Hop til indhold

Hvordan klarer jeres hunde varmen ??


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Hvordan klarer jeres hunde denne her ulidelige varme ?

i formiddag var her 26 ½ grad C i skyggen , kl 9.30 -det er ulideligt .

Tot og Ollie har anbragt sig direkte under den ventilator jeg har kørende - og gider

absolut INTET - løfter bare hovedet når jeg vil gå med dem.

Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Iso er nogenlunde som hun plejer, dog lidt mindre aktiv, og er mindre udenfor end hun plejer. Hun er stadig klar hvis jeg ta'r initiativ til gåtur eller træning - men bli'r meget hurtigt varm og forpustet. Hun knokler bare på hvis jeg be'r hende, og ville knokle til hun faldt om, så der må jeg gå ind og styre det. Hvilket betyder at vi ikke rigtig laver noget for tiden, for det kan jeg ikke klare i varmen! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo

Lupo lider virkelig meget under varmen. Vi går kun en kort tur om morgenen og om eftermiddagen, da han ikke kan gå særlig langt før han er ved at falde om af varme, og når vi går så holder vi os hovedsageligt i skyggen og jeg har altid noget at drikke med til ham. Om aftenen går det bedre og der får han så en længere tur (som regel ned i parken) da han meget bedre kan håndtere det. Men ja.....jeg har sgu lidt ondt af det lille pus, he he. Jeg og kæresten er selv ved at falde om at varme i det her vejr, så jeg kan slet ikke forestille mig for varmt Lupo må have det med al den pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie er inaktiv det meste af dagen, og ligger indendørs i stedet for ude, som hun ellers plejer. Et par dage hvor jeg synes det har været rigtigt slemt, har hun fået et vådt et vådt håndklæde på som dækken. Det kan hun godt lide - hun går forsigtigt rundt med det, og ligner en stridshest fra riddertiden :lol:

 

Oluf er hvor jeg er, men på gulvet eller jorden i stedet for sofaen og skødet. Det er faktisk lidt en lettelse at kunne sidde i haven og læse uden ham på slæb ;-)

 

EDIT: Glemte lige at nævne at Oluf har haft optræk til et hotspot på halsen. Det lykkedes mig at holde det nede med klorhexidin, og nu er det næsten helet.

Det kom efter en dag hvor vi havde leget med vand, så fra nu af holdes Oluf tør :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det slemt med varmeplagen. Heldigvis går jeg hjemme , så de ikke skal lukkes inde i et varmt hus. Men der er ikke så meget skygge i haven, må have flere træer eller store buske. Den daglige 1 1/2 timestur droppes ind i mellem , men det giver en stor utålmodighed ved aftenstid.

Her er de yngst ligeså plagede, som de gamle.

I øvrigt læste jeg, at et af de store dyrehospitaler havde haft ca. 1 stk overophedet hund til akutbehandling i timen. Og Næstved dyrehospital det samme.

Desværre er en hund nu også død pga havbad på Bornholm af blågrønne alger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille lejlighed er meget varm om dagen. Jeg er ret glad for at Luna er hos Aase, i de her rigtig varme dage. Når det her sporarbejde er slut og Luna skal være alene hjemme, så må jeg rulle markisen ud. Den tager det værste.

 

Jeg kan ikke have vinduer åbne her. Det kunne jeg i Karlemosen, da vi boede på 1. sal og vinduerne åbnede skråt indad.

 

Så jeg håber egentlig vi snart har overstået det værste varme (selvom jeg elsker det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Cille har ikke de store problemer med varmen, men jeg holder mig fra at gå med hende før om aftenen.

 

Det er straks værre med mig.

Har fået ny kat, så kan ikke åbne døren til haven som jeg plejer, så er ved at gå til.

Har smidt kræet ud i gangen et par gange og lukket døren så jeg kunne få lidt luft ind.

Kunne jeg så give den en sele på, men det vil den ikke, og kradser og bider mig..........

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine har det også rigtig varmt, især den store han trisser bare lidt rundt - ligger sig og drikker lidt vand -og ligger sig igen.

Den lille er mega aktiv som han plejer bare ikke i så lang tid som han plejer. Jeg er glad for at have 3 ugers ferie, næste uge er desværre den sidste uge. Så vi har været inde og ude, i skoven ved vandet... alle de steder der er køligere ;-)

Det jeg mærker mest er at den lille ikke gider træne...:vedikke: når vi træner lidt apportering i haven så er han bare så drille syg, han ved hvad han skal men så gør han alle andre ting i stedet for. Når jeg siger apport så laver han dæk, touch, sit eller gir pote i stedet for... skøre hund... for det meste dæk og så ligger han med tungen ud af munden som om han bare virkelig er træt... hvorefter han fiser rundt i haven og laver de ting han ikke lige skal. Grave huller render med ting til grillen mv... men ja skøre hund ;-)

Ellers ligger de rigtig meget på bryggers eller gæste toilet gulvet det er rimelig køligt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Mine er ligeså aktive som ellers, jeg døjer mere end dem..Men jeg klager ikke..Hellere varmt og tørt, end regnvejr og mudder. Selvom løverne er ligeglade med begge dele..

Det er straks værre under bilkørsel.. Bilen bliver hurtigt varm, men den ene er der heldigvis aircon i (underligt nok er det ladaen :vedikke:) og jeg har blæsere på alle burene og kølemåtter i bunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har passet 11-årige Mulle mens mine forældre har været på ferie og jeg kan tydelig se forskel på hende og Cookie. Den gamle synes der er varmt men vil ligesom Korvis' Iso blive ved til hun faldt om, så her er det også mig der styrer det hvorimod Cookie er plaget af varmen, hende skal jeg holde øje med når hun ligger ude i solen, da hun har det med at falde i søvn hurtigt, men det går også fint. Jeg går med dem ved 8-9 tiden om morgenen, derefter er vi hjemme, inde og i haven til over aften, hvor vi går en lang tur ned til fjorden hvor de svømmer og hygger sig ude i vandet inden vi går hjem igen.

IMG_0809.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja og Mollie har skruet lidt ned for aktivitetsniveauet, men de vil gerne med ud og gå tur, selvom det foregår med tungen ude af halsen.

 

Mollie ligger ude på altanen i solen og gisper indtil jeg mener det må være nok, og smider hende ind på det kolde køkkengulv. Ninja ligger og sumper inde i sengen.

 

 

 

Tog vi ud på en længere tur ved skov eller strand tror jeg de ville være en smule mindre aktive end normalt, men de ville bestemt løbe rundt, lege og snuse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

Nissan kæmper en brag kamp for at holde varmen ud! specielt fordi han er velcrohund! har huset indstillet i to temperaturer. underetagen måler 16 grader (airconditionanlæg) og overetagen ligger nok på omkring de 30 pga. sort tag.

Men han nægter for det meste at være nedenunder, medmindre han er faldet i søvn dernede.

så han ligger og puster og stønner... men han har rig mulighed for at lægge sig køligt hvis han vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine daser hele formiddagen skiftevis mellem sol og skygge. Til frokost kommer de så ind og sover til middag, og så kommer de ud igen hen af aftermiddagen. Om aftenen liver de gevaldigt op og vil gerne gå, lege og fjolle. Jeg har dog rykket fodringen fra aften til morgen, da de ikke gad æde, de aftener, hvor det blev ved at være varmt helt til sengetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min skifter mellem sol og skygge, normalt kalder vi hende et varmesøgende misil, hun kan sidde foran en kamin, som om hun tager højfjeldssol, men nu er det blevet for varmt, hun går tit ind i stuen hvor der er skygge og lægger sig lidt, men kan ikke undvære nærheden til os, da hun normalt vandre som en skygge, især bag ved mig :-), hun går frit på grunden, kunne ikke drømme om at forlade den, hun kunne jo blive "væk"

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine klarer varmen helt fint. Kan ikke mærke den store forskel. Jo, de er leger ikke helt så meget som de plejer, men er friske på gåture hele dagen - jeps selv klokken 13!

 

Vi bor så tæt på vandet - så vores gåtur fører altid en tur forbi stranden hvor det jo trods alt frisker lidt. Så hundene får en badetur og tilbudt vand. Det er dog yderst sjældent de drikker noget på tur.

 

Træning gider de også godt! Milo kan dog godt melde fra når han ikke gider mere/det bliver for varmt. Luna skal jeg slukke for :mrgreen:

 

Så vi nyder varmen her - den må gerne holde hele August :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ved man at det bliver en varm dag? Hunden starter om morgenen med at fælde det halve af sin pels på ens sorte tøj - på én gang :stupid:

Oluf er endda så smart indrettet at hans trefarvede pels ses tydeligt på enhver farve stof :5up:

 

Han er også godt træt af fluerne - vi har allerede måtte trække indendørs, for der er simpelhen for mange ude på terrassen :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...