AnneMangetal Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Jeg er ikke skide skarp i det med avl og registrering, men studsede over en annonce her på vores eget annoncemarked. Hundene, labradoodles, sælges med stambog:vedikke: Er det mon i sådan noget DDH eller noget??? Og kan man få stambog på alt hos dem? Eller skal det være en "designer-blanding"? Her er annoncen: Brune labradoodles - Hunde og hvalpe til salg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Enhver kan lave en stambog i et worddokument, det er ikke nogen "beskyttet titel" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Mon ikke det bare er en fejl? Hverken DHL eller DDH sælger labradoodles i hvert fald. Og nej, tror ikke man kan få stamtavle på blandinger i nogle af de stambogsførende klubber i Danmark. Det er jeg i hvert fald aldrig stødt på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sagapigen Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Måske det er en hjemmeavet stambog eller stambog fra en eller anden international labradoodle klub? I hvert fald er det ikke en anerkendt stambog man kan få. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Har da hørt før om at folk der opdrætter ************* har stambog på dem, fra en eller anden amerikansk forening. Men lige hvor må jeg melde pas.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 øhm hvorfor vil den ikke lade mig skrive designer hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Har da hørt før om at folk der opdrætter ************* har stambog på dem, fra en eller anden amerikansk forening. Men lige hvor må jeg melde pas.. ************ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 ************ der skulle stå ************* nu har jeg prøvet at rette det tre gange uden held. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 der skulle stå ************* nu har jeg prøvet at rette det tre gange uden held. Ej!! nu må den styre sig DESIGNER HUNDE i et ord er åbenbart ikke noget systemet kan holde til 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 I prøver at skrive et ord, der også er navnet på et firma, som H-F har et anstrengt forhold til. Derfor kan det ikke skrives. Det er en længere historie, som helst skulle have lov til at dø i fred. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Ej!! nu må den styre sig DESIGNER HUNDE i et ord er åbenbart ikke noget systemet kan holde til Ahahahahaaaaaaaa:sjov: Troede at det var noget dirty du skrev:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Ahahahahaaaaaaaa:sjov: Troede at det var noget dirty du skrev:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 I prøver at skrive et ord, der også er navnet på et firma, som H-F har et anstrengt forhold til. Derfor kan det ikke skrives. Det er en længere historie, som helst skulle have lov til at dø i fred. Det er ellers en god historie (af den slags med popcorn og det hele), hvis man læser den for første gang. For man kan nemlig godt søge på fy-ordet, og så finde tråden:engel: 3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Jeg kan kun finde en facebook og hjemmeside som sælger klapvogne (uden diverse indlæg herfra, umiddelbart). 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trinek Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Jeg kan heller ikke finde noget. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 da jeg lavede en tråd herinde om labradoodles ( om de var FCI - anerkendt ) var konklutionen vist at det var de ikke. Jeg har dog undret mig lidt over , at da jeg fik Ollies stambog fra DKK - var certifikatet " bare " et stykke papir og ikke lamineret eller andet , som de andre stambøger jeg har haft , det må da være ret let at forfalske eller ændre hvis man skulle have sådanne ideer , er der nogen der ved hvorfor det er ændret ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 da jeg lavede en tråd herinde om labradoodles ( om de var FCI - anerkendt ) var konklutionen vist at det var de ikke. Jeg har dog undret mig lidt over , at da jeg fik Ollies stambog fra DKK - var certifikatet " bare " et stykke papir og ikke lamineret eller andet , som de andre stambøger jeg har haft , det må da være ret let at forfalske eller ændre hvis man skulle have sådanne ideer , er der nogen der ved hvorfor det er ændret ? Hvorfor skulle det gøre det sværere at forfalske noget der er lamineret? Jeg har f.eks. lamineringsmaskine derhjemme.. det tænker jeg rigtig mange mennesker har? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Hvorfor skulle det gøre det sværere at forfalske noget der er lamineret? Jeg har f.eks. lamineringsmaskine derhjemme.. det tænker jeg rigtig mange mennesker har? jeg mener bare at det må være nemmere at rette på den med fks " kvajeblæk " og så bagefter tage en fotokopi , men jeg ved det ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Jeg er ikke skide skarp i det med avl og registrering, men studsede over en annonce her på vores eget annoncemarked. Hundene, labradoodles, sælges med stambog:vedikke: Er det mon i sådan noget DDH eller noget??? Og kan man få stambog på alt hos dem? Eller skal det være en "designer-blanding"? Her er annoncen: Brune labradoodles - Hunde og hvalpe til salg Først nu registrerer jeg egentlig hvad startindlægget handler om Det er vist noget med at nogle personer har fået den idé at Labradoodle skal være en race, og derfor avler de på 2., 3. generation osv., og der er vist en eller anden, vist nok australsk forening, der stambogsfører dem. Det er tåbeligt, for man mister alle fordelene ved f1 generationen, og resultaterne bliver vist ved med at være lige uforudsigelige, dvs. der kommer stadig både hvalpe med Golden-pels og med Pudel-pels, og kun den sidste slags fælder ikke. PS: Og så læser jeg lige annoncen. Der står at det er f1 generation og at forældrene har stambog, så nu forstår jeg slet ikke spørgsmålet... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 jeg mener bare at det må være nemmere at rette på den med fks " kvajeblæk " og så bagefter tage en fotokopi , men jeg ved det ikke. det er det samme... du kan lave alt i photoshop i dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 men hvor er så sikkerheden ved stambogen ? når hunden er chippet kan du jo ikke engang selv chekke nummeret ? da hundene blev tatoveret kunne man jo sammenligne det nr der stod på hunden , med det der stod i stambogen , så må det da være sværere at forfalske ? det er da svært at ændre et tatoveret nr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 men hvor er så sikkerheden ved stambogen ? når hunden er chippet kan du jo ikke engang selv chekke nummeret ? da hundene blev tatoveret kunne man jo sammenligne det nr der stod på hunden , med det der stod i stambogen , så må det da være sværere at forfalske ? det er da svært at ændre et tatoveret nr. Dyrlægen tjekker da nummeret - men så er hunden/hvalpen selvfølgelig købt og betalt, men som regel kan man vel finde frem til sælger igen. Umulia, tror Anne spørger hvem der laver stambogen. Og om man kan få stambog på alle mulige blandinger og ikke kun labrador + puddel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Jeg er ikke skide skarp i det med avl og registrering, men studsede over en annonce her på vores eget annoncemarked. Hundene, labradoodles, sælges med stambog:vedikke: Er det mon i sådan noget DDH eller noget??? Og kan man få stambog på alt hos dem? Eller skal det være en "designer-blanding"? Her er annoncen: Brune labradoodles - Hunde og hvalpe til salg Er annoncen ændret siden du så den, Anne? For jeg kan ikke finde ordet "stambog" brugt i annoncen - der står bare at de sælges med "hvalpebog", og det kan vel betyde hvad som helst (uden at jeg dog ved ret meget om registrering)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Er annoncen ændret siden du så den, Anne? For jeg kan ikke finde ordet "stambog" brugt i annoncen - der står bare at de sælges med "hvalpebog", og det kan vel betyde hvad som helst (uden at jeg dog ved ret meget om registrering)? Jeg fandt det heller ikke før jeg så afkrydsningsfelterne nederst. Men mon ikke bare det er fordi forældrene har stambog? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Juli 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 10, 2013 Ja det er i afkrydsningsfeltet - hmm, jeg ville da sige at det som man krydser af der, har med hvalpene at gøre, men det kan da godt ske hun mener forældrene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts