold

Hvad fodrer I med?


Gæst AnetteDamgaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Luca får olivers adult, men det slutter snart da Olivers har lavet om på deres foder. Det nye kan hun ikke tåle. Pt ved jeg ikke helt hvad hun skal over på, måske Exclusion eller platinum Iberico green.

 

Vores kommende hvalp skal nok over på acana puppy & junior.

 

Arghh - jeg var lige inde på Olivers side - tak for den - der er lavet om på deklarationen og endda til den dårligere side :shock: - det er jeg ret chokeret over

Undskyld det var lige et sidespring :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvor køber du det :genert:

 

Jackis mad består ca. af 70% råt, 25% Oliver's Lamb og 5% vådfoder, primært NaturesMenu, som jeg nu har problemer med at finde specielt til en rimelig penge :fornaermet:

Det kan købes hos foderexpressen.dk

Det er typisk der jeg har købt, når mine skulle have lidt forandring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset fodrer vi med råt.

 

Futte får råt fordi han som kastrat ikke bliver mæt på tørt. Derudover massere af grøntsager i maden og naturligvis en god olie. Desuden får han lidt natron mod for meget mavesyre :-)

 

Lily kommer også til at skal over på råt. Har lige købt et kg mini-mix i dag og skåret ud i utroligt små terninger som udgør et helt måltid for hende :shock: 33 gram er ikke meget :-D

 

Jeg var egentlig klar på at hun skulle have et godt tørfoder, men Mads mener det ville være synd hvis Futte skulle have lækkert og varieret kød mens Lily skulle nøjes med kedeligt og ensformigt tørfoder :vedikke: Så nu er der lagt en plan over hvordan Lily over 3 uger bliver kørt over på råt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige gået over til Gilpa Slimline efter anbefaling fra opdrætter. Det er et slanke-foder, da Taiki har taget på igen efter at jeg satte ALLE sejl ind på hans træning, hvilket involverede lidt for mange af de gode sager.

 

Jeg er MEGET tilfreds med produktet, omend foderpillerne nok vil være for store til en chihuahua og for små til en schæfer. Taiki bliver godt mæt på det, taber sig langsomt men passende, det lugter forfærdeligt hvilket er skønt i hans øjne, pelsen er fin trods ikkerelateret kontaktallergi og afføringen er fin og fast - ingen luft i maven.

 

 

Har man en hund, der skal tabe sig, kan jeg varmt anbefale Gilpa Slimline.

 

 

Edit: Jeg giver ikke olier i maden, men hver-hveranden uge får Taiki fisk i en eller anden variant, helst med lidt grøntsager til og især lidt tomat, som virker imod forhudsbetændelse. Grøntsagerne skolder jeg helst kun (eller damper), for at bevare så mange af de gode sager i som muligt, og de blendes sammen med fisken så han ikke opdager dem.

 

Han får også et råt kødben i ny og næ, eller et røget. Men det er sjældent.

 

Når han skal være alene hjemme, får han altid en tyggepind i oksehud når vi går.

 

Og så får han også en LILLE klat fedtfattig leverpostej for tiden, fordi han får medicin imod sin allergi og han ellers NÆGTER at æde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med tørt: Jeg veksler mellem 4-6 forskellige slags ved hvert måltid. Jeg bruger primært: Acana, Kingsmoor, Olivers, Essential, Orijen, Ziwipeak, Taste of the Wild og Wolfsblut. Alle mærkerne har forskellige varianter jeg veksler imellem - jeg sørger for altid at have forskellige proteinkilder i huset.

 

Aftensmaden får hun altid med et pump fiskeolie på for pelsen.

 

En gang imellem (måske et par gange om året) får Nala også vådfoder - typisk når hun har præsteret meget. Der bruger jeg pt Natures Menu, men der er flere andre gode jeg også sagens vil kunne benytte. Der er andre der har nævnt et par stykker.

 

Nala får også til tider måltider kun med råt og ben eller lidt råt (typisk afskåringer) sammen med tørfoderet.

 

2-3 gange om ugen er vi til træning og der får hun guffer - nogle gange er de lavet af "menneskemad" (ost, pølser, mv). Det er det eneste menneskemad hun får.

 

1-2 aftener om ugen får hun tyggeben. Jeg køber typisk pandelapper, oksehaler, halse mv. Den dag får hun lidt mindre tørfoder.

 

Trådstarter: Jeg synes IKKE det er synd at en hund "kun" får tørfoder til daglig, hvis den trives på det. Det er mere synd at give den ting den ikke har godt af, f.eks. tun, leverpostej, sovs mv. Du skal nok bare lade vær med at lytte til det dine venner siger om det og fortsætte som du gør ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst diddjy

Nogle af jer nævner, at Olivers har lavet om på deres foder, og at det pga det ikke længere er værd at give jeres hunde. Gælder det også deres nye Grain Free-produkter? Og hvad er det ved deres nye version som gør, at det ikke længere er godt nok? Er Essential bedre kvalitet, eller minder det om Olivers hundemad? Sidste spørgsmål i denne omgang: hvor meget er levering på, når man køber hundemad (pose med 12 kg) fra Foderxpressen.dk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af jer nævner, at Olivers har lavet om på deres foder, og at det pga det ikke længere er værd at give jeres hunde. Gælder det også deres nye Grain Free-produkter? Og hvad er det ved deres nye version som gør, at det ikke længere er godt nok? Er Essential bedre kvalitet, eller minder det om Olivers hundemad? Sidste spørgsmål i denne omgang: hvor meget er levering på, når man køber hundemad (pose med 12 kg) fra Foderxpressen.dk?

 

For vores vedkommende er vi gået fra Olivers, da Luca er allergihund, og efter de har lavet om på deres foder, får hun dårlig mave. Essentials dur heller ikke her..! Manden bag Essentials, er også bagmanden bag olivers da det startede op. Det blev solgt, og nu er han så i gang med Essentials.

 

Portopriser står på forsiden hos foderxperssen.......:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst diddjy
For vores vedkommende er vi gået fra Olivers, da Luca er allergihund, og efter de har lavet om på deres foder, får hun dårlig mave. Essentials dur heller ikke her..! Manden bag Essentials, er også bagmanden bag olivers da det startede op. Det blev solgt, og nu er han så i gang med Essentials.

 

Portopriser står på forsiden hos foderxperssen.......:hmm:

 

Tak for svar!

 

Okay, jeg var ikke klar over, det var samme mand, der står bag de to mærker. Jeg tror, vi prøver os frem med Olivers og så tager den derfra, når vi ser, om hvalpen kan li' det eller ej. Vi har i hvert fald købt hvalpemad der.

 

Jeg havde dog ikke set, at det med porto stod på hjemmesiden. Ups. Det må jeg lige ind og se.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...