Hop til indhold

Agilitytræning vinter / forår 2013-14


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg var på kursus hos Natasha igår. Det var selvfølgelig super fedt!

 

Det var første træning i 3 uger og Nala har lavet absolut ingenting imellem. Hun er ikke sådan en der løber jo mindre du skal (eller ser en AG-bane) så konditionen er svundet end del.

Efter 2 x 15 min på banen var hun helt død og havde kun energi til at gennemfører halvdelen af den fulde bane (dvs. ca. 20 af de 36 forhindringer!) til sidst. Det var virkelig vildt at opleve - mistænker måske lidt det også har noget at gøre med alt det beroligende hun får nu har i nytårstiden .... men det var et godt kursus og vi fik masser ud af det!

 

Det var ihvertfald dejligt at løbe agility igen - det synes vi begge :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg var på kursus hos Natasha igår. Det var selvfølgelig super fedt!

 

Det var første træning i 3 uger og Nala har lavet absolut ingenting imellem. Hun er ikke sådan en der løber jo mindre du skal (eller ser en AG-bane) så konditionen er svundet end del.

Efter 2 x 15 min på banen var hun helt død og havde kun energi til at gennemfører halvdelen af den fulde bane (dvs. ca. 20 af de 36 forhindringer!) til sidst. Det var virkelig vildt at opleve - mistænker måske lidt det også har noget at gøre med alt det beroligende hun får nu har i nytårstiden .... men det var et godt kursus og vi fik masser ud af det!

 

Det var ihvertfald dejligt at løbe agility igen - det synes vi begge :blink:

 

Feeeeeeedt I havde et godt kursus! Håber Nala kommer helt på toppen igen. Hun skla jo være frisk til vi ses :banan:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

vi fik trænet agility med alle hundene i det fantastiske vejr i går, og de var alle dygtige :-D

Især den lille Lulu. Jeg har erkendt at jeg ikke har disciplinen der skal til for at træne slalom efter 2x2. Så nu er det blevet allé i stedet. Dette er tredje gang vi prøver. Hun kikser indgang hver gang, kan ikke lige greje hvorfor :vedikke:

 

 

 

Da pigebarnet åbenbart ikke kan have måsen i vådt græs, har jeg lavet vores start om fra at sidde til at stå :roll: Det går heldigvis meget godt. Men jeg kan tydeligt mærke at der er lang vej igen, vi skal virkelig finde hinanden. Der skal ikke meget til, før jeg trækker hende forbi et spring. Men hun arbejder så fint og er trods alt kun lige 12 måneder.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

aflyst :evil::evil::evil:

 

Råddent!!!

 

Fik lige vores agility-plan for januar, og der er kun tre træningssessioner pga. diverse konkurrencer. Og så så det ud til at jeg måtte gå glip af en af dem, da det kolliderede med et plejehjemsbesøg med Chase (hos nazi gruppen hvor man bliver udelukket hvis man misser et besøg) men så fik jeg lov til at ændre mit besøg. Føler mig totalt latterlig over hvor glædessprudlende jeg er over at kunne komme til agility! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Råddent!!!

 

Fik lige vores agility-plan for januar, og der er kun tre træningssessioner pga. diverse konkurrencer. Og så så det ud til at jeg måtte gå glip af en af dem, da det kolliderede med et plejehjemsbesøg med Chase (hos nazi gruppen hvor man bliver udelukket hvis man misser et besøg) men så fik jeg lov til at ændre mit besøg. Føler mig totalt latterlig over hvor glædessprudlende jeg er over at kunne komme til agility! :genert:

 

troede du nogensinde det ville være SÅ sjovt? :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde lille lulu :klap: og så fine bagkryds og start! :5up:

 

tænker ved slalom, at du skal give hende ro og plads til selv at finde indgangen, fø du følger op

Ja hun er en sød lille én :-D

 

I dag trænede vi forkryds, i samme opstilling, og det gik ikke ret godt. Selvom jeg baglænskædede, blev hun ved med at løbe forbi det ene spring, så snart forkrydset kom på.

Til gengæld gik slalom helt fanastisk, og jeg fulgte dit råd med selv at lade hende søge indgangen. Hun tog nogle svære vinkler, helt fejlfrit! Jeg tog for første gang snoren af, og det gik super, indtil hun sjuskede lidt (fordi jeg blev overmodig og ikke stoppede i tide) Så et par gange med snor på og så slutte af uden snor, det virkede super. Måske får jeg endelig formået at lære en hund ordentlig slalom :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte også snor (snot ifølge autocorrect) i starten ved indlæring af slalom med Channel-modellen. Kun til at holde tilbage. Det har virket rigtig godt.

 

PP, det må være SÅ frustrerende med de få træningsmuligheder. Jeg er vildt skuffet hver gang træning bliver aflyst men i det mindste er der udsigt til det hver uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

ah ok, tror slet ikke jeg ville kunne administrere en snor, allé eller ej :lol: Bliver spændende at se hvad Dex siger til slalom, hvis det da nogensinde lykkes mig at komme afsted til træning!!

Jeg er ikke ligefrem en ørn til det, men snor er ret effektivt. Lulu har haft snor på de første 3 træningsgange, men så er er det forhåbentlig også slut med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv øv, vores agilitytræning starter nu på lørdag, og så skal jeg kraftedeme på arbejde... :cry: Så jeg må vente en uge mere. Men heldigvis ser det ikke ud til at jeg skal arbejde ret mange lørdage her i foråret, det er jo godt! Må se om jeg kan komme lidt ud i agilityhaven med Iso på søndag i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var der ikke en der engang havde et agility tegne program, hvor man bare plottede ind om det var f.eks forkryds eller bagkryds man ville træne og så forslog den selv en bane man kan løbe på en 4-kant eller et 8-tal?

Nogen der har et link? :-)

 

Næ, det har jeg godt nok ikke hørt om - men vil gerne ha' det hvis det findes!

 

Og så krydser jeg selvfølgelig også, for både PP og Dober! :x::x: :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...