Hop til indhold

Lang eller kort tur, hvad er bedst?


Lonny
 Share

Hvordan ville du fordele 1,5 times gåtur  

50 stemmer

  1. 1. Hvordan ville du fordele 1,5 times gåtur

    • 3 ture af 0,5 time
    • 2 ture på hver 45 minutter
    • 1 tur på 1,5 time


Recommended Posts

Dette er bare et lille spørgsmål som jeg har funderet over, og der er sandsynligvis ingen "rigtige" svar, så skyd bare løs :-D

 

Hvis man forstiller sig at man har præcist 1,5 time at gå tur i hver dag, og at man har en have hvor ens hund kan besørge når den ikke er på tur, hvordan tror du så det er bedst at fordele 1,5 time?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke lave ordenligt variation på gåture, hvis jeg går under en time. og heller ikke være sikker på, at hundene kan gå fri uden snor. Mine ture vil nok blive ændret , hvis Molly på over 13 år pludselig bliver gammel til bens eller sind. Så må laves en opdeling i 2 ture , så de yngre kan rase af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst - er der nogen af jer, der går så langt hver dag?

 

Næææh.

 

Alle hverdage går vi 20-30 minutter om morgenen. Det er samme rute, men tempoet kommer alt an på Captain Slow (aka Liva).

 

Eftermiddagsturene kommer helt an på om det er træningsplads-dag eller ej. Skal vi nå på træningspladsen og træne inden jeg selv har hold, er det en hurtigt skovtur (uden line) på ca. 25 minutter. På dage, hvor vi ikke skal til Esbjerg er det nok en lille times tid - hvor der er indlagt en træningssession, når vi kommer forbi sportspladsen i byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil helst gå 2 gange 45 min - det passer bedst i vores hverdag.

 

nu er loppen jo ikke så gammel endnu, så det synes jeg også er nok motion for hende på en gang - til gengæld kan hun nemt bruge 5 min på at snuse et bestemt sted (og snige sig afsted som en kat på musejagt...) så vi når ikke så langt hver gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok stemt 3 gange en halv time, men efter nærmere betænkningstid så er 2 gange 45 minutter måske bedre ;-)

 

Men igen det nok også hvordan det passer ind med de andre ting i ens hverdag.

 

Mine gåture ser i hovedtræk således ud:

Morgentur ca. 30 min.

Eftermiddagstur ca. 1,5 time

Aftenstur ca. 45 min- 1 time afhængig af vejret ;-)

Det skal så lige siges at mine er alene hjemme 8-9 timer hver dag - så jeg synes de har fortjent en god eftermiddagstur.

Dog en gang i ugen springes aftensturen over - da går vi til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Kan ikke vælge nogen af mulighederne!

 

Her går jeg tur cirka 30 min. om formiddagen med hver beagle. Derefter leger vi i haven (hvis de gider)

 

Om eftermiddagen er turen omkring 45 min-1 time afhængig af hvor vi går hen - denne tur får jeg hjælp til da jeg ikke har tiden til at gå den 3 x

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke vælge nogen af mulighederne!

 

Her går jeg tur cirka 30 min. om formiddagen med hver beagle. Derefter leger vi i haven (hvis de gider)

 

Om eftermiddagen er turen omkring 45 min-1 time afhængig af hvor vi går hen - denne tur får jeg hjælp til da jeg ikke har tiden til at gå den 3 x

 

Går du ikke med dem sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok vælge to ture på 45 minutter. Men det er af hensyn til hunden, som er fint mættet af indtryk efter 40-45 minutter. Der begynder han at virke lidt træt, så jeg presser ham selvfølgelig ikke til at gå længere. Til gengæld er der jo så også indlagt lidt hyggetræning, boldleg, sporlege og nogle gange hundeleg og svømning på vores ture. Så det er egentligt ikke fordi vi altid kommer så langt omkring, men han bliver brugt, når vi er ude :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går slet ikke noget der ligner 1,5 time om dagen! Måske 1 time de dage vi går længst. Ellers så rider jeg med dem og træner, men de helt lange gåture på 1+ time - det er måske maks 2 gange månedligt.

 

Gå/cykle/ride med dem, de kommer jo stadig ud på tur. Når vi går til træning, ryger en af turene også (undtagen hvis de skal på toilet selvfølgelig), for så er de jo stadig ude, selvom det er på en bane, synes jeg.

 

 

Mine ville blive kede af kun at komme ud 1 gang, men 2*45 min lyder bare af så lidt :vedikke: Hvad med resten af dagen, altså ville der ikke ske noget andet om morgenen f.eks., hvis der kun var 1 tur og den var om eftermiddagen?

Mine får mellem 30 min og 1 time om morgenen (min mand går virkelig hurtigt! kender hans ene rute og den kan jeg ikke gå på under 1,5 time :lol:) og så mellem 1 og 2 timer om eftermiddagen, i ny og næ 3-4 timer. Nogle af turene cykler vi med dem, så er vi afsted max 1 time, men når jo så væsentligt længere væk.

 

Vi har dog også dage med kun korte ture, men ikke noget system i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, at det er længden af turen, der er vigtigt, men mere hvor meget aktivitet, der er i turen.

 

Vi kan sagtens vandre rundt i min lille prutby i et par timer - sådan op og ned ad fortovene.

Men jeg tror, at de får mere ud af en tur ud i den lokale skov (uofficiel hundeskov), hvor man kan løbe, snuse, grave o.s.v. - også selvom det i tid er noget kortere.

 

Kvalitet fremfor kvantitet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan selvf. godt være at man skal regne ridetur og andet med. Mine er jo altid med, når jeg har fri. Det kan være de er med på rideskolen, med hos mine forældre eller noget andet. Og udover gåturene, så træner vi 6 gange om ugen. Men de der lange gåture, dem gør vi altså ikke så meget i. Mest pga. tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan selvf. godt være at man skal regne ridetur og andet med. Mine er jo altid med, når jeg har fri. Det kan være de er med på rideskolen, med hos mine forældre eller noget andet. Og udover gåturene, så træner vi 6 gange om ugen. Men de der lange gåture, dem gør vi altså ikke så meget i. Mest pga. tiden.

 

Så laver de jo også sindssygt meget, hvis de med de fleste steder + træning + ride + kortere gåture. Men hvis de nu kun skulle ud 2*45 min eller 1*1,5 time..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...