Hop til indhold

Bøde for at bide hund og ejer.


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er da godt nok underligt . Der stod intet vedr. den bidte mands hund???.

I vor sidste lokalavis står at en 2 årig goldenhan blev bidt ihjel på en snoretur gennem en almindelig villavej i Fløng.trods tililene kunne de ikke få overfaldshunden til at slippe og dens ejer blev også bidt.

Jeg skrev om dette på FB og én beskrev, hvordan hendes stedfars lille snauser netop var bidt ihjel i egen have af stor ukendt kraftig fremmed hund.Manden gik med hunden og rydde op efter stormen.

Og for få dage siden blev en lille Dsg bidt ihjel på Amager, hvor der var 4 mastif/Engelske staffi løse. Da polisen kom med stor bil for at fjerne dem, havde ejer selv gemt dem væk????

Link til indlæg
Del på andre sites

Der nævnes jo intet sted at det er en skambidning der har fundet sted... Der nævnes dog at ejeren i hvertfald kun er blevet "lettere bidt", og det er jo ikke en skambidning.... Det antager jeg i hvert fald....

 

Der står i den første artikel, at personen blev bidt overfladisk i benet, men nok til at personen skulle på skadestuen. Der ville vel ikke være grund til at tage på skadestuen, medmindre hunden havde bidt hul :vedikke: Og er det ikke skambidning, når der er gået hul?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står i den første artikel, at personen blev bidt overfladisk i benet, men nok til at personen skulle på skadestuen. Der ville vel ikke være grund til at tage på skadestuen, medmindre hunden havde bidt hul :vedikke: Og er det ikke skambidning, når der er gået hul?

 

Det er der ingen defination på, så vidt jeg ved. Og det er netop en af de store fejl i hundeloven, mangel på retningslinier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der ingen defination på, så vidt jeg ved. Og det er netop en af de store fejl i hundeloven, mangel på retningslinier.

 

Jeg mente at det var når biddet var "behandlingskrævende", men det kan jo også være et vidt begreb.

Min teori er nu bare at hunden var en Labrador eller anden ikke-"muskelhund", og derfor ikke interessant for politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente at det var når biddet var "behandlingskrævende", men det kan jo også være et vidt begreb.

Min teori er nu bare at hunden var en Labrador eller anden ikke-"muskelhund", og derfor ikke interessant for politiet.

 

Det kan ske, men det vides jo ikke.... Det kan være at hunden har bidt fast men blot en tand har kradset igennem.. Så skal man f.eks. stadig have stivkrampe vaccine, og man skal have renset sår... Men så skambider mine hunde sgu til hverdag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står i den første artikel, at personen blev bidt overfladisk i benet, men nok til at personen skulle på skadestuen. Der ville vel ikke være grund til at tage på skadestuen, medmindre hunden havde bidt hul :vedikke: Og er det ikke skambidning, når der er gået hul?

 

At der er hul er ikke lig med skambidning. Hvis hullet er stort nok til at det skal have sting, er det.

 

 

Og jeg er ikke sikker på at jeg forstår den der "det er nok en labrador eller en anden ikke-listehund":vedikke: En listehund kan ikke bide. Den har jo mundkurv på?! Men uanset hvad, bør en hund da ikke kræves aflivet fordi et menneske stikker sit ben ind i munden på den under en slåskamp:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er da godt nok underligt . Der stod intet vedr. den bidte mands hund???.

I vor sidste lokalavis står at en 2 årig goldenhan blev bidt ihjel på en snoretur gennem en almindelig villavej i Fløng.trods tililene kunne de ikke få overfaldshunden til at slippe og dens ejer blev også bidt.

Jeg skrev om dette på FB og én beskrev, hvordan hendes stedfars lille snauser netop var bidt ihjel i egen have af stor ukendt kraftig fremmed hund.Manden gik med hunden og rydde op efter stormen.

Og for få dage siden blev en lille Dsg bidt ihjel på Amager, hvor der var 4 mastif/Engelske staffi løse. Da polisen kom med stor bil for at fjerne dem, havde ejer selv gemt dem væk????

 

Men på Amager var det da American Staffordshire Bull Terrier, Pitbull og Mastiff, der overfaldt den lille hund?

 

http://ekstrabladet.dk/112/article2136253.ece

 

---Og så var der denneher: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2013-10-31-aggressiv-muskelhund-skudt-af-politiet

---det var i Århus?

 

Og denneher: http://ekstrabladet.dk/112/article2136987.ece

 

Det var racerne Dogue de Bordeaux, Basset og Bulldog..

 

Er det mon hundene fra Amager, der er blevet gemt forskellige steder i landet? Og blandet med nogle andre hunde.....

 

Eller hvad foregår der lige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men på Amager var det da American Staffordshire Bull Terrier, Pitbull og Mastiff, der overfaldt den lille hund?

 

http://ekstrabladet.dk/112/article2136253.ece

 

---Og så var der denneher: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2013-10-31-aggressiv-muskelhund-skudt-af-politiet

---det var i Århus?

 

Og denneher: http://ekstrabladet.dk/112/article2136987.ece

 

Det var racerne Dogue de Bordeaux, Basset og Bulldog..

 

Er det mon hundene fra Amager, der er blevet gemt forskellige steder i landet? Og blandet med nogle andre hunde.....

 

Eller hvad foregår der lige?

 

Århus-Ålborg, Medina-Madonna.....

 

Hvad mener du det sidste link har med noget at gøre? Mener du at de har gjort noget?:vedikke: Spørger fordi jeg er oprigtigt forvirret.... Altså, jeg læser artiklen som 3 strejfende hunde som medfører at politiet og myndighederne bliver gjort opmærksomme på nogle børn der bor under kummerlige forhold:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, da min skrupskøre lillesøster overfaldt mig, for knap 2 år siden og bed hul i min tommelfinger igennem neglen, der splintrede i 5 stykker, så knoglen brækkede og jeg måtte gå med gips på i 4 uger, fik hun ikke en bøde!! Men valgte nu også at trække sigtelsen tilbage og bare lukke hende ude af mit liv i stedet ;)

 

Enhver med en aggressiv hund, uanset hvilken race den er, bør have den i mund-kurv, når den er ude og ellers forvare den ekstra sikkert, bag fx dobbelt indhegning, slusedøre eller andet, så man er sikker på, at den bliver hjemme. Hunde KAN jo komme til at bide, hvis folk har overtrådt dens grænser - trængt den op i en krog eller andet - det betyder jo ikke, at det er en slem hund - mere at det er et slemt menneske, den har mødt. Et lille hul, tyder på at det er en hund med en god bidehæmning og bekymrer derfor ikke mig, hvis det er en enkeltstående episode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Århus-Ålborg, Medina-Madonna.....

 

Hvad mener du det sidste link har med noget at gøre? Mener du at de har gjort noget?:vedikke: Spørger fordi jeg er oprigtigt forvirret.... Altså, jeg læser artiklen som 3 strejfende hunde som medfører at politiet og myndighederne bliver gjort opmærksomme på nogle børn der bor under kummerlige forhold:???:

 

Nåja, det var Ålborg. Jeg tænkte Ålborg, men mine fingre skrev Århus... :oops:

 

5 store hunde, Anne.

Hvilke racer der er tale om, det ved vi jo er usikkert med den lillebitte viden menigmand har om hunderacer...

Og hundene var ikke kun strejfere. De var ret påtrængende overfor en lille pige, så hun måtte reddes ind i en bil.

 

Det er svært at vide, om hundene har handlet af kærlighed eller de har udvist truende adfærd.

 

Muligvis har de forvekslet pigen med en af deres egne børn, som der jo var 7 af i hjemmet.

 

Men det kan også netop være sådan et sted man kan gemme en enkelt hund eller to, som man ved vil blive aflivet af politiet..

En dogue de bordeaux er jo også en mastiff. Der findes rigtig mange forskellige mastiffer.. Nogle er listehunde. Fila brasilieroen kan f.eks. godt minde om en DDB.

 

Hvis man har 5 store hunde og 7 børn og forhold der ikke tåler dagens lys, så er der altså ingen mulighed for at hundene bare går hjemmefra.....

Det er noget andet, hvis en eller flere af hundene er nye og de ØNSKER at gå fra stedet.

 

---Som sagt, de gemte hunde fra Amager er ikke blevet aflivet. Største chance for at de ikke bliver fundet er hvis de er blevet gemt 4 forskellige steder.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja, det var Ålborg. Jeg tænkte Ålborg, men mine fingre skrev Århus... :oops:

 

5 store hunde, Anne.

Hvilke racer der er tale om, det ved vi jo er usikkert med den lillebitte viden menigmand har om hunderacer...

Og hundene var ikke kun strejfere. De var ret påtrængende overfor en lille pige, så hun måtte reddes ind i en bil.

 

Det er svært at vide, om hundene har handlet af kærlighed eller de har udvist truende adfærd.

 

Muligvis har de forvekslet pigen med en af deres egne børn, som der jo var 7 af i hjemmet.

 

Men det kan også netop være sådan et sted man kan gemme en enkelt hund eller to, som man ved vil blive aflivet af politiet..

En dogue de bordeaux er jo også en mastiff. Der findes rigtig mange forskellige mastiffer.. Nogle er listehunde. Fila brasilieroen kan f.eks. godt minde om en DDB.

 

Hvis man har 5 store hunde og 7 børn og forhold der ikke tåler dagens lys, så er der altså ingen mulighed for at hundene bare går hjemmefra.....

Det er noget andet, hvis en eller flere af hundene er nye og de ØNSKER at gå fra stedet.

 

---Som sagt, de gemte hunde fra Amager er ikke blevet aflivet. Største chance for at de ikke bliver fundet er hvis de er blevet gemt 4 forskellige steder.....

 

Forstår det stadig ikke:vedikke: Tråden handler om aggressive hunde/en hund det har bidt, og pludselig blander du en basset ind i det???? Og nogle bortløbne hunde som måske, måske ikke, har været pågående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne1979: Jeg sammenkæder en episode, der udløste en flænget og død gårdhund, og efterfølgende 4 store hunde, der er blevet gemt for politiet, ---med de episoder, der er sket rundt omkring i landet, hvor store strejfende hunde har været involveret..... Tidsmæssigt er episoden med den døde gårdhund den første episode.

 

Det handler ikke om racer og aggressivitet. For mange hunde, der pludselig uventet bliver "sat i pleje" i en fremmed familie, ville kunne reagere med at stikke af. ---Men sandsynligvis er nogle af de gemte hunde ulovlige. Ellers ville ejeren ikke have gemt dem allesammen.

 

Som jeg har skrevet, så kender vi ikke den præcise race på hundene. De er bare store nok til at virke skræmmende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne1979: Jeg sammenkæder en episode, der udløste en flænget og død gårdhund, og efterfølgende 4 store hunde, der er blevet gemt for politiet, ---med de episoder, der er sket rundt omkring i landet, hvor store strejfende hunde har været involveret..... Tidsmæssigt er episoden med den døde gårdhund den første episode.

 

Det handler ikke om racer og aggressivitet. For mange hunde, der pludselig uventet bliver "sat i pleje" i en fremmed familie, ville kunne reagere med at stikke af. ---Men sandsynligvis er nogle af de gemte hunde ulovlige. Ellers ville ejeren ikke have gemt dem allesammen.

 

Som jeg har skrevet, så kender vi ikke den præcise race på hundene. De er bare store nok til at virke skræmmende.

 

Jeg forstår bare ikke din tankegang, og forstår ikke hvad det har med denne episode at gøre?! Men hvis det giver mening i dit hoved, er det fint. Mit trænger det bare ikke ind i:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil denne sag lyder det da helt rimeligt atder falder en bøde.

Hvis der skulle aflives hunde hver gang dette sker, så har Sheila og jeg været udsat for 3 der skulle aflives. .De to bed mig og den sidste bed Sheila. Havde det været i dag og havde jeg meldt det, var den sidste blevet aflivet for det krævede mange sting.

De andre havde godt fat, men ingen huller i Sheila og kun overfladisk i mig. Men stivkrampe vaccination skulle jeg have.

 

Så nej, de tror sker ofte og som regel sker der ikke noget.

 

Meget værre er det, at jeg hørte om en dame der bliver ved at gå rundt med en aggressive hund og slippe den fri og så opsøger den andre hunde og nakker dem. Sådan en dame skal jo meldes og så selvom hun ikke får andet end bøde fordi hunden ikke gør fysisk skade, så kan det da tænke s at hun lærer at tænke sig om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså også, at der er forskel på, om en hund har bidt et menneske direkte, eller om mennesket er blevet bidt, fordi hun/han er kommet imellem de to hunde. Man VED jo, at man aldrig skal stikke hænder eller ben ind imellem, for at skille dem ad - der må man losse den anden hund i siden og hive sin egen til sig. Hunde slås. Punktum! Det er i deres natur - så er der så forskel på bidhæmning og graden af hvor alvorligt det bliver. Nogle hunde vil bare slå ihjel og kan ikke stoppe igen - andre hunde finder hurtigt ud af det - "ok du bestemmer og jeg smutter bare her - hej-hej".. Man kan jo ikke bare aflive enhver hund, der bider, for så skal alle hunde aflives - jeg synes man må se på HVORFOR de har bidt - er det en unormal adfærd, der er potentielt farlig i fremtiden, hvordan skete overfaldet, osv.. Synes hundeloven har gjort mere skidt end godt, idet mange er blevet så ræd for at deres hunde kommer til at bide i vild leg eller lignende, at rigtig mange hunde er blevet isoleret og helt har glemt hvordan man leger sammen. Der kan altså meget hurtigt komme et hul fra en tand, uden at der er tale om skambidning. Når det er sagt, så skal ingen hunde gå løse på gaden - det er dybt uansvarligt, når ejerne ikke kan holde deres hunde hjemme på matriklen..

Link til indlæg
Del på andre sites

idet mange er blevet så ræd for at deres hunde kommer til at bide i vild leg eller lignende, at rigtig mange hunde er blevet isoleret og helt har glemt hvordan man leger sammen. Der kan altså meget hurtigt komme et hul fra en tand, uden at der er tale om skambidning.

 

Det er jeg ikke enig i og forstår overhovedet heller ikke at folk tænker sådan. Synes det er vildt overdrevet, grænsende til det hysteriske.

 

Jeg har haft hund i over 20 år og har aldrig hverken set eller hørt om hunde der er blevet bidt under leg og jeg har alle dage gået i meget befærdede hundeskove flere gange om dagen. Ødelagte korsbånd, forstuvninger, knækkede tænder og den slags, men aldrig har jeg hørt om at en hund er kommet til skade ved bid under leg. Okay, uheld med skarpe hvalpetænder lige undtaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså også, at der er forskel på, om en hund har bidt et menneske direkte, eller om mennesket er blevet bidt, fordi hun/han er kommet imellem de to hunde. Man VED jo, at man aldrig skal stikke hænder eller ben ind imellem, for at skille dem ad - der må man losse den anden hund i siden og hive sin egen til sig. Hunde slås. Punktum! Det er i deres natur - så er der så forskel på bidhæmning og graden af hvor alvorligt det bliver. Nogle hunde vil bare slå ihjel og kan ikke stoppe igen - andre hunde finder hurtigt ud af det - "ok du bestemmer og jeg smutter bare her - hej-hej".. Man kan jo ikke bare aflive enhver hund, der bider, for så skal alle hunde aflives - jeg synes man må se på HVORFOR de har bidt - er det en unormal adfærd, der er potentielt farlig i fremtiden, hvordan skete overfaldet, osv.. Synes hundeloven har gjort mere skidt end godt, idet mange er blevet så ræd for at deres hunde kommer til at bide i vild leg eller lignende, at rigtig mange hunde er blevet isoleret og helt har glemt hvordan man leger sammen. Der kan altså meget hurtigt komme et hul fra en tand, uden at der er tale om skambidning. Når det er sagt, så skal ingen hunde gå løse på gaden - det er dybt uansvarligt, når ejerne ikke kan holde deres hunde hjemme på matriklen..

 

Bider ALLE hunde? Er det ALLE hundes natur at slås?

 

Så er min hund (+ de fleste jeg har kendt) da vidst unormale. Min hund møder dagligt andre hunde, enten bare kort hils eller længerevarende tur evt med leg, ALDRIG har han lagt op til noget som helst. Han har haft ildere hængende i nakken og benene, det eneste han gør er at gå hen og få hjælp af mig, på det højeste løbe rundt om sig selv.

Jeg er godt nok træt af at overfald altid skal forsvares med at det er normalt hunde bider/slås og at den hund der blev overfaldet nok har sendt provokerende signaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg ikke enig i og forstår overhovedet heller ikke at folk tænker sådan. Synes det er vildt overdrevet, grænsende til det hysteriske.

 

Jeg har haft hund i over 20 år og har aldrig hverken set eller hørt om hunde der er blevet bidt under leg og jeg har alle dage gået i meget befærdede hundeskove flere gange om dagen. Ødelagte korsbånd, forstuvninger, knækkede tænder og den slags, men aldrig har jeg hørt om at en hund er kommet til skade ved bid under leg. Okay, uheld med skarpe hvalpetænder lige undtaget.

 

Jeg har læst indlæg, både herinde og på andre hundefora om adskillige mennesker, der bevidst holder deres hunde væk fra andre hunde og væk fra hundeskove. Jeg gør det ikke selv, for jeg bor i Sverige og her er hundeloven noget mindre hysterisk og langt mere specificeret.

 

Min egen Chewie har fået adskillige bid og rifter - specielt i benene, når han har tosset rundt på græsset i skøn leg med nabolagets hunde - jeg ved at adskillige af de andre hunde vi ses med også jævnligt får et sår og det er altså no big deal! Så ja, jeg oplever altså, at hunde godt kan bide hul, uden at være aggressive, under leg!

 

Bider ALLE hunde? Er det ALLE hundes natur at slås?

 

Så er min hund (+ de fleste jeg har kendt) da vidst unormale. Min hund møder dagligt andre hunde, enten bare kort hils eller længerevarende tur evt med leg, ALDRIG har han lagt op til noget som helst. Han har haft ildere hængende i nakken og benene, det eneste han gør er at gå hen og få hjælp af mig, på det højeste løbe rundt om sig selv.

Jeg er godt nok træt af at overfald altid skal forsvares med at det er normalt hunde bider/slås og at den hund der blev overfaldet nok har sendt provokerende signaler.

 

Jeg forvarer på INGEN måde overfald, vil jeg lige på det kraftigste pointere! Og ja, alle hunde vil i sidste instans bide, hvis der ingen anden udvej er - munden ER hundens eneste redskab! Lad nu være med at romantisere, at vi har med dyr at gøre!!

 

Det jeg vil frem til er, at man må se på hver enkel situation - hvad, hvorfor og hvordan er det sket - er det unormal og potentiel farlig adfærd, der kunne ske at blive gentaget i fremtiden, hvad kan man gøre for at forhindre dette. Man kan altså ikke bare råbe "aflivning" hver gang, der sker de her ting!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...