Hop til indhold

Holder DINE fordomme stik?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Brugshundefolk med liden sympati og respekt for at en hund godt kan være langpelset, få et bad, blive udstillet og stadig, muuuligvis osse kan være en "rigtig" hund.

Chi-ejere der ser IPO-træning som noget for folk med behov for potensforlænger.....

 

Har DU fordomme om dem der har hund og race, på en anden måde eller med et andet mål end dig selv?

- og vigtigt nok, holder de stik tror du :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 218
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Spilop

Ha ha. Den ene af dine fordomme holder et stik. Mine jagthunde kommer kommer nu i bad og bliver redt efter hver jagt, men jeg er helt sikker på at både deres og mine jagtevner forsvinder hvis vi sætter fod i en udstillingring. Jeg tror nu på at hunde på udstillinger er rigtige hunde, men ikke nogle hunde for mig.

 

Fordomme har jeg masse af, men er ikke helt sikker på det er klogt at lufte dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vel ikke direkte fordomme, men hver race/aktivitet har jo sit eget særpræg, og har man valgt den race/aktivitet der passer til én, så har man da sikkert en hel del tilfælles med dem der har valgt det samme? For der må jo være noget specifikt karaktertræk man tiltrækkes af? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Muskelhunde som potensforlængere hos pumpede og tatoverede fyre.

Og på sin vis holder den fordom desværre stik. Her omkring ser jeg desværre ikke andre typer med muskelhunde, end overstående. Og som desværre heller ikke er alt for kærlige ved deres hunde :???: men herinde samt på andre fora osv "kender" jeg jo masse af søde og seriøse hundefolk med muskelhunde. Det er desværre bare ikke de typer man ser i gadebilledet her i området - så lige her omkring, så holder min fordom desværre stik.

 

Men ellers tror jeg ikke rigtig jeg har fordomme omkring hunderacer/hundesports. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Har nogle fordomme:

Jæger er meget grove og fysiske overfor deres hunde.

chihuahua og lign. er forbeholdt bimbos

amstaff og ambull er forbeholdt brianer.

 

Så fik i mine og jeg er blevet bekræftet i alle desværre.. Men jeg håber ikke at det altid hænger sådan sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha. Den ene af dine fordomme holder et stik. Mine jagthunde kommer kommer nu i bad og bliver redt efter hver jagt, men jeg er helt sikker på at både deres og mine jagtevner forsvinder hvis vi sætter fod i en udstillingring. Jeg tror nu på at hunde på udstillinger er rigtige hunde, men ikke nogle hunde for mig.

 

Fordomme har jeg masse af, men er ikke helt sikker på det er klogt at lufte dem

 

Klogt?

Aner det ikke, men sjovt er det da at læse hvad andre går og tænker ;-)

 

Jeg faldt over en samtale et andet sted hvor en inkarneret brugshundeejer udtale at hunde IKKE bør vaskes, punktum!!

Det lykkedes mig ikke at finde ud af hvorfor, men lod mig i stedet inspirere ;-)

Jeg ser og oplever begge sider, da jeg befinder mig i en udstillingsrace som hører under gruppe 2. Der er klart problemer med at forstå hvad det er jeg har gang i, når jeg arbejder lidt alternativt med mine og andres hunde, for hvad skal det dog bruges til når hunden skal udstilles?

Set gennem brugshundebriller virker det for nogle lidt fjollet at jeg har fokus på evnen til at arbejde, når nu det alligevel er en doven og smådum udstillingsrace jeg har ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen

Min største fordom var at avlere med mange hunde ikke elsker dem allesammen, og at de kun laver mange hvalpe for at tjene bunker af penge som de bruger på deres flotte huse, hvor hundene ikke må komme indenfor.

 

Og min næstestørste var at terriermennesker er lige så sure og stivsindede som deres hunde.

 

Den første fordom røg der jeg lærte janni (løvemor) at kende. Hun elsker dem allesammen, og har ikke noget flot hus hvor hundene ikke må være. Og så beholder hun de fleste hvalpe selv. De penge hun får ind går til hundene, tror jeg.

 

Den næste røg der jeg lærte en en terriermor at kende og kom med i en gåtur gruppe med terrierdamer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vælter mig i fordomme, er jeg sikker på :lol: Om de holder - tjaeh... En fordom er jo som regel en generalisering udfra noget, man har oplevet, så i et vist omfang gør de vel.

 

Fordom: Landmænd lader deres hunde stå og gå langsomt i opløsning i en hundegård døgnet rundt, bortset fra to gange årligt, hvor de er med på jagt.

Holder? Hvor jeg bor gør den desværre :(

 

Fordom: Schæfer/IPO-folk er controlfreaks, der elsker at dominere og kontrollere deres hund i alle aspekter af dens liv, og er tiltrukket af den tanke, at en hund kan programmeres som en maskine.

Holder? For den ældre generation, som jeg har trænet sammen med, totalt ja! Håber det er anderledes for de unge :pray:

 

Fordom: Ejere af små hunde bruger dem som dukker og børneerstatning.

Holder? Lad os bare sige at jeg har mødt nogle stykker :lol: Men jeg tror selvfølgelig ikke det gælder alle. (måske kun 80% :engel:)

 

Fordom: Connie og Brian typer bruger "muskelhunde" som potensforlænger, og behandler deres hunde dårligt.

Holder? Ja, æv :evil:

Man kan også vende den om...

Fordom: Almindelige voksne mennesker er for dumme og/eller fordomsfulde til at indse hvor gode familiehunde "muskelhunde" er.

Holder? Det er der noget, der tyder på :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så et program forleden med 100 grunde til mænd får for lidt sex, her var en af grundene, at det var total turnoff når store voksne mænd gik tur med små pussenusse hunde(også selvom det højest sandsynligt er deres kærestes)

Så nu kan jeg ikke lade være at tænke "han får for lidt" hver gang jeg ser en stor stærk fyr gå tur med sådan en bette hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt underligt med ordet fordom, for det bør man jo i virkeligheden kun kunne have hvis man ikke har nogen som helst viden om det man har fordomme imod,.. og hvor tit sker det egentlig herinde at folk taler nedsættende om ting de ingen erfaringer har med?. :vedikke: Jeg tror kun jeg selv kan finde på en enkelt ting (i hvert fald lige nu) og det er en fordom der går på at småhundeejere der er yngre end starten af 20'erne ville have haft en muskelhund hvis vi havde været 5 år tilbage i tiden. Holder den?, det ved jeg ikke men jeg tror det.

 

Ellers oplever jeg stort set kun fordomme som et ord der bliver misbrugt for at lukke munden på andre man ikke er enig med.

 

Taler vi tilgengæld om erfaringer der skaber en eller anden form for forventning ang. en bestemt hundetype/ ejer, så kan jeg sagtens være med. :lol:

 

Schæfere der har kun har gået på hvalpe-/ unghunde hold i Schæferhundeklubben har svært ved at omgås andre hunde. Border collies der bruges til hundesport ligeså.

 

Cavalier'er er ovenud venlige hunde der ikke siger fra, men desværre ofte har ejere der ikke støtter dem særlig meget i møder med andre hunde.

 

Bassets og beagler har ejere der ligner dem af sind, lidt "nåeh jaeh" -agtige, meget sociale og venlige.

 

Jægere (af den ældre generation) er barske ved deres hunde. Selv dem der træner med "bløde" metoder slår over i noget andet hvis de får problemer.

 

Hanhundeejere kan kun sætte sig ind i problematikken ved at have en tæve indtil de selv skal have hænderne op af lommen og omvendt. Det samme gælder stor hund kontra lille hund.

 

Fordom: Almindelige voksne mennesker er for dumme og/eller fordomsfulde til at indse hvor gode familiehunde "muskelhunde" er.

Holder? Det er der noget, der tyder på :vedikke:

Hvad er det dog for noget vrøvl. Måske ser almindelige voksne mennesker bare ikke helt på tingene som du gør. Men tak til HC Andersen for at have skrevet Kejserens nye klæder, det giver i den grad mening når man læser indlæg som dit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så et program forleden med 100 grunde til mænd får for lidt sex, her var en af grundene, at det var total turnoff når store voksne mænd gik tur med små pussenusse hunde(også selvom det højest sandsynligt er deres kærestes)

Så nu kan jeg ikke lade være at tænke "han får for lidt" hver gang jeg ser en stor stærk fyr gå tur med sådan en bette hund.

Nej hvor sjovt. Jeg tænker altid at det er en mand med selvtilliden i orden,.. og om han er bøsse (alt afhængig af de andre signaler jeg ser).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

HE HE sjov tråd, jeg har også fordomme om jægere er "onde" ved deres hunde. Jeg har været rundt og se da jeg selv starter på jagthundetræning her i næste måned med Zeus, det holder stik NOGEN GANGE... ikke altid og slet ikke så meget som før.

Jeg har fundet et sted og der starter vi - det er med positive ting så det glæder jeg mig til ;-)

 

Og en anden fordom at jagthunde ikke kan udstilles. Jeg har en kollega der har jagthunde, første gang han skulle i udstillingsringen med en jagthund blev der grinet noget i hjørnene... MEN det viste sig at hans hunde kan begge dele han vinder næsten alt han rører ved både i Danmark - Norden og i det sydtyske - både jagt- og udstillingsmæssigt, så der holder min fordom ikke stik :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

HE HE sjov tråd, jeg har også fordomme om jægere er "onde" ved deres hunde. Jeg har været rundt og se da jeg selv starter på jagthundetræning her i næste måned med Zeus, det holder stik NOGEN GANGE... ikke altid og slet ikke så meget som før.

Jeg har fundet et sted og der starter vi - det er med positive ting så det glæder jeg mig til ;-)

 

Og en anden fordom at jagthunde ikke kan udstilles. Jeg har en kollega der har jagthunde, første gang han skulle i udstillingsringen med en jagthund blev der grinet noget i hjørnene... MEN det viste sig at hans hunde kan begge dele han vinder næsten alt han rører ved både i Danmark - Norden og i det sydtyske - både jagt- og udstillingsmæssigt, så der holder min fordom ikke stik :-)

Hvor starter du jagttræning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Hvor starter du jagttræning?

 

Jeg starter i retrievernes jagthundeklub, som har træning i Hammelev.... Jeg kender ham der står for træningen og jeg har været med et par gange for at se - mens Zeus også har været med og kigge på :-)

Så det glæder jeg mig til... har lige et par uger til at lære ham at gå helt på plads... det er jeg simpelthen ikke særlig god til at lære mine hunde - dumme mig ;-) men der er stor bedring!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordom: Almindelige voksne mennesker er for dumme og/eller fordomsfulde til at indse hvor gode familiehunde "muskelhunde" er.

Holder? Det er der noget, der tyder på :vedikke:

Man kan så meget, men du glemmer nok, at modviljen mod kamphunde bestemt ikke kom, fordi disse hunde var elendige familiehunde. De er tværtimod dejlige familiehunde. Ingen har vist sagt andet. Årsagen til modviljen skyldes de mange fatale overfald, der kom en overgang.

 

Og det er lizzåm noget helt andet. Snot for sig og overskæg for sig, ellers ændrer vi for meget på virkeligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Hvide dværgpudel i udstillingklip med en mand.

 

Udstillere af brugshunderacer er sikre på de har de eneste korrekt og sunde hunde, og er helt overbevist om, at de er lige så gode til deres arbejdsopgaver, som deres brugs fættere, eneste årsag til de aldrig er på podiet, er at de jo bruger alt deres tid på udstilling og træning deraf.

 

Brune labber og jagt.

 

Rent klikkertrænet hunde stresser.

 

Kunne finde på tusind flere. Holder de stik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvide dværgpudel i udstillingklip med en mand.

 

Udstillere af brugshunderacer er sikre på de har de eneste korrekt og sunde hunde, og er helt overbevist om, at de er lige så gode til deres arbejdsopgaver, som deres brugs fættere, eneste årsag til de aldrig er på podiet, er at de jo bruger alt deres tid på udstilling og træning deraf.

 

Brune labber og jagt.

 

Rent klikkertrænet hunde stresser.

 

Kunne finde på tusind flere. Holder de stik?

 

Den tror jeg egentlig er god nok... Og jeg tror desuden at man finde der mennesker inde for andre racer end blot "brugshundene".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvide dværgpudel i udstillingklip med en mand.

 

 

tumblr_m8s0pdzg1h1qk1b4io1_500.png

 

Og det er bare slet ikke retfærdigt, hverken overfor Pudlen eller manden. For det første er der ikke noget i vejen med at være homosexuel, for det andet er der ikke noget i vejen med at være Pudel - nogle af os tænker det bare alligevel :lol: Mennesker elsker stereotyping.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Okay... Et kuld kan indeholde både sorte, gule og brune hvalpe. Skulle lige præcis de brune mangle jagtevnen?

 

Jagtmodellerne findes kun i gul og sort, den brune er rent udstilling, så nej har ikke noget med farven at gøre, men når man se en brun lab, så er man bare 100 procent på at den er ren show

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...