Hop til indhold

Lang eller kort tur, hvad er bedst?


Lonny
 Share

Hvordan ville du fordele 1,5 times gåtur  

50 stemmer

  1. 1. Hvordan ville du fordele 1,5 times gåtur

    • 3 ture af 0,5 time
    • 2 ture på hver 45 minutter
    • 1 tur på 1,5 time


Recommended Posts

Mine er løse i hundeparken i timevis hver dag - de har nemlig deres egen på 7 tdr. land. :-D

 

Chase og Leah får en gåtur udenfor matriklen hver dag. Længde afhænger af hvor varmt det er - vi har som regel over 30 grader 7 mdr. om året, så mere end en halv time bliver det sjældent til. Når vejret bliver køligere bliver turene længere.

Greta kommer ikke ud på gåtur længere, da hun har begyndende spondylose og ikke skal tvinges til at motionere. At hun så gør det så rigeligt af sig selv er en anden historie. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mine er løse i hundeparken i timevis hver dag - de har nemlig deres egen på 7 tdr. land. :-D

 

Chase og Leah får en gåtur udenfor matriklen hver dag. Længde afhænger af hvor varmt det er - vi har som regel over 30 grader 7 mdr. om året, så mere end en halv time bliver det sjældent til. Når vejret bliver køligere bliver turene længere.

Greta kommer ikke ud på gåtur længere, da hun har begyndende spondylose og ikke skal tvinges til at motionere. At hun så gør det så rigeligt af sig selv er en anden historie. :lol:

 

Heldige "dobermænd" du har ;-) med egen 7 tdr. land wauh... det er min drøm en gang at købe et stykke jord til kun mine hunde hvor de kan fræse lidt af energien af - men tror det bliver ved drømmen ;-) men kunne da være fedt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil helst gå 2 gange 45 min - det passer bedst i vores hverdag.

 

nu er loppen jo ikke så gammel endnu, så det synes jeg også er nok motion for hende på en gang - til gengæld kan hun nemt bruge 5 min på at snuse et bestemt sted (og snige sig afsted som en kat på musejagt...) så vi når ikke så langt hver gang :-)

 

Mit spørgsmål drejede sig heller ikke om længden af turen, kun tiden, Luna kan også sagtens gå 5 km på en time den ene dag, og så gå ca. 500 meter på en time den anden dag, især i øjeblikket med alle brakmarkerne der skal graves store huller i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begynder at ane at nogen har misforstået spørgsmålet, det var ikke ment som "hvad gør du i dag", men mere "hvad ville du tro var det optimale" :-D

 

2 gange 45 minutter (selvom jeg var lige hurtig nok og stemte 3. gange 30 min ;-)) det vil jeg tro er det optimale ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gå/cykle/ride med dem, de kommer jo stadig ud på tur. Når vi går til træning, ryger en af turene også (undtagen hvis de skal på toilet selvfølgelig), for så er de jo stadig ude, selvom det er på en bane, synes jeg.

 

 

Mine ville blive kede af kun at komme ud 1 gang, men 2*45 min lyder bare af så lidt :vedikke: Hvad med resten af dagen, altså ville der ikke ske noget andet om morgenen f.eks., hvis der kun var 1 tur og den var om eftermiddagen?

 

Nu er der nok forskel på hvilke racer man har, og hvad de laver under sådan en gåtur.

 

Luna går i hvert fald helt død efter 1,5 times gåtur og kan finde på at nægte at skulle ud igen senere hvis man foreslår det, men hun giver den så også 110% gas (både fysisk og mentalt) når hun er ude og gå tur :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt på 2x 45 min. af hensyn til hundens krop. Og desuden må det da også være rarere at få et lille afbræk hvor man kan strække benene, end at pludselig skulle bruge rigtig meget krudt og ellers kede sig resten af dagen. Måske går der også lidt oplevelser tabt hvis hunden bliver træt tilsidst, hvis den kun kommer ud en enkelt gang.

 

Og her kan man så se hvor dårlig jeg er til at stille et simpelt spørgsmål (:blink:), du er nemlig ikke den første der nævner at hunden ikke skal lave andet resten af dagen, men det var ikke det jeg mente, det var kun selve det at gå ture jeg talte om, man kan jo sagtens træne, lave fodersøg eller hvad hunden nu end eller syntes er sjovt på tidspunkter hvor man ikke er ude at gå :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og her kan man så se hvor dårlig jeg er til at stille et simpelt spørgsmål (:blink:), du er nemlig ikke den første der nævner at hunden ikke skal lave andet resten af dagen, men det var ikke det jeg mente, det var kun selve det at gå ture jeg talte om, man kan jo sagtens træne, lave fodersøg eller hvad hunden nu end eller syntes er sjovt på tidspunkter hvor man ikke er ude at gå :-D

 

I see,.. mit svar vil nok være det samme, med mindre man ikke har bil eller regner transporttiden ind i de 45 minutter. Men igen, hvis jeg havde en hund der stressede let (og ellers ikke havde fysiske skavanker) ville jeg klart vælge 1x 1½ time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg stemt - 1 gang 1 1/2 time. Normalt går vi jo 3-4 gange om dagen, men det er de lange ture på 1-3 timer, som vi begge nyder mest. (De er selvfølgelig længst i weekenderne)

Det giver tid til at komme helt ud af byen, og nyde skoven, stranden eller hvor vi nu finder på at gå hen.

Tror Tea ville trives fint som havehund, så længe hun fik sine lange ture, blev trænet og fik lidt opgaver at tænke over hver dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst - er der nogen af jer, der går så langt hver dag?

 

dengang jeg havde basse gik jeg 20-30 minutter 2-3 gange om dagen. så en tur på 30-60 minuttee med en h60undeven og de fleste dage gik jeg 1,5-3 timer som den sene tur :)

 

da jeg boede på frederiksberg elskede jeg at gå tur om natten!

og herinde er jeg ofte gået eller cyklet de ti km ud til mine forældre.

 

alle de gange jeg har gået tur med andre, har jeg gået min. en time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke hver dag - længere - men det er kun fordi vi er begyndt at løbe 3 gange om ugen. Ellers gik vi da de der 7-8 km hver eftermiddag, når jeg kom hjem fra job.

 

Jeg træner så ikke - overhovedet. Jeg har endnu ikke fundet det, der får Luna til at synes det er sjovt, så derfor lader vi helt være

 

Og jeg har have, men den er ikke til at besørge i:-D

 

Udover eftermiddagsturen, får hun så små 25 minutters tur om morgenen. Natteturen er bare lige ud på det grønne område og tisse

 

JEg vil så nok også sige, at hvis jeg ikke trænede så meget, så blev gåturene formodentlig længere. Men i går eks. fik de en lille tur om morgenen, en lille tur om eftermiddagen (15 minutter ca.) og så trænede vi i to timer. Skal vi også gå 1½ time, så er der simpelthen ikke mere tid tilbage. Mandag fik de så tilgengæld strukket ud på ridetur.

 

Jeg er blevet helt vild med at have begge med. Morgen og aften er de begge med eftermiddagsturen tager jeg den unge og min mand den gamle vi går ikke sammen alle fire. Jeg har trænings kvalitetstid med den bette mens min mand og den gamle nyder en stille gåtur :lun: bare de to. Men hor er det hyggeligt at have begge med, og de sidste par dage har de gået rigtig fint sammen, det har jeg bøvlet lidt med men nu virker det og jeg nyder det :-)

 

Har det på helt samme måde :-D Det sjove er, at jo flere jeg har med, jo sjovere synes jeg det er! Kan godt lide når jeg har et par stykker i pasning, så jeg har 4-5 med på tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan vil du gøre med hvalp, som skal lære at gebærde sig ude i verden på egen hånd, hvis du ikke vil gå fra Luna mere end en gang? (kna pludselig ikke huske om det var den her tråd du skrev om det i)

Jeg kommer jo nok til at æde mine ord i mig igen. Og så give en masse ekstra guffer til Luna:engel: Åh gud, jeg kan slet ikke huske alt det her med hvalpe:genert:

 

Men indtil videre er planen at Luna kommer over til Trine og Sisqo, hvis jeg og junior skal noget, hvor Luna ikke skal med. Det samme modsat, junior skal ikke med til Herlev de første mange måneder, så der vil hun komme hen til Trine og Sisqo. Der er også min mor, der kan tage Luna, hvis nødvendigt.

 

Det er nok mere det der, at hun ikke skal være alene hjemme to gange på en dag. Det vil jeg gøre mit bedste for at undgå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk lidt overrasket over at læse så mange der ikke går lange ture med deres hunde til daglig. Ikke at det er forkert, hunde har jo forskellige behov, men fordi det har været min opfattelse ud fra mange tråde, bl.a. tråde af kommende hundeejere osv. :vedikke: Men det er da dejligt at vide at jeg ikke behøver have dårlig samvittighed, de dage hvor vi kun får gået to ture.. :oops:

 

Vi går mindre med vores end før i tiden, på de almindelige ture altså, ærligt talt er det nok ret meget fordi Benny har været virkelig slem til at trække, så orker man bare ikke helt vade i flere timer :lol: Det er heldigvis ved at blive bedre. Ja og så er Egon jo blevet ældre og måske lidt roligere, og det er mest ham som har et kæmpe behov for at vaaaaade verdenen tynd.

Men jeg har slet, slet ikke dårlig samvittighed over helt vildt kedelige dage, tror det er sundt nok. For omvendt har de også dage hvor vi går ekstra lange ture eller cykler eller mødes og følges med nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...