Hop til indhold

Hvad mener I om dette internat?.

Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige opdaget at Dyrenes beskyttelse ikke længere er inde over internatet i Hillerød, som Mads C. Jørgensen har stået for i mange år. Har aldrig været der og har ingen viden om det, andet end hvad der fremgår på den noget (efter min mening) mangelfulde hjemmeside.

Synes dog den smule man kan læse om virker lidt underlig. Man modtager ikke problemhunde eller problematiske hunde og der står at sådan noget som alene hjemme problemer kan de let se på hunden når de møder den. Hvordan står der desværre ikke, for det ville jeg da gerne vide.

De vil ikke have frivillige til at hjælpe fordi dyrene bliver forvirrede af det. Ja :vedikke: det kan jeg måske godt følge lidt af vejen, men hvis de ikke har hunde med adfærdsproblemer, burde dyrene vel nok kunne finde sig i det, når den anden side af medaljen er mere indhold i tilværelsen,.. flere aktiviteter, mere kontakt osv. og de frivillige vil vel også kunne deltage i daglige gøremål der ikke lige har med dyrene at gøre, såsom rengøring, oprydning, slåning af græs osv.

De skriver at de nu selv kan bestemme hvad der er dyrebeskyttelse, efter at de ikke længere samarbejder med DB, men hvad mener i?. Er det god dyrebeskyttelse at drive internat på den måde?.

Hov jeg glemte lige at smide linket ind:

http://hillerodinternat.dk/

Redigeret af Ascha
Glemte at linke.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser virkelig ikke særlig professionelt ud :S

Det virker som en pengemaskine....

Betal 3000 kr. for at aflevere din PROBLEMFRIE hund, og så skal de jo også have penge når der er en som køber den... Ved godt de har brug for den økonomiske hjælp til at køre stedet, men helt ærligt.... Og der er heller ingen billeder af hvilke forhold dyrene skal bo i når de er afleveret :vedikke:

Jeg synes det ser mærkeligt ud ihvertfald..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der står meget lidt.

Det er ikke mig muligt at se artiklerne, hvis der er nogle

Om det er god dyrebeskyttelse at drive internat på den måde ved jeg ikke, men hvor kommer pengene til foder og lønninger fra?

Så vidt jeg kan se, har de kun 3 hunde, som imidlertid har været der i meget lang tid, det kræver ikke 3 fuldtidsansatte, så siden er meget mangelfuld, synes jeg.

Spørgsmålet er, hvem der har opsagt samarbejdet DB eller MCJ. Jeg synes det lyder underligt det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja , det var Thorsagen der startede denne sag mellem Mads J. og DB. Tror iøvrigt aldrig de har haft en direkte underskrevet aftale (godkendt) mht at politiet aflevere fundne og beslaglagte hunde deroppe.

Jeg fik mine hunde passet deroppe i pensionsafdelingen i en uge , da jeg blev indlagt for at få skiftet knæ. Mine hunde kom hjem i fin form, både fysisk og pzykisk. Det var 1 ste gang for dem alle og især min lidt pzykisk skrøbelige græske klarede det til UG.

At blive uenig med DB er jo ikke diskvalifiserende for dem.

Jeg har hørt både for og imod,måske er hjemmesiden under opbygning.

Link til indlæg
Del på andre sites

meget sært! Og hvis hjemmesiden ikke er færdig, så skylder man læsere at skrive det. Det er jo pinligt at klikke ind på en beskrivelse af en hund og der så intet står!

Tror ikke de for mange hunde ind, hvis de udover at de ikke må være problem hunde( hvad skal der til for at en hund er det?) også skal betale 3000 for det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det lyder ret godt. Det er ikke optimalt, at man ikke kan læse mere om dyrene end at det er gode og kærlige hunde. Det ville i hvert fald ikke få mig til at rette henvendelse! Jeg vil gerne have flere informationer inden jeg henvender mig om en hund, f.eks. om den kan være alene hjemme, om den er renlig, hvordan den har det med andre hunde, katte, børn osv. osv. Jeg vil vide, om hunden passer nogenlunde til det liv jeg kan tilbyde, inden jeg overhovedet overvejer at købe den.

Desuden gad jeg da også godt vide, hvordan man vurderer om en hund har alene-hjemme problemer bare ved at kigge på den :vedikke:

Og så har jeg lidt ondt af de hunde, der står der. Det ser ud til, at de har stået der siden marts og april måned? Det er længe, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke han får dækken temmelig mange udgifter ved at være opbevaringsplads for de beslaglagte hunde i Nordsjælland?

Hvilket i sig selv harmonerer meget dårligt med at de ikke tager hunde med problemer ind, jeg forstår ikke at politiet vil være bekendt at samarbejde med en der ikke rummer de hunde der mod ejers vilje placeres der.

Link til indlæg
Del på andre sites

kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at det offentlige gider betale en krone over kostprisen, for opbevaring af hunde? Mht til ikke at ville tage problemhunded ind, kan det ligeså vel "bare" være fordi de ikke er til at omsætte.. det er jo ikke god forretning at have hunde stående i månedsvis. Lyder som et sært sted ellers.

Link til indlæg
Del på andre sites