Hop til indhold

Hvorfor er hundeejere dog så forskellige ??


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg var ude at gå med Tot og Ollie i går og mødte 2 meget forskellige hunde ejere -

det var ved 17.30 tiden og stadig meget varmt da jeg mødte 1´ste hundeejer

cyklende med en lille langpelset , måske gammel , ialfald gråmulet hund halsende ved

 

siden af cyklen - hvorfor tager folk dog ikke lidt mere hensyn til deres hunde ? stak

kels hund !

 

Den 2. type hundeejer mødte jeg ved slutningen af vores tur , hvorTot & Ollie var i

hundegård og hun pænt kom hen og spurgte om det var hanhunde og om vi var ved

at gå - det var vi - for hendes hund var i løbetid - hvor kunne man dog ønske sig at

der var flere der tænkte sådan !

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det ville da være dejligt hvis alle hundeejere var fornuftige mennesker.

Den vildeste uansvarlighed jeg godt nok har set indtil videre var en ung gut der cyklede uden hænder på sin cykel mens han i armene holdt en lille bomuldhund, puhaa det gav mig dårlige nerver bare at se det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude at gå med Tot og Ollie i går og mødte 2 meget forskellige hunde ejere -

det var ved 17.30 tiden og stadig meget varmt da jeg mødte 1´ste hundeejer

cyklende med en lille langpelset , måske gammel , ialfald gråmulet hund halsende ved

 

siden af cyklen - hvorfor tager folk dog ikke lidt mere hensyn til deres hunde ? stak

kels hund !

 

Den 2. type hundeejer mødte jeg ved slutningen af vores tur , hvorTot & Ollie var i

hundegård og hun pænt kom hen og spurgte om det var hanhunde og om vi var ved

at gå - det var vi - for hendes hund var i løbetid - hvor kunne man dog ønske sig at

der var flere der tænkte sådan !

 

Den første ejer er en narrøv, men det synes jeg da egentlig også at den anden er. Det er da klart at hun spørger om dine hundes køn, for sin egen skyld, men hvad laver en løbsk tæve i en indhegning til løse hunde?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første ejer er en narrøv, men det synes jeg da egentlig også at den anden er. Det er da klart at hun spørger om dine hundes køn, for sin egen skyld, men hvad laver en løbsk tæve i en indhegning til løse hunde?.

 

Det kommer vel an på indhegningens størrelse? Der ligger en herude, og den er ikke særlig stor, som i 50x50 meter-ish. Hvis jeg havde en løbsk tæve, kunne jeg da sagtens finde på at lade den rende der og lege med andre tæver eller kastrerede hanhunde (eller alane).....

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første ejer er en narrøv, men det synes jeg da egentlig også at den anden er. Det er da klart at hun spørger om dine hundes køn, for sin egen skyld, men hvad laver en løbsk tæve i en indhegning til løse hunde?.
det er en meget lille indhegning og der var kun os -så selvf er det da ok at en løbsk tæve også får mulighed for at være løs.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det kommer vel også meget an på hvordan man selv oplever situationen. Jeg kunne aldrig selv finde på at slæbe mine beagler ud på gå tur i drønende varme og deraf kunne jeg også tænke at folk der cykler afsted med deres hunde hvor tungen hængende hen af gaden - ikke må være rigtig velforvaret. Men de folk kunne jo så også være sådan indrettet at de holder pauser og giver deres hund noget at drikke - det ved man jo ikke, for det er ikke noget man ser - det kun selve situationen som den er her og nu. Man må jo gå ud fra at dem der har hunde, har dem fordi de vil dem det godt!

 

Ang. den "løbske" dame - så er det da fint at spørge og i sådanne tilfælde kunne man godt ønske, at alle kunne være sådan. Den mest sjove ting jeg har oplevet, var da en ung pige med en schæfer stod helt ude i marken oppe i vores "område" og råbte til alt og alle der gik forbi nede på stierne - at vi skulle holde os væk, forhendes hund var i løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.. Jeg løber med min lille, langhårede hund hver anden dag, som regel om eftermiddagen, så mig kan man også møde med min halsende gråmule selvom det er varmt.

Og Gud nåde trøste mig, hvis jeg ikke tager hende med - hun elsker solen og synet af løbesko og det skal være meget varmt før hun sænker tempoet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeejere er vist lige så forskellige som hundene.

Det er nok derfor der er hunde i mange forskellige størrelser, udseender og temperamenter, så har vi en mulighed for at finde den type som passer til os.

Nogle hunde tager mere hensyn til deres omgivelser end andre, nogle hunde elsker at blive båret andre nyder en rask løbetur med tungen hængende ud af halsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er en meget lille indhegning og der var kun os -så selvf er det da ok at en løbsk tæve også får mulighed for at være løs.

Nå okay, jeg har aldrig været i et indhegnet fritløbsområde og forestiller mig bare ting og sager, men synes da det er trist at man spiser hundeejere af med noget der ikke er større end en parcelhushave (det er så det billede jeg får nu). Så kan man da ligeså godt lade være, for det er jo næsten at gøre grin med folk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå okay, jeg har aldrig været i et indhegnet fritløbsområde og forestiller mig bare ting og sager, men synes da det er trist at man spiser hundeejere af med noget der ikke er større end en parcelhushave (det er så det billede jeg får nu). Så kan man da ligeså godt lade være, for det er jo næsten at gøre grin med folk.

 

Men der står ikke friløbsområde, der står hundegård:

 

Jeg var ude at gå med Tot og Ollie i går og mødte 2 meget forskellige hunde ejere -

det var ved 17.30 tiden og stadig meget varmt da jeg mødte 1´ste hundeejer

cyklende med en lille langpelset , måske gammel , ialfald gråmulet hund halsende ved

 

siden af cyklen - hvorfor tager folk dog ikke lidt mere hensyn til deres hunde ? stak

kels hund !

 

Den 2. type hundeejer mødte jeg ved slutningen af vores tur , hvorTot & Ollie var i

hundegård og hun pænt kom hen og spurgte om det var hanhunde og om vi var ved

at gå - det var vi - for hendes hund var i løbetid - hvor kunne man dog ønske sig at

der var flere der tænkte sådan !

 

Den lille hundegård vi har i Lystrup, ligger op til en større hundeskov, som ikke er indhegnet. Folk lufter i skoven med eller uden snor, og så er der legestue i hundegården. Kan ikke se hvorfor det er så slemt af kommunen?! Alternativet er at hunde kun må luftes i snor alle steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...