Hop til indhold

Agilitykonkurrencer vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag var en god dag :banan:

 

Ingen disk. 10 fejl i Ag2 (og 20 sekunders tidsfejl - aldrig har jeg set så store buer, hun var nærmest på vej ud af banen et par gange). Fejlfrit Sp2 - kun slået af Bernadette Bay. Vi fik medalje og en pind i bogen (så nu har vi 2 i spring, 0 i agility).

 

Stort tillykke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dania-status... 16 løb i alt.

 

4 kvalifikationsløb

Disk: 4

 

12 klasseløb

Fejlfri: 1

5 fejl: 2

10 fejl: 2

15 fejl: 1

Disk: 6

 

Poker har rykket sig enormt over hele ugen og endte faktisk med i dag at løbe ugens hurtigste løb (spring 2 - men jeg kom til at diske os...) og hun snusede kun et par gange i dagens ag-løb (og havde fart på på resten af banen). Hun må være helt kogt i hovedet nu efter en uges agility i 25-30 grader, og at hun overhovedet kan samle sig til at løbe viser bare, at hun virkelig har rykket sig, selvom resultaterne ikke rigtig taler samme sprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var en god dag :banan:

 

Ingen disk. 10 fejl i Ag2 (og 20 sekunders tidsfejl - aldrig har jeg set så store buer, hun var nærmest på vej ud af banen et par gange). Fejlfrit Sp2 - kun slået af Bernadette Bay. Vi fik medalje og en pind i bogen (så nu har vi 2 i spring, 0 i agility).

Kan du se mere skælmsk ud, Poker? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Kan det være rigtig der ikke er en konkurrencetråd der matcher den nye træningstråd?

 

----------------

 

Jeg har løbet flere konkurrencer siden min sidste update, men jeg skal holde det kort :slem:

 

Hos VEH d. 14/6, DKK - jeg fik en AG2 pind (nr 2 af 3) selvom der vidst ikke var et felt på balancen (møgdyr!) og endnu en SP2 pind til samlingen, vidst nr 4,5,6 stykker :-P Begge var på 2. pladser. De 2 andre løb blev vi disket i.

 

Hos FAK d. 29/6, DGI - I begge AG løb springer hun balancen. Vi tager den om begge gange, så 2 x disk. Begge SP løb er fejlfrie. kender ikke placeringen - resultaterne er ikke kommet op endnu

 

Hos HH d. 30/6, Klubmesterskab - Nala tøver ned af balancen, men ender med at stille sig i en smuk 2o2o. HURRAAAA!!! Vi fik en 3 plads i super-kokurrenceklassen kun slået på tid og det var selvfølgelig balancefeltet vi brugte det på. Fuck det. Jeg var stolt og glad og anede endeligt håb for den lille hund kunne rykke ud af AG2 :engel:

 

Dania Cup 6/7-12/7, DKK - Opsummerede ser det sådan her ud efter ugen (inspiration fra LL):

 

5 kvalifikationsløb:

Fejlfri: 3

Disk: 2

.... Samlet blev vi nr 11 af alle (ca) 60 små hunde. Det var nok til at komme til finalen. Jeg er en ret stolt hundemor :lun:

 

1 Finaleløb: Disk!

 

12 klasseløb:

Fejlfri: 3

5 fejl: 2

10 fejl: 1

Disk: 5

 

Jeg måtte sætte Nala tilbage i først AG2 - resten af ugen tog hun SMUUUUKKE 2o2o.

Vi fik vores sidste AG2 pind tirsdag og løb først kl3 løb tirsdag eftermiddag (deraf 17-pladsen, haha).

 

Efter hviledagen præsterede vi ikke meget. Varmen steg os til hoved og kombineret med sværhedsgraden i klasse 3 gav det nogle dumme fejl undervejs, men jeg er stolt over alt hvad vi har begået i ugen. Især at vi blandt så mange seje kunne komme med til finalen - super hund :hjerte: Og så selvfølgelig hendes 2o2o - WOW!!

 

Det var en fed uge!!

 

Jeg kan vidst godt skaffe et par videoer hvis der er nogle interesseret :-P

 

Her er et par billeder fra Dania Cup:

 

Bronze-medaljerne pynter på den lille hund:

10474284_10153032810994129_4822579856850977499_n.jpg

10389331_10153029974559129_2902319644586011850_n.jpg

 

Lidt løbebilleder (billederne taget af Anette Døssing):

10525718_10204178969223462_6225480386932988391_n.jpg

10527759_10204178970583496_5799898444039878254_n.jpg

 

Hjemme på sofaen igen :-P

10516759_10152551923194929_5618090525409375623_n.jpg

Redigeret af Tigerdyr
Links til smileys virkede ikke - rettet
Link til indlæg
Del på andre sites

Vores stævne-lagkagediagrammer ser forøvrigt således ud her halvvejs i sæsonen:

 

[ATTACH=CONFIG]120591[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]120590[/ATTACH]

 

Vi har løbet 26 officielle løb og 21 uofficielle ...

Synes egentlig det ser meget pænt ud, men nu er vi jo rykket i kl3, så det kan vi nok ikke holde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal også løbe i weekenden. Dog kun de åbne. Vi jagter jo det sidste udtag til DM, så det skulle ikke undre nogen om felter var en by i Rusland denne weekend ;-) for i Harlev tog hun jo dem alle, men der var hendes handler så tilgengæld en totalt spade der for vild på banen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal også løbe i weekenden. Dog kun de åbne. Vi jagter jo det sidste udtag til DM, så det skulle ikke undre nogen om felter var en by i Rusland denne weekend ;-) for i Harlev tog hun jo dem alle, men der var hendes handler så tilgengæld en totalt spade der for vild på banen :roll:

 

Jaaa, ses vi i Kolding? Iso bli'r jo nok en oplevelse at løbe med, efter så lang tid uden træning... :roll: Men nu må vi se, først og fremmest skal jeg jo se til at hun kan holde til det. Glæder mig i hvert for vildt, det bli'r så sjovt at komme ud igen! :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer også til Kolding, men kun søndag. Hvis det bliver lige så varmt, som tidligere på ugen, så bliver det vist en hurtig overstået dag for os. Hverken Viktor eller jeg er særlig gode venner så varmt vejr :-)

 

Ifølge DMI skulle det ikke bli' lige så varmt - og søndag bli'r der regn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme efter første konkurrence efter både ferie og Lunas sterilisation - og Luna gør det igen, lille stjerne hund :hjerte:

 

Vi vinder AG 3 + AG Åben og bliver nr 3 i SP åben - hun er lidt sej den lille :genert: Giver den max gas den lille rullepølse! SP 3 snakker vi ikke for højt om dog :engel:

 

Til de nysgerrige, link til vores løb:

 

AG Åben:

 

SP Åben:

 

Gammelpot var også med, men jeg løb ikke selv med ham. Og han gjorde det SÅ godt - de er så gode sammen de 2! Han vinder sp2 og bliver nr 5 i AG Åben :-D

 

Mana, det lille monster, var også med. Hun tager altså bare alt det stævnehalløj i stiv pote, lidt for stiv til tider :blink: Hun stak først af, ud af hvalpegården. Op på en tunnel som lå ved hegnet og så over - lille djævel! Senere, heldigvis under præmieoverrækkelsen til aller sidst, smuttede hun ud af sit bur og drønede, lige forbi mig, hen til boden med guffer :stupid: Så meget betyder jeg så for den lille slyngel - jeg bliver gammel før tid af hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

øv Amocca :(

 

 

Jeg har meldt Sally til konkurrence i september! :genert: Første show i halvandet år for frøkenen, og egentlig kun fordi det kun er en halv time herfra, og jeg gerne vil have Dexter målt. Skal så bare lige have nosset mig sammen til at få ham registreret hos kennel klubben først!! Skal have fundet på et fancy navn, har allerede mit nr 1 forslag, men skal give to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor har det været en god dag... Det er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid siden at jeg har gennemført 3 ud af 4 løb, og det skete dælme i dag. Det er aldrig sket mens jeg har haft Cassi.

 

Og se lige truntes lagkage. Den var på 77 % da jeg tastede dagens løb ind

Cassi.jpg

 

I det første løb pillede hun to pinde(jeg var lige en tand for sent på den i en back og så røg de ned) og var hun bare fin at løbe med. Hun havde den næsthurtigste tid, og det til trods for at hun var lidt langsom på balancen. I spring klassen fik jeg presset hende lidt i slalommen, og da hun kunne se posen efter det næste spring, så sprang hun sidste port. Der blev lige råbt lidt hårdt af hende, for hun var på vej over springet, og hun kom hurtigt tilbage og vi tog det sidste i slalommen. Jeg måtte lige have fat i ørerne på hende da hun kom over springet, for hun ville meget gerne i den pose. Jeg fik vist råbt noget i stil med "Det gør du bare ikke", og så kom hun tilbage igen. Jeg kunne godt mærke på hende at hun blev lidt tilbageholden, men nøj hvor var hun artig resten af banen rundt. Så jeg er bare super tilfreds med trolden.

 

Lille Carla var også med. Hun havde fint med fart på i agilityløbet. Men jeg fik kvajet mig efter en tunnel og hun kom på den gale side af et spring og blev disket. Hun løb forbi balancen(tror hun var slået lidt ud af vippen, som hun bare hader og som var anden forhindring), men der var så meget fart på, så hun fik lov at løbe forbi. Efter Dania handlede det bare om at få lidt selvsikkerhed i hende. Hun lavede så samme nummer med A'et, og der rettede jeg hende. Det sidste af banen løb hun så fint. Endda med en fejlfri slalom :klap: I spring fik hun fem fejl på slalom, men da hun først lige skulle ud og sige hej til en banefixer og senere skulle hilse på dommeren, så røg der en masse tidsfejl oveni. Men så længe det er fordi hun er glad og nysgerrig, så er det ikke noget jeg græder over.

 

Så jeg har bare haft en rigtig fin dag med de tre rødder. Cassi blev forøvrigt nr. 4 i springklassen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor har det været en god dag... Det er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid siden at jeg har gennemført 3 ud af 4 løb, og det skete dælme i dag. Det er aldrig sket mens jeg har haft Cassi.

 

Og se lige truntes lagkage. Den var på 77 % da jeg tastede dagens løb ind

[ATTACH=CONFIG]120657[/ATTACH]

 

I det første løb pillede hun to pinde(jeg var lige en tand for sent på den i en back og så røg de ned) og var hun bare fin at løbe med. Hun havde den næsthurtigste tid, og det til trods for at hun var lidt langsom på balancen. I spring klassen fik jeg presset hende lidt i slalommen, og da hun kunne se posen efter det næste spring, så sprang hun sidste port. Der blev lige råbt lidt hårdt af hende, for hun var på vej over springet, og hun kom hurtigt tilbage og vi tog det sidste i slalommen. Jeg måtte lige have fat i ørerne på hende da hun kom over springet, for hun ville meget gerne i den pose. Jeg fik vist råbt noget i stil med "Det gør du bare ikke", og så kom hun tilbage igen. Jeg kunne godt mærke på hende at hun blev lidt tilbageholden, men nøj hvor var hun artig resten af banen rundt. Så jeg er bare super tilfreds med trolden.

 

Lille Carla var også med. Hun havde fint med fart på i agilityløbet. Men jeg fik kvajet mig efter en tunnel og hun kom på den gale side af et spring og blev disket. Hun løb forbi balancen(tror hun var slået lidt ud af vippen, som hun bare hader og som var anden forhindring), men der var så meget fart på, så hun fik lov at løbe forbi. Efter Dania handlede det bare om at få lidt selvsikkerhed i hende. Hun lavede så samme nummer med A'et, og der rettede jeg hende. Det sidste af banen løb hun så fint. Endda med en fejlfri slalom :klap: I spring fik hun fem fejl på slalom, men da hun først lige skulle ud og sige hej til en banefixer og senere skulle hilse på dommeren, så røg der en masse tidsfejl oveni. Men så længe det er fordi hun er glad og nysgerrig, så er det ikke noget jeg græder over.

 

Så jeg har bare haft en rigtig fin dag med de tre rødder. Cassi blev forøvrigt nr. 4 i springklassen :banan:

 

Stort tillykke!

Det er squ ret fedt når man ikke kan få armene ned :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvom det ikke var noget man kan råbe kæmpe hurra for, så tillader jeg mig nu at hviske et lille hurra. Cassi er jo en dame der er ret hurtig til selv at finde sin vej rundt på banen, og det var noget hun kunne få lov til på en del af begge baner i dag. Men det at hun rent faktisk reagere når jeg beder hende om at høre efter er lidt fremgang. Hun plejer jo ikke at være bleg for at give mig fingeren. Og at Carla så var så cool som hun var, det var bare ekstra bonus.

 

Om to uger skal hun afsted til en rigtig konkurrence, så det bliver spændende at se om hun kan opføre sig pænt der også, hende den langbenede.

 

Carlas "mor" har taget billeder da vi var afsted, så er spændt på at se dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bliver også hjemme idag :megaked:

Øv, øv, øv... :ae: :bighug:

 

Ih, hvor har det været en god dag... Det er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid siden at jeg har gennemført 3 ud af 4 løb, og det skete dælme i dag. Det er aldrig sket mens jeg har haft Cassi.

 

Og se lige truntes lagkage. Den var på 77 % da jeg tastede dagens løb ind

[ATTACH=CONFIG]120657[/ATTACH]

 

I det første løb pillede hun to pinde(jeg var lige en tand for sent på den i en back og så røg de ned) og var hun bare fin at løbe med. Hun havde den næsthurtigste tid, og det til trods for at hun var lidt langsom på balancen. I spring klassen fik jeg presset hende lidt i slalommen, og da hun kunne se posen efter det næste spring, så sprang hun sidste port. Der blev lige råbt lidt hårdt af hende, for hun var på vej over springet, og hun kom hurtigt tilbage og vi tog det sidste i slalommen. Jeg måtte lige have fat i ørerne på hende da hun kom over springet, for hun ville meget gerne i den pose. Jeg fik vist råbt noget i stil med "Det gør du bare ikke", og så kom hun tilbage igen. Jeg kunne godt mærke på hende at hun blev lidt tilbageholden, men nøj hvor var hun artig resten af banen rundt. Så jeg er bare super tilfreds med trolden.

 

Lille Carla var også med. Hun havde fint med fart på i agilityløbet. Men jeg fik kvajet mig efter en tunnel og hun kom på den gale side af et spring og blev disket. Hun løb forbi balancen(tror hun var slået lidt ud af vippen, som hun bare hader og som var anden forhindring), men der var så meget fart på, så hun fik lov at løbe forbi. Efter Dania handlede det bare om at få lidt selvsikkerhed i hende. Hun lavede så samme nummer med A'et, og der rettede jeg hende. Det sidste af banen løb hun så fint. Endda med en fejlfri slalom :klap: I spring fik hun fem fejl på slalom, men da hun først lige skulle ud og sige hej til en banefixer og senere skulle hilse på dommeren, så røg der en masse tidsfejl oveni. Men så længe det er fordi hun er glad og nysgerrig, så er det ikke noget jeg græder over.

 

Så jeg har bare haft en rigtig fin dag med de tre rødder. Cassi blev forøvrigt nr. 4 i springklassen :banan:

Stort tillykke, Camilse! :klap:

 

 

---------------------------------

Iso og jeg er hjemme igen, efter todages stævne i Kolding. Og deeet... :roll: Jeg var jo helt depri efter fællestræning i torsdags, og havde nærmest ikke lyst at ta' til stævne. Men det gjorde jeg da, selvfølgelig.

 

Det aller første løb, SPÅ, gik helt i kage. Iso keglede helt ud - hvilket jeg i og for sig også havde forventet. Så løb vi faktisk to ok løb, AGÅ og AG2, selv om de også endte med disker. Det sidste for dagen, SP2, gik igen op i hat og briller, og det var min skyld. Jeg var for træt, havde gået med en lille migræne hele dagen og havde nul overskud. 4 disk'er - men jeg gik glad i seng! For Iso rev næsten ingen pinde!!! I AG-løbene tror jeg faktisk ikke hun rev en eneste én!!!

 

Dag to var migrænen væk, og efter at ha' snorksovet i ni timer (!!!) vågnede jeg og var frisk! Chok!!! :lol: Vi lagde ud med weekendens eneste u-diskede løb, et SPÅ som gik hæderligt, men sjovt nok ikke ret stærkt... :hmm: To nedrivninger - den ene min skyld og min alene - ellers fint. Og så begyndte det ellers at regne... Og tordne... Næste løb, AGÅ, indledte Iso med at rive første spring, var helt blind for mig og tog sin hel egen tunnel - og gik forkert ind i slalomen..? :shock: Når jeg kiggede videoen igennem kunne jeg se at hun gled før det første spring, og bragede ind i det med hele kroppen... Og ved slalomen lander hun stort set ved indgangen, og kan slet ikke nå at korrigere, især ikke når der var så vådt/glat.

 

Nu var der så vådt at jeg virkelig overvejede at trække Iso fra de to sidste løb. Hun er så uforsigtig, så jeg er nødt til at passe på hende, når hun nu ikke gør det selv. Men så stoppede regnen, og det nåede faktisk at tørre en del op, så jeg valgte at løbe. Bad choice...

 

I AG2 er Iso helt vild. Hun kører som et missil, og jeg har virkelig svært ved at kalde hende fra andre forhindringer, og få hende til at løbe med mig. Hun løber på et tidspunkt ind i mine ben, fordi hun bare skal frem. Næste trick hun laver er at ha' så høj fart på at hun ryger af vippen..!! Så blev moar her sur... :evil: Så tog vi vippen igen, jeg GIK, og tvang Iso til at stå længe på feltet. Så tog vi de næste to spring, og så GIK jeg balancen. Et virkelig langt løbe stræk, så A'et, hvor jeg igen GIK, og tvang Iso til at bli' stående længe, medens jeg placerede mig ved næste spring som var lidt tricky. Kalder Iso af A'et - og så springer hun DIREKTE ind i mine hænder/arme!!! :shock: Der blev madammen båret ud af banen, og det var ikke første gang denne weekend...

 

Så kom stævnets sidste løb, en rigtig dejlig Hans Peter-bane, SP2. En riktig Iso-bane, som vi burde kunne løbe med bagbundne øjne! Masser af flow, hundene skulle i princippet bare løbe rundt, rundt, med et par vendinger her og der. Dejligt, tænkte jeg, så kan vi da slutte af med en succes! Men hvad gør hunden så? Pludselig reagerer hun på det mindste lille tegn jeg gør, hvilket er stik modsat hvad hun har gjort hele weekenden! Hun kan slet ikke løbe ud og ta' et spring selv - hendes store force er ellers afstandshandling, sådan nærmest i latterlig grad! Så en stor, fed disk også der, og jeg er totalt i kulkælderen igen... :cry:

 

Jeg begriber mig simpelthen ikke på den hund!!! Agility er det sjoveste jeg ved i hele verden. Det er min batterioplader, mit brændstof - jeg er agilityjunkie, simpelthen. Jeg har aldrig så meget som tænkt tanken at stoppe med agility, har altid tænkt at det ville være et mareridt hvis man lige pludselig ikke kunne mere. Men i dag har den tanke for første gang nogensinde strejfet mig... Agility er ikke sjovt når det går sådan som det gør med Iso og mig lige nu. Jeg er ligeglad med succes, placeringer, oprykninger, DM-udtag etc. Det er slet ikke det. Men når vi træner og træner, og det bare aldrig bli'r bedre, det er ikke sjovt. Der er ingen struktur i de mangler Iso indimellem og lige pludselig har. Jeg kan ikke regne hende ud, og ved ikke hvordan pokker jeg skal tackle det. Og åbenbart ved ingen af mine trænere det heller, for der er ingen der kan komme med et bud på hvad jeg skal gøre. Der er mange der kan komme med bud, der kun har set Iso og mig en enkelt gang, eller bare indimellem - men dem der har set os regelmæssigt, og som ved hvor "skiftende" hun er, kan ikke. Enten river hun pinde men er virkelig lydhør og handlingen fungerer fint. Eller også river hun ikke pinde, men handlingen ryger fløjten og ingenting fungerer... Aaaaarrrrghhh, jeg er ved at få fnidder!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...