Hop til indhold

Kennel og Pris


Gæst Sisse
 Share

Recommended Posts

Hej til alle.

 

Vi er et par der har valgt at vi gerne vil ha en Lab, men I brun.

 

Jeg har kigget rundt paa nettet man fandt ikke det jeg ledte efter.

 

Er der nogen herinde der kender til en kennel med brune labs og til en rimlig penge :)

 

Hilsen Sisse

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for hjælpen.

 

Et sidste spørgsmål

Hvad skal man være opmærksom på hvis man vælger uden tavle

At de er røngtenfotograferet for HD og AD/AA. Der er forskellige sygdomme, man skal være obs på. PRA hedder den ene, måske Dorte kan huske de andre:-D

 

Det er dog de færreste, der tjekker for disse ting, når det er uden tavle, da det ikke er billigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du? Hvis du vil have hvalp i vinterferien, så skal du nok søge efter tæver, der forventes i løbetid ca 4 mdr før...

 

Mener du ikke sommerferien? :hmm:

 

Vinterferien er jo i uge 7 eller 8, så det kan da sagtens nåes....!

 

Lige præcis med en lab, ville jeg godt turde købe en uden tavle, under forudsætning at forældrene er tjekket for AD/HD. Man skal kigge sig godt for, men det kan sagtens lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinterferien er jo i uge 7 eller 8, så det kan da sagtens nåes....!

 

Lige præcis med en lab, ville jeg godt turde købe en uden tavle, under forudsætning at forældrene er tjekket for AD/HD. Man skal kigge sig godt for, men det kan sagtens lade sig gøre.

 

---Men Sisse spørger efter kuld, der er planlagt i begyndelsen af det nye år? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis med en lab, ville jeg godt turde købe en uden tavle, under forudsætning at forældrene er tjekket for AD/HD. Man skal kigge sig godt for, men det kan sagtens lade sig gøre.

Hvorfor det?. Jeg har det lige modsat, fordi racen dominerer så frygteligt på udseendet at man har svært ved at se på hvalpene om der er blandet f.eks. listehund ind i og det kan jo have katastrofale følger.

 

Jeg har intet at bidrage til tråden med, andet end at jeg da håber der er blevet læst nogle bøger om hvad det kræver at have hund, for jeg synes det er nogle lidt underlige ting TS går op i; at den skal være brun, til levering på et bestemt tidspunkt og billig. Hvis jeg ikke vidste hvad det var TS søgte ville jeg aldrig have gættet at det drejede sig om et levende væsen.

 

Ja undskyld, men det er bare hvad jeg tænker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke....?! Vinterferien er ca. 2 mdr. efter nytår. Hvis hvalpen bliver født omkring årsskiftet, passer det jo. Kan simpelthen ikke forstå hvad du mener:vedikke:

 

:stupid::damn: Sjit!! Jeg tænker på efterårsferie...

Jeg er af en årgang hvor man ikke havde vinterferier...

 

Så... fatter jeg pludselig hvad Sisse mener. Tak for hjælpen! :oops::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor det?. Jeg har det lige modsat, fordi racen dominerer så frygteligt på udseendet at man har svært ved at se på hvalpene om der er blandet f.eks. listehund ind i og det kan jo have katastrofale følger.

 

Jeg har intet at bidrage til tråden med, andet end at jeg da håber der er blevet læst nogle bøger om hvad det kræver at have hund, for jeg synes det er nogle lidt underlige ting TS går op i; at den skal være brun, til levering på et bestemt tidspunkt og billig. Hvis jeg ikke vidste hvad det var TS søgte ville jeg aldrig have gættet at det drejede sig om et levende væsen.

 

Ja undskyld, men det er bare hvad jeg tænker.

 

Jeg ved nu god hvad det kræver at ha hund. Fordi den skal være brun er det jo ikke ens betydne med at jeg KUN går op I det, iøvrigt har jeg haft hund før bare ikke denne rae-

Ja jeg vil helst gerne ha den op til en ferie da jeg studere og gerne vil være ved hunden den første uge, er det underligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vælger en uden stamtavle, så skal du være opmærksom på at der bliver lavet rigtig meget skod-avl sundhedsmæssigt.

Det er tit forældre der ikke kan fremlægge et fornuftigt sundhedsresultat, der lige får lov at lave et par kuld på gule plader.

 

At de har stamtavle er heller ingen garanti for "hovedet-under-armen kuld.

 

Som udgangspunkt skal du finde et kuld, hvor forældrene har A-B hofter og den ene forældre max en 1'er på albuer.

 

Midt oktober er ca parringstidspunktet, hvis det skal passe til vinterferien. De fleste opdrættere er villige til at beholde vaps en uges tid mere, så de kan komme til deres nye hjem i ferie-tid

 

:engel:Min egen hund får et par dame-besøg i løbet af de næste måneder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved nu god hvad det kræver at ha hund. Fordi den skal være brun er det jo ikke ens betydne med at jeg KUN går op I det, iøvrigt har jeg haft hund før bare ikke denne rae-

Ja jeg vil helst gerne ha den op til en ferie da jeg studere og gerne vil være ved hunden den første uge, er det underligt

 

Du skal nu ikke undervurdere, hvad Ascha skriver om listehunde.

 

Hvis din hund ingen stamtavle har, så kan det være en blanding af en brun labtæve og lab/amstaff han f.eks.

Det kan du ikke altid se på hvalpene.

Og du kan ikke se det på moderen, for hun kan være ren lab.

 

Men i det øjeblik at din unge hund snapper en anden hund, så falder hammeren. Hvis du ikke kan bevise, at din hund er lab -og kun lab, så bliver den aflivet.

Sådan er loven i dag.

Og det gælder også selv om den anden hund starter. Hvis en lille arrig hund farer på din hund bagfra, din hund vender sig om og snapper ud efter den lille, der uheldigvis kommer til skade..............

 

Din hund kan være nok så uskyldig...

Hvis du ikke kan bevise at der ikke er listehunde i den, så er det slut. :vedikke: Fair eller ej..

 

Jeg fatter ikke at folk tør købe tavleløse labhunde for tiden. Der er rigtig mange listeblandinger i omløb...

 

Hvis det er en billig lab, du vil have, så vent i det mindste til den lov bliver lavet om... Hvis den bliver lavet om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nu ikke undervurdere, hvad Ascha skriver om listehunde.

 

Hvis din hund ingen stamtavle har, så kan det være en blanding af en brun labtæve og lab/amstaff han f.eks.

Det kan du ikke altid se på hvalpene.

Og du kan ikke se det på moderen, for hun kan være ren lab.

 

Men i det øjeblik at din unge hund snapper en anden hund, så falder hammeren. Hvis du ikke kan bevise, at din hund er lab -og kun lab, så bliver den aflivet.

Sådan er loven i dag.

Og det gælder også selv om den anden hund starter. Hvis en lille arrig hund farer på din hund bagfra, din hund vender sig om og snapper ud efter den lille, der uheldigvis kommer til skade..............

 

Din hund kan være nok så uskyldig...

Hvis du ikke kan bevise at der ikke er listehunde i den, så er det slut. :vedikke: Fair eller ej..

 

Jeg fatter ikke at folk tør købe tavleløse labhunde for tiden. Der er rigtig mange listeblandinger i omløb...

 

Hvis det er en billig lab, du vil have, så vent i det mindste til den lov bliver lavet om... Hvis den bliver lavet om...

 

 

Jeg ved at jeg skal være opmærksom når jeg ikke køber med tavle. og kender godt til disse ;-)

så undervudere hende skam ikke på det -

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at jeg skal være opmærksom når jeg ikke køber med tavle. og kender godt til disse ;-)

så undervudere hende skam ikke på det -

Og du tør stadig godt? Du risikerer jo, at din hund bliver aflivet? Det er ikke for at male fanden på væggen, for du kan selvfølgelig være heldig at have din hund i mange år uden problemer, men hvis uheldet er ude, er det jo dig og din hund, der risikerer at "tabe."

 

Da jeg overtog min labrador, havde jeg fået at vide, at han havde stamtavle. Da det så kom til stykket, lå stamtavlen et andet sted og var ikke blevet solgt med til tidligere ejer, fordi han ikke skulle bruge den - eller sådan noget. Så den tavle findes nok ikke! Og hvis jeg havde vidst det på forhånd, havde jeg nok ikke taget imod ham. Jeg er selvfølgelig glad for at jeg gjorde det, for han er en fantastisk hund, men desto værre vil det jo også være, hvis han en dag skal aflives. Jeg tror ikke det sker, for han trækker sig heldigvis i stedet for at indgå i en konflikt, men det kan jo ske. Og jeg kan jo ikke bevise noget, selvom jeg er helt sikker på, at han er raceren.

Jeg kan kun håbe, at det også skinner igennem for andre, hvis uheldet er ude. Det er da ikke en sjov tanke, så jeg ville tænke mig godt om, hvis jeg var dig. Det er i hvert fald sidste gang jeg får en tavleløs lab :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor overhovedet købe uden tavle?

Labben er ikke lige frem en af de dyre racer selvom der er tavle på og der er ganske ofte mening med at betale for det arbejde der gøres inden for en race, når nu man rent faktisk har et specifikt raceønske. Hvis ingen gider arbejde målrettet inden for en race og bidrage til det registrerede avlsarbejde, så holder det altså op med at være muligt at kunne vælge specifikke racer der præcis passer til den familie man har, eller til det formål man ønsker at bruge hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...