Hop til indhold

alene hjemme aktivering


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Hvad bruger I der?

 

Her får pigerne nogle gange en frossen kong, det er et hit.

Andre gange en lille tyggepind og i dag må de få et hudben for nogen har glemt at købe noget fyld til de der kong :(

 

En aktivitet bold stresser den gamle totalt, så kører hun helt op i en spids selvom de kun kan være i gangen.

 

Altså de skal ikke være igang hele tiden, de sover jo en hel del af tiden ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Går ikke ind for aktivitet af nogen art, inden/imens mine hunde skal være alene hjemme.

 

Det er luftetur, så de kan klare hvad klares skal.

Ingen apportering eller andet, der kan få pulsen og humøret højt.

 

Så får de en lille snack, eller kiks i bryggerset når jeg går ud af døren.

 

Nu er de heldigvis født med labbe-sove-genet, så ingen problemer der

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor vil du have dem i aktivitet, når de er alene hjemme?

 

Min strategi går altid ud på, at få alenehunde til at sove. Dels går tiden hurtigere når de sover dels kommer de så ikke til at "opdage" at de savner én eller sætter gang i uønsket selvaktivering :)

 

Som udgangspunkt får mine hunde under tilvænningen lidt guf på gulvet, lige inden jeg går. Portionen bliver mindre og mindre og forsvinder så helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bliver der uddelt to stk. meget tynde tyggeben til hver af tøserne. Det er ligeså meget blevet et 'alene-hjemme'-ritual, som det er tiltængt noget de lige kan beskæftige sig med idet vi går ud af døren. Begge hunde ved og afventer tyggepinde når de ser at vi tager sko på - så er fokus flyttet hen på godbidden, fremfor det forfærdelige ved at vi går fra dem. (det er mest Mollie der har brug for et fast ritual, så hun er klar over at nu skal de være alene hjemme).

 

De skal ikke have noget større som tager dem længere tid at gnaske sig igennem, for så bliver Mollie slet ikke trænet i at være inaktiv når vi ikke er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min får heller ingenting. Men han er sjældent alene hjemme da jeg arbejder derhjemme. Hvis vi skal til noget i weekenden, hvor vi ikke kan have ham med så får han hoved/næse arbejde i tiden optil vi tager af sted. Vi regner jo så med at han sover det meste af tiden. Han har i hvert fald aldrig lavet ballade og naboerne siger han ikke gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala får ikke noget i hverdagene, men de weekend-aftener hvor hun nogen gange skal være alene (udenfor normalen) får hun et ben (tørre pandelap feks) når vi går. Oftest begynder hun dog først at tygge på det når vi kommer hjem igen.

 

I hverdagene aktiverer Nala sig selv ved at sidde i vores lave vindueskarm og se på parkeringspladsen :-) Og sove - meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine får ingenting. De får lige at vide hop i kurven mor skal på arbejde. De hopper i kurven får en kiks hver og et "opfør jer pænt, kommer lige om lidt" (godt de ikke ved det er 8 timer senere :))

Link til indlæg
Del på andre sites

Tea får beskeden "pas på huset" hvorefter hun stiller sig stolt på tåspidserne og udstråler "det skal jeg nok"! Hun får ingen aktivering, men har for tiden en kalveklov liggende, som jeg bare lader hende have. Ved ikke om hun overhovedet gnaver i den i løbet af dagen :/

Og nå ja, hun har ingen problemer med at være alene :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har heller aldrig fået noget... Jo, helt i starten fik de et par guffer smidt på gulvet, men det blev trappet ud stort set før der blev lagt tid på i alenehjemmetræningen. Til gengæld har de altid fået en "kommando", som sjovt nok er blevet længere med tiden... :oops: Med den første hund hed det vist bare "pas på huset" - i dag hedder det "paspåhusetfarvelfarvelkommersnart"...! :genert::lol: Og er det bare en kort tur, for indkøb el. lign. hedder det "kommerliiigelidt"! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...