Hop til indhold

Nytårsforberedelser


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Så er det jo i dag fyrværkerisalget er gået igang:evil:

 

De sidste par måneder har vi trænet skud, og det er blevet bedre, men langt fra godt.

 

Så jeg tænker at vi starter op på Anxicalm olien her om en uges tid, og så supplerer med baldrian den sidste uges tid. Nytårsaften bliver hun dopet med stesolid, som hun heldigvis reagerer rigtig fint på.

 

Hvad gør i andre med hunde der ikke bryder sig om fyrværkeri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine har det ok med fyrværkeri... Eller ish i hvert fald. De kan godt reagere ved at gø af det, men bliver ikke decideret bange/utrygge. Heldigvis.

 

Vi dapper nu alligevel på landet (endnu længere ud på landet) og fejrer nytåret der. De får noget luftning/hundeleg/spor i løbet af dagen og ligger bare i bur og sover aftenen væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har jo "forpremiere" på nytåret herovre den 5. november, og Dexter kunne heldigvis ikke være mere ligeglad! Altid lidt "spændende" med en ny hund, som man ikke kender så godt.

Charlie er den eneste af vores som reagerer når det rigtig går løs, men har gør af det og hopper lidt rundt, og falder til ro med det samme det er overstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso bli'r heldigvis ikke bange, men til gengæld rigtig sur på både fyrværkerier og torden. Så hun gøer ad det, men kan sagtens afledes. Det samme med begge mine gamle. Nu er der jo langt til fyrværkerierne her ude på landet, men i gamle dage fejrede jeg nytår hos søster på Amager, og du milde skaber hvor blev der skudt af..!! :shock: Det var så vinduerne stod og rystede. Den gang kunne jeg aflede mine hunde ved at smide godbidder på gulvet, sådan et par ad gangen, de var alligevel mere interesserede i guffer end fyrværkerier. Iso og jeg har ingen problemer herude på landet, men jeg lider virkelig med de hunde (og deres ejere) der er rigtig bange for fyrværkeri... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hogan er ikke glad for fyrværkeri, så vi plejer at give zylkene næsten hele måneden og når vi nærmer os nytåret får han også baldrian. Selve nytårsaften får han baldrian og zylkene. I år har vi så prøvet at købe precalm fra Olivers for at se om det er noget. Vi blev anbefalet at afprøve det, og de gange vi har gjort det har jeg været positivt overrasket.

Jeg syntes det er svært at vurdere om det er nødvendigt at snakke doping med dyrlægen til selve aftenen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvordan Rigmor har det med fyrværkeri... Så jeg afprøvede det lige. Hun har haft en rigtig lang dag i dag, hvor der er sket en masse og været omkring mange mennesker, så hun er helt færdig.

 

Jeg finder en video på youtube, skruer helt op for lyden.... Rigmor reagere slet ikke. Snorker bare videre. Så det er da et meget godt tegn :mrgreen: Næste trin må være at afspille en video, når hun rent faktisk er vågen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige begyndt på anxicalm idag. Hader det skyderi fordi begge piger nu om stunder er bange. Sheila så meget at hun om kort tid næppe vil ud om aftenen. Håber det hjælper i år, at hun hører dårligere.

Jeg har ikke kunnet træne lyde op til, da hun er så sensitiv at hun bliver bange for alt opstillet der larmer. I går blev hun bange for klikker en, suk. Og i mandags for en køkken låge hun så mig smække. Intet hvis den bare smækker uden at hun ser nogen gøre det.

Men mysla skal til at høre lidt cd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

De to yngste af mine beagler er ekstrem bange når der skydes af. Det er allerede begyndt her fra sidst i november i vores område - de har brændt hjemmelavede bomber af flere steder :evil:

 

Nå men baldrian kan vi ikke bruge da Oscar sidste nytår blev rigtig dårlig og kastede op af det. Så i år har jeg købt masser af anxicalm og jeg har afprøvet det på dem - og det ser ud til at virke - men det er jo heller ikke nytår endnu - såå man kan aldrig vide.

Ellers får de lov at "gemme" sig væk - og vi tilbringer i det hele taget en ganske almindelig aften som enhver anden - så deri er der ingen forandringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke hvordan Rigmor har det med fyrværkeri... Så jeg afprøvede det lige. Hun har haft en rigtig lang dag i dag, hvor der er sket en masse og været omkring mange mennesker, så hun er helt færdig.

 

Jeg finder en video på youtube, skruer helt op for lyden.... Rigmor reagere slet ikke. Snorker bare videre. Så det er da et meget godt tegn :mrgreen: Næste trin må være at afspille en video, når hun rent faktisk er vågen!

 

Har du et link? Eller valgte du bare en tilfældig video? Prøvede nogle forskellige og Luna sover videre under mine fødder*GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, synes da ikke der er olie i

? Den er lavet med karamel smag. Sorbitol og dextrose står der også, hvis det kan være noget? Ved ikke helt hvad det er. Men det virker.

 

Gik egentlig bare ud fra at det var baseret på olie fordi de skal have så meget.

 

Nå, men så må hun jo få olie på det ene måltid, og anxicalm på det andet - ellers bliver det da vist suppe i stedet:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hader nytårskrudt !

 

Her er den store meget bange for fyrværkeri. Manden og jeg sidder hjemme denne aften - og det er kun min mor der kommer over og spiser og vi hygger os.

 

Når det rigtig sætter ind med fyrværkeri så skal den gamle (33 kg) op at sidde på mandens skød og han ryster helt vildt... øv hader det - men heldigvis ryster han "kun" kl. 12, når der fyres lidt af hist og pist så skal han lige hen og sidde ved os men går så gerne under bordet. Problemet med den gamle er at han ikke vil ud og luftes- de bliver begge meget godt aktiveret i løbet af dagen - så de er godt trætte - men når det hele er slut gerne ved 2-3 stykker så går jeg en tur med dem, men den gamle vil ikke med - så han holder sig op til en 16 timer sådan en dag - øv det er bare så synd synes jeg.

 

Den lille var total ligeglad sidste år - håber det er det samme i år.

 

Jeg har forsøgt mig med at finde fyrværkeri lyde på nettet og haft hundene til at lytte - først meget lavt - derefter højere og højere - men ved ikke om det er mig, men de er bare ligeglade - det ser ud til at de godt kan høre det er fra TV/PC (ja hunde er jo ikke dumme ;-)) men det som min den gamle ikke kan lide det er ikke braget -men det er når de futter op i luften - den der shuuyyyyhhhhh lyd (ja ved ikke lige hvordan jeg skal skrive det :-))

 

Men tænker godt nok meget på dyrene nytårsaften :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er Første nytår som alene hund, så vi aner ikke om hun pludselig skulle gå hen og ændre adfærd på dagen.

 

Hun har aldrig reageret på det, og forleden blev der skudt ret meget af.. Vinduet stod åbent.. Hun sov bare:lun:

 

Vi gør ikke noget op til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...