Hop til indhold

Har I set Kalle?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Og dermed mener jeg hunden/egernet Kalle fra DRs show, Søndag - Live med bl.a. Anders Lund Madsen.

 

Det drejer sig om en meget lille hvalp, enten langhåret Chi eller Poms, efter hvad jeg lige kan se. Det, der undrer mig er, at den opfører sig ekstremt u-hvalpeagtig, og det ser nærmest ud som om den ikke kan stå selv :hmm:

 

Hvis I ikke ved hvad jeg taler om, kan Kalle ses her: http://www.dr.dk/tv/se/soendag-live-quiz/soendag-live-quiz-4#!/08:55

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er en hvalp? Så har dend a ihvertfald fået noget beroligende tænker jeg.... Så kun lige de første par minutter, men sidder den virkelig bare der, i en halv time?

 

mine ville have slikket ham i hovedet, sat sig over på naboens skød, hoppet op på bordet, sprællet og villet ned... Så længe ville de ldrig have kunnet holde sig i ro. Ikke engang nu som voksne, og da slet ikke som hvalpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er en hvalp? Så har dend a ihvertfald fået noget beroligende tænker jeg.... Så kun lige de første par minutter, men sidder den virkelig bare der, i en halv time?

 

mine ville have slikket ham i hovedet, sat sig over på naboens skød, hoppet op på bordet, sprællet og villet ned... Så længe ville de ldrig have kunnet holde sig i ro. Ikke engang nu som voksne, og da slet ikke som hvalpe...

 

Ja det er jo også det jeg tænker, men kan en voksen hund virkelig være så lille? :shock:

Den er med i hver udsendelse, og er ekstremt passiv hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder lige her sammen med en kollega, der siger at hendes Chihuahua opfører sig på samme måde, når den f.eks er ved dyrlægen eller bliver håndteret af andre fremmede, så helt unormalt er det måske ikke.

 

Men selv om kræet ikke ligefrem nyder situationen, synes jeg nu ikke det er dyremishandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ser ikke noget forkert. Anders tager sig jo godt af hunden og at den ser urolig ud i blikket er vel meget normalt - det blik har mine ski også når de er ved dyrlæge.

 

Om den er voksen eller hvalp er svært at afgøre syntes jeg - jeg vil heller ikke kalde det dyremishandling

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyremishandling er måske et lidt stort ord at anvende, men jeg synes på ingen måde at det er okay. Vil man have et dyr med på tv må man sikre sig at det kan lide at være i et studie,.. og ellers må man finde et andet dyr der kan.

 

Gad vide hvordan den hund bliver som voksen.

 

 

Helt enig.

 

Efter min mening går der ikke skår af programmet ved at undlade at tage hunden med i studiet, så kan ikke forstå hvorfor den skal være derinde? Selvfølgelig kan nuttethed sælge, men jeg tror nu næppe folk sidder og ser programmet bare for at kigge på Kalle :hmm:(altså, udover os :lol:)

 

Jeg stemmer også for at de undlader at hive Kalle med i studiet, eller at de ganske enkelt finder en hund der er bedre egnet til den form for opmærksomhed, men den ville nok ikke sidde ligeså stille, så det er selvfølgelig vildt upraktisk og forstyrrende for showet hvis Anders skal sidde og jonglere med den :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke noget forkert. Anders tager sig jo godt af hunden og at den ser urolig ud i blikket er vel meget normalt - det blik har mine ski også når de er ved dyrlæge.

 

Om den er voksen eller hvalp er svært at afgøre syntes jeg - jeg vil heller ikke kalde det dyremishandling

 

Men er der ikke forskel på at udsætte sin hund for dyrlæge, og så et underholdningsprogram der intet har med hunden at gøre ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg mener heller ikke det er dyrmishandling men dyrplageri - for mig er der en forskel idet mishandling er en smule mere ekstremt en dyrplageri, men måske er det mig der har misforstået definitionen af de to ord. Jeg ville såmænd heller ikke have et problem hvis der var tale om at Kalle var der en gang, men hvis det passer at det er ved hvert show burde man anskaffe sig en hund der var mere åben i sind, eller i det mindste en ældre hund der ikke ville være lige så nervøs over situationen. Jeg synes der er tale om dyrplageri lige så snart man er ude i en situation der gentager sig, og man har mulighed for at stoppe det - f.eks. er det at gå til dyrlæge med en hund som ikke bryder sig om det ikke dyrplageri i min verden, da det er nødvendigt, mens at tage sin hund med i hunde skov gang på gang hvis den er direkte bange for andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Kallesmor

Hej med jer.

Kalle er min hund.. kan se der er meget had på denne tråd, desværre.

kalle er ikke en hvalp! Indtømmer han var lidt nervøs første gang han mødte anders, men han hygger sig derude og leger med dem alle både før og efter showet. Nogen indveninger eller spørgsmål? Svarer gerne også på al jeres kritik :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kallesmor

Han er den mest glade tillidsfulde hund og har ingen problemer med hverken børn voksne eller andre dyr, store som små.

Det er en pomerania.

han deltager max 10 min i programmerne (og det var kun en enkelt gang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer.

Kalle er min hund.. kan se der er meget had på denne tråd, desværre.

kalle er ikke en hvalp! Indtømmer han var lidt nervøs første gang han mødte anders, men han hygger sig derude og leger med dem alle både før og efter showet. Nogen indveninger eller spørgsmål? Svarer gerne også på al jeres kritik :)

Der er da ikke noget had nogen steder, kun bekymring, fordi Kalle ikke ser særlig tryg ud. Vi kender jo ikke dig og din hund, men hvis du ser objektivt på klippet, synes du så selv du ser en tillidsfuld og tryg hund?.

 

Hvor gammel var Kalle da han var med på det klip vi ser?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kallesmor, tak fordi du kiggede forbi :5up: Jeg ville selvfølgelig også interessere mig for det hvis det var min hund, der blev diskuteret offentligt.

 

Jeg har så, siden jeg startede tråden, lært at Kalles adfærd, som den kan ses på TV, ikke er helt usædvanlig for de meget små racer. Og som jeg tidligere har skrevet, jeg synes absolut ikke det er "mishandling" der foregår. Jeg undrede mig bare.

Jeg synes i øvrigt stadig at Kalle ser usædvanlig lille ud. Er han evt. købt hos en af de opdrættere, der reklamerer med "teacup" hunde?

Pomeranian standarden siger en skulderhøjde på 20 cm +/-2. Jeg ville umiddelbart ikke vurdere Kalle til at være mere end højst 15 cm i skulderhøjde, men jeg kan jo sagtens tage fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kallesmor

Jo kalle er usædvanlig lille. Hans forældre og søskende er "rigtig" størrelse, så jeg har trukket det korte strå :) går udfra han er dværg. Han fejler intet og dyrelægen siger han er en fin lille robust hund.

jeg ville ALDRIG have givet mit samtykke til at han skulle være med hvis han kunne blive mærket af det. Eller blive udsat for noget ubehageligt.

Hvis i ser afsnittet fra sidste gang kan i også se hvordan han logrer med hallen.

 

Nok om det. Han har det godt og er stadig verdens gladeste fjollehoved :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo kalle er usædvanlig lille. Hans forældre og søskende er "rigtig" størrelse, så jeg har trukket det korte strå :) går udfra han er dværg. Han fejler intet og dyrelægen siger han er en fin lille robust hund.

jeg ville ALDRIG have givet mit samtykke til at han skulle være med hvis han kunne blive mærket af det. Eller blive udsat for noget ubehageligt.

Hvis i ser afsnittet fra sidste gang kan i også se hvordan han logrer med hallen.

 

Nok om det. Han har det godt og er stadig verdens gladeste fjollehoved :)

 

Jeg har ikke set afsnittet, og man kan ikke længere se på det linket i først indlæg. Har du mon et link?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...