Hop til indhold

Den grimme ventetid!!!!


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Så er det min tur til at være nervøs. Venter nu på blodprøvesvar vedr. Laura. Hun drikker mere og mere og skal tisse meget ofte. Ellers virker hun sund og glad. Hun bliver 11 år til marts.

Så forventer det er nyreproblermer eller sukkersyge???? Eller falsk sukkersyge.

Frygter at skulle stikke i hende flere gange dagligt, da mine fingre ikke er til finmotorik pga gigt.

ØV- hendes kusine Molly bliver 13 1/2 år på lørdag, så nu har jeg nok 2 stk med ekstra behov .

 

Ventetiden er styg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også Thailo begyndte at drikke ustandseligt, da han blev gammel, men der var ikke nogen forklaring på det ud fra blodprøverne. Så skal vi ikke bare bestemme at det er en alderdomsforandring og ikke sygdom.

 

Krydser fingre for jer. Og Ulla, :ae: til dig, for det er sgu ikke sjovt når hundene når op i vis alder og man ser det går ned ad bakke for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forventer svar onsdag. Der er intet at mærke på hende, bare at når hun drikker, bliver hun ved og ved og straks efter måltid står hun ved døren og skal tisse. En dag lå der en stor sø på et gulvtæppe, troede det var Debbie, for hun hader at tisse på vådt græs.Laura går bare til havedøren, siger intet og kradser heller ikke på den ala jeg skal ud nu. Laura har altid troet , jeg var tankelæser. Laura ville slet ikke kunne holde sig en arbejdsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder lidt som mine forældres gamle hanhund, som jeg også har lavet en tråd om engang. han er undersøgt i hoved og r... med blodprøver, scanninger og det ene og andet. det har hjulpet lidt at skifte til et seniorfoder, men ellers har mine forældre bare affundet sig med, at sådan er han bare på sine gamle dage, og de finder nok ikke årsagen. håber laura er sund og rask :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh... Er Laura ikke steriliseret?

 

Silke blev steriliseret da hun var 7 og har nu, næsten 5 år senere udviklet østrogenmangel. :vedikke:

For Silke betyder det "bare" at hun er blevet tyndhåret omkring inderlår og tissekone... Men der er tæver, der bliver generelt slappe i vævet, og derfor urenlige.

 

Har du lagt mærke til om der er lidt vådt hvor hun sover? For der kan både være urenlighed når hun er vågen, og sivtisseri i søvne..

 

Hvis Laura ikke er steriliseret, så ville jeg nok tænke livmoderbetændelse.....

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag lykkedes det med morgenurin, og den var fin og opconcentreret med normal massefylde. og nu er hun for en sikkerhedsskyld på penicilin. Men hun drikker stadig meget og tisser meget. Så ikke falsk sukkersyge. Vi er på bar bund.

Jeg vil nu skifte foder, for hun er den eneste på Satiety, og tænk hvis de har tabt saltposen i lige den batch, hun får i øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tantemaier.

Jeg tror ikke, jeg ville kunne bedømme saltindholdet ved at smage på det. Hun overgår nu til Essential,Older, som Molly ,Nana og Debbie også får. Hvis det skulle hjælpe på drikkeriet, må jeg finde en bioanalytiker, der kan bestemme saltindholdet i den pose, jeg har. At sende det ud på et akrediteret laboratorie vil nok koste adskillige tusinde kroner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med fine blodprøvesvar. :klap: Let forhøjet værdi af hvide blodlegemer synes jeg tit de finder i blodprøver, men måske kan det være at den infektion der er, eller har været, har hævet kropstemperaturen lidt og derfor øget trangen til at drikke?. Eller hvad med begyndende demens?. Ej, jeg ved ikke en skid, tænker bare højt, men det er da frustrerende ikke at kunne finde en årsag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er et for højt indhold af hvide blodlegemer jo også almindeligt ved cancer. Og cancer er almindelig for ældre cockere. Nu synes jeg jo ikke Laura er gammel, hun bliver 11 år 21 marts 2014. Hendes kusine Molly bliver netop i dag 13 1/2 år. Synes ikke hun har drukket vildt i dag og heller ikke tisset på gulvet. Og hun er så på 2 den dag med penicillin. Laura er ikke dement, Molly er lidt, især mht rastløshed, men hun er også nok snart 100 % døv. Tror det påvirker hende, hun har altid elsket at skulle følge med i alt , og blive talt til og med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...